Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 4477
Søvnløs alkis loker!
9 0
Jeg er 35 år, å har slitt med alkoholisme siden jeg var 22,5 år. Skal ikke juge å si jeg har vært flink til å be om hjelp tidligere...

I vår tenkte jeg at jeg virkelig hadde nådd bunnen; gul i øya, leversvikt osv. sykehusinleggelse på Sykehuset i Vestfold.

Holdt meg edru 4 måneder, men noen pushet meg til å dra i et 40 årslag, så gikk det rett vest. Var 2 måneder fra å få igjen førerkortet, og jeg har tatt så mange peth tester at man skulle tro jeg var sprøyte narkoman. Legene finner nesten ikke brukelige årer. Blir alltid slått på mållinja.

Nå trenger jeg en medisin som fungerer, og stesolid/vival/valium fungerte på sykehuset da jeg var der men ikke nå. Xanor fikk jeg ikke av legen min fordi jeg da ikke hadde holdt meg edru den siste måneden. Å her handler det nok dessverre litt om liv og død.

Jeg kommer fra en familie som ikke bruker medisiner. Derfor ble alkohol løsningen til alt. Og det fungerte faktisk overaskende bra i mange år, men nå har jeg ammoniakk dannelse i hjernen og klarer ikke sove eller å tenke klart. (har forøvrig ikke sovet tungt de siste 8 åra) Trodde bare det var kokain osv. som gjorde at man ikke fikk sove. Men nå funker 1 liter sprit for meg som en energidrikk nesten. Håper der er noen med en del erfaring som kan komme med noen gode ord. Klarer heller ikke for mange tanker, så prøver å rømme fra virkeligheten.

Har heldigvis en person i livet som stiller litt opp, og skal kanskje på Skjerven rusbehandling. Men er ekstremt skeptisk.

Det ble mye info på en gang, sorry
Her er løsningen som reddet livet mitt når jeg var i din situasjon. Bestill kratom til Sverige og kjør hjem med det. Det er ikke lovlig i Norge, men det fjerner 100% av interesse for å drikke, mens det samtidig fjerner angst like godt som benzodiazepiner. Det har enkelte bivirkninger som forstoppelse og vanskelighet for å få orgasme, med avhengighet som den sterkeste bivirkningen. Men, det er så utrolig verdt det. Jeg har gått fra å drikke liter med sprit daglig i åresvis, til å ikke ha drukket eller hatt interesse for å drikke på flere år etter jeg begynte med kratom. Jeg har gått fra å være arbeidsledig, nær både leversvikt og selvmord pga alkohol, til å snart fullføre doktorgrad med en helse som er en av de sunneste legen min har sett.

Vel og merke kommer det ikke uten forvarsel. Kratom er et rusmiddel i en egen kategori, som man blir avhengig av. Kratom er en mild opiat agonist, som gjør at man alltid føler seg tilfreds, akkurat nok til å ikke få lyst til å drikke. Du kommer til å bli noe avhengig, som fører til at før første dose for dagen, føler du deg gretten og noe kjip. Om du går tom, føles det som en mild influensa i et par dager, og alkoholsuget kommer tilbaket. Men, det er uendelig mye bedre enn det helvete som alkohol fører med seg.

Kratom reddet livet mitt, og jeg håper inderlig at du også får muligheten til å oppleve denne enkle kuren for alkoholisme. Les deg opp på kratom sine fordeler og ulemper før du bestemmer deg. Jeg håper du gir det en sjanse.

Merk: Jeg anbefaler dette utelukkende fordi du er fortvilet. Jeg anbefaler ingen andre å begynne med kratom.

https://www.youtube.com/watch?v=l9-T...ychedSubstance
https://www.reddit.com/r/kratom/comm..._quit_alcohol/
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, dette er trist lesing og jeg føler med deg. Har selv vært rusavhengig i rundt 20 år men er nå helt fri fra all rus og har et fint liv der jeg trener og spiser sunnere (ikke veganer/vegetarianer). Jeg vil ikke anbefale å bytte et stoff mot et annet som blir anbefalt over her (kratom).
Om du vil bli fri fra rus og eventuelle sinnslidelser så er min erfaring og sterk anbefaling at du søker opp Ayahuasca og psilocybin. Dette er to forskjellige og naturlige stoff som du aldri vil bli avhengig av og heller ikke ha varige bivirkninger av. Alt som trengs er en weekend tur.
Søk det opp og les og hør andres opplevelser før du gjør noe videre. Det er selvfølgelig ikke for alle, men i din situasjon så ville jeg i det minste studere det før du avgjør hva du vil.
Uansett valg så ønsker jeg deg lykke til og alt godt videre i livet <3
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva tenker du på når du sier at du trenger en medisin som funker? Antabus funker mot alkoholisme. Det hjalp meg og jeg er rusfri i dag

Men siden de medisinene du ramser opp er benzo høres det ut som at du er ute etter en medisin som gir rus eller som døyver de tingene du bruker alkohol for å døyve? Det er veldig dårlig ide å gå fra et rusmisbruk til et annet. Da er veien å gå heller psykolog for å ta tak i roten av ting og lære å håndtere de eventuelle traumene du måtte ha, på en sunnere måte enn å numb them down.

Jeg skjønner at det er veldig vanskelig å motstå sosiale sammenkomster som 40 års lag med alkohol, men til syvende og sist er det ditt valg om du drar i sånt eller ikke, og ditt valg om du vil ha venner som pusher deg med på sånne ting og ikke respekterer at du trenger å holde deg unna alle sammenhenger med alkohol. Jeg dro ikke engang på så lite som park hangout med venner på mange år, fordi jeg visste at det var sannsynlig at en eller annen hadde med seg parkpils. Nå så har jeg ikke engang lyst på en dråpe lenger og heller ikke lyst til å dra på pub, henge i parken å drikke, dra på stranda med folk som drikker osv. Jeg er så ferdig med det og finner på andre ting med andre type folk og fått mye bedre forhold til familien min også så det til og med går an å henge med dem iblandt

Masse lykke til, kustus, disiplin og aktive valg og tydelige standpunkter mot alkohol er det du må ta.
Søvnløs alkis loker!
Trådstarter
9 0
@Tom Pigghå: dessverre forbi det stadiet. Jeg har snakket med psykologer osv. oppigjennom. Fikk mye for å døyve senralnervesystemet uten at jeg ble avhengig av det. Men uansett er alt bedre enn å ødlegge levra mer med alko. Så for meg å bli ruset på benzo må jeg opp i enorme doser.

Kratom er jeg åpen for.
MedisinskeGrønneUrte
6 1
Jeg er ikke alkoholiker selv men har vært gift med en i over 20 år. Han drakk 100% i over 15 år og klarte å slutte uten å begynne med en annen rus. Varmet opp med 1 liter sprit i dusjen før han gikk ut. Bodde på gata i Trondheim, var innlagt flere ganger, rundstjal foreldrene sine, lurte venner og familie fra penger osv osv.
Sånn det høres ut for meg, så har du ikke nådd bunnen enda. Dessverre og synd å si det men tror det er det som gjør at du ikke klarer å holde deg.
Han var på Vangseter på avvenning i 1 mnd og jobbet der 1 år etter det. Han har aldri falt av(tørr i over 20 år nå) og det han sier er at folk må nå bunnen før de klarer å tenke annerledes og virkelig bestemme seg.
Det høres jo sånn ut fra det du skriver men kanskje inni huet ditt. Hva tenker du selv, har du nådd bunnen??

Han nådde virkelig bunnen og klarte å snu det.
Når jeg traff han så hadde jeg et fullt barskap med alt du kan tenke deg av gode varer. Det var ikke et problem for han og jeg rydda ikke bort det på over 1 år etter at vi flytta sammen. Han hadde bestemt seg og jeg stolte på han.

