Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 8200
Ja, så er det jo slik at ifra 1. Jan i 2013 vil man måtte være nederlandsk statsborger og medlem av en Coffe Shop for å kjøpe Cannabis.

Jeg var selv i Amsterdam i September og fikk erfare den svært åpne byen før det hele skulle stenge, men rakk ikke å prøve noen trøfler eller andre stoffer der nede. Det frister veldig med en ny tur for å også erfare denne delen.

Vet noen om man også må være nederlandsk statsborger for å kjøpe trøfler, salvia, kratom og diverse? Disse selges jo i Smartshops og nærmest Narvesen-lignende butikker rundt om i hele byen. Har lyst på en ny tur for å oppleve hva Amsterdam har å by på av psykedelia og slikt også :-)

P.S: Jeg vet godt at det ikke er noe problem å skaffe selv om det er ulovlig, jeg har også bekjente i byen etter forrige tur, men det er noe med sjarmen den byen har å faktisk kunne kjøpe det over disk, uten å måtte se seg over skulderen :-)
Sitat av Herbman Vis innlegg
Ja, så er det jo slik at ifra 1. Jan i 2013 vil man måtte være nederlandsk statsborger og medlem av en Coffe Shop for å kjøpe Cannabis.

Jeg var selv i Amsterdam i September og fikk erfare den svært åpne byen før det hele skulle stenge, men rakk ikke å prøve noen trøfler eller andre stoffer der nede. Det frister veldig med en ny tur for å også erfare denne delen.

Vet noen om man også må være nederlandsk statsborger for å kjøpe trøfler, salvia, kratom og diverse? Disse selges jo i Smartshops og nærmest Narvesen-lignende butikker rundt om i hele byen. Har lyst på en ny tur for å oppleve hva Amsterdam har å by på av psykedelia og slikt også :-)

P.S: Jeg vet godt at det ikke er noe problem å skaffe selv om det er ulovlig, jeg har også bekjente i byen etter forrige tur, men det er noe med sjarmen den byen har å faktisk kunne kjøpe det over disk, uten å måtte se seg over skulderen :-)
Vis hele sitatet...
Må følge med !

http://www.businessweek.com/ap/2012-...weed-pass-plan
http://www.stopthedrugwar.org/chroni...nixes_plan_bar
Sist endret av feitsomfaen; 2. november 2012 kl. 00:10.
Sitat av frø Vis innlegg
Her er det hvertfal en bekreftelse på at det ikke blir noe av dette tullet:
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-20165371

Så alle som lurer: Dere kan røyke cannabis i amsterdam neste år også
Vis hele sitatet...
Du kan røyke neste år også.
Har dessverre ikke prøvd trøflene der nede selv enda.
Oæ! Det hadde jeg ikke fått med meg. Bare for noen dager siden det ble klart igjen altså. Så koselig :-)
Jeg liker det jeg leser.

Trøffler? Er ikke det en gourmet-sopp? Eller er det noe jeg har gått glipp av?
Sitat av Klorofyll Vis innlegg
Jeg liker det jeg leser.

Trøffler? Er ikke det en gourmet-sopp? Eller er det noe jeg har gått glipp av?
Vis hele sitatet...
Slik jeg har forstått det er trøffler du får kjøpt i Cofeeshops nesten som "Shrooms". Gir liknende trippy effekt i alle fall. Det er et smutthull i loven som forbyr lovlig salg av magisk sopp, så de selger trøffler isteden

Gidder ikke google nå, er trøtt, hvis du ikke er fornøyd med svaret, så kjør noen google søk selv

Peace
Sist endret av Bl4derunner; 2. november 2012 kl. 01:50. Grunn: PI = 3,1415926535
Sitat av Klorofyll Vis innlegg
Jeg liker det jeg leser.

