Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 616
Hei. Er eier av en Seashell uten DVD-rom. Den kom med Windows 7 fra butikken og det er for meg uaktuelt, da det ikke er et operativsystem jeg trives med i det hele tatt. Muligheten for aa endre det jeg vil paa den er alt for liten.

Planen var aa ha en liten maskin med Gentoo paa som jeg kan bruke til a browse nettet og skrive paa naar jeg er paa skolen.

Jeg tenkte at siden jeg har drevet med data siden jeg var 5 aar, saa burde det ikke vaere noe stort problem aa faa installert no paa den. Dette viste seg ikke aa stemme.

Foerste jeg proevde var aa installere over nettverk. Jeg satte opp en server for dette, og det fungerte ikke

Saa proevde jeg aa laage en bootable USB-penn og denne bootet fint paa min stasjonaere maskin, men paa EEE'en skjedde det ikke noe.

Dro for aa kjoepe en USB-dvd rom, men denne dukket ikke engang opp i BIOS ( minnepennen gjorde det )

Noen som vet om flere maater jeg kan installere operativsystemet paa? Maskinen staar akkurat naa med windows paa halve disken, mens den andre halvdelen er uten partisjon paa. Det er paa denne jeg tenkte legge inn Linux.
Sist endret av Detectable; 12. september 2011 kl. 15:45.
Er dette en 1215B? For da må du nemlig oppdatere BIOS før du kan boote opp via USB.
Disse driverne finner du via LiveUpdate som ligger på pc'n eller via hjemmesidene til Asus.
Det er snakk om 1015B, kan jo hende det samme gjelder her?

Ja det gikk. Da fungerer det nok Å flashe BIOS pÅ de fleste EEE-maskiner om noen har samme problem
Om du ikke vil bruke flere år på kompilering kan det være verdt å ta en titt på Binary Package Support.