Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  482 35328
Sitat av botten
Opeth SUCKS :P
Vis hele sitatet...
Idiot, opeth er kanskje beste bandet noensinne. Musikalske genier!
HateBreed er da et black Metal band xD
Sitat av evilgun
HateBreed er da et black Metal band xD
Vis hele sitatet...
Ehehehehe. Nei.
For å ha noe å diskutere.... Venom, Black Metal ?

Min personlige mening: Ikke Black Metal. Heller et metalband med sataniske tekster. Er ikke heller noe Venom fan for å ha det klart. Kanskje det var Black Metal da de startet, men mener at begrepet har endret seg såpass mye at de har fallt utenfor.
Har ikke peiling på metalartister, men ville ikke hatt store problemer med å lage sjangeren. Bare spar meg den forferdelige skrikingen som preger visse metallåter. Mulig det tilhører en av metals subsjangrene, men uansett er det total kattungedrapmusikk laget av longterm mobbeoffere med den typiske forvirrede gotherstilen (mulig jeg har en syk forestilling av typen). Noe som ikke har en tendens til å gi meg gåsehud.

Jeg tviler ikke på at det finnes mye bra og variert metalmusikk. Da vil jeg spess nevne Tool.

edit: skrivefeil
Sist endret av rcW; 1. mars 2007 kl. 00:06.
Venom var aldri regnet som et pure black metal band. De er regnet som en av de største "influence'ne" til de tidligste black metal bandene. Også death og trash, men det er ikke denne tråden om
Sist endret av Archj; 1. mars 2007 kl. 00:23.
Sitat av Archj
Venom var aldri regnet som et pure black metal band. De er regnet som en av de største "influence'ne" til de tidligste black metal bandene. Også death og trash, men det er ikke denne tråden om
Vis hele sitatet...
Vel det diskuteres jo ikke noe vettugt her uansett så hvorfor ikke ? Er jo unødvendig å åpne en ny tråd der man diskuterer Black Metal.

Sitat av rcW
Har ikke peiling på metalartister, men ville ikke hatt store problemer med å lage sjangeren. Bare spar meg den forferdelige skrikingen som preger visse metallåter. Mulig det tilhører en av metals subsjangrene, men uansett er det total kattungedrapmusikk laget av longterm mobbeoffere med den typiske forvirrede gotherstilen (mulig jeg har en syk forestilling av typen). Noe som ikke har en tendens til å gi meg gåsehud.

Jeg tviler ikke på at det finnes mye bra og variert metalmusikk. Da vil jeg spess nevne Tool.

edit: skrivefeil
Vis hele sitatet...
Hva mener du med å lage sjangeren ? At du kunne lagd Black Metal uten å ha peil på metalartister eller like det ? Tviler jeg sterkt på isåfall. Hvis du ikke liker skrikingen er du i feil tråd. Du er nok en av dem som ikke forstår hva det handler om, og Gothere er det ingen av.

Og Tool skal ihvertfall ikke nevnes i denne tråden, dette er ikke vanlig metal det er Black Metal denne tråden handler om. Tool hører til Alternative Metal sjangeren, som jeg har veldig vanskelig for å akseptere som metal.
Sitat av St.Vitus
Hva mener du med å lage sjangeren ? At du kunne lagd Black Metal uten å ha peil på metalartister eller like det ?
Vis hele sitatet...
Jepp. Og det uten store komplikasjoner.
Sitat av botten
Opeth SUCKS :P
Vis hele sitatet...
Word!

bla. Arcturus, satyricon, emperor, darkthrone,dimmuborgir(gamle dimmu) cradle of filth, ved buens ende, enslaved, borknagard er bra

BM var bra da det ble lagt litt sjel i det! storsett alt av BM som lages nå er søppel

Sitat av rcW
Har ikke peiling på metalartister, men ville ikke hatt store problemer med å lage sjangeren. Bare spar meg den forferdelige skrikingen som preger visse metallåter. Mulig det tilhører en av metals subsjangrene, men uansett er det total kattungedrapmusikk laget av longterm mobbeoffere med den typiske forvirrede gotherstilen (mulig jeg har en syk forestilling av typen). Noe som ikke har en tendens til å gi meg gåsehud.

