Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2628
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

Skal prøve å gjøre det kort:

Jente på 29 som for ni år siden festet mye med en fyr og også hadde sex. Han hadde store psykiske problemer og var stadig innlagt på psykiatrisk. Jeg hadde også store psykiske problemer og fikk behandling for dette ca ett år etter å ha kuttet ut han og rus.

Vi var aldri kjærester og møttes kun for å ruse oss ( og ha sex ). Jeg var ikke interessert i noe forhold, men det virket det som han var. Kuttet kontakten tvert med han da jeg sluttet med rus og begynte hos psykolog.

Nå ni år senere var jeg full en kveld og sendte han melding på Facebook hvor jeg unnskyldte min tidligere oppførsel. Det tilga han og har etter det skrevet mye på Facebook til meg. Det virker som han tok det feil opp og trodde jeg var interessert, noe som overhodet ikke er tilfelle. Han har også sluttet med narkotika, men nå virker det som om han er veldig på alkohol istedenfor. Igår sendte han bilder av seg selv dritafull, han drakk seg dritings alene pga en krangel med en venn. I tillegg bor han i bolig hvor det er personell 24 timer i døgnet og fortalte at han har vært 3 år innlagt på psykiatrisk. Jeg er jo overhodet ikke interessert i denne fyren og spesielt ikke sånn som han lever. Jeg ville bare unnskylde meg, men det virker som han tror jeg ville bli sammen med han? Sa han hadde ventet på meg i alle disse årene?!

Burde jeg bare slette han fra Face?
Den beste er vel å si at du ikke ønsker kontakt, si du jobber mye ikke har tid til å chatte, si du har type, mange muligheter.
Kanskje han blir trigget til å oppsøke deg hvis du plutselig bare sletter han hvis det er slik at han skriver til deg mye nå.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Han er ikke typen til å oppsøke meg, han vil helst ikke bevege seg utenfor døren.
Da ville jeg bare slettet han. Tenkte det bare hvis han var en ustabil type at det ville være bedre å kutte kontakten litt mykere.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Han lever litt i en fantasiverden tror jeg, tror han er lik Norman Bates i Bates Motel serien hvis dere har sett den. Fikk kjeft på Facebook isted fordi jeg ikke kom til han ikveld...for han er en business mann?! Skriver jo helt merkelig.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Selvfølgelig skal du slette han fra Facebook. Du sier selv at du ikke er interessert - og med tanke på at han flyr inn og ut av psykatrien og er tidligere rusmisbruker så kan du regne med å få problemer... Uten å være frekk - du var ganske dum som tok opp kontakten igjen, men alkoholen kan vel ta skylden...

Uansett, ja. Slett/block han and move on.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg trodde ikke han kom til å ta det som en invitasjon, men det gjorde han tydeligvis.

Jeg har blokkert han nå.
Bra valg! Du visste selv hva som er det eneste fornuftige i denne situasjonen.
Uansett, lykke til videre på ferden
forklar greia enkelt, ærlig og umulig å missopfatte. så kan du banne han i huet å ræva.

Men bare banne en med store psykiske plager uten en forklaring, tja opp til deg det.
Ikke kom med unnskyldnigner det vi bare forvirre han. Vær klar og tydelig på at du ikke ønsker kontakt. Enten ved å skrive det, eller å slette han. Anbefaler å bare si det rett ut til han, da vet han hvordan dere står, maser han mer etter det så slett han.
Dere møttes kun for rus og sex. Du sender ham en melding seint på kvelden og "unnskylder" oppførselen din etter ni år. Man trenger sannsynligvis ikke å være innlagt på psykiatrisk avdeling for å overfortolke en sånn melding. Sikker på at du ikke har litt lyst på ham allikevel, innerst inne? Hvis ikke burde du gjenta deg selv og gi han en skikkelig unnskyldning for at du i det hele tatt sendte han meldingen, mtp. hans livssituasjon.
Men han er en business mann, ligg med han for pengene. Neida, slett han, fjern deