Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1372310
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Han var meget konservativ, (og høyreekstremist.)

Sånn som jeg har forstått det aksjonerte han mot at Norge tar inn folk fra andre kulturer osv... Ville at Norge kun skulle bestå av "rene" nordmenn.
I tillegg var han visst kristen og hadde lite til overs for andre religioner.

Men jeg venter også i spenning for å høre om noe av det jeg nevner her stemmer
Vis hele sitatet...
han var alltid nasjonalist og syyyyykt hyggelig! drev med bodybuilding med broren min, jakt og tydeligvis spilling (som ingen av oss visste)
bodde hos moren sin på hoff/skøyen... røyket hasj og chilla hos oss med en film og munch 1-2 ganger mnd.

...psykopat :O

edit: ironisk at broren min er brannmann og jobbet i sentrum i dag....

hadde ALDRI trodd dette kunne skje, har ikke ord!!!!!!
Sist endret av pyth0n; 23. juli 2011 kl. 02:41.
Sitat av poe Vis innlegg
Tok noen bilder i sentrum idag. Det var ganske sjokkerende å se på kloss hold. Den rolige byen man har vokst opp i forvandlet til en krigssone på minutter.

http://atle.no/?p=1323
Vis hele sitatet...
Må bare si at det var noen fantastiske bilder
Sitat av pyth0n Vis innlegg
han var alltid nasjonalist og syyyyykt hyggelig! drev med bodybuilding med broren min, jakt og tydeligvis spilling (som ingen av oss visste)
bodde hos moren sin på hoff/skøyen... røyket hasj og chilla hos oss med en film og munch 1-2 ganger mnd.

hadde ALDRI trodd dette kunne skje, har ikke ord!!!!!!
Vis hele sitatet...
Har du snakket med familien hans? Evt, har broren din det?!
Begynner å lure på om han har bruker her på NFF...
Ekstreme mennesker finnes overalt. Sånn går det når hat overstyrer alt og alle. Man kan ikke vite hva slags svakheter folk har. Alle følelser må jobbes med. Alles psyke må styrkes, ellers går det ille med verden. Jo verre folk rundt deg har det, jo verre blir det for verden. Da går det galt, med alle i alle sammenhenger. Ikke godt å vite hva mennesker blir utsatt for. Regner med at det ble payback time i hodet hans. Å hele tatt reagere med sinne over at det finnes mennesker som ikke er som deg, er det som får deg på galt spor. Prøv å forstå, gjør noe med folk rundt deg, ikke blaim alle rundt deg, så vil vi kanskje ha et fritt norge, hvor ingen har problemer med vold og begår handlinger som ødelegger for seg selv og andre. Vi må ha et bedre psykisk hjelpeapparat som får alle i behandling. Ikke glem at du er en del av norge som må gjøre det du kan for at hele verden skal være friske. Diskuter heller hva som skal til for at alle lever uten store problemer, og slipper å bruke vold som en unnskyldning for oppmerksomhet eller som en propaganda. Ingen skal gjøre noens liv verre, og det er nettopp det folk gjør over hele verden, for de er for svake til å stå for seg selv. Hva tror du får folk til å spille wow? Noe mangler i livene deres.
Sist endret av avuna; 23. juli 2011 kl. 02:44.
Takk for bildene.
Sitat av SiegWarheit Vis innlegg
Prøvde å søke opp familien på facebook for å se om de hadde skrevet noe, but alas...
Vis hele sitatet...
Breivik er da et av Norges mest brukte etternavn, så det er heller vanskelig å finne ut hvem familien hans er
Hero of Time
bronze's Avatar
Sitat fra et inlegg han har skrevet på: http://www.minervanett.no/2010/01/27...ktes-politikk/
Sitat av AndersB
Det burde være ulovlig å kalle seg selv konservativ og samtidig støtte multikulturalistiske politiske doktriner uavhengig om du er tradisjonell konservativ, paleo-konservativ etc. da den praktiske implementeringen av multikulturalistiske doktriner uten tvil legger hovedgrunnlaget for videre Islamisering og enklavisering.

Jeg har diskutert problemstillingen med et tyvetalls Engelske “tradisjonelle konservative” (Tories) som for øyeblikket befinner seg i en alvorlig identitetskrise. Toryene i UK, på lik linje med Høyre i Norge er i ferd med å bli gjort fullstendig kulturelt irrelevante av “ekte” kulturkonservative partier som f. eksempel FrP, Geert Wilders Frihetsparti etc. som med rette kan kalle seg ekte konservative (kulturkonservative).

