Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 7010
Jeg vet at det går ann å få IP tilsendt til mailen sin om noen prøver/klarer å logge inn på din Facebook. Vet noen hvordan dette gjøres?

Noen har logget inn på min Facebook og facerapet meg over tid. For et par dager siden sendte faceraperen melding fra sin mobil fra min bruker. Kan jeg få sporet opp dette? Eller noen annen måte jeg kan finne IP eller någet?

Takk for svar!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hva skal IP hjelpe deg ?

99% av hjem i norge kjører på dynamiske IP'er, i worst case finner du ut ISPen, i best case finner du hvilken by vedkommende sitter i.

Politet vil henlegge saken og ISP vil ikke bry seg.

Det du burde gjøre er å bli sikkerhetsbevisst.
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
bytt passord på email og FB anbefales om noen har dine login data
Enig med AtX, du starter i feil ende.

Hva hjelper det å finne ut av hvem det er, mens du har så elendig sikkerhet at folk surfer rundt på kontoen din?
In the kitchen
muRit's Avatar
Hvis du går på "Kontoinnstillinger" etterfulgt av "Sikkerhet", så kan du se en liste over aktive økter, i tillegg til at du kan bestemme hvor du skal kunne logges på facebook fra
Sist endret av muRit; 4. juli 2012 kl. 13:59.
Trådstarter
Noen med gode svar?

edit: takk murit
Sist endret av brgz; 4. juli 2012 kl. 14:00.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Pluss at du bør absolutt kjøre 2 stegs autentisering, slik at du får melding med kode på mobilen hvis du skal logge inn fra nye plasser.
Sitat av brgz Vis innlegg
Noen med gode svar?

edit: takk murit
Vis hele sitatet...
Her har du et godt svar:
Du får ikke lenger oppgitt IP-adressen. Dette var Facebook i gamle dager.

Sånn, NÅ kan du lese resten av de gode svarene.
Du kan også bruke qrauth http://www.computingobjects.com/qrauthinfo/

Dette fungerer faktisk ganske bra og lett.
Trådstarter
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Her har du et godt svar:
Du får ikke lenger oppgitt IP-adressen. Dette var Facebook i gamle dager.

Sånn, NÅ kan du lese resten av de gode svarene.
Vis hele sitatet...
"Ok".. jeg fikk IPn nettopp.. fint du later som du har peiling
Sist endret av brgz; 4. juli 2012 kl. 14:06.
Gå på konto > secutity og sett på login approvals og/eller login notifications.
Login approvals krever at du taster inn en kode du får tilsendt på SMS og login notifications sender deg en SMS når noen logger på.
Så kan du samtidig fjerne alle recognised devices or active sessions.
Sitat av brgz Vis innlegg
"Ok".. jeg fikk IPn nettopp.. fint du later som du har peiling
Vis hele sitatet...
Da er jeg interessert å vite hvor?

Det var en metode for å få til dette tidligere, men denne ble fjernet.

(nevermind); ser muligheten er flyttet, og ikke fjernet. Dumt av meg å ikke undersøke nærmere
Sist endret av MrCryptical; 4. juli 2012 kl. 14:09.
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Da er jeg interessert å vite hvor?

Det var en metode for å få til dette tidligere, men denne ble fjernet.
Vis hele sitatet...
Dette får jeg også opp, jeg får mail med ip for hver ny enhet som blir registrert logge på facebooken min.
Sist endret av DenNorskeste; 4. juli 2012 kl. 14:10.
Hvis jeg logger inn på min FB med en ny enhet får jeg både IP-adressen og stedsnavn.

Sistnevnte er vel avhengig av ISP, men for meg så stemmer det.
Sitat av brgz Vis innlegg
"Ok".. jeg fikk IPn nettopp.. fint du later som du har peiling
Vis hele sitatet...
Oj dæven, fikk du IPen?!

Da kan du vel bruke "supertracetool2012.exe" til å spore han opp på metersbasis da!



Nei, du kommer ingen vei med IPen med mindre du anmelder, da ISP ikke gir deg informasjon om hvem som eier abn som IPen er registrert på. (Med mindre du kjenner en som jobber der og vil risikere jobben sin.) Om du anmelder det, så får Politiet vite hvem som står bak.

Om de prioriterer det da, såklart..
Sist endret av Bruskork1; 4. juli 2012 kl. 14:28.
Trådstarter
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Oj dæven, fikk du IPen?!

Da kan du vel bruke "supertracetool2012.exe" til å spore han opp på metersbasis da!



Nei, du kommer ingen vei med IPen med mindre du anmelder, da ISP ikke gir deg informasjon om hvem som eier abn som IPen er registrert på. (Med mindre du kjenner en som jobber der og vil risikere jobben sin.) Om du anmelder det, så får Politiet vite hvem som står bak.

Om de prioriterer det da, såklart..
Vis hele sitatet...
Fikk opp riktig by, sendte melding til hun jeg trodde det var og fikk bekreftelse. Så IPn hadde noe å si mr. smartass

Uansett, sånn går det med sjalu drittkjerringer! Takk for alle seriøse svar. Lurer på hvor lenge hun har stalka meg.. LOL
Sist endret av brgz; 4. juli 2012 kl. 14:34.
Skriver akkurat som jeg vil. Er smålig lei av at folk tror at man har overtaket på noen om man har IPen, IPen så og si nesten ingenting for seg enn at du kommer til nærmeste sentral, og i store byer med et stort antall innbyggere kan det bli veldig vanskelig.

Han skrev ovenfor at han sendte melding til en han TRUDDE hadde skylden, nå vet ikke jeg hvor stor by og hvor mange sentraler det er i byen han / hun bor i, men isåfall var det flaks og fint for hans del at han fant riktig person.

Og forresten, hold deg unna forumet om du ikke tåler at folk utrykker seg slik de vil, da vel?
Sist endret av Bruskork1; 4. juli 2012 kl. 15:09.
Kan jo også kryss-sjekke ip-adressen mot steder der man selv har en link mellom ip-adresse og bruker, eks forum/nettsider/gjestebøker/dummy-script/mm.
Norskehesten
Alden's Avatar
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Skriver akkurat som jeg vil. Er smålig lei av at folk tror at man har overtaket på noen om man har IPen, IPen så og si nesten ingenting for seg enn at du kommer til nærmeste sentral, og i store byer med et stort antall innbyggere kan det bli veldig vanskelig.

Han skrev ovenfor at han sendte melding til en han TRUDDE hadde skylden, nå vet ikke jeg hvor stor by og hvor mange sentraler det er i byen han / hun bor i, men isåfall var det flaks og fint for hans del at han fant riktig person.

Og forresten, hold deg unna forumet om du ikke tåler at folk utrykker seg slik de vil, da vel?
Vis hele sitatet...
jeg tåler folk som utrykker seg banalt men jo liker å si i fra når de oppfører seg som verdensmestre. hva har det å si at folk tror ip betyr hjemmeadressen? kan du ikke heller bare si at IP trace ikke er som det var i 2001?
Sist endret av Alden; 7. juli 2012 kl. 00:17.
Prøvde ikke leke verdensmester, hadde bare fått det spørsmålet kanskje 3-4 ganger på kort tid den dagen, synes det burde være mer almennkunnskap hva en IP er og hva den brukes / kan brukes til.

Var ikke meningen å være kvass eller leke verdensmester.