Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1262
Jeg har nå hatt backtrack 5 på en minnepenn og begynner og føle meg ganske så kjent med "Linux".

Problemet mitt er bare at hvergang jeg slår av pcen så resetter usb'en seg, og dermed så lagres ingen av instillingene, programmene jeg laster ned, osv seg. Kan være greit det også til tider, men har nå bestemt meg for å laste ned backtrack på harddisken.

Det jeg lurer på er om noen kan guide meg til hjelp ved å lage en egen partision for å så kunne dual boote backtrack 5.

Altså et os med backtrack 5 og et med windows starter 7 som jeg har nå.
Har prøvd og lage en partision, men får ikke dette til.

Lurer også på en ting til : Har en disk som kalles D:/ <--- denne er det bare brukt 2 gb av 50. Og lurer da på om jeg kanskje skal laste backtrack inn på denne, Isåfall hvordan startes backtrack da. Må jeg inn på windows først da, eller kan jeg starte backtrack fra boot menyen?
Sist endret av Saint123; 3. oktober 2011 kl. 00:08.
Høyre klikk Computer så Manage, så trykker du på disk manager.
Velg den disken du vil partisjonere, så høyreklikker du og velger shrink volume, velg størrelsen på partisjonen og så er du ferdig.
Du trenger kansje en bootloader etterpå og da anbefaler jeg Easy BCD.

Btw, etter du har partisjonert disken så høyreklikker du på den partisjonen du vil bruke og så høyreklikker du og velger new simple volume så next og så kan du velge hvilken bokstav Windows vil kalle partisjonen din, i neste vindu kan du formatere og gi partisjonen navn.
Det er flere innstillinger for formatering og sånt men det jeg har skrevet er det du trenger for å få i gang et annet operativsystem på pc'n din.
Sist endret av DikkeDikk; 3. oktober 2011 kl. 01:12. Grunn: leif
For å lagre instillinger og filer på minnepennen ved reboot, må du sørge for å bruke persistent storage når du installerer backtrack-imaget.
I &lt;3 DMT
Trådstarter
Sitat av loathsome Vis innlegg
For å lagre instillinger og filer på minnepennen ved reboot, må du sørge for å bruke persistent storage når du installerer backtrack-imaget.
Vis hele sitatet...
Det har jeg forstått, Men da vil også usb'en kreve mer plass. Det er nettop derfor jeg nå ønsker og innstalere det på harddisken, ettersom usben ikke har plass nok til denne persistent storage - ettersom det tar mer enn 4GB.
BackTrack Dual Boot Install with Windows (Tested on Win 7)

http://www.backtrack-linux.org/tutor...-boot-install/
I &lt;3 DMT
Trådstarter
Fant ut at persistent storage på en usb penn kanskje var smartere.
Har nå det, på en 32gb minnepenn og funker utmerket.