Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 638
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Har nå fått oppgaven her med å finne en ny laptop til faren min, men jeg er ikke like oppdatert og inne på laptop fronten som jeg er på desktop fronten.
Budsjettet er 5-6k

Krav:

-15 tommers skjerm, helst så høy oppløsning som mulig, siden den skal brukes til video.
-SDkortleser (kan sløyfes, men er ett fint ekstra)
-Minst 4gb RAM (derp)
-Trenger ikke dedikert grafikk, men det er fint og ha.
-Minst 100gb HDD, trenger ikke mer. (Hadde vært fint om noen hadde tatt en litt billigere laptop så man kan bytte til en Crucial M4 120gb SSD eller noe slikt)
-Helst ett par timer batterilevetid, men trenger ikke fantastisk levetid (minst 3 timer)

Ellers er det fritt fram, har selv funnet to modeller jeg vurderer. (NB, du trenger ikke linke til Komplett, dustin duger også)

ASUS K55VM
ASUS X53TK

Takker for all hjelp.
Sist endret av Freddy_fred5; 28. juni 2012 kl. 18:57.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Jeg tror begge fyller kravene dine eksemplarisk!

Dog, om du hadde hatt større budsjett et Probook noe å sikte etter.
Nydelig byggekvalitet. Min datt i bakken fra 2 - 3 m her om dagen, og det eneste som skjedde var at den slo seg av.
Ikke en skramme ellers. Disken er også 100% fin.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Jeg tror begge fyller kravene dine eksemplarisk!

Dog, om du hadde hatt større budsjett et Probook noe å sikte etter.
Nydelig byggekvalitet. Min datt i bakken fra 2 - 3 m her om dagen, og det eneste som skjedde var at den slo seg av.
Ikke en skramme ellers. Disken er også 100% fin.
Vis hele sitatet...
Vel, dette er en "hjemme og på hytta" maskin, så det er tilnærmet null fare for at den skal dette i bakken

Tror det blir K55VM, den ser litt greiere ut, vedmindre noen andre her har noen andre maskiner jeg burde tenke på.

Husk, det blir null tungt, men fortsatt greit med litt kraft under panseret.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Denne blåser budsjettet, men siden det er faren din, så skal han nok ha den en stund?

Evt denne DELL'en. Ei veninne har den, og hun er STRÅLENDE fornøyd.

Utover det, så er de du har plukket ut flotte alternativer, jeg kommer kun med ting som koster mere. Hehe

Elendig oppløsning på disse laptopene fra Asus. HUFF!
Sist endret av CHillZoNE; 28. juni 2012 kl. 19:16.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Denne blåser budsjettet, men siden det er faren din, så skal han nok ha den en stund?

Evt denne DELL'en. Ei veninne har den, og hun er STRÅLENDE fornøyd.

Utover det, så er de du har plukket ut flotte alternativer, jeg kommer kun med ting som koster mere. Hehe

Elendig oppløsning på disse laptopene fra Asus. HUFF!
Vis hele sitatet...
Han har allerede en fin og kraftig laptop fra jobben (En dell i aluminiumsramme med firekjerners i5, 256gb SSD og 8gb RAM) så det går nok bra, han skal kun ha ei som han kan bruke litt fritt uten frykt for å slippe løs lettere konfidensielle dokumenter til personer som ikke skal ha det.

(vel, han har også lyst på en maskin som man ikke trenger 5 passord for å logge seg inn på, men det er en annen sak)

Den kommer nok til å brukes ca. 1-2 timer i uka, så i essensen funker det meste, så han orker ikke bruke så mye.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Da er Asus'en det soleklare valget!

Jeg har 3 passord på mine? Bios, HDD og Truecrypt. Ene og alene fordi, om noen absolutt skal stjele pcn min, skal de få et helvette med å formatere og bytte disk <3 (Så lenge jeg har aktivert DriveGuard på HP'en akspeterer den ikke noe annen disk en den som sitter der orginalt. ) Lykke til med å få brukt den Pcn
Sist endret av CHillZoNE; 28. juni 2012 kl. 19:30.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Da er Asus'en det soleklare valget!

Jeg har 3 passord på mine? Bios, HDD og Truecrypt. Ene og alene fordi, om noen absolutt skal stjele pcn min, skal de få et helvette med å formatere og bytte disk <3
Vis hele sitatet...
Nja, han må logge seg på en VPN med authenticator, logge seg inn med en kode, logge seg på jobbnettverket med en annen, manuelt skrive inn e-mailpassordet og han må bruke en PINkode for nettverk. (typ 3g nett, han kan ikke bruke WiFi...)
512GB versjonen av M4 er på tilbud til 2799,- bare så du vet det :-)
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av 23732 Vis innlegg
512GB versjonen av M4 er på tilbud til 2799,- bare så du vet det :-)
Vis hele sitatet...
Dette vet jeg, men det er dessverre begrenset budsjett her, og jeg har selv en 120gb
▼ ... over en uke senere ... ▼
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Foreldrene mine var da plutselig i kjøpemodus, så nå skal mor mi ha en tablet.

Hun tenkte og bruke den til litt lett nettsurfing, samt lesing av ebøker.

Jeg gikk da og lette litt og fant en løsning hun var interessert i, nemlig en ASUS Transformer Pad sammen med en keydock.

Hvordan er det med ebøker for Android? Finnes det noen greie apps? (noe Amazon Stuffs eller noe slikt)
Hvordan er dette nettbrettet sammenlignet med andre?
Hvor er det billigst og kjøpe dette nettbrettet? (må være i Norge!)

Takker for all hjelp, bruker tråden til det fulle
Sist endret av Freddy_fred5; 7. juli 2012 kl. 15:27.
Har insister på Lenovo til hele gjenengen hjemme, dvs at min mor, meg selv og mine to brødre har hver sin. Har ikke hatt noen problemer med disse maskinene what so ever (4 forskjellige modeller) og samtlige er i prisklasen <7k. (min tålte 2år med vgs og virker framdeles som den skal)

Denne kommer lett innenfor budsjettet ditt:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=657874