Disse “tradisjonelle konservative” nekter å anerkjenne disse nye alternativene og kaller dem populister. Samtidig blir de selv i økende grad klar over at de vil fortsette sin ferd mot irrelevansens dal så lenge de ikke tar et klart standpunkt mot multikulturalistiske doktriner. De vet at de vil bli stemplet som fascister/rasister/populister hvis de tar avstand fra multikulturalisme, en pris de for øyeblikket ikke er villige til å betale. Samtidig har disse kvasi-konservative multikulturalistene frekkheten til å fortsette å kalle seg konservative.

Jeg tror derimot dette vil endre seg i løpet av de neste 10 år. De gamle tradisjonelle konservative over hele Europa befinner seg i en kulturell identitetskrise. Jeg er ganske sikker på at de får opparbeidet seg nok ideologisk selvtillit det neste tiåret til at de til slutt ender med å ta avstand fra multikulturalistiske doktriner og dermed med rette kan fortsette å kalle seg konservative.

I mellomtiden bør de i anstendighetens navn unnlate å kalle seg selv konservative. Det blir FOR krampeaktig og overfladisk.

PS: Høyre og Høyres representanter bør referere til seg selv som liberalister og ikke som konservative. Jeg registrerer dog at både Aftenposten (som nå ledes av kulturmarxisten Hilde Haugsgjerd) og Høyre liker å referere til seg selv som liberal-konservative, et ord som er fullstendig meningsløst og misvisende i dagens politiske klima. Å støtte monarkiet kvalifiserer ikke til å kunne kalle seg selv konservativ.
Vis hele sitatet...
Sist endret av bronze; 23. juli 2011 kl. 02:42.
Er interessert i å finne flere koblinger til det høyreekstreme miljøet.

Litt info: http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=994089269

E-post:

Noen som klarer å finne noe mer?
Sitat av SiegWarheit Vis innlegg
Prøvde å søke opp familien på facebook for å se om de hadde skrevet noe, but alas...
Vis hele sitatet...
Hvorfor plage familien? De har det sikkert ille nok.
Sitat av pyth0n Vis innlegg
han var alltid nasjonalist og syyyyykt hyggelig! drev med bodybuilding med broren min, jakt og tydeligvis spilling (som ingen av oss visste)
bodde hos moren sin på hoff/skøyen... røyket hasj og chilla hos oss med en film og munch 1-2 ganger mnd.

...psykopat :O

edit: ironisk at broren min er brannmann og jobbet i sentrum i dag....

hadde ALDRI trodd dette kunne skje, har ikke ord!!!!!!
Vis hele sitatet...
Må være sykt å ha kjent han/kjenne han, føler med deg.
Sist endret av SSH; 23. juli 2011 kl. 02:45.
Jeg hadde ingen tanker å verken dele eller skrive noe til dem. Jeg ville se om de hadde skrevet noe.
Sitat av Cryptography Vis innlegg
Er interessert i å finne flere koblinger til det høyreekstreme miljøet.

Litt info: http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=994089269

E-post:

Noen som klarer å finne noe mer?
Vis hele sitatet...
Og utifra der kan man tenke seg at:
an*****@hotmail.co.uk ->

Edit:
Wild guess ofc.
Sist endret av pinkrabbitz; 23. juli 2011 kl. 02:49.
Sitat av SiegWarheit Vis innlegg
Har du snakket med familien hans? Evt, har broren din det?!
Vis hele sitatet...
nei, broren min er ikke her atm men han kommer snart
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Og utifra der kan man tenke seg at:
an*****@hotmail.co.uk ->
Vis hele sitatet...
Og der er the "NAme of first pet".

Har prøvd jeg også
Ridder av 1. klasse
noen har tydeligvis laget en "fake" probil av han på facebook no...
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Du får sakse med resten, så folk ikke misforstår.. Det ble skrevet før angrepet.
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Skulle det være morsomt? Hva er navnet ditt?
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Men det bildet av familien - alle der blonde og ranke som skikkelige ariere, ^^ , er det ekte??
kan ikke noen få logget seg inn på hotmailen hans? ooog evt. facebookprofilen.

Har selv et søskenbarn som er savnet på Utøya..
Håper det går bra med søskenbarnet ditt, nimr0z.... har du prøvd å få kontakt? :/
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hun jeg kjenner:
http://bildr.no/view/933128
Ble lei meg når jeg så det
747 leser tråden nå, og nærmere 136 000 har vært innom tilsammen.

nFF største tråd noensinne anyone?
Sitat av SiegWarheit Vis innlegg
Håper det går bra med søskenbarnet ditt, nimr0z.... har du prøvd å få kontakt? :/
Vis hele sitatet...
får ikke kontakt. Foreldrene er på krisesenteret men ingen info om henne på listene over døde, skadde eller overlevende. Og ikke hørt et ord.
Sitat av nimr0z Vis innlegg
kan ikke noen få logget seg inn på hotmailen hans? ooog evt. facebookprofilen.