Trøffler? Er ikke det en gourmet-sopp? Eller er det noe jeg har gått glipp av?
Vis hele sitatet...
Trøffler er betegnelsen for all sopp som vokser under bakken, grunnen til at disse er lovlige i Amsterdam, men ikke "Magic Shrooms" er fordi de ikke går under de samme lovverkene som sopp gjør (i alle fall ikke i Nederland, uvisst hvordan det er ellers i verden). Disse er psykadeliske, men ikke på samme nivå som hva Magic Shrooms er.

http://www.rnw.nl/english/article/am...-truffle-trips
Men da regner jeg med at det ikke er den ekte trøffel det snakkes om her da. Den ekte delikatessetrøffelen heter vell Tuber ettellerannet på latin, så da er det ikke samme sopp.

Etter å ha googlet trip truffle, så kom det opp flere sider om psilocybe truffles. Kan det være flein i trøffelform :P
VICE The Rise of Psychedelic Truffles in Amsterdam
http://youtu.be/Y8vaRVwF0xA
Må bare spørre når det er en tråd ang Trøfler.

Har aldri testet dette selv, men lurer på om det kan bli like mye mindfuck som på sopp, eller om det går mest i det visuelle?
Som feks. 2CB (jeg får hvertfall null mindfuck på det, å kan fint legge meg uten lumske tanker)
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
Slik jeg har forstått det er trøffler du får kjøpt i Cofeeshops nesten som "Shrooms". Gir liknende trippy effekt i alle fall. Det er et smutthull i loven som forbyr lovlig salg av magisk sopp, så de selger trøffler isteden

Gidder ikke google nå, er trøtt, hvis du ikke er fornøyd med svaret, så kjør noen google søk selv

Peace
Vis hele sitatet...
Om jeg ikke tar helt feil så må man på smartshop for å kjøpe trøffler,jeg har hvertfall aldri kommet over en slikt på vanlige shops
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
det er samme virkestoff i trøflene som nå selges, som i soppen som ble solgt tidligere.

psilocybin og psilocin er i hovedsak virkestoffene.

årsaken til at trøfler er lovlig mens sopp ikke er det, er rett og slett et vagt regelverk. sopp ble ulovlig da noen tok selvmord da h*n var påvirket.

latterlig regelverk, men slik er det nå.
Trøffler får du ikke tak i på coffeeshops, da de er veldig strenge på at folk ikke skal være rusete på noe annet når de går inn på coffeeshops for å røyke seg fjerne (kun visst du har planer om å sitte der tho).

Smartshops, headshops, og andre butikker kan du kjøpe trøffler, salvia og mye annet gøy.
Tror også trøffler er litt sterkere i effekten enn det sopp er, hvertfall av det jeg har erfaring med.
Sitat av fth Vis innlegg
Tror også trøffler er litt sterkere i effekten enn det sopp er, hvertfall av det jeg har erfaring med.
Vis hele sitatet...
Nja, man får sterke trøfler, men etter hva jeg har lest er soppene generelt sterkere. En kamerat av meg som bodde et halvt år i Nederland sa at de fleste Smartshops hadde en spesiell type trøfler som var meget tilsvarende de sterkeste soppene, som man kunne spørre etter. Disse sto ikke til utstilling for at ikke turistene skulle gå på en smell, og var mer ment for de lokale sopphuene i Amsterdam. Han tok en dobbel vanlig dose på det og sa at det var det sykeste han hadde opplevd.
Sitat av Herbman Vis innlegg
Nja, man får sterke trøfler, men etter hva jeg har lest er soppene generelt sterkere. En kamerat av meg som bodde et halvt år i Nederland sa at de fleste Smartshops hadde en spesiell type trøfler som var meget tilsvarende de sterkeste soppene, som man kunne spørre etter. Disse sto ikke til utstilling for at ikke turistene skulle gå på en smell, og var mer ment for de lokale sopphuene i Amsterdam. Han tok en dobbel vanlig dose på det og sa at det var det sykeste han hadde opplevd.
Vis hele sitatet...
Aha.. Fikk vite det av en som bor der selv, og er nederlender at han syns det var latterlig at de gjorde sopp ulovelig, mens de nå selger trøffler som er sterkere. Jeg fikk velge mellom 4 typer, som hadde forskjellige egenskaper. En fikk deg til å tenke mye, mens en annen fikk deg til å le og føle deg i godt humør, mens en annen ga kraftige visuals med good feeling og tenking.
Har kun prøvd de to sterkeste, og må si at det smeller ganske så bra!
er enkelte headshops/smartshops som selger sopp under disk er bare å spørre litt diskret så får du tak i sopp å.
Sitat av fth Vis innlegg
Aha.. Fikk vite det av en som bor der selv, og er nederlender at han syns det var latterlig at de gjorde sopp ulovelig, mens de nå selger trøffler som er sterkere. Jeg fikk velge mellom 4 typer, som hadde forskjellige egenskaper. En fikk deg til å tenke mye, mens en annen fikk deg til å le og føle deg i godt humør, mens en annen ga kraftige visuals med good feeling og tenking.
Har kun prøvd de to sterkeste, og må si at det smeller ganske så bra!
Vis hele sitatet...

