Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1689
Det har vært mang en kveld med selvrealisering (bønnerøyking) de siste tre/fire månedene. Er ikke lenger en frydefull affære; blir rett og slett et åndssvakt dovendyr uten fantasi og magemål.

Hvor lenge bør man vente før det blir like magisk som de første gangene?
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det beste for min egen del er å være av, like lenge som jeg har vært på.
Har jeg røyket gjevnt over 3uker, da tar jeg en 3ukers pause.
Anonym bruker
"Ferdig Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyka dag inn og dag ut i 4-5 år før jeg slutta helt i et år av samme grunner. Røyka igjen for første gang igjen for 2 uker siden og da var highen akkurat slik jeg husker den fra de dagene man begynte ler av alt
Fuck Mr. Plod!
Har aldri fått den samme highen selv, men en sikkelig tbreak også en god weed og godt selskap gjør susen.

Røyke mindre også, er en sweetspot på mengde.
Mere weed er ikke = mere lættis, du blir bare enda mere fjern, dum og tung.
Husk da du startet, bare noen paffs også hehehe.
Også hjelper det sikkelig å være veldig uthvilt og i god fysisk/psykisk form.
Start tidlig på dagen hjelper også, fyr opp i 14-15 tiden.

En sliten sliten stoner får ikke lyst til å brøle av latter.
Merker at å fyre når jeg er energisk funker bedre enn å ha lav toleranse, sol også gjør vidunder.

Solen som treffer huden sender sterk eufori igjennom hele kroppen, det samme gjelder å være ute i kulden også gå inn i varmen.
3-4 mnd pause pleier å gjøre susen, så lenge du ikke begynner rett på dagligrøyking igjen, for da tar det ikke mer enn toppen en uke før du er tilbake der du var.
Et par tre måneder vil nok gjøre godt, og så holde det til f.eks kun helgerøyking eller annenhver helg eller noe.
Da skal det lite til og man blir mer påvirket.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tre måneder (som flere her skriver) gjør susen.
For meg kom det aldri tilbake, selv etter mange år. Hender at jeg røyker en liten en hver skuddårsdag, men det er først og fremst ubehagelig.
Jeg måtte ta 1-2 år pause og da kunne det kjennes ganske bra ut men ikke helt det samme som første gangene.
det blir aldri like "magisk".. Om du vil ha hverdagsmagi er det fleinsopp som gjelder.
Sitat av eekamouse Vis innlegg
det blir aldri like "magisk".. Om du vil ha hverdagsmagi er det fleinsopp som gjelder.
Vis hele sitatet...
Fleinsopp er bare såå tirsdag ass
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når du går over til grønt..
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vi er alle forskjellige og opplevelsen er vel på et vis unik for hver enkelt selv om det meste kan sammenlignes.
For min del så har jeg aldri fått samme opplevelsen som de første gangene uansett hvor lenge pausen har vart.
Kan forklares med at når du først har "åpnet døren" så lukkes den aldri igjen. Den følelsen når jeg for første gang så verden med "fjerne øyne" er unik i mitt tilfelle. Jeg blir fjern som F etter hver pause, men aldri som første gang.

Prøvde flein for første gang for noen år siden og da åpnet jeg en ny dør i hjernen min, det minnet om første røyk men enda dypere.
Jeg sto ute i minusgrader i sikkert 1-2 timer og stirret og på fullmånen som steg over fjellene, alt så ut som filmkulisser. Nydelig opplevelse.
Jeg spiste bare 30-35 sopper så det var ingen tegneseriefigurer som danset rundt meg. Jeg foretrekker å dyppe tærne et par ganger før jeg eventuelt hopper ut på dypere vann. Mange metaforer her men du skjønner nok hva jeg snakker om.