Jeg håper at du klarer dette for du vil få et bedre liv uten alkohol.
Hva med å prøve organisk cannbis?
I en overgangsperiode. Der kan du jo ikke ta overdose og ikke bli avhengig.
Lykke til
Anonym bruker
"Intolerant Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spis mat med det samme du føler alkohol trang, det kan hjelpe for da vet du alkoholen ikke virker like godt. Og ta time for time og ikke dag for dag. Gjerne gå i naturen, eller komme deg ut og få masse andre inntrykk, det vil hjelpe en del på!
MedisinskeGrønneUrte
6 1
Snakket med mannen og han råder deg virkelig til å ta en plass ved et behandlingssted, men ikke før du har nådd DIN personlige bunn. Hjelper ikke hva alle andre sier og mener.

Da har du fått et råd fra en hardbarka alkoholiker som er tørrlagt
Sitat av SweetSourWidow Vis innlegg
Snakket med mannen og han råder deg virkelig til å ta en plass ved et behandlingssted, men ikke før du har nådd DIN personlige bunn. Hjelper ikke hva alle andre sier og mener.

Da har du fått et råd fra en hardbarka alkoholiker som er tørrlagt
Vis hele sitatet...
Synes du kommer med helt latterlige råd her. Du foreslår at han skal fortsette å drikke til han når en ny bunn fordi mannen din gjorde det? Det spiller da ingen rolle hva mannen din har gjort, og du vet ingenting om noen slags bunn, eller hva slags ting som foregår hos TS. Hvilken bunn er det du ønsker at han skal nå? Han har jo leversvikt for faen.

Mannen ønsker å slutte og drikke, og det er plenty med folk som har klart det uten å være på hvilken som helst "bunn" du og mannen din ser for seg. Det er flere løsninger på alkoholisme enn å drikke seg videre nedover, og hvilken som helst løsning er bedre enn å fortsette å drikke.

"Hjelper ikke hva andre sier og mener". Jeg tror det ikke hjelper hva du sier og mener. Makan til tull.
Sist endret av En deling; 15. november 2023 kl. 15:48.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av En deling Vis innlegg
Synes du kommer med helt latterlige råd her. Du foreslår at han skal fortsette å drikke til han når en ny bunn fordi mannen din gjorde det? Det spiller da ingen rolle hva mannen din har gjort, og du vet ingenting om noen slags bunn, eller hva slags ting som foregår hos TS. Hvilken bunn er det du ønsker at han skal nå? Han har jo leversvikt for faen.

Mannen ønsker å slutte og drikke, og det er plenty med folk som har klart det uten å være på hvilken som helst "bunn" du og mannen din ser for seg. Det er flere løsninger på alkoholisme enn å drikke seg videre nedover, og hvilken som helst løsning er bedre enn å fortsette å drikke.

"Hjelper ikke hva andre sier og mener". Jeg tror det ikke hjelper hva du sier og mener. Makan til tull.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du har misforstått poenget til postskriver her. Poenget til postskriver her er jo at i en avhengighet, så nytter det ikke at noen andre sier "Du må slutte". Det er en selv som må finne ut og utøve stans av det forbruk man sliter med en avhengighet av.

Derimot så kan jeg fra egen erfaring, riktignok med et annet substans si at det som funket for meg var å prøve meg på flere forskjellige alternative flukter. Jeg startet med trening. Styrketrening og kampsport. Samt at jeg fant meg en annen jobb som jeg virkelig interresserte meg for. Dette mattet meg nok ut ila en dag til at jeg endelig fikk oppleve livet uten hjelp av et stoff. Nå skal jeg derimot være forsiktig med å gi råd ift din alkoholisme. Det er et litt annet tilfelle enn mitt.
Jeg er rusavhengig, altså narkoman, men har også et problematisk forhold til inntak av alkohol, og har fulgt et program mot alkoholavhengighet i tillegg til rusavhengighet. Begge deler helt frivillig fra min side, men umiddelbart etter utskrivelse begynte jeg å ruse meg igjen. Jeg la meg altså inn for å gjøre familien fornøyd, men hadde ingen planer om å virkelig slutte permanent den gangen. Det ble 300.000 kroner rett i dass.

Det som måtte til var at jeg traff bunnen og forstod at NÅ må jeg gjøre noe, ellers havner jeg virkelig på gata. Da sluttet jeg med all dop og rusmidler på dagen.
Har ikke angret siden.
Det eneste som trengs er virkelig vilje fra den avhengige.

