Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1003
Jeg har stor respekt for at folk velger og holde seg anonyme her inne i disse dager med tanke på overvåkning. Forumet er jo i seg selv et pensum for politistudenter som ønsker seg direkte tilgang til undergrunnen. I hvilken grad de benytter seg av det har jeg ingen aning om. Om de f.eks spaner opp personene bak nicket. På en annen side liker jeg jo og det med å føflge med på en del av de nickene jeg har gjort meg til kjenne med. Uansett så lurer jeg på av ren nyskjerighet av hvor mye som skal til før en politimann avslører mannen bak nicket? Er det noen som har noe kunnskap og tanker? Det er eventuelt synd at personvernet ikke skal ivaretas bedre, da jeg er av sterk oppfatning av at Freak og Endroid i mange sammenhenger bidrar til rusvett og noen ganger forebygging med nødvendige råd for de som vil velge og ruse seg uansett. En dell av spørsmålene og den generelle tematikken er jo fortsatt tabu og snakke høyt om på grunn av faren for stigmatisering og represalier. Forhåpentligvis vil rusreformen bidra til en fremgang.


Så til dere som velger og forholde dere anonyme, så undrer jeg meg jo itt på hvorfor? Og hvorfor velger dere som ikke er anonyme å fremdeles stå frem med nicket? Hva er det som gjør dere har en avslappet holdning til det?
Nå svarer jeg ikke for alle her, men tror at grunnen til at folk kan poste anonymt er ikke fordi å spana på av politi, men heller at det kan være bekjente som kjenner igjen nicket. Kan også være folk som bruker samme nick på ett annet forum, eller gaming som ikke vil bli gjenkjent. Mye av det som spørres om her på freak er ikke noe man skryter av for og si det sånn, og da er det vel lettere for folk å stille eller å svare på spørsmål, når de vet at de kan være enda mer anonyme til en viss grad.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Forumet er jo i seg selv et pensum for politistudenter som ønsker seg direkte tilgang til undergrunnen.
Vis hele sitatet...
Vel, det synes jeg var en ganske drøy påstand.

Har vært her veldig lenge, men har aldri opplevd at det er så veldig undergrunn, eller at det er så mye å hente hvis de eventuelt hadde visst hvem som var bak nickene. Det meste som skrives her er ganske uskyldig, og den sjeldne gangen vi får noen som er OG med pistol i nattbordskuffen og femten kilo heroin i sekken er det som oftest bare folk som bløffer uansett.
Pipestilk
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vel, det synes jeg var en ganske drøy påstand.

Har vært her veldig lenge, men har aldri opplevd at det er så veldig undergrunn, eller at det er så mye å hente hvis de eventuelt hadde visst hvem som var bak nickene. Det meste som skrives her er ganske uskyldig, og den sjeldne gangen vi får noen som er OG med pistol i nattbordskuffen og femten kilo heroin i sekken er det som oftest bare folk som bløffer uansett.
Vis hele sitatet...

Jo, skjønner hva du mener.. Kall det en spissformulering med litt mer en et snev av sannhet. Blant store deler av majoriteten til samfunnet er det enda mennesker som ikke skiller heroin fra hasj. Ut i fra det blir undergrunnen et defust begrep som gir rom for tolkning. Jeg mente ikke akuratt at freak er en kanal for organisert gangstervirksomhet hvor de planlegger de store kuppene sine..Det er likevel et potensielt pensum for den majoriteten av politistudenter som "tror hasj blir satt i sprøyte" før de begynner på politiskolen, og de skulle man nesten tro det var mange av når man ser på argumentasjonsnivået til foreninger som norsk narkotikapolitiforening.
Sist endret av pipestilk; 28. september 2018 kl. 19:36.
Det er sjelden noen skriver om at de driver med alvorlig kriminalitet på forumet, og enda sjeldnere at noen bryr seg om det. Det har vel skjedd tre ganger tror jeg, at vi med rettskjennelse har blitt pålagt å utlevere noe informasjon. Det er for det meste bare prat om bruk av rusmidler her, og diverse løst prat om rusrelaterte temaer. Det er ikke noe å iverksette overvåkning for akkurat. Dessuten blir forumet dritkjedelig hvis alle skal poste med anonym bruker hele tiden. Man er i utgangspunktet uansett anonym, og det blir mye mer interessant her hvis folk bidrar med personligheten sin, og poster med en ordentlig profil som folk kan kjenne igjen.