Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 748
Hmm.

Hadde totalkjæsj i dag. Først starta maskina som vanleg uten at mus og tastatur funka, eg kaldstarta på nytt ved hjelp av strømknapp på kabinettet og deretter skjedde ingenting, bortsett frå monotin piping fra intern høgtalar i kabinett. Etter litt om og men holdt eg handa foran vifta i strømforsyninga for å sjekke om ho gjekk, og det gjorde ho ikkje. Kaldstarta ein gong til og no skjer det absolutt ingenting, maskina startar ikkje, ingen bios osv.
Men min begrensa datakunnskap trur eg at strømforsyninga er gått til h**vete.

Spørsmålet er om denne kan skiftast uten mykje om og men, eller må eg kjøpe nytt kabinett?
Korleis skiftast isåfall denne? Er det vanskeleg viss ein ikkje har erfaring i slikt? Kva må ein passe på?

Håper på svar,
Dontomaso
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
en strømforsyning er ikke vanskelig å bytte ut. men det kan hende den ikke passer helt i kabinettet hvis du har f.eks en gammelt compaq eller ibm pc osv, men da kan du bare kjøpe deg et nytt kabinett eller i verste fall legge strømførsyninga på gulvet eller noe slikt

Den er også rimelig enkel å installere, bare skru inn skruer og feste den. Deretter plugger du inne en strømkabel (den med lengst "hode") inn i passende inngang på hovedkortet. De andre strømkablene plugger du inn i harddisker, cd-rom og diskettstasjon.
d34dGh0Zt: det er jo et chieftech da... og de er jo som kjent ikke så utrolig bra. Strømmen varierer ganske bra
Ups. Bestilte en sånn i går jeg
Men den er sikkert bedre enn den jeg har nå. Må slå av selve strømforsyningen når jeg slår av pc'en, hvis ikke slår den seg automatisk på...

Men altså, du får vel en fin strømforsyning til 400 kroner. Komplett.no. Montering er også meget lett. Tror nok du finner ut av det selv når du først begynner å skru.
Opprinnelig postet av Redstorm
d34dGh0Zt: det er jo et chieftech da... og de er jo som kjent ikke så utrolig bra. Strømmen varierer ganske bra
Vis hele sitatet...
jeg bestillte den når den kosta 500. kobla sammen, og så POFF, 500 ut av vinduet :P

strømforsyneren min har og gått til hel*, er ikke så veldig vanskelig å bytte
original reprint
xaff's Avatar
Jeg har akkurat samme strømforsyningen, funker like bra som Aopen saken jeg hadde før. Altså utmerket.
Xaff: Det finnes selvsagt untak
Jeg hadde faktisk den(fulgte med det gamle cheiftech kabinettet mitt). Pc'en min loka et helt år med restarter, disker som ikke finnes og sånt før den tok helt kvelden. Det ble fiksa når jeg fikk en ny psu.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Opprinnelig postet av Redstorm
d34dGh0Zt: det er jo et chieftech da... og de er jo som kjent ikke så utrolig bra. Strømmen varierer ganske bra
Vis hele sitatet...
Hva er det for noe tukll, chieftech leverer jo ganske gode kvalitets PSU, har aldri hatt problemer.
komplett har en jeg tror er ganske ålreit til ca 300 også
Skal du ha PSU, kjøp heller fra www.microplex.no ..

Denne f. eks.