Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 563
Hei

Har tenkt å ha ett byggeprosjekt til hvis jeg skaffer nokk penger til det. Tenkte å bygge en stasjoner som klare en del, som ikke koster så mye.

Det jeg trenger hjelp til er om disse delene passer godt sammen og om det mangler noen deler.

deler jeg har tenkt på:

kabinet:
Det har jeg stående
Strømforsyner:
XFX XXX Edition 650W PSU
Hardisk:
WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s,
Hovedkort:
ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3
Skjermkort:
XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5
Ram:
Crucial DDR3 1066MHz 4GB KIT, X 2
Opperativsystem:
Windows 7 64-bit
Verktøy til montering:
Har avmagnetings armbånd + nødvending skruvjern
Hva skal du bruke maskinen til?
Ja, det passer sammen, men du mangler prosessor.
Sitat av Otis Vis innlegg
Hei

Har tenkt å ha ett byggeprosjekt til hvis jeg skaffer nokk penger til det. Tenkte å bygge en stasjoner som klare en del, som ikke koster så mye.

Det jeg trenger hjelp til er om disse delene passer godt sammen og om det mangler noen deler.

deler jeg har tenkt på:

kabinet:
Det har jeg stående
Strømforsyner:
XFX XXX Edition 650W PSU
Hardisk:
WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s,
Hovedkort:
ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3
Prosessor:
AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Skjermkort:
XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5
Ram:
Crucial DDR3 1066MHz 4GB KIT, X 2
Opperativsystem:
Windows 7 64-bit
Verktøy til montering:
Har avmagnetings armbånd + nødvending skruvjern
Vis hele sitatet...
Her har dere listen med prosessor.

Blir vell mest gaming på pc'en

Tilsammen blir dette rundt 7 tusen kroner
Sitat av Otis Vis innlegg
Her har dere listen med prosessor.

Blir vell mest gaming på pc'en
Vis hele sitatet...
Oppsettet er ganske ko-ko mtp. gamingytelse. Du har satt opp et billig skjermkort, det komponentet som først og fremst bestemmer gamingytelsen. Du har også satt opp 8GB med ganske kjip RAM (kun 1066MHz), når du ikke vil få merkbart økt gamingytelse ift. 4GB. XFX´ PSU mistenker jeg at også er veldig dyr (?), og her ville jeg heller gått for en Corsair-PSU. Det dyre hovedkortet er bra, men har ikke S-ATA 6GB/s (noe HDD´en krever) og er derfor litt lite fremtidsrettet.

Bruk mye mer penger på skjermkort, mindre på RAM og litt mindre på hovedkort (med mindre du har noen spesielle krav til dette du ikke har nevnt).

Du skal kunne få mye mer gamingytelse for dine 7k enn det du har satt opp!!
Sist endret av httpwhat; 19. september 2010 kl. 03:55.
Okey, skal sette opp en liste senere en gang. Årker ikke nå midt på natten.

Så prisen har ikke så mye å si på ytelsen?
Sitat av Otis Vis innlegg
Okey, skal sette opp en liste senere en gang. Årker ikke nå midt på natten.

Så prisen har ikke så mye å si på ytelsen?
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis.

En sak som svært mange neglisjerer er harddisken, den er en vital komponent som påvirker oppstart og loading ganske drastisk. Er kjekt å ta seg råd til en raptor 10k RPM hdd, eller f.eks. en Intel SSD x25-m. Minuset med SSD er at de gir svært lite lagringsplass per krone.
En annen sak jeg vil påpeke er rammen/minnet du har valgt. Det er så og si alltid en god ide å bruke så kjapp som mulig ram, dette ser du ved å sjekke hvilke hastigheter hovedkortet støtter.
I dette tilfellet; PC3-10600 -> 1333MHz.
En annen sak som httpwhat glemmer å nevne er CL på rammen, altså Cas-Latency. CL utgjør svært stor forskjell. Jo lavere CL, jo bedre.
8gb er litt overkill per dags dato, 4gb holder nok en stund. Jeg kjører selv med 4gb og jeg spiller alle spill og jeg har som oftes over 1gb ledig mens jeg spiller.
Og sist men ikke minst så er skjermkortet vitalt for spill, men du trenger ikke skjermkort til 10k. Et skjermkort til 2k holder lenge, og du kan bytte det ut med god samvittighet om et år og to.

Bruk litt tid på å se hvilke grensesnitt delene du velger støtter, og om du er i tvil så send en mail til komplett.no, de er svært behjelpelige med å konfigurere oppsettet ditt.

Lykke til med innkjøpet.

Mvh
Tbirdy
Sist endret av SSThunder; 19. september 2010 kl. 05:57.
Sitat av SSThunder Vis innlegg
Ikke nødvendigvis.

En sak som svært mange neglisjerer er harddisken, den er en vital komponent som påvirker oppstart og loading ganske drastisk. Er kjekt å ta seg råd til en raptor 10k RPM hdd, eller f.eks. en Intel SSD x25-m. Minuset med SSD er at de gir svært lite lagringsplass per krone.
En annen sak jeg vil påpeke er rammen/minnet du har valgt. Det er så og si alltid en god ide å bruke så kjapp som mulig ram, dette ser du ved å sjekke hvilke hastigheter hovedkortet støtter.
I dette tilfellet; PC3-10600 -> 1333MHz.
En annen sak som httpwhat glemmer å nevne er CL på rammen, altså Cas-Latency. CL utgjør svært stor forskjell. Jo lavere CL, jo bedre.
8gb er litt overkill per dags dato, 4gb holder nok en stund. Jeg kjører selv med 4gb og jeg spiller alle spill og jeg har som oftes over 1gb ledig mens jeg spiller.
Og sist men ikke minst så er skjermkortet vitalt for spill, men du trenger ikke skjermkort til 10k. Et skjermkort til 2k holder lenge, og du kan bytte det ut med god samvittighet om et år og to.

Bruk litt tid på å se hvilke grensesnitt delene du velger støtter, og om du er i tvil så send en mail til komplett.no, de er svært behjelpelige med å konfigurere oppsettet ditt.

Lykke til med innkjøpet.

Mvh
Tbirdy
Vis hele sitatet...
Tusen takk for nyttig info!
skal gjøre om listen min nå, åsså sender jeg mail til dem viss jeg blir usikker igjen