Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1104
Hei
lurer på en ting etter en stund med søking på google:
har sett etter om det går ann å kjøpe en ts server ikke leie, det går ikke bare sånn rabatt på 12 måpneder eller hva det er.
dessuten hvem er det som eier disse å hvorfor kan de gjøre det.
er jo ikke Teamspeak sin side, så hvorfor ka nde bare leie ut de?
må da gå ann å kjøpe en også, er så tiet at man må betale i måneden.
eller hva mener dere?

Goggen
Hvis du vil kjøpe en egen server utelukkende for å hoste Teamspeak, må du gjerne gjøre det, men jeg kan forsikre meg om at det blir mye dyrere enn å leie en.
Sist endret av Lunicks; 31. januar 2009 kl. 23:04.
Trådstarter
Sitat av Lunicks Vis innlegg
Hvis du vil kjøpe en egen server utelukkende for å hoste Teamspeak, må du gjerne gjøre det, men jeg kan forsikre meg om at det blir mye dyrere enn å leie en.
Vis hele sitatet...
så hvis du skal kjøpe noe slik, nå du gå virkelig inn fordet assa?
tenkte hvis du betalte 1000,- så hadde du en for alltid.
noen som har priseksempler på servere med ca 20slots? billigste side osv.?
Sitat av goggen 2 Vis innlegg
så hvis du skal kjøpe noe slik, nå du gå virkelig inn fordet assa?
tenkte hvis du betalte 1000,- så hadde du en for alltid.
noen som har priseksempler på servere med ca 20slots? billigste side osv.?
Vis hele sitatet...
Tingen er jo at du må betale folk for å drifte den + linjekapasitet.
Men du kan jo sette opp en hjemme da, for all del.
Trådstarter
tenkte ikke at den skulle være så veldig proff, bare hvis det gikk ann uten at jeg må ha masse servere å sånn hjemme.
ikke at det er så dyrt å leie heller, men liker å eie
Hvis absolutt vil eie server, anbefaler jeg deg å sette opp egen.
Sist endret av s1gh; 31. januar 2009 kl. 23:21.
det blir litt vanskelig igjen
men ingen som vet om gode sider med bra priser. har sett noe på google, men tenkte hvis noen har noen erfaringer
Teamspeak tygger såpass lite linjekapasitet at jeg har selv driftet mine egne teamspeakservere i flere år.

Null problem å kjøre 5+ servere på en 10Mbit kabel-linje, og har man fiber er det enda bedre.
Hvis du tenker på å sette opp egen server så kan du sjekke denne youtube filmen: How to host a Teamspeak server.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Teamspeak tygger såpass lite linjekapasitet at jeg har selv driftet mine egne teamspeakservere i flere år.

Null problem å kjøre 5+ servere på en 10Mbit kabel-linje, og har man fiber er det enda bedre.
Vis hele sitatet...
okey, og hvor mye ca vil det koste å sette opp noe slikt og hvatrenger du?
KP

Sitat av Clr Vis innlegg
Hvis du tenker på å sette opp egen server så kan du sjekke denne youtube filmen: How to host a Teamspeak server.
Vis hele sitatet...
takk, bra film

KP
Sist endret av goggen 2; 1. februar 2009 kl. 00:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det koster deg 0,- og ca 10 min.

Du kan jo selv velge om du vil hoste det på din egen maskin eller en dedikert maskin i samme huset.
ha på min egen maskin... hva gjør jeg da?
Se filmen på nytt?
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Se filmen på nytt?
Vis hele sitatet...
jeg fikk ikke opp det symbolet han fikk, men ellers gikk det greit. derfor jeg spør. kan se på filmen tusen ganger, men får ikke den knappen fordet.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av goggen 2 Vis innlegg
jeg fikk ikke opp det symbolet han fikk, men ellers gikk det greit. derfor jeg spør. kan se på filmen tusen ganger, men får ikke den knappen fordet.
Vis hele sitatet...
Jeg ahr også det problemet, hvorfor får vi ikke opp globusen blant IPene?
Om noen kan svare på dette skal de få min imaginere kjærlighet for alltid <3
det er den jeg mangler også. håper noen har et svar på dette
Du trenger ikke globusen dersom du vet din eksterne (offentlige) IP-adresse.

Dog er jeg ikke kjent med TS på Windows, men så lenge du forwarder riktige porter i routeren og setter din offentlige IP i feltet hvor han skriver det inn skal det være null problem.