Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 1556
Hva synes dere om den nye koRn cd'n ?

har koRn blitt bedre eller dårligere med årene ?
deff dårligere.
klarer ikke å sette fingern på det men det gamle av korn har etleranna ved seg som det nye ikke har...
jeg synes det er dårlig. rett og slett dårlig. issues, det forrige synes jeg var bra, men untouchables synes jeg var dårlig. er som om de har gått bort fra sin gamle, gode stil og lagt seg på en ny 'trend', som akkurat ikke passer de. musikken er mer soft synes jeg, tekstene er ikke like bra, og tilogmed titlene har blitt bæd2k.
The Rhymenocerous
polle's Avatar
jeg ble skuffa da jeg hørte det. Synes den eneste som går å høre på er here to stay
Er så typisk at sånne band har skifta stil og blitt mye mer soft i musikken sin. Metallica og er et sånt eksempel.
Untouchables er en nedtur fra korn....
*h0re paa Issues*
Jeg syntes den var ganske bra, litt mindre hyling liksom. De andre er selfølgelig bra de også, bedre til å med. Leste i intervju med vokalisten at de var nøtt til å bytte "stil" fordi de følte at de ikke kunne drive med det samme hele tiden.

De valgte å gå den veien som passet dem, istedenfor å være komerse eller bare lage det fansen vil ha.
jeg synes de har blitt kommerse jeg, med untouchables. KoRns særegenhet VAR jo nettopp 'skrikinga', som zalderach ville kalle det. nå er de jo bare soft. finnes nok av softy band.
dj1nn's Avatar
Trådstarter
jeg håller med om at koRn har blitt mye softere, og det ser jeg på som et minus, men jeg synes ikke de har blitt dårlige.
Ny albume e ikke perfekt men alt i alt synes jeg d er skikkerlig bra.
original reprint
xaff's Avatar
Liker det nye jeg, selv om jeg liker Issues bedre.

Nothing last's forever..
hehe..Synes at de alltid har vært dårlig..
Jeg liker skrikinga også Mia, sier bare at den nye er bra den også. Du må bare høre på hele CDen et par ganger før den begyner og bli virklig bra.

Sett på Wake Up Hate hør på hele sangen og kom ikke å si at den er dårlig..
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg mener ikke at det er noe i veien med tekstene egentlig.
Ja, Jonathan har forandret stil ved å gå fra skriking til å utvikkle sin unike stemme og bruke den til noe nytt, men det er feil å si at KoRn har blitt dårligere av den grunn.
Jeg likte det nye albumet, men Issues er absolutt min favoritt av deres album.

Jeg likte btw ikke Here To Stay så veldig godt. Ikke direkte dårlig, men akkurat DEN sangen opplevde jeg som veldig kommersial. Kjøpte singel-tingen med den sangen. Jeg kjøper egentlig aldri singler. Kanskje derfor jeg ikke likte den sangen? Jaja.

Hyggelig å se at så mange andre liker KoRn også.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Opprinnelig postet av Zalderach
Jeg liker skrikinga også Mia, sier bare at den nye er bra den også. Du må bare høre på hele CDen et par ganger før den begyner og bli virklig bra.
Vis hele sitatet...
Enig du må nok høre den inn litt. Jeg personelig likte den ikke når den ble sluppet så jeg måtte bruke en god del timer før jeg begynte å like den. Men asså er vel individuelt om man liker den eller ei.
Sist endret av Psyc0re; 5. september 2002 kl. 06:24.
Zalderach, jeg har hørt gjennom det albumet mer enn et par ganger, for å si det sånn. jeg liker fortsatt ikke untouchables noe særlig. synes korn har mista noe av den gode gamle sjarmen sin. men som xaff sa, nothing last forever.
Jeg har forresten fått låne Korn-dvd'en av en venn av meg. Veldig artig dvd med mye rart som lot KoRn erobre mitt hjerte på nytt.
Eneste problemet er at jeg ikke finner ut "koden" på lås nr.2. Noen som kan hjelpe?
Malb0lGiA: Tenk deg at tallene er tastene på en mobiltelefon og så skriver du ASYLUM og på den røde pila til høyre. Da ska det funke

Har selv kjøpt DVDn ganske nylig, den rocker ;D
▼ ... noen uker senere ... ▼
Korn har jo alltid vært et kommersielt band... Vært signa på et svært label helt siden de slapp debuten som egentlig er den eneste virkelig gode KoRn-skiva. Det toppa seg med follow the leader da... At untouchables suger hardt er vel bare å forvente da jeg mistenker at KoRn får mindre og mindre kontroll over musikken de lager. Produkter som ikke selger går ikke i den store bissnissn.