Jeg tviler ikke på at det finnes mye bra og variert metalmusikk. Da vil jeg spess nevne Tool.

edit: skrivefeil
Vis hele sitatet...
omfg... hva gjør du i denne tråden?!?

at du hadde skrivefeil er sikkert å vist! hele innlegget dit!
Sitat av rcW
Jepp. Og det uten store komplikasjoner.
Vis hele sitatet...
Hahaha det var vel å drite seg på leggen. Det er nok rimelig komplisert og lage noe som du overhodet ikke har peil på. Og greier du først og lage noe minner det nok neppe om Black Metal.
Ja, det vet vel du. =)
Sitat av rcW
Har ikke peiling på metalartister, men ville ikke hatt store problemer med å lage sjangeren. Bare spar meg den forferdelige skrikingen som preger visse metallåter. Mulig det tilhører en av metals subsjangrene, men uansett er det total kattungedrapmusikk laget av longterm mobbeoffere med den typiske forvirrede gotherstilen (mulig jeg har en syk forestilling av typen). Noe som ikke har en tendens til å gi meg gåsehud.

Jeg tviler ikke på at det finnes mye bra og variert metalmusikk. Da vil jeg spess nevne Tool.

edit: skrivefeil
Vis hele sitatet...
Sier vel nå bare det de sa over her, men må bare få det ut.

Og si at musikken i sjangeren er dårlig og lett å lage er helt feil. Jeg har selv laget black metal. Det begynte som parodi, men vi prøvde da å lage noe så ekstremt at det ikke var laget før (det skal sies at jeg hører på black metal, og ikke gjør narr av sjangeren). Det er ikke bare å spille et riff å rope. Om du ikke har peiling som du sier, så tviler jeg på at du kunne snekret sammen noe bra. Men så vet ikke jeg hva du er i stand til

Men at du nevner Tool som "bra og variert metalmusikk" viser egentlig at du ikke har så veldig mye mer peiling på metal en jeg har på techno. Selv kaller jeg Tool rock, men nå er ikke jeg helt inn i alle de nye sjangrene som har dukket opp innen metalen.

"Bare spar meg den forferdelige skrikingen som preger visse metallåter."
Forferdelige skirkingen? Jeg blir faktisk lettere sint når jeg ser sånne utsagn. Den er ikke forferdelig i det hele tatt, bare fordi du blir redd når du hører den. En standard ting å si, men ingen tvinger deg til å høre på. Om du så Lydverket for noen uker siden da det var to deler om metal, så hadde du kanskje fått litt mer innsikt.

Jeg begynte å høre på rock, så metal, også black/death metal. Når man trenger å få ut aggresive følelser trenger man noe tøfft, og så trenger man noe tøffere, og plutselig trenger man noe ekstremt, og da hjelper det ikke å sette på Boten Anna for meg.

Og til alle som digger techno og som nå hater meg, jeg respekterer techno selv om jeg ikke føler at musikken gir meg noe, og rett og slett blir lei meg av å høre på det.

Ah! Godt

Siden tråden egentlig ble laget for å fyre opp favorittband osv. slenger jeg like godt bare opp mine
-Taake
-1349
Sist endret av hopalong; 1. mars 2007 kl. 18:26.
Sitat av rcW
Ja, det vet vel du. =)
Vis hele sitatet...
Jo det skulle jeg da mene.
nabb2k: Jeg sier ikke at det er lett å lage. Jeg sier jeg kan klare det Som sagt, har jeg ikke peiling. Men da jeg hørte Tool, sa en kompis at det var en type metal.
Jeg beklager for å ha måttet såre eventuelle folk som liker sjangeren. Det er egentlig respektløst at meg å rakke ned på skrikingen, når jeg har valget om å lytte selv. De kan skrike så mye de orker! Så lenge jeg slipper å lide ved lytting. Jeg blir ikke redd når jeg hører skrikingen, tvert imot, jeg ler av det.

