Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 9346
Hei kjære freaks!

Jeg ser en streamer på Twitch, som har fått til helt anonym Vipps.

Han har da skjult nummer, å når man søker opp nummeret på Vipps kommer ikke navnet opp, bare det samme nummeret.

Jeg har tilgang på skjult nummer, men aner ikke hvordan jeg skal få skjult navnet i Vipps. Man kan sikkert opprette firma osv, men da er det jo et organisasjonsnummer som røper deg uansett.

Vet man ikke kan gardere seg helt på internett, men vil prøve så godt jeg kan.

Grunnen til at jeg ønsker anonymitet på en helt lovlig geskjeft, er rett og slett pga netthaters og ting de kan finne på. Som rapportering til diverse instanser, id-tyveri, swatting etc.

Har grublet og søkt etter dette lenge uten å finne den løsningen denne streameren tydeligvis har fått til. All hjelp taes i mot med takk
Ville det ikke vært lettere å spørre vipps direkte på face eller sende dem en forespørsel enn å spørre her?
Du får garantert raskere svar, og ett mer korrekt svar...Uansett, Nei, det er dessverre ikke mulig.

Mvh
Vipps Support
Anbefaler som han over her.
Og dersom du får svar, post gjerne her.
Noen har jo gjort dette allerede, så på ett eller annet vis, skal det la seg gjøre. Kult at du jobber i Vipps support og vet hvordan ting fungerer. Kan jeg sende deg en pm med nummeret jeg snakker om ? Det er skjult nummer og navn vises ikke i Vipps. Han har det nummeret offentlig ute på Facebook og sin Twitch kanal, så kan ikke se det som noe brudd på personvern å dele i pm med formål å sette opp en maken løsning selv..

Snakket med Vipps og etter han sjekket litt, viser det seg at denne fyren ikke er anonym allikevel. Som sagt over her, lar ikke dette seg gjøre, hverken som bedrift eller privatperson. Det må ha vært et bug i appen eller telefonen som ikke viste navn en periode..
Sist endret av BeardedFreak; 6. februar 2019 kl. 15:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
Noen har jo gjort dette allerede, så på ett eller annet vis, skal det la seg gjøre. Kult at du jobber i Vipps support og vet hvordan ting fungerer. Kan jeg sende deg en pm med nummeret jeg snakker om ? Det er skjult nummer og navn vises ikke i Vipps. Han har det nummeret offentlig ute på Facebook og sin Twitch kanal, så kan ikke se det som noe brudd på personvern å dele i pm med formål å sette opp en maken løsning selv..

Snakket med Vipps og etter han sjekket litt, viser det seg at denne fyren ikke er anonym allikevel. Som sagt over her, lar ikke dette seg gjøre, hverken som bedrift eller privatperson. Det må ha vært et bug i appen eller telefonen som ikke viste navn en periode..
Vis hele sitatet...
Dette opplever jeg selv av og til, spesielt om nummeret er lagret som kontakt fra før. Da kan det ta flere sekunder før nummeret blir gjort om til et navn. Ofte kan du gjennomføre betalingen uten at navnet vises i det heletatt.
Jeg har sett det på flere nummere at det bare står "ukjent nummer" i tekst der hvor fulle navnet vanligvis ville kommet opp i Vipps når man søker på nummeret. Jeg har skjult nummer fra 1881 og skulle gjerne visst hvordan man kan bli anonym på Vipps også, om noen veit! Det er jo tydeligvis mulig... Men sikkert ikke 100% anonym , antar at fullt navn kommer opp i kvitteringen når man har overført penger selv om det kommer opp som anonymt i søkene.
Vipps fjernet navneoppslaget for 6 måneder siden: https://www.dinside.no/okonomi/vipps...e-med/70756327 + https://www.dinside.no/okonomi/dette...vipps/70124077

Med andre ord er ikke dette vanskeligere enn å registrere et nytt nummer og sørge for at katalogoppføring er avslått ved bestilling. Det er litt tilfeldig når forskjellige katalogoppføringssider som 180, 1881 etc faktisk snakker med leverandørene/NRDB, og hvis de først har fått nummeret linket til navn, så blir dette ofte hengende igjen lenge etter at du skrur på å ikke være oppført.

Ved kriminalitet etc. er det selvfølgelig absolutt null problemer for politi/påtalemyndighet å få kontoeier ut av bank/finansinstitusjon, men ja, du kan motta donasjoner som Twitcher via Vipps uten å være gi fra deg fullt navn etc.
Sist endret av bashfoo; 13. februar 2019 kl. 15:36.