Det pårørende lærer på kurs om avhengighet er faktisk å kutte ut og ekskludere den avhengige fra familien. Det er ikke noe familien ønsker å gjøre, men hvis den avhengige virkelig har et problem, så er det kanskje det eneste og rette valget å gjøre. Det legger et stort press på den avhengige og gir familien avstand og tid til å tenke på seg selv. Det kan også gå galt, men det går uansett galt fra før, så hvorfor ikke bare prøve det?

Med ekskludering mener jeg altså at dere slutter å ta kontakt med den avhengige, slutter å hjelpe, slutter å låne bort penger, slutter å gjøre alt dere har gjort hittil for den avhengige sin skyld. Det må ta slutt! Fullstendig slutt, og den eneste betingelsen til å ta imot den avhengige og reparere relasjonen på, er at den avhengige slutter å ruse seg fullstendig, og dokumenterer rusfrihet gjennom en periode på et eller to år. Det innebærer blodprøver annenhver uke eller hver måned, avhengig av hva legen mener er tilstrekkelig for å detektere alkoholforbruk bak i tid.

Det eneste dere skal gjøre er å tenke på dere selv, ikke inkluder den avhengige i noe som helst. Hvis den avhengige tar kontakt, så er det selvfølgelig greit å svare og vise noe emosjonell støtte, men det er viktig at dere holder beina plantet på bakken om dette skal fungere. Den avhengige må se virkeligheten før den avhengige vil slutte.

Det var det som fungerte for min del, det fikk meg til å slutte.

Lykke til.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg tror du har misforstått poenget til postskriver her. Poenget til postskriver her er jo at i en avhengighet, så nytter det ikke at noen andre sier "Du må slutte". Det er en selv som må finne ut og utøve stans av det forbruk man sliter med en avhengighet av.

Derimot så kan jeg fra egen erfaring, riktignok med et annet substans si at det som funket for meg var å prøve meg på flere forskjellige alternative flukter. Jeg startet med trening. Styrketrening og kampsport. Samt at jeg fant meg en annen jobb som jeg virkelig interresserte meg for. Dette mattet meg nok ut ila en dag til at jeg endelig fikk oppleve livet uten hjelp av et stoff. Nå skal jeg derimot være forsiktig med å gi råd ift din alkoholisme. Det er et litt annet tilfelle enn mitt.
Vis hele sitatet...

Poenget er at det er helt idiotisk å si "Du har ikke nådd bunnen enda, så spiller ingen rolle hva folk sier". Alternativene er jo at enten klarer TS å slutte slik som meg selv, deg og mange andre, eller så fortsetter han til han ikke klarer lenger. Det er åpenbart at det første scenarioet er det som må streves etter, og det å si "Det spiller ingen rolle, du har ikke nådd bunnen" gjør bare at det uønskede scenarioet blir mer sannsynlig.

Jeg har full tro på at TS klarer å slutte ved å gjøre feks slik som meg og deg, begynne med trening og fylle dagene med meningsfulle ting.

TS, ikke vent på å dra i behandling/få livet på stell. Du trenger ikke nå en ny bunn her.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg kjenner to livslange alkoholikere som foreløpig er tørrlagt etter å ha fulgt dette programmet.
https://www.juliewinge.no/

Kanskje det virker?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg kjenner to livslange alkoholikere som foreløpig er tørrlagt etter å ha fulgt dette programmet.
https://www.juliewinge.no/

Kanskje det virker?
Vis hele sitatet...
Snikreklame?
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Absolutt ikke. Jeg vet det koster penger å bli med, men det fungerte for min far og tanten min, hans søster.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
LSD kan virke avvirkende i ca. en måneds tid, hvor du da eventuelt kan ta det igjen. Ellers funker Ketamin til nød når abstinensene er som værst.
Søvnløs alkis loker!
Trådstarter
9 0
Det som er det store paradokset her er at familien som prøver å hjelpe pusher meg på helt feil måte, med så å si trusler sånn at jeg begynner å drikke store mengder. Spessielt en onkel som ikke helt forsto dette med å tørrlegge seg/gå cold turkey kunne være farlig i min situasjon. Jeg har ikke noe på rulleblad eller gjør my galt. Ikke skylder jeg noen penger eller andre ting heller. Ikke brent noen bruer. Jeg har vært smugdrikker fra dag 1.

