Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1480
Hei,

Jeg må ta jevnlige urinprøver for å få igjen førerkort til bil, men jeg er keen på å ta meg en måned eller to i Thailand, vet dere om det er mulig å få tatt urinprøver i utlandet som gjelder som gyldig i Norge slik at jeg ikke må starte på nytt når jeg kommer hjem? Er jo litt dumt at jeg skal måtte være i Norge hele tiden jeg venter på lappen?

Eventuelt et annet land enn Thailand om det ikke går der?

Takk for svar!
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Thailand er jo velkjent for bestikkelser og medisinsk svindel. Så trot du kan glemme Thailand, eller Asia i det hele tatt.
Får man ikke dra ut av Norge når man er på pisseprøve? Dro til amster i 2 uker midt i prøvene de brydde seg ikke
Direktør
Lunar's Avatar
Trådstarter
Sitat av GodMorgenJuice Vis innlegg
Får man ikke dra ut av Norge når man er på pisseprøve? Dro til amster i 2 uker midt i prøvene de brydde seg ikke
Vis hele sitatet...
Vet ikke.. Håpet på å kunne være borte i 3-4 uker da..

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Thailand er jo velkjent for bestikkelser og medisinsk svindel. Så trot du kan glemme Thailand, eller Asia i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Joa men de har jo seriøse steder og.. Jeg tenkte f.eks Norsk Luftambulanse eller noe sånt kunne hjulpet meg.. Vet mange som får smertestillende i Norge går til de får å få det der når de bor der.. Som f.eks Morfin etc..
Sist endret av Lunar; 25. januar 2019 kl. 21:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ettersom at du spør her istedet for på legekontoret/hos politiet så tror jeg du vet svaret.
Direktør
Lunar's Avatar
Trådstarter
Sitat av Marriese Vis innlegg
Ettersom at du spør her istedet for på legekontoret/hos politiet så tror jeg du vet svaret.
Vis hele sitatet...
Legene vet utrolig lite, og politiet vet enda mindre!
Legene er smarte nok til å leite opp informasjon om det er noe de ikke vet.
Uansett, jeg er på pissings og trengte ikke vise noen urin prøver de fire ukene jeg var på juleferie, men nå er min lege ganske rund i kantene.
Snakk med fastlegen din.
Direktør
Lunar's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Legene er smarte nok til å leite opp informasjon om det er noe de ikke vet.
Uansett, jeg er på pissings og trengte ikke vise noen urin prøver de fire ukene jeg var på juleferie, men nå er min lege ganske rund i kantene.
Snakk med fastlegen din.
Vis hele sitatet...
Okei var det for førerkortet? er politi jeg er redd for, om de må ha urinprøvr ukentlig eller månedlig for å få igjen lappen?
Politiet har ingenting med førerkortet å gjøre når du har mistet det til rus, det ansvaret ligger oss helsevesenet og din fastlege, det er kun de som kan si når du er edruelig nok til å få kjøre bil igjen.
Og ja jeg går på urinprøver for å få førekort tilbake, jeg leverer prøver til min fastlege og må gjøre det fast i seks måneder før legen kan søke om tilbake levering, når jeg har fått førerkort tilbake må jeg levere tilfeldige prøver kvartalsvis i to år før jeg til slutt kan anses som rusfri og får kjøre bil på eget ansvar.

Du virker ikke spesielt opplyst, også klager du på at ingen vet noe??
Har du i det hele tatt snakket med fastlegen din om dette tidligere?
Er du faktisk startet med å ta prøver? om du var det så ville du vært informert om alt dette.
Direktør
Lunar's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Politiet har ingenting med førerkortet å gjøre når du har mistet det til rus, det ansvaret ligger oss helsevesenet og din fastlege, det er kun de som kan si når du er edruelig nok til å få kjøre bil igjen.
Og ja jeg går på urinprøver for å få førekort tilbake, jeg leverer prøver til min fastlege og må gjøre det fast i seks måneder før legen kan søke om tilbake levering, når jeg har fått førerkort tilbake må jeg levere tilfeldige prøver kvartalsvis i to år før jeg til slutt kan anses som rusfri og får kjøre bil på eget ansvar.

Du virker ikke spesielt opplyst, også klager du på at ingen vet noe??
Har du i det hele tatt snakket med fastlegen din om dette tidligere?
Er du faktisk startet med å ta prøver? om du var det så ville du vært informert om alt dette.
Vis hele sitatet...
Nei jeg begynner nå, har ikke klagd på at ingen vet noe, legen vet ikke noe, har diskutert det med han.. Men har forvaltningsvedtak fra politiet.. For jeg fikk legeerklæring fra legen men den dreit politiet langt i..
Hvor lenge har du igjen før du er ferdig med å avgi urinprøver og kan få igjen lappen? Etter det jeg har erfart krever de jevnlige urinprøver i opp til 6 måneder før du får tilbake førerkortet. Jeg ville ventet til denne perioden er over og heller ta en lang ferie til Thailand etterpå. Da må du jo vente lengere før du får tatt deg ferien du så gjerne ønsker deg, men da får du også muligheten til å spare opp mer penger, planlegge ferien bedre, og oppleve mer av landet. Du kan jo se på det som at du gir deg selv et "klapp på skulderen" for at du var flink gutt/jente og holdt deg på matta over en lengere periode. En gave fra deg, til deg

Hvor ofte kreves det at du lever urinprøve? Om du heller prioriterer å dra til Thailand så fort som mulig, så burde du diskutere dette med fastlegen og eventuelt politiet snarest. Spør pent om det i det hele tatt er en mulighet for å få en utsettelse på urinprøven denne ene gangen, siden du så gjerne vil reise og oppleve Thailand. Om du får et ja, så er vel problemet løst, men om du får ett nei, da må du eventuelt velge mellom å ta en kortere ferie til Thailand (avhengig av hvor ofte du må levere urinprøve) eller alternativet jeg nevnte over.

Håper uansett du finner en ordnings på det. Lykke tli, Lunar
Direktør
Lunar's Avatar
Trådstarter
Sitat av redpen39 Vis innlegg
Hvor lenge har du igjen før du er ferdig med å avgi urinprøver og kan få igjen lappen? Etter det jeg har erfart krever de jevnlige urinprøver i opp til 6 måneder før du får tilbake førerkortet. Jeg ville ventet til denne perioden er over og heller ta en lang ferie til Thailand etterpå. Da må du jo vente lengere før du får tatt deg ferien du så gjerne ønsker deg, men da får du også muligheten til å spare opp mer penger, planlegge ferien bedre, og oppleve mer av landet. Du kan jo se på det som at du gir deg selv et "klapp på skulderen" for at du var flink gutt/jente og holdt deg på matta over en lengere periode. En gave fra deg, til deg

Hvor ofte kreves det at du lever urinprøve? Om du heller prioriterer å dra til Thailand så fort som mulig, så burde du diskutere dette med fastlegen og eventuelt politiet snarest. Spør pent om det i det hele tatt er en mulighet for å få en utsettelse på urinprøven denne ene gangen, siden du så gjerne vil reise og oppleve Thailand. Om du får et ja, så er vel problemet løst, men om du får ett nei, da må du eventuelt velge mellom å ta en kortere ferie til Thailand (avhengig av hvor ofte du må levere urinprøve) eller alternativet jeg nevnte over.

Håper uansett du finner en ordnings på det. Lykke tli, Lunar
Vis hele sitatet...
Godt tips, får prøve holde ut med et langt opphold til etter jeg er ferdig! Ta det som en jobb, og heller ta en kortere ferie imellomtiden!

Takk for svar alle sammen!