Har selv spist trøfler 2 ganger, en mild variant(psilocybe mexicana) ble i veldig godt humør å følte meg top, senere prøvde jeg en ganske sterk variant(psilocybe atlantis). Det var en ganske kraftig trip med både visuals å mye tenking. Ganske likt soptrippene jeg har fått beskrevet(aldri prøvd sopp selv). Men sånn jeg har forstått det er trøffler mild sopp, da en vanlig dose med tørkede trøfler er 10-15 gram. Mens en god dose på tørka sopp er 2-3 gram.
Sist endret av ReeferBear; 2. november 2012 kl. 17:26.
Sitat av ReeferBear Vis innlegg
Har selv spist trøfler 2 ganger, en mild variant(psilocybe mexicana) ble i veldig godt humør å følte meg top, senere prøvde jeg en ganske sterk variant(psilocybe atlantis). Det var en ganske kraftig trip med både visuals å mye tenking. Ganske likt soptrippene jeg har fått beskrevet(aldri prøvd sopp selv). Men sånn jeg har forstått det er trøffler mild sopp, da en vanlig dose med tørkede trøfler er 10-15 gram. Mens en god dose på tørka sopp er 2-3 gram.
Vis hele sitatet...
Stemmer det har spist Atlantis 4 ganger selv, men i høyere doser. 20-25 gram.
Har også spist mushrocks, som er en heftig visuell tripp med lite tenking.
Oppturen på trøffler er annerledes enn på sopp også. Mye mer intens på trøffler enn på sopp. På sopp så er du plutselig inn i det, uten så mye følelser før det hele starter.
Sitat av fth Vis innlegg
Stemmer det har spist Atlantis 4 ganger selv, men i høyere doser. 20-25 gram.
Har også spist mushrocks, som er en heftig visuell tripp med lite tenking.
Oppturen på trøffler er annerledes enn på sopp også. Mye mer intens på trøffler enn på sopp. På sopp så er du plutselig inn i det, uten så mye følelser før det hele starter.
Vis hele sitatet...
20-25 gram må være ganske sykt :P ble selv bra tura etter 10-15 gram atlantis, var så mye rart som skjedde på oppturen at jeg bare måtte holde meg sittende. På 15 gram mexicana derimot klarte jeg nesten ikke slutte å le på oppturen, samtidig som jeg var istand til å følge etter kompisene rundt i byen mens jeg tura. Så det er veldig stor forskjell på de forskjellige typene :P
Sist endret av ReeferBear; 2. november 2012 kl. 17:45.
troffler, absolutt verdt a teste ut. Byen blir mye mer magisk, og du kommer til a bruke litt tid pa komme deg ut av gatene der. Funny !
Sitat av Cali Vis innlegg
troffler, absolutt verdt a teste ut. Byen blir mye mer magisk, og du kommer til a bruke litt tid pa komme deg ut av gatene der. Funny !
Vis hele sitatet...
Skal testes ut til neste år.
Velkommen til Freak :-)
Vet ikke om dette hjelper deg no særlig, men vi gikk inn i en random turist sjappe og ble møtt av dette. en kompis prøvde soppen de hadde og ble tydligvis passe fjern.. http://imgur.com/Xgzo0