Alkoholsug har jeg igrunn ikke så mye av i forhold til mange andre, snusa f.eks 2.5 år ekstra sterk general, sterk skruf daglig å slutta på dagen uten noen av disse bivirkingene jeg har hørt om. Når det kommer til THC så funker det SVÆRT dårlig for min hjernekjemi. Også det eneste rusmiddelet jeg frivillig har tatt...

Har kjøpt en tredemølle fra XXL jeg burde ha brukt mer, men er så svimmel nå fordi jeg sliter med å få i meg næring i disse dager
Ikke legg skylden på noen andre. Det er du som drikker. Det er du som tar det valget, hver gang.

At det er mennesker rundt deg som ikke hjelper deg slik som du ønsker kan du enten forklare dette for dem, eller kutte dem ut for en periode.

At noen gjør sånn og sånn så derfor drikker jeg er en klassisk og syltynn bortforklaring.

Det er noen ting i dette livet vi kan kontrollere, blant annet hvem vi omgås og hva vi gjør.

Til syvende og sist er det jævlig lite vi kan gjøre med hvordan andre rundt oss er og oppfører seg, så om de gjør deg syk må du kutte bort svulsten.

Ta ansvar og få hjelp på klinikk. Fin måte å kutte ut noen uønskede mennesker en periode også.
Sist endret av i_et_nøtteskall; 15. november 2023 kl. 21:51.
Søvnløs alkis loker!
Trådstarter
9 0
Tror du ikke at jeg vet at det er typisk alkis snakk? Tatt imot maaange tilbud før, å hørt masse historier fra gruppeterapi på DPS. Tørrlegge seg før var mye enklere enn nå. Se for deg en stein som ruller fortere å fortere ned en fjellvegg, i tillegg hjelper det ikke med ekstremt lite søvn som da har endt med hjernetåke og gullfisk-ish hukommelse. Jeg ville egentlig bare forklare situasjonen min enda litt bedre basert på svar over her...

Jeg er villig til å ta imot tilbud hvis det er et bra sted jeg får riktig oppfølging og det er mulig å få besøk.

Sitat av i_et_nøtteskall Vis innlegg
Ikke legg skylden på noen andre. Det er du som drikker. Det er du som tar det valget, hver gang.

At det er mennesker rundt deg som ikke hjelper deg slik som du ønsker kan du enten forklare dette for dem, eller kutte dem ut for en periode.

At noen gjør sånn og sånn så derfor drikker jeg er en klassisk og syltynn bortforklaring.

Det er noen ting i dette livet vi kan kontrollere, blant annet hvem vi omgås og hva vi gjør.

Til syvende og sist er det jævlig lite vi kan gjøre med hvordan andre rundt oss er og oppfører seg, så om de gjør deg syk må du kutte bort svulsten.

Ta ansvar og få hjelp på klinikk. Fin måte å kutte ut noen uønskede mennesker en periode også.
Vis hele sitatet...
Hjernen min funket akkuratt nok nå til at jeg googla at freak ikke lar deg redigere innlegg etter 5 min, anyways;

Dette med å kunne kutte ut personer i fra livet sitt er litt intrikat i min situasjon, vil ikke utlevere alt. Men handler om mange ting.


Fikk dette både på sykehuset, og da jeg kom hjem:

https://www.med.uio.no/imb/forskning...-som-gift.html

"Forskerne fant nemlig at den vanndrivende medisinen bumetanid (Burinex) kan redusere ammoniakkskade og dermed bedre både symptomer og overlevelse ved ammoniakkforgiftning.

