Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 732
Hei sveis.

Jeg og en del kompiser så Se7en i går. Jeg hadde sett den selv, og i dag begynte vi å diskutere hvem de to siste dødssyndene var.

Jeg selv mener John Doe var envy, mens Mills BLIR wrath. Dette for at rettssystemet dømmer han til døden. En kompis mener dama var 6. og John Doe 7. Dette mener jeg er tull.

Hva mener dere var de to siste dødssyndene?
Nr. 6 er envy, pga Mills hadde eit normalt liv som han ville ha. Kone, unge *på veg* og fast jobb som John Doe ville ha. (?)

Nr.7 er Hevn pga det John Doe gjorde mot kona til Mills.

Trur ikkje rettsystemet har noke med det og gjere.
Disse syndene var jo grunner til å fortjene å dø. Om du er misunnelig på noen, fortjener du å dø, om du hevner deg på noen, fortjener du å dø. John Doe drepte kona til Mills, på grunn av misunnelighet. Da hadde han begått en av syndene, og fortjente å dø. Derfor var han envy, og ble servert døden av Mills. John Doe hadde drept kona til Mills, og derfor ble hatet så stort for Mills at han drepte John Doe. Dette var en hevn, og derfor blir (siden filmer ender før Mills blir drept) hans synd wrath, altså synd. Siden Mills hevnet seg fortjente han døden. Jeg tror Mills blir drept senere av rettssystemet i form av dødsstraff for å ha drept en mistenkt.

En dødssynd i denne sammenhengen er en synd som gjør deg fortjent til å dø, ikke til å drepe andre.
virker som du har funne deg eit svar og holder på det.

Den siste synden er heven, at Mills skyte John Doe i hevn. the end!

Var liksom ikkje dagens rettsystem når dei 7 dødssyndende blei laget Gløym at han får straff.

Uansett så hadde ikkje Mills blitt dømt til døden *trur eg* pga mentalustabil i øyeblikket. Alle hadde gjort det som han gjorde i hans situasjon, eller?
Hevn var vel den siste dødssynden om jeg ikke husker helt feil.

Opprinnelig postet av jha85
Alle hadde gjort det som han gjorde i hans situasjon, eller?
Vis hele sitatet...
Personlig så hadde jeg aldri latt han slippe så lett. Jeg ville skytt han et og flere steder som det ville gjort ubeskrivelig vondt og latt han lide en langsom død.
For å svare på jha85 sitt spørsmål.

Er vel vanskelig å svare korrekt på et slikt spørsmål fordi jeg ikke har vært i den situasjonen ved at noen myrder kjæresten min (eller noen andre som jeg kjenner).

Men skal jeg svare etter mine følelser nå, ville jeg heller sett han i et fengsel i 50 år, enn å skyte han, å la han komme unna det så lett.
Kanskje jeg ville planta en kule i balla hans elns.
Offtopic:
Dette blir jo til ein liste tråd viss alle skal skrive kva dei meiner om korleis John Doe skulle blitt straffet.

Ontopic:
Svar heller på Waffel sitt spørsmål.