Jeg har høre noen artister som både skriker og synger. Men når de synger høres det best ut. Aggresjon er bra å få ut... Men det er individuelle fremgangsmåter for å uttrykke dette.

Jeg respekterer herved alle sjangere! Unntak: Schnappi og Boten Anna.
Sitat av rcW
Jeg har høre noen artister som både skriker og synger. Men når de synger høres det best ut. Aggresjon er bra å få ut... Men det er individuelle fremgangsmåter for å uttrykke dette.

Jeg respekterer herved alle sjangere! Unntak: Schnappi og Boten Anna.
Vis hele sitatet...
Ja, og noen foretrekker black metal, og da trengs det ikke at folk ler av dem Du kan le for deg selv, men hold meningene dine for deg selv om det kan provosere personen. Det gjelder vel uansett hva meningen er om. Jeg sier ikke at du har gjort det nå, men bare neste gang du ser en svartkledd gå nedover gaten og du kan høre skrikingen i headsettet, så la personen få gjøre det. Jeg skal ikke si at du ikke for lov til å synes det er komisk. Håper jeg ikke virker kranglete nå, for det er ikke det jeg prøver på.

En ting til, even more offtopic, som jeg har lagt merke til, er at "svartkledde" har en tendens til å være ganske smarte. Da snakker jeg ikke om emokids, men de "ordentlige svartkledde." De har ofte en enorm innsikt, og mye interessante meninger. Sett deg ned å hør på en vanlig person snakke i ti min, og en svartkledd snakke i ti min. Jeg synes hvertfall at de er mer interessant. Religion, samfunnet osv.
MEN det er bare hva jeg synes Jeg sier ikke at det er sånn. Noen synes vel at hårvoks er mer interessant.

Tekstene er forsåvidt mer interessante enn "i love you babe" også.
Sist endret av hopalong; 1. mars 2007 kl. 19:08.
Naturligvis nabbe2k. Jeg ler ingen opp i trynet. Holder latteren for meg selv :P Og jeg kan si meg enig i det du sier om de "svartkledde". Og det veldig mye i konspirasjonsteorier blandt dem. For det meste venstrevridd propaganda. Then again, hva vet vi om hva som er sant eller ikke... Men uansett: Fred. Må kjøre... im the designated driver tonight =)
Sitat av rcW
Naturligvis nabbe2k. Jeg ler ingen opp i trynet. Holder latteren for meg selv :P Og jeg kan si meg enig i det du sier om de "svartkledde". Og det veldig mye i konspirasjonsteorier blandt dem. For det meste venstrevridd propaganda. Then again, hva vet vi om hva som er sant eller ikke... Men uansett: Fred. Må kjøre... im the designated driver tonight =)
Vis hele sitatet...
Og da skjærer vi alle over en kam igjen.
Ontopic: Venom er kult, men vil vel heller kalle det tidlig trash, men de ga sjangeren et navn, det gjorde de. Av "proto-black metal" er hellhammer/celtic frost overlegen, bathory er heller ikke å kimse av for å komme med et understatement.

At personer som ikke vet hva de snakker om overhodet forsøpler tråden forstår jeg ikke hensikten med. Det må da finnes råder på forumet hvor du kan bidra med noe rcW?
Nå mente ikke jeg at Venom ikke skal diskuteres her Vitus Du sa "Venom; Black Metal?" eller noe lignende så sa bare meningen min
Sitat av pecado
Ontopic: Venom er kult, men vil vel heller kalle det tidlig trash, men de ga sjangeren et navn, det gjorde de. Av "proto-black metal" er hellhammer/celtic frost overlegen, bathory er heller ikke å kimse av for å komme med et understatement.