– Bumetanid blokkerer transporten av kaliumklorid til nervecellene og hindrer dermed at nervecellene skades. I vår studie så vi at medisinen gjenopprettet normal elektrisk aktivitet i hjernen til mus med ammoniakkforgiftning og at den forebygget epileptiske anfall, sier Rangroo Thrane"

Får helt syke svigninger i hodet som er som etter man har vært på sjøen. Oppegående nok til å være bevist på det. Ca. 3 uker siden dette startet, og litt derfor jeg laget denne tråden.

Så det gikk veldig bra en stund etter sykehusoppholdet, så ja jeg kan føle meg dum som gikk i dette 40årslaget og i ettertid har vært veldig hard på flaska. Men jeg er et nervevrak uten alkohol, søvn og næring. Det vet jeg. Så veldig vanskelig tid. Håper det går greit med meg en stund til!!!

Får jeg en natt med mer enn 30min søvn kan jeg tenke noe klarere å ta stilling til hva som er best for meg. Nå går drikkinga nesten på autopilot dessverre.
Sist endret av Alkis1988; 16. november 2023 kl. 04:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er det bare meg eller er alkoholikere de beste av alle rusmisbrukere til ansvarsfraskrivelse?
Søvnløs alkis loker!
Trådstarter
9 0
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Er det bare meg eller er alkoholikere de beste av alle rusmisbrukere til ansvarsfraskrivelse?
Vis hele sitatet...
Alle mennesker er nok forskjellige uavhening av rusmiddelet. Jeg dømmer f.eks ikke en kompis med ADHD fordi han heller vil bruke hasj eller cannabis istedenfor ritalin. Og han røyker nok ca. 5 gram om dagen i gudene vet hvor mange år. Jeg fant bare ut det funket dårlig for meg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva tenker du på når du sier at du trenger en medisin som funker? Antabus funker mot alkoholisme. Det hjalp meg og jeg er rusfri i dag

Men siden de medisinene du ramser opp er benzo høres det ut som at du er ute etter en medisin som gir rus eller som døyver de tingene du bruker alkohol for å døyve? Det er veldig dårlig ide å gå fra et rusmisbruk til et annet. Da er veien å gå heller psykolog for å ta tak i roten av ting og lære å håndtere de eventuelle traumene du måtte ha, på en sunnere måte enn å numb them down.

Jeg skjønner at det er veldig vanskelig å motstå sosiale sammenkomster som 40 års lag med alkohol, men til syvende og sist er det ditt valg om du drar i sånt eller ikke, og ditt valg om du vil ha venner som pusher deg med på sånne ting og ikke respekterer at du trenger å holde deg unna alle sammenhenger med alkohol. Jeg dro ikke engang på så lite som park hangout med venner på mange år, fordi jeg visste at det var sannsynlig at en eller annen hadde med seg parkpils. Nå så har jeg ikke engang lyst på en dråpe lenger og heller ikke lyst til å dra på pub, henge i parken å drikke, dra på stranda med folk som drikker osv. Jeg er så ferdig med det og finner på andre ting med andre type folk og fått mye bedre forhold til familien min også så det til og med går an å henge med dem iblandt

Masse lykke til, kustus, disiplin og aktive valg og tydelige standpunkter mot alkohol er det du må ta.
Vis hele sitatet...
Jeg tviler ikke på at det funker for noen, men for meg tok det cirka 14 dager før jeg var blitt blandingsmisbruker. Det er lite jeg får så fin form av som alkohol og kratom sammen.

Det kan være verdt å prøve, men synes det var på sin plass med en advarsel.
Spør deg selv hvor lenge du vil leve ? Alko. benzo, pulver + i 35 år. Det tok meg ett år å være helt abstinensfri. Beste behandlingssted er Bygglandsfjord ( desverre )
Sitat av Judaz Vis innlegg
Jeg tviler ikke på at det funker for noen, men for meg tok det cirka 14 dager før jeg var blitt blandingsmisbruker. Det er lite jeg får så fin form av som alkohol og kratom sammen.

Det kan være verdt å prøve, men synes det var på sin plass med en advarsel.
Vis hele sitatet...