Har selv et søskenbarn som er savnet på Utøya..
Vis hele sitatet...
Ser ikke hvordan det skal hjelpe å logge seg inn på facebooken hans, da den helt klart er blitt opprettet for "fame" for ett par dager siden. Han har heller ingen venner der.

Lykke til med søken etter søskenbarnet ditt, har selv bekjente som enda ikke er kommet til rette.
Ja, beklager, det var smakløst.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Ser ikke hvordan det skal hjelpe å logge seg inn på facebooken hans, da den helt klart er blitt opprettet for "fame" for ett par dager siden. Han har heller ingen venner der.
Vis hele sitatet...
som nevnt tideligere hadde han en facebook konto som ble deaktivert, og lagde seg en ny for et par dager siden.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10080610
Det jeg ikke skjønner med at folk sier at facebook profilen er fake.

skal noen liksom ha forutsett at en bombe går av i oslo og at et bilde blir funnet i media og finner frem til hus og de som bor der og da finner en person på 32 år og deretter blir søkt opp på facebook slik at alle kan navnet?
Sist endret av WhiteHat; 23. juli 2011 kl. 02:57.
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
Det jeg ikke skjønner med at folk sier at facebook profilen er fake.

skal noen liksom ha forutsett at en bombe går av i oslo og at et bilde blir funnet i media og finner frem til hus og de som bor der og da finner en person på 32 år og deretter blir søkt opp på facebook slik at alle kan navnet?
Vis hele sitatet...
Han lagde profilen for litt siden slik at folk kunne se ham.
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
Det jeg ikke skjønner med at folk sier at facebook profilen er fake.

skal noen liksom ha forutsett at en bombe går av i oslo og at et bilde blir funnet i media og finner frem til hus og de som bor der og da finner en person på 32 år og deretter blir søkt opp på facebook slik at alle kan navnet?
Vis hele sitatet...
Hvis du stiller for mange spørsmål til de som caller "fake" risikerer vi vel at det vokser frem konspirasjonsteorier i stedet
Bare håper at ingen dreper han, eller at han får drept seg selv. Han fortjener å lide seg gjennom et langt liv.
Sitat av nikons Vis innlegg
Han lagde profilen for litt siden slik at folk kunne se ham.
Vis hele sitatet...
enig der. Han planlagte tydeligvis å bli tatt, og den facebook profilen hans er ikke en aktiv profil, men noen av innleggene hans er datert til tilbake noen dager.

Men bare for å peke det ut, om noen var venner med han på facebook før terror aksjonen, tror jeg de var rask å klikke på "remove friend".
Ridder av 1. klasse
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
Det jeg ikke skjønner med at folk sier at facebook profilen er fake.

skal noen liksom ha forutsett at en bombe går av i oslo og at et bilde blir funnet i media og finner frem til hus og de som bor der og da finner en person på 32 år og deretter blir søkt opp på facebook slik at alle kan navnet?
Vis hele sitatet...
Det er nemmelig to personer som heter Anders Behring Breivik, men før i kveld var det bare en... så noen har laget en "fake" profil, for å utgi seg for å være han, etter at navnet hans ble kjent via media...
Sitat av nambi Vis innlegg
som nevnt tideligere hadde han en facebook konto som ble deaktivert, og lagde seg en ny for et par dager siden.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10080610
Vis hele sitatet...
Det er jeg klar over, men hvordan skal man da komme seg inn på en konto som ikke eksisterer lengre? Hvilken konto vil du ha tilgang til egentlig?
Oppi all elendigheten, måtte jeg nesten trekke litt på smilebåndet av
denne hat-meldingen: "ALLE hater deg!!!!!!!!!!!!! > Du burde komme til Azkaban!! >"

Tar av ganske brutalt på facebook nå, for så vidt ganske forståelig egentlig.
Sist endret av Månemann; 23. juli 2011 kl. 03:05.
Men er det noen som klarer å koble denne Anders til YouTube-kanalen som tideligere idag ble nevnt? Eneste som stemte på kanalen var vel alderen?