At personer som ikke vet hva de snakker om overhodet forsøpler tråden forstår jeg ikke hensikten med. Det må da finnes råder på forumet hvor du kan bidra med noe rcW?
Vis hele sitatet...
Hellhammer er klart overlegent. Bathory er jo genialt, jeg mener personlig at det er det ordentlig første bandet(Artisten hvis du vil) som spillte Black Metal.
Hva tror folk om Marduk- Rom 5:12?

http://www.marduk.nu/enter.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v257/olavr/Rom512.jpg
WINGS OF FUNERAL
The final mix and the mastering of the new album is completed. Release date for ROM 5:12 is set for the 24th of april. Will be available on the following format CD as well as limited edition Lp and Pic disc Lp. Just seen the lay out for the cd. It will contain a massive 44 page booklet. More news will follow.
Vis hele sitatet...
Æ HAR TRUA
Vel Marduk er rimelig kult. Tror det kan bli bra. Liker Dark Endless og Opus Nocturne.
OoOo.. Cradle of filth så evi elsk.. children of bodom, satyricon....
men må bare si at cradle of filth er evi elsk å alltid i mitt hjerte...
meg elske stemmen til dani filth og gitarspillingen til Children of bodom^^
Sitat av Dravsk
OoOo.. Cradle of filth så evi elsk.. children of bodom, satyricon....
men må bare si at cradle of filth er evi elsk å alltid i mitt hjerte...
meg elske stemmen til dani filth og gitarspillingen til Children of bodom^^
Vis hele sitatet...
At det faen meg går an. Cradle Of Filth og Children Of Bodom er da for faen ikke Black Metal, det er hva jeg kaller fjortis-metall. Dani Filth er vel forsåvidt den største skinkerytteren som har noensinne spillt i ett band, en slik trend-nisse er det vanskelig og finne.
Typiske Children of Bodom og Cradle of Filth fans:
http://pr4y.free.fr/images/bm_5.jpg
http://pr4y.free.fr/images/bm_0021.jpg
http://pr4y.free.fr/images/bm_Scannen2323.jpg
http://pr4y.free.fr/images/bm_angst.jpg
http://i141.photobucket.com/albums/r69/vandaley/Enochian.jpg
http://www.250kb.de/u/060619/j/ddbbb374.jpg
HAHAHAHAHA word, seriøst
Fy faen, DET er definasjonen av Children of Bodom og Cradle Of Filth fans.

Virker som veldig mange Black Metal fans fra statene misforstår litt når det kommer til bildene.
Ehh, ser ikke alle black metal bilder slik ut?
Sitat av Sot-Jo
Ehh, ser ikke alle black metal bilder slik ut?
Vis hele sitatet...
Ikke alle, men gangske mange.. Er jo absolutt ikke uvanlig å se lignende bilder på litt eldre black metal platecover.
Disse folkene har bare vært litt uheldige med fotograf og sminkør

Personlig hører jeg på veldig mye forskjellig musikk der i blant black metal fra tid til annen. Det kunne aldri falle meg inn å kle meg i kun svart og ta på liksminke. Jeg skjønner godt at dette gjøres av artister i konsert sammenheng da det for mange er en del av showet, men jeg betviler at særlig mange seriøse artister går slik til vanlig. Sminke altså, ikke klærne.
Klestil er en personlig ting. Om folk vil være "svartledd" så må de få låv til det, akkurat som jeg vil kle meg som jeg gjør uten at andre legger seg opp i det. Å være en "Trendhore" er i mine øyne mye værre og langt mere patetisk enn å være "Svartkledd"

En annen ting er at jeg er rimelig sikker på at en god del av de som kaller seg skikkelige black metalere begynte med å høre på cradel of filth. Folkene i bildene er ikke eldre enn 16-17 år så vidt jeg kan se, de har kanskje ikke vært metalheads så allt for lenge og kommer kanskje til å vokse det av seg. Du hører ikke på Emperor og Immortal med en gang.. det tar tid og utvikle øret sitt til denne type musikk.
Sist endret av Xenodwarf; 7. mars 2007 kl. 10:44.
jeg kjøpte fin cd med "dragspelgutane slår til igjen" jeg lover deg dette er skikkelig svart
Sitat av Xenodwarf
Ikke alle, men gangske mange.. Er jo absolutt ikke uvanlig å se lignende bilder på litt eldre black metal platecover.
Disse folkene har bare vært litt uheldige med fotograf og sminkør

