Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1776
Hei!

Da er tiden inne for at jeg skal bygge pc! Problemet er jo bare hva jeg trenger... Jeg vet hva som skal til og sånn, men vet ikke hva som passer sammen og sånn. Så jeg er mer enn åpen for tips.
Den skal brukes til gaming av relativt tunge spill, f.eks Fallout, GTA o.l. Budsjettet ligger på mellom 10 og 15 k, hadde så klart vært flott hvis det var mindre, men dataen skal være så bra som overhodet mulig for 10-15k.
Tusen takk på forhånd for svar!
Jeg kjøpte meg ny data for en måneds tid siden til ca 12K. Jeg er veldig fornøyd med den så langt. Drar både Fallout (1080p alt på ultra) og COD uten noen problem. Men det var litt problematisk å få installert Windows med Asus Z170A pga noen drivere som manglet, men dette løses greit om du leser manualen til hovedkortet.

Kabinettet har god plass i seg, men kan virke litt billig med tanke på plastikken som er i front. Anbefaler kabinettet likevel siden det ble ryddig og du får gjemt harddiskene på baksiden av hovedkortet.

HK: Asus Z170A
CPU: intel-core-i5-6600-skylake
Kjøler: Cooler Master Hyper 212 Evo
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz 16GB
GPU: MSI GeForce GTX 970
SSD: Samsung 850 evo 250GB
HDD: Seagate Barracuda® 1TB
PSU: Cooler Master B700 V.2 700W
Kabinett: Fractal Design Define S Black
Hei L0ln00b! Du får en god pc for delene og jeg har satt sammen noe du kanskje kommer til å like. Jeg har valgt en del røde deler og inkludert røde sleeveskabler. Kabinettet er også rødt og mesteparten av delene for at det skal se kult ut. Siden du skal bruke 15000 kan du bruke litt for å få pcn til å se kul ut samtidig, hvis det er av interesse. På komplett per dags dato fikk jeg en pris på 15038,-. Dette er hvis du skal bygge pcn selv, men det er ikke vanskelig og i tillegg litt billigere. Hvis du kjøper dette buildet så holder det en god stund. Lykke til med å finne pc.

Harddisk/SSD: Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM
Seagate Barracuda® 2TB

Kabinett: NZXT H440W New Edition Silent Ultra

Hovedkort: MSI Z97 GAMING 5, Socket-1150

Minnebrikker: HyperX Savage DDR3 2400MHz 16GB

Prosessor: Intel Core i7-4790K

Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB

Vannkjøling: Corsair H110i GTX CPU vannkjøling

Kabler: Corsair Professional Sleeved Cable Red + Corsair Individually Sleeved Cable Red

Strømforsyning: Corsair Professional Sleeved Cable Red
Hadde gått for TheRoadRunner sin build, mer for pengene

(Større SSD, mer egnet prosessor, bra kabinett)
maskinen som theroadrunner postet er nøyaktig det jeg ville anbefalt deg
Hei.

Jeg oppretter ikke enda en tråd fordi jeg også skal ha meg en ny PC til gaming og bare det.

Mitt første spørsmål er hva forskjellen på Core i7-4790 og Core i7-6700 er? Har funnet en PC jeg mener ser bra ut, men det eneste minuset med den er at den har i7-4790 (og ikke i7 6700). Det er denne PCen: https://www.komplett.no/product/8474.../lenovo-k450e#

Er dette et godt kjøp? PCen skal BARE brukes til gaming, altså ingen surfing og ikke noe videor etc.

Spillene jeg spiller er alle CS spill, noe den takler greit. Men hvordan vil denne takle GTA V med høyre grafikkinnstillinger?

Og er den dugende til andre lignende spill som f.eks. Far Cry, Fall Out osv? De spillene spiller jeg ikke, men om jeg har en PC som takler de meget bra kan det hende jeg finner meg noen nye spill.

Setter stor pris på innspill. Hilsen SEXSPHERE, med dårlige data kunnskaper. :-)
Sist endret av SEXSPHERE; 8. desember 2015 kl. 17:36.
Tusen takk for nyttige svar alle sammen! Jeg er også enig I at theroadrunner sin build ser best ut, med tanke på pris, men rek sin så aldeles ikke ille ut heller. Da får vi se når jeg evt kommer til og kjøpe delene og sette sammen den maskinen!

Takk til deg og Fekillix! Så ikke svaret ditt før nå. Det ser ut som en veldig god pc det og! Nå ble jeg straks litt mer usikker, men jeg syns kanskje grafikkortet var litt I det dyreste laget...
Sist endret av L0ln00b; 8. desember 2015 kl. 18:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av L0ln00b Vis innlegg
Tusen takk for nyttige svar alle sammen! Jeg er også enig I at theroadrunner sin build ser best ut, med tanke på pris, men rek sin så aldeles ikke ille ut heller. Da får vi se når jeg evt kommer til og kjøpe delene og sette sammen den maskinen!

Takk til deg og Fekillix! Så ikke svaret ditt før nå. Det ser ut som en veldig god pc det og! Nå ble jeg straks litt mer usikker, men jeg syns kanskje grafikkortet var litt I det dyreste laget...
Vis hele sitatet...
Da går du for et R9 390 som gir mest for pengene akkurat nå. Konkurrent til 970 med litt mere ytelse, og den har også støtte for Adaptive Sync.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Da går du for et R9 390 som gir mest for pengene akkurat nå. Konkurrent til 970 med litt mere ytelse, og den har også støtte for Adaptive Sync.
Vis hele sitatet...
Da ble det straks to tusen kroner billigere, men er det store forskjeller på de to? Takk for enda et godt tips btw
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
14 0
Okei, da har det seg sånn at jeg prøvde å lage min egen liste, og jeg kom fram til to forskjellige lister. Største forskjellen mellom disse er DDR3 og DDR4. DDR4 er jo nyere og bedre, og kommer vel til og vare mye lengre, lettere å oppgradere også. Men jeg er bare litt usikker på om alt er kompatibelt med hverandre og om det i det hele tatt passer inn i kabinettet jeg har valgt. Her er hvertfall listene:

DDR3: http://www.prisjakt.no/list.php?l=236142&view=m
DDR4: http://www.prisjakt.no/list.php?l=237687&view=m

Takk på forhånd for svar, og kom gjerne med innspill!
Du burde også ta en titt på MSI r9 390x. Gir ytelse rundt gtx 980 til rundt 4500!
Hadde valgt liste nummer 2 med DDR4 og R9 390.
Hvis du ikke skal bruke SLI/Crossfire får du ingenting igjen for et dyrt hovedkort, så om du vil spare litt penger kjøper du dette istedenfor
Trådstarter
14 0
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Hvis du ikke skal bruke SLI/Crossfire får du ingenting igjen for et dyrt hovedkort, så om du vil spare litt penger kjøper du dette istedenfor
Vis hele sitatet...
Ja det er sant, men kan man overklokke på dette hovedkortet? Ikke at jeg skal gjøre det i første omgang, men greit å vite at man kan gjøre det hvis jeg har lyst til det...

Sitat av Sandertn Vis innlegg
Du burde også ta en titt på MSI r9 390x. Gir ytelse rundt gtx 980 til rundt 4500!
Vis hele sitatet...
Ja det så ikke så ille ut, men tror jeg går for Sapphire Radeon R9 390, da det er en god del billigere og jeg har lest og hørt at det er veldig bra mtp. pris/ytelse
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Hadde valgt liste nummer 2 med DDR4 og R9 390.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er det beste jeg og!
Sist endret av L0ln00b; 23. desember 2015 kl. 14:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.