Defintivt på plass med en advarsel. Grunnen til at såpass mange slutter å drikke alkohol når de tar kratom er at kratom allerede har agonisme på opiatreseptorene. Hos alkoholikere som meg selv, søker man aktivering av opiatreseptorene gjennom alkohol (dopamin og gaba blir allerede aktivert som en konsekvens av opiatagonisme) for å oppnå eufori. Over tid slutter alkohol å føre til at man føler seg bedre når man drikker hvis disse allerede er aktivitert, som gjør at man slutter å drikke.

Med andre ord kan det føles veldig godt å blande alkohol og kratom, men man slutter å søke alkohol etterhvert som man lærer at det ikke øker sannsynligheten for eufori. Sannsynligvis er det samme mekanisme som, så vidt jeg vet, gjør at folk sjeldent er alkoholikere og heroinmisbrukere samtidig. Heroin tilfredsstiller allerede årsaken til at man drikker. Kratom tilfredsstiller årsaken til at man drikker, men det tar tid for hjernen å tilpasse seg.
Sist endret av En deling; 17. november 2023 kl. 18:00.
Søvnløs alkis loker!
Trådstarter
9 0
Da har jeg hatt sosionom og overlege her hjemme, så da blir det innleggelse om 2-5 uker i førsteomgang, ingen tvang! Meeen gruer meg som en unge. Har fått se bilde av rommene, og snakket med en av de folka som har vært der tidligere (og skal tilbake pga. relapse vil jeg tro)
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Alkis1988 Vis innlegg
Da har jeg hatt sosionom og overlege her hjemme, så da blir det innleggelse om 2-5 uker i førsteomgang, ingen tvang! Meeen gruer meg som en unge. Har fått se bilde av rommene, og snakket med en av de folka som har vært der tidligere (og skal tilbake pga. relapse vil jeg tro)
Vis hele sitatet...
Så bra!

Når du kommer ut hadde jeg hoppet rett inn på et treningssenter.
Sitat av Alkis1988 Vis innlegg
Da har jeg hatt sosionom og overlege her hjemme, så da blir det innleggelse om 2-5 uker i førsteomgang, ingen tvang! Meeen gruer meg som en unge. Har fått se bilde av rommene, og snakket med en av de folka som har vært der tidligere (og skal tilbake pga. relapse vil jeg tro)
Vis hele sitatet...
Det går fint, du får medisiner til å hjelpe deg gjennom det. Viktig du finner en ny passion når du kommer ut, jeg ville som personen over blitt obsessed med fitness. Ikke bare tar trening et par timer, men kosthold også er noe som er fint å sette seg inn i og hjelper dagene gå fortere.
Sitat av Alkis1988 Vis innlegg
Da har jeg hatt sosionom og overlege her hjemme, så da blir det innleggelse om 2-5 uker i førsteomgang, ingen tvang! Meeen gruer meg som en unge. Har fått se bilde av rommene, og snakket med en av de folka som har vært der tidligere (og skal tilbake pga. relapse vil jeg tro)
Vis hele sitatet...

Lykke til! Dette klarer du. Trening, som de andre sier, er veien å gå. Kan anbefale vektløfting. Bli god i benk, mark og knebøy. Kanskje du kan trene til å konkurrere, da blir dagene fylt med noe meningsfullt.

Hold oss oppdatert!
Søvnløs alkis loker!
Trådstarter
9 0
Har litt kropskomplekser osv. selv om jeg da etter leversvikten gikk ned 60kg som mesteparten var væske mellom vevene, så skal ikke ta for mye creds for det. Men deilig å være mye lettere, og det var jo rett før inleggelsen at jeg skaffet meg tredemølle som sansynligvis er det dyreste jeg faktisk eier; bluetooth, bakkejustering, høytaler, pulsmåler osv. Bestilte meg faktisk PS5 i dag, som jeg kan ta med til skjerve. Så får jo prøve å "kose" meg noe der borte... Pengene som gikk rett til alko går til andre ting nå, selv om jeg svetter å sliter som faen nå psykisk! :/ Jeg har ingen barn, så gjør dette for meg selv!
Sist endret av Alkis1988; 21. november 2023 kl. 11:25.