Personlig hører jeg på veldig mye forskjellig musikk der i blant black metal fra tid til annen. Det kunne aldri falle meg inn å kle meg i kun svart og ta på liksminke. Jeg skjønner godt at dette gjøres av artister i konsert sammenheng da det for mange er en del av showet, men jeg betviler at særlig mange seriøse artister går slik til vanlig. Sminke altså, ikke klærne.
Klestil er en personlig ting. Om folk vil være "svartledd" så må de få låv til det, akkurat som jeg vil kle meg som jeg gjør uten at andre legger seg opp i det. Å være en "Trendhore" er i mine øyne mye værre og langt mere patetisk enn å være "Svartkledd"

En annen ting er at jeg er rimelig sikker på at en god del av de som kaller seg skikkelige black metalere begynte med å høre på cradel of filth. Folkene i bildene er ikke eldre enn 16-17 år så vidt jeg kan se, de har kanskje ikke vært metalheads så allt for lenge og kommer kanskje til å vokse det av seg. Du hører ikke på Emperor og Immortal med en gang.. det tar tid og utvikle øret sitt til denne type musikk.
Vis hele sitatet...
Det virker heller som om de er tiltrukket av musikken pga den "mørke" stilen, og kanskje et ønske om å skille seg ut.
Aldri likt Cradle/Bodom, hoppa rett på Immortal jeg. Egentlig det eneste jeg pleier å høre på av Blackmetal også... sikkert fordi de har blanda litt av musikken
Finnes ikke bedre drekke musikk enn Children of Bodom.
Burzum, lyser og ånder ondskap av feks Dunkelheit, og den "lignende" Jesus' Tod.
Sitat av Xenodwarf
Du hører ikke på Emperor og Immortal med en gang.. det tar tid og utvikle øret sitt til denne type musikk.
Vis hele sitatet...
Jeg ser ikke noe problem i å starte med Emperor eller Immortal. Er jo ofte disse som rekrutterer folk til miljøet. Synes btw Emperor er begredelige.
Er jo også mange som starter med Dimmu. Ofte det nye av de.
Ugh, litt av en måte dere karakteriserer Children of Bodom fans på. Det er, tross alt dere måtte tro, mulig å like slik musikk uten å dra det i til de grader i feil retning. Har vokst fra (Altså, igjennom årene ikke aldersbestemt) Children of Bodom men det betyr absolutt ikke at jeg synes det er dårlig musikk. Synes de er utrolig gode til å blande synthen godt inn og på slik måte skaper de et mer mangfoldig lydbilde.

Sånn når det gjelder Cradle of Filth, så har de faktisk flere låter som jeg (og tydeligvis andre) vil klassifisere som symfonisk metal. Ikke at det hjelper på at jeg synes de lager begredelig musikk.

Black metal for meg Dimmu Borgir, Primordial (black\folk), Windir og Immortal - kan til nød lytte på Emperor ~. Primordial er i mine øyne utrolig undervurdert, og det blir kos å se de på Inferno Festivalen ;D
Sist endret av John B; 8. mars 2007 kl. 16:48.
Sitat av cryo
Burzum, lyser og ånder ondskap av feks Dunkelheit, og den "lignende" Jesus' Tod.
Vis hele sitatet...
Finnes "ondere" Burzum låter enn de to. Det skal sies.
Bare sånn så det er sagt, etter egen mening syns jeg ikke Bodom er like fjortissprega som Cradle. Greit nok, ingen av dem er black metal, men Bodom klarer ihvertfall å lage musikk.
▼ ... over en måned senere ... ▼
AC/DC, Amon Amarth. Bathory, Behemoth, Beinhard, Black Sabbath, Blind Guardian, Borknagar, BURZUM. Cannibal Corpse, Celtic Frost, Children of Bodom, Cradle of Filth, Crematory. Danzig, Darkthrone, Dark Funeral, Dimmu Borgir, Dio, Disiplin, Dødheimsgard. Einherjer, THE EMBRACED, EMPEROR. Finntroll. Graveland, Grimfist, GORGOROTH. Hellhammer, Hin Onde. Ildjarn, Illnath, IMMORTAL , In Flames, Iron Maiden, ISENGARD. Kampfar, Koldbrann, Kreator. LJÅ. Manifest, Mayhem, Manowar, Metallica, MITHOTYN, Moonsorrow, Moonspell, Motörhead. Naglfar, Nargoroth, Nightwish, Nile, Numskull. Old Man"s Child, Overkill, Ozzy Osbourne. Pantera. Rhapsody. Satyricon, Slayer, Sodom, STORM, Stålånde, Susperia. Tenacious D, Testament, Therion, THYRFING, Tris og Traust , Turboneger. ULVER, URFAUST! Urgehal. Vintersorg, Vader, Venom, Vreid, Vømmøl Spellemannslag. WINDIR. Dette er noen av de jeg kan anbefale..!
...Hadde bare alt det vært Black Metal
Sitat av St.Vitus
...Hadde bare alt det vært Black Metal
Vis hele sitatet...
Ok, Sorry! Men når jeg var i farta, så rappet jeg med meg det som er verdt å høre på:P
Fortjener en cat-slap..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Slipknot, Trivium,Lamb of God
Sitat av rumpeskum
Slipknot, Trivium,Lamb of God
Vis hele sitatet...
Kommer Hr.Vitus i forkjøpet og forklarer rolig og behersket at dette ikke er black metal.
Seriøst!?

