Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1445
Har i dag en 5, som jeg ny igjennom telenorforsikring for et par mnd siden.
Fikk tilbud om å bytte den mot en slitt iPhone 6 av en venn. Vil det være mulig å benytte iPhone forsikringa på den brukte iphone6 telefonen å få ny om den skulle bli ødelagt?
Forsikring igjennom telenor går på IMEI nr, så dette vill ikke være mulig.
Det stemmer ikke, telenor sin forsikring følger simkortet, ettersom forsikringen er knyttet til abonnementet. så lenge du har simkortet med abonnementet med forsikring på i telefonen når skaden skjer, vil det bli dekt av forsikringen.
Forsikringen til telenor går igjennom gjensidige, og de krever at imei nummeret er riktig med kjøpskvittering og telefonen.
Nei det stemmer ikke, ettersom du kan aktivere forsikringstjenesten når som helst på abonnementet ditt, med andre ord det er helt uavhengig av imei nr. hvis det hadde vært slikt hadde det ikke vært mulig og fått forsikring på telefonen med mindre man satt det på når man kjøper telefonen? ikke mer enn 2 mnd siden jeg hadde uhell med min telefon fra TELIA, hvor jeg hadde mitt simkort fra Telenor med telenorforsikring på. Meldte dette til gjensidige, uten kvittering til og med, og det ble dekt.
Proff skeptiker.
Tatt ut av telenor sine nettsider
Forsikring Mobil & Nettbrett / 99,- per måned
Forsikringen kan kombineres med alle abonnement, med unntak av Kontantkort.
Forsikring Mobil & Nettbrett sikrer mobilen/nettbrettet ditt, i tilfelle skade eller tyveri for inntil 15.000,-. Forsikringen følger SIM-kortet og gjelder kun den mobilen eller det nettbrettet som SIM-kortet sitter i på skadetidspunktet. Fjernes SIM-kortet fra utstyret vil det ikke lenger være forsikret. Du kan forsikre flere mobiler/nettbrett, men betaler da forsikring per SIM-kort.
Vis hele sitatet...
Man kan flytte forsikringen videre hvis man har kjøpt en splitter ny mobil. Det vil ikke gå på en gammel, slitt Iphone 6.