Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: 2
Rusmidler - 57,14%
Depresjon - 71,43%
Flervalgsavstemning Stemmegivere: 7. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  3 673
Håper dette er relevant eller hvertfall forståelig… (jeg er ikke så flink til å forklare meg btw men, jeg prøver)

Jeg begynte å eksperimentere i veldig ung alder… i 8 årene mine. Jeg har alltid kjent at det var noe feil med hvordan jeg følte om meg selv. Følte at barndommen ble nesten ikke verdt å huske… det samme gjeller ungdomsskolen, vgs og nå (blir snart 21). Slik ble rusen løsningen. Tenkte å bare ta så mye drit til den vonde følelsen eksisterer ikke lenger.

Jeg startet «daglig» inntak av weed når jeg var 17 og har røyket nå i 3 år bare for å få vekk alt som gjør vondt. Til slutt ble det som å pusta inn oksygen…(jeg liker weed men det blei misbrukt) Da gikk vi videre til sopp som jeg synes var spirituelt og fint men, med hvert år ble det bare mørkere og mørkere tanker om livet og selvtilliten min. Da tenkte jeg jo å drukne alt dette sadness i mer rus… alko, coke, valium og aduvanz… og resten. En ting om gangen sant? Nei… fordi i dag blander jeg bare alt sammen og håper rett og slett på koma. Jeg vett at jeg kan stoppe når jeg vil men, føler at skaden er allerede gjort. Jeg ser ikke meningen med livet lenger. Alt er bare overtenking og skam… jeg føler at jeg skuffer alle rundt meg. Jeg gir mitt alt til folk jeg bryr meg om men får ikke det samme i retur. Føler meg misforstått og usynlig, ikke i det minste alene. Jeg vil ikke såre dei jeg elsker men, føler meg ferdig. Livet er nydelig men ikke for alle… I går prøvde jeg aduvanz.. tok 5 piller/70mg pr stk. blandet med alk og weed. Jeg har ikke ADHD.. trengte bare rusen. Og når comedown kom…. Ble ALT bare verre og tristere. Jeg innsåg til slutt at jeg er ferdig med å leve sånt. Jeg føler alt denna rusen har bare fokka opp med hjernen min og jeg vet ikke hvordan og hvor det kan fikses… Jeg vil gå videre på hardere stoff bare for å gjør det slutt denna gangen. Men etter å ha lest andre sine opplevelser føler jeg at det kan være håp for meg og. Jeg vil ikke ruse meg mer.. dessverre er det vanskelig.. Stakkars hjernen min, hele dopaminen er jo borte… jeg er borte. Jeg har gjort så mye dumt på rus og det angres.. umulig å tilgi meg sjøl.

Vil bare vær rusa på livet, musikk, natur og litt weed midt i mellom :3


Håper jeg postet dette rett sted nå….
Sist endret av Antimannen 8; 21. november 2023 kl. 15:10.
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når du ruser deg sitter du fast i en ond sirkel som gjør depresjonen og selvmordstankene verre. Begge deler påvirker hverandre negativt.
Jeg følte meg deprimert og utafor i tidlig tenårene og begynte å ruse meg på ca samme tidspunkt som deg og i veldig mange år trodde jeg at rusen var eneste trøsten jeg hadde.
Psykologer klarte ikke få meg ut av depresjonen og sa alltid at jeg måtte begynne i riktig ende altså å slutte å ruse meg, men jeg tenkte de var noen streitekrek som ikke skjønte noen ting og bare var antirus uansett, og ikke skjønte at rus var min nødvendige selvmedisinering. Men så da som godt ut i voksenlivet måtte jeg slutte å ruse meg pga noe personlig som skjedde, og tror du ikke fra da at jeg sakte men sikkert kom ut av depresjonen også. Skulle ønske jeg slutta å ruse meg minst 15 år tidligere fordi jeg fikk et helt nytt liv og livsgnist ettehvert som hjernen ble mer normal igjen. Men merk at det tar ca et år rusfri før hjernen repareres så ikke tenk at å gi opp rus ikke funker bare fordi det føles dritt de første 4 mnd.

Skaden er ikke "allerede gjort", du har ikke engang begynt på voksenlivet ditt. Du har ikke engang levd 25% av livet, det er minst 60-70 år igjen du har av livet så det er aldri forsent å velge en annen vei i livet enn gjørma du sitter å kaver i nå
Jeg har ikke noe tips til deg siden jeg er i samme situasjon er 23nå.

Eneste jeg kan si er at fortsetter du slik så blir det bare værre. Dette faktumet er hvordan jeg klarer å holde meg unna rus noen ganger og holder bruken nede, men er bare et tidspørsmål før det går til helvette her.

Anbefaler deg å stoppe før det begynner å gi fysiske problemer. Jeg hadde gjort hva som helst å stoppa når jeg var 17-18, 21 så hadde jeg ihvertfall hatt den fysiske helsa delvis igjen. Du vil ikke ha fysiske smerter og somatiske helse problemer på toppen av det mentale. Noen kan kjøre på i tiår og komme seg ut igjen så er det noen av oss (meg) som vil få helse problemene til en 60åring i 20årene.
Sist endret av Trynefaktor_69; 21. november 2023 kl. 16:14.
Takk for svar! Dette betyr mye <3

Klok Hvalross, det er helt sant… så kjekt å hørre at det gikk bra med deg til slutt!

Takk for motiverende svar!
Betyr mye.
Sist endret av Antimannen 8; 21. november 2023 kl. 16:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.