Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2903
Hei
Jeg skulle akkurat til å spille en runde Shift 2, men det viste seg at det er et problem.
Når jeg trykker inn PS knappen, blinker alle de 4 (1, 2, 3, 4) lysene i noen sekunder, før kontrolleren skrur seg av igjen. Jeg har prøvd flere kontrollere, så det er ikke den ene kontrolleren som er problemet. Via lade (usb) kabelen kan jeg bruke kontrolleren, men ellers er den død.

Jeg har prøvd å koble til kabel, ta ut kabel og koble til (sånn man gjør første gangen man bruker kontrolleren) men funker fortsatt ikke.

Det jeg er redd for er at bluetooth senderen (kontrollerne går vel via bluetooth?) i PS3'en min er kaputt.

Er det noe jeg kan gjøre?
Takker for svar
Funker det med andre blåtann enheter?
kvarburg's Avatar
Trådstarter
tror ikke det, fordi jeg aktiverte nettopp blåtann på PC'en og PS3 står og scanner uten å finne noe....
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dersom du skal parre kontrollerne må du vel trykke inn PS-knappen mens du har kontrolleren tilkoblet PS3 med USB (ser ikke ut som du har beskrevet at du har gjort dette over).
Du kan ikke koble PCen til PS3en med blåtann. Her er det snakk om ekstrautstyr slik som f.eks headset, fjernkontroll eller tastatur.
Sist endret av Dimergon; 13. juli 2011 kl. 16:04.
kvarburg's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Du kan ikke koble PCen til PS3en med blåtann. Her er det snakk om ekstrautstyr slik som f.eks headset, fjernkontroll eller keyboard.
Vis hele sitatet...
ok, men det har jeg ikke
Men tar å sender en mail til siba jeg..

takker for svar.
Sist endret av kvarburg; 13. juli 2011 kl. 16:05.
Du er sikker på den ikke er tom for strøm? Har en kompis som har en kontroller som oppfører seg sånn som du beskriver, men andre kontrollerne funker fint så det er nok bare den som er kaputt
Stikk ei nål, pen eller uansett hva du kan få nedi reset knappen på ps3 kontrolleren. Hullet er lite og ligger rett ved skruen midt på kontrolleren på undersiden.
Burde funke etterpå.

Tror det kommer av at den er syncet for mye på forskjellige ps3 elns. Husker ikke om du måtte ha ledningen i eller ikke, men har ingenting å si. Prøv deg fram. Håper det hjelper!
Høres ut som bluetooth kortet har gått ja. Får du ikke brukt en eller fler kontrollere trådløst etter å ha koblet de til med USB så høres det mest sannsynlig ut.

Har du garanti er det vel greit, hvis ikke er det mange guider på nettet som viser deg hvordan du bytter det ut.
Evt prøve en "hard reset" først.
kvarburg's Avatar
Trådstarter
Da har jeg prøvd alt mulig rart og ingenting funket. Helt til jeg for 6. gang skrudde på PS3 og det helt tilfeldig fungerte igjen. Hva som var feil, aner jeg ikke :P Det viktigste er at det fungerer ^^