Videoen ble også lastet opp 17. Juli. Samme dato som han lagde Facebook-profilen sin og Twitteren.
Sist endret av Donkeybrain; 23. juli 2011 kl. 03:06.
Sitat av They Have Chris Vis innlegg
Bare håper at ingen dreper han, eller at han får drept seg selv. Han fortjener å lide seg gjennom et langt liv.
Vis hele sitatet...
Problemet er at han ikke vil ha det som vi innbiller oss. Han ville tydeligvis ha oppmerksomhet med tanke på at facebook profilen hans er opprettet bare 3 dager før idag. Tragiskt som det er, tror jeg ikke han kommer til å angre på hva han har gjort idag.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Det er jeg klar over, men hvordan skal man da komme seg inn på en konto som ikke eksisterer lengre? Hvilken konto vil du ha tilgang til egentlig?
Vis hele sitatet...
kontoen eksisterer, den er bare deaktivert. kan fint aktivere den igjen, men da må man ha tilgang til epost også.
Sitat av grandiz Vis innlegg
kontoen eksisterer, den er bare deaktivert. kan fint aktivere den igjen, men da må man ha tilgang til epost også.
Vis hele sitatet...
Ah, okei. My bad.
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Men er det noen som klarer å koble denne Anders til YouTube-kanalen som tideligere idag ble nevnt? Eneste som stemte på kanalen var vel alderen?
Vis hele sitatet...
Youtube videoen var falsk.
http://my.opera.com/haavard/blog/2011/07/22/fake
Syns det er litt sykt at _alle_ facebook innleggene idag har blitt slettet etter at de fant ut at det var en norsk person som hadde gjort denne "terror" handlingen, og det mest fordi at det gikk utover utlendinger og islamister.

Utrolig hvor fort folk trekker konklusjoner, ikke at man kan tenke sammenheng med andre land såklart, men man burde være mer var på hva man sier.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Nå skal det sies at muslimske talsmenn flere ganger i forbindelse med karikaturtegningene truet med terroraksjoner. Batthi sto jo på universitetsplassen og sa noe sånt som "Hvis ikke Norge forandrer politikk kommer noe til lignende 9/11 skje i Norge. Dette er ikke en trussel, men et løfte".

Det er/var fullstendig rasjonelt å tenke på muslimene først når dette skjedde.
Vis hele sitatet...
Ja stemmer vel dét, men å konkludere med ting å banke muslimer er helt feil!

Sitat av bronze Vis innlegg
Det hadde ikke gjort deg mye godt med mindre du allerede var langt ute, for fyren drev med jakt og skjøt tydligvis folk som var greit langt ute. Om du var inne med land og skulle svømme under vann mens du hadde panikk hadde du ikke komt veldig langt før du hadde brukt opp luften i lungene.
Vis hele sitatet...
Om du er en meter under vann, så har det ikke noe å si om han står 5 meter ifra med cal. 50. Man kunne satset på dykking, og kjappe kast etter luft, og håpe at lysbøyninger i vann var på din side. Jeg ser større sjangser der enn å spørre en tydelig syk mann "vær så snill".

Spørsmålet er om man hadde klart å tenke såppas i den situasjonen.
Det er en helt utenkelig situasjon. Helt grusomt!

Sitat av Eplegutten Vis innlegg
747 leser tråden nå, og nærmere 136 000 har vært innom tilsammen.

nFF største tråd noensinne anyone?
Vis hele sitatet...
Noen med langt flere innlegg, men visninger er en annen ting


Sitat av BomberMan Vis innlegg
Når jeg skrev det i posten min, mente jeg komposisjoner med AN, svovelsyre og andre ingredienser - det sier seg selv at de to alene er ganske ubrukelige som et sprengstoff.

Forresten, *ammoniumbisulfat
Vis hele sitatet...
Takk, stemmer dét!


En siste ting! Dere som sier det ikke kan være kona/kjæresten på bildet, fordi det står på facebook at han er singel...
Ikke alt som står på facebook er som det ser ut som. Kanskje han har utelatt å fikse request fordi han vil ikke utsette den eventuelle kjæresten/kona noe unødvendig?
Sist endret av Up; 23. juli 2011 kl. 03:09.
Ok, takk for oppklaringen.
Sitat av Flexxnes Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Men hva med den andre youtube videoen? Den der noen har animert en fake eksplosjon på? Den kom opp utrolig fort. Hvem i all verden er det som hører om et terrorangrep og med en gang setter seg ned for å forfalske videoer?
Vil tro politiet allerede har vært igjennom det meste av mailer, bilder og kontoer Blondie har disponert. Noe jeg derimot ble nysgjerrig av var om noen finner ut av styrken på bomben som ble sprengt. Evt om den gjorde utslag lik jordskjelvet nå nylig
Er vell kanskje stygt og si det, men jeg er glad det ikke er en gruppe med muslimske ekstremister som stod bak. Det siste vi trenger er mer fremmedfrykt og\eller rasisme.

Ekstremister eksisterer i alle samfunnslag, og er alltid skummelt.

Håper det aldri skjer lignende igjen, mine kondolanser til alle som har mistet venner\familie i kveld.
Sitat av Betahead Vis innlegg
Vil tro politiet allerede har vært igjennom det meste av mailer, bilder og kontoer Blondie har disponert. Noe jeg derimot ble nysgjerrig av var om noen finner ut av styrken på bomben som ble sprengt. Evt om den gjorde utslag lik jordskjelvet nå nylig
Vis hele sitatet...
Tror du virkelig at jordsjelvet kan ha vært en bombe ? Det har 2 totalt forskjellige utslagstyper.
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.