Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4877
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ser at amfetamin er MYE billigere per gram enn kokain. Why? Amfetamin varer jo mye lengre.. Hva er forskjellen på rusen?
Amfetamin-rusen varer lengre, men samtidig bruker den lang tid på å komme ut av kroppen selv etter at rusen er borte. Ergo er det også mye større sjanse for ganske kjipe bivirkninger en god stund etterpå.
Kokain er motsatt. Rusen er kortere, men de fleste opplever også mindre bivirkninger (ved riktig bruk da selvfølgelig).
Kokain kan vel oppleves mer intenst enn amfetamin-rusen (vil jeg si), da effekten går relativt fort ned og amfetamin holder seg mer "oppe" på en baseline.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kokain er som et kraft bluss. Det produserer velvære, eufori og selvsikkerhet. Amfetamin tar over. Man opplever velvære, eufori og selvsikkerhet på amfetamin også, men det føles tydelig at det er en sinnstilstand som så å si har erstattet normaltilstanden for den tiden det varer, og det føles mindre sprudlende.

Og så når det kommer til tiden: Amfetamin forplikter mer. Man kan ikke ta seg en stripe for å ha en artig kveld hvis man har planer om å sove og gjøre noe dagen etter.
Anonym bruker
"Definert Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Min erfaring er også at man blir mer gnoma og dum på amf enn cola. Ved rusdoser. Man føler seg smartere selv om det er motsatt, og denne effekten øker proporsjonalt med dosering.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvordan er brukerdosene? Man bruker vel fortere opp 1 gram kokain enn 1 gram amfetamin, siden kokain rusen er så kortvarig?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan er brukerdosene? Man bruker vel fortere opp 1 gram kokain enn 1 gram amfetamin, siden kokain rusen er så kortvarig?
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis. Siden amfetamin-rusen er mindre intens opplever jeg det som omtrent like lett å føle for å redosere som om man tar kokain. Har ihvertfall ikke sett de store forskjellene der. Siden comedown fra speed kan være så jævlig er det ofte mer fristende å holde det gående til du har brukt opp det du har.
Er jo forsåvidt bare så og så mye man bør ta på en gang også vel og merke. Jeg synes definitivt det er lettere å bruke opp noe mer amfetamin på en gang siden nedturen er så kjip.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av dazezone Vis innlegg
Ikke nødvendigvis. Siden amfetamin-rusen er mindre intens opplever jeg det som omtrent like lett å føle for å redosere som om man tar kokain. Har ihvertfall ikke sett de store forskjellene der. Siden comedown fra speed kan være så jævlig er det ofte mer fristende å holde det gående til du har brukt opp det du har.
Er jo forsåvidt bare så og så mye man bør ta på en gang også vel og merke. Jeg synes definitivt det er lettere å bruke opp noe mer amfetamin på en gang siden nedturen er så kjip.
Vis hele sitatet...
Kan man sammenligne comedownen man får med en stor dose mdma? (Siden man egentlig ikke burde få noe særlig comedown av normal dose mdma)
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan er brukerdosene? Man bruker vel fortere opp 1 gram kokain enn 1 gram amfetamin, siden kokain rusen er så kortvarig?
Vis hele sitatet...
Kommer helt an på kvaliteten. Har jeg dårlig til ok kokain så ryker fort ett gram på en litt fuktig kveld, kanskje mer også om det er stemning for å holde på en stund, men den beste kokainen jeg noen gang har hatt så klarte jeg så vidt bruke opp 0.3 på en hel kveld og jeg hadde 10 ganger så sterk effekt av den 0.3'n enn jeg har pleid å få på ett helt gram tilsammen av den andre dritten som blir solgt rundt om.
Mange jeg har snakket med syns amfetamin er en sterkere rus enn kokain, men det er nok fordi dem aldri har smakt skikkelig god kola.
Mine fem cent.
Sist endret av Alge; 28. januar 2019 kl. 21:20.
Anonym bruker
"Ydmyket Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hovedsakelig er det "hangoveren" på amf som er så innihelvetes mye værre en med coke. Også er det i tillegg faen helt uaktuelt å få sove på amf, noe de aller fleste ikke har tid til om man er et produktivt menneske med obligasjoner. Kokain kan jeg fint ta en kveld på byen, og alikevell klare å legge meg når jeg kommer hjem.

En siste ting er også det at man ser det så jævlig tydelig at du er beruset på amf i forhold til kokain. Kokain gir deg selvtillits boost og mer energi uten at andre folk ser det på deg. Har brukt coke på fest med mennesker som er 100% anti-rusmidler flere ganger og ingen har mistenkt noe som helst!
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Mye er nok pga av den generelle oppfatningen om amfetamin som "skittent" og brukere som "junkier", mens coke har en helt annen status som mer "ekslusivt" og brukes av generelt vellykkede mennesker. Er jo mange som kaller speed for "fattigmanns kokain". Selv er det svært sjeldent jeg gidder å kjøpe kokain fordi jeg ser det som bortkasting av penger, pluss at jeg kun kjøper om jeg vet sikkert at jeg får kvalitet. Uansett har jeg alltid likt rusen av amf bedre, og selv om den selvsikkerheten man får av coke kan være ganske awesome er det nok mange som har vesentlig større glede av det. Har aldri brukt så mye coke, men kan hvertfall si at pepper kan fucke deg ganske hardt psykisk, og kan bli en vane før du vet ordet av det, siden det er forholdvis billig og kan gjøre underverker når du har mye arbeid å få unnagjort. Plutselig skjønner du at du er nødt til å ha det for å klare å gjøre det du skal. Coke er en partygreie for de fleste, og syns mye av det folk sier om hvor avhengighetsskapende coke er er ekstremt overdrevet.