Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1576
Hallo.
Jeg har en laptop som er rundt to år gamel som tidligere kjørte World of Warcraft med ganske høy grafikksetings med 20-30 fps.
Jeg bruker Linux normalt og spiller stort sett bare på konsoll, men min kjæreste holder seg til WoW, etter jeg oppdaterte til Win10 har jeg ikke fått noen spill til å kjøre like bra som på 7'ern. Løsningen så langt har vert å kjøre det gjennom Wine i Ubuntu der fps'en ligger på 15-20 på laveste setting.

Siden det er en laptop og den begynner å bli gammel vil jeg kjøpe en stasjonær, kravet er at den skal kunne kjøre WoW med full grafikk, 100fps+ og skal holde 2-3 år (det må være mulig å oppgrader grafikkortet).

Det er lenge siden jeg har brukt PC til spill, så har ikke peiling lengre. Er det noen som kunne komt med en anbefaling? Vil ikke bruke mer en 10.000,- men tror det skal være mer en nokk til en WoW PC.
Limited edition
Moff's Avatar
Hvis du må kjøpe alle bits and pieces for en PC, inkludert kabinett, skjerm, tastatur, mus, musematte og kanskje headset, så tror jeg 10 000 kroner faktisk er litt lite.

Kravet om World of Warcraft på full grafikk med 100 FPS eller mer er ganske strengt.

Jeg har selv en maskin med en Intel i7-prosessor, 16 GB RAM og et MSI GeForce GTX 970-kort.

Prisen for disse delene alene vil være i overkant av 7000 kroner - og jeg klarer ikke å dra WoW på full grafikk med over 100 FPS konstant. I områder hvor det ikke skjer noen ting så går det selvsagt fint, men om man spiller med andre i battlegrounds eller lignende, da er det ikke sjanse i havet. 60-80 FPS går; ikke 100.

Jeg sier det ofte, men det er gjerne de gamle og dårlige spillene som er de mest krevende. WoW er hauggammelt, og det er derfor et dårlig optimalisert spill. Det ser ikke like bra ut som Battlefield 1, men det klarer å bruke opp like mye ressurser likevel. Du kan sammenligne det med en gammel og en ny bil; en nyere bil bruker mindre bensin selv om den går raskere og er tyngere. Den er rett og slett mer effektiv enn en gammel amerikaner.

Generelle tips til hardware; Velg Intel-prosessor, og velg nVidia-skjermkort.

Kanskje denne pakken kunne vært noe?
Sist endret av Moff; 3. oktober 2016 kl. 23:11.
Glemte helt å nevne at jeg har god gaming mus, tastatur, headset og en 24" monitor som er helt kurant. Trenger bare selve maskinen
Istede for å kjøpe den han linka til 9999kr hadde jeg heller lagt på noen hundre lapper til å kjøpt denne til 10499kr.
Denne her funker nice
Hadde kanskje oppgradert rammen med 8gb til i senere fremtid. Siden mange spill krever 8gb ram.

Husk og customize pcen hvis du skal ha den, fjern tastatur og bytt rammen til
"Crucial Ballistix Sport DDR4 8GB 2x4GB 2400MHz (PC4-19200) DDR4 CL16 UDIMM, 288pin, Hvit"
Sist endret av Jill; 4. oktober 2016 kl. 13:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Jill Vis innlegg
Istede for å kjøpe den han linka til 9999kr hadde jeg heller lagt på noen hundre lapper til å kjøpt denne til 10499kr.
Denne her funker nice
Hadde kanskje oppgradert rammen med 8gb til i senere fremtid. Siden mange spill krever 8gb ram.
Vis hele sitatet...
Denne maskinen har 960. 10k for en maskin med 960 er ikke verdt pengene.
Om du vil legge på et par tusen ekstra så vil jeg anbefale deg denne! https://www.komplett.no/product/8960...-1070-edition#
Fikk den for en liten mnd siden, utrolig rask og bra pc! Anbefaler deg å legge ved en harddisk
http://imgur.com/a/lBZGC
Her får du mye for pengene med siste generasjon cpu og gpu, så holder noen år framover. https://www.komplett.no/product/7572...6400-gtx-1060#
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sen oppdatering, men:
Det ordnet seg, det er min kjæreste som spiller og hun er ikke så fryktelig kresen. Fikk en eldre Macbook Pro av en kompis som kjøpte seg ny. Den kjører WoW på lav grafikk med akseptabel fps (over 30-50) og det flyter fint.
Reinstalerte HP maskinen min til Win8.1 og fikk tak i de riktige driverene, den kjører WoW med 5 i grafikksetting og 30-40 fps. Men alikavel foretrekker hun Macèn :P

Så problem løst, takk for respons folkens

-utepaanordnes