Edit: de hadde salvia opp til x40 der og.
Sist endret av Kampefiskn; 9. november 2012 kl. 19:46.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tetsa trøfler for noen år siden. Var veldig fjern fra før, men merket det sånn passe. Man blir heftig kvalm av de da, men enn på sopp imo. I tillegg ser de grusomme ut, smaker grusomt og har en fæl sprø tekstur. Ikke å anbefale imo, men kjør på hvis du absolutt må, - selv om du har all den weed og hasj du bare måtte drømme om:P
▼ ... flere år senere ... ▼
Hvordan er det med toleransenivå på trøfler? Har det noen hensikt å ta to turer ila 3-4 dager?

Hvis jeg anonymt sender 4-5 pakker med trøfler fra Nederland til min egen postkasse i Norge, hvilken risiko tar jeg?
Sitat av hepphepphepp Vis innlegg
Hvordan er det med toleransenivå på trøfler? Har det noen hensikt å ta to turer ila 3-4 dager?

Hvis jeg anonymt sender 4-5 pakker med trøfler fra Nederland til min egen postkasse i Norge, hvilken risiko tar jeg?
Vis hele sitatet...
Da tar du en alt for stor risk. Sånn sett er det kanskje tryggere å bare ta det med i baggen hjem, og håpe du ikke blir sjekka i tollen. Isåfall bør du vurdere å ta trøflene ut av plastboksene de kommer i, og pakke dem inn i noe annet (så tollerne ikke kjenner dem igjen like lett på røntgenmaskina).
Jeg tror uansett det er tryggere enn å stole på posten. All post fra nederland blir grundigere sjekket.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Da tar du en alt for stor risk. Sånn sett er det kanskje tryggere å bare ta det med i baggen hjem, og håpe du ikke blir sjekka i tollen. Isåfall bør du vurdere å ta trøflene ut av plastboksene de kommer i, og pakke dem inn i noe annet (så tollerne ikke kjenner dem igjen like lett på røntgenmaskina).
Jeg tror uansett det er tryggere enn å stole på posten. All post fra nederland blir grundigere sjekket.
Vis hele sitatet...
Hvorfor? Blir det stoppet i posten så kan du si at det var noen i Amsterdam som prøvde å gjøre en prank eller noe sånt jalla-piss. Blir du stoppet i tollen så er du fucked, uansett hva du sier.
Litt enig i sistnevnte svar. Er vel enklere å komme seg unna om man sender det i posten. Sjansen for å få det med deg hjem er kanskje større ved å ta det med selv, men risken er vel desto større. Jeg vet ikke om jeg tør sjanse på noen av delene dog.

Er det noen som har et svar på toleranse-spørsmålet? Har det noe hensikt å innta trøfler 2 ganger ila feks 5 dager?

Jeg må forresten si at jeg har reist tur/retur Amsterdam hvertfall 6-7 ganger, og har aldri opplevd å bli stoppet i tollen. Bikkjer kan vel ikke lukte trøfler? En liten del av meg har litt lyst til å pakke med meg en del gram med trøfler.
Sist endret av hepphepphepp; 13. oktober 2016 kl. 01:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av hepphepphepp Vis innlegg

Jeg må forresten si at jeg har reist tur/retur Amsterdam hvertfall 6-7 ganger, og har aldri opplevd å bli stoppet i tollen. Bikkjer kan vel ikke lukte trøfler? En liten del av meg har litt lyst til å pakke med meg en del gram med trøfler.
Vis hele sitatet...
Hunder kan da naturlig vis lukte trøfler. Om de er trent opp til det, er litt mer usansynlig