www.metal-archives.com

Står ikke bandet du planlegger å skrive opp på denne siden er det ikke metal. Og hvis bandet du planlegger å skrive opp står innpå der så er det en fin liten beskrivelse av hvilken sjanger det er. Og HVIS ikke ordet black står nevnt kan du la være å skrive opp bandet fordi da har det ingenting her å gjøre;D
Deicide, Satyricon, Cannibal Corpse, 1349, Burzum
Sitat av dun
Dette er vel heller death metal.

Av black metal liker jeg Satyricon, Dimmu, Susperia, Immortal og noen andre. Har egentlig gått ganske lei dobbel basstromme og tunge riff, men hører på det med jevne mellomrom.
Vis hele sitatet...


Hahaha.. Death metal ja. In flames, children og bodom etc. er moderne kommers fjortiss metall spør du meg.

Tror folk missforstår konseptene black/death metal helt.

Kjennetegn for black metal er okult handling, gjerne satanisk, dog band har begynt å bevege seg litt bort fra dette. Annet kjennetegn for black metal er simplisitet, man har jo melodiøs black metal som limbonic art som jeg synes fortjener en plass i sjangeren (er til en viss grad en tolkningssak hva som er black metal alt etter som hvor "true" man er).

Death metal forklarer seg selv.

Dying fetus, torture killer, nile osv er bra eksempler på death metal.


Problemet med metall er at det faktisk finnes veldig mange sub-kategorier som folk ikke bryr seg om, og derfor drar alt av metal under en kam.

doom, speed, trash, new, industriel, goth, death, black, gore -metal er eksempler.

Visste du at black metal sjangeren ble adoptert fra Venoms cd "Black metal" ?


Mine favoritter innen black metal er overlegent MayheM (spessiellt de mysteriis dom sathanas cden), men og Limbonic art (moon in the scorpio, In abhorrence dementia). Darkthrone har og betydd mye for meg.

Ellers kan jeg anbefale My Dying Bride som er litt off topic da dette er doom metal, men alikevel fantastisk musikk:-)

Men anyway.
God gammel 70-80's rock er mye mer tilltalende for mine ører om dagene egentlig.



Edit: Tråden var vist litt eldre enn jeg trodde
Sist endret av korzac; 2. juli 2007 kl. 22:15.
Mitt favorittband innenfor black metal-sjangeren må vel være Dimmu Borgir.
Ellers hører jeg på band som Satyricon, Windir, In Flames, Stonegard, Children of Bodom, osv.

Liker vel både tekniske sanger og de med tunge riff. :'D
Sitat av korzac
Visste du at black metal sjangeren ble adoptert fra Venoms cd "Black metal" ?
Vis hele sitatet...
Nei, du kødder. Lyst til å fortelle litt mer om det ?