KoRn-KoRn. Det er KoRn det.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
gilgamesj: Kall meg gjerne en hore (jeg liker det nemlig), men personlig følte jeg aldri at Korn-korn var engang nært så bra som de klarte det da. Det var som om de forsatt manglet erfaring til å utvikkle alle ideene sine. Og nå med untouchabels kan man vel si at de ikke har flere ideer igjen. Sånn føler jo jeg det da.
Også. Når du svarer må du nesten huske å kalle meg en liten wannabe hore. *suss og klem fra mølla*
Har lastet ned det nye albumet for en stund siden, men har egentlig ikke tatt meg tid til å høre på det.

Tror jeg tar og setter det på nå!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Korns beste album er definitivt det første.. korn - korn.. Life is peachy (deres andre album) er også meget bra.. fra og med follow the leader la de om stil, men likevell er musikken deres bra. Issues var meget likt follow the leader.. så de var nesten nødt å skifte stil.. ellers ville de blitt stemplet som det neste Limp Bizkit, Blink 182, Millencolin osv... også band som ga ut gode cd'er i starten, men som gikk kommerst og ble kopier av seg selv.. Limp Bizkits første album var faktisk meget bra! Det samme var Significant Other helt til albumet ble kommerst.. Det er noe med overeksponering som Espen Eckbo så velformulert sa i Espen Eckbos Beste. Man blir bare dritt lei av å se og høre det samme om og om igjen.. Så jeg gir Korn all kreditt for å endre stil! Noe flere band godt kunne gjort etter at de nå har gått kommerst!
Christina Aguilera og Gry Jannicke Jarlum har jo skiftet til en mer "dristigere" stil. Kan ikke helt huske når avsporingen til Jannicke skjedde, men tror det var etter "Jannickes Beste 10"

Det neste som skjer er vel at Cowboy Laila og Ole Paus følger trenden, og hiver seg på popbølgen...
korn har aldri vært noen god gruppe og kommer heller ikke til og bli det selv om de skifter musikk stil
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Ikke begynn og diskuter om en gruppe er bra eller ikke, igjen. Det leder ikke til noe uansett, da folk alltid kommer til å ha forskjellige meninger.
rekylvinyl.no
Ondsofa

Dette er ett musikk forum, her diskuteres musikk. Da er det naturlig at også utdøverne av musikken blir satt under diskusjon.
Grupper og band er ingen unntak.
Så lenge diskusjonen er saklig og godt argumentert er den velkommen her.

Blir det noe alle "Korn er piss", "liker ikke korn" blir postene slettet.
Opprinnelig postet av Thozera
Limp Bizkits første album var faktisk meget bra! Det samme var Significant Other helt til albumet ble kommerst..
Vis hele sitatet...
Jeg synes nå at enten er et album kommerst eller så er det ikke kommerst. Albumet blir ikke mer kommerst etterhvert..

Har nettopp begynt å høre på Untouchables. Liker ikke det jeg hører. Får håpe det blir bedre etter hvert, som noen her sier..

Likte de første albumene best (Korn & Life Is Peachy). Digger Limps første òg. "Chocolate starfish..." var grusomt..
Korn er bra.. Men jeg er ikke typen osm liker den veldige skrikingen.. Den sangen jeg liker best, og den jeg har hørt mest på (kansje det er grunnen) er Freak on a leash.. Den sangen er dritphet.. ellers har jeg ikke så mye peiling på album og sånn siden jeg aldri har kjøpt eller lastet ned et fult album..

Men har full respekt for musikken.. og stil forandring kan være bra, så lenge den ikke går veldig mye i mot den gamle stilen..

Bra eksempel på dårlig stil forandring var når KISS på 80 tallet nesten holdt på å gå over til disco med sange I was made for loving you. Men de reddet seg tilbake igjen, og takk gud for det.. :P
LONG LIVE KISS!

BTW, en ting til.. Limp Bizkits Chocolate starfish album hadde et par bra sanger.. My Way er faen meg så jævlig bra at det ikke går ann.. syns jeg da, det er den syre sangen for meg..
Har ikke hørt den nye til KoRn men blir skuffa vist den er så dårlig..
Untouchables er bra,du må bare høre den noen ganger først, som mange andre cd'er. Jeg ble skuffet den første gangen jeg hørte gjennom den, men etterhvert begynte jeg å like den mer & mer.

Synes KoRn som artister har lov til å prøve ut nye veier innen musikken og utvikle seg, det kan fort bli ensformlig og lite nytenkende hvis de skal forholde seg til den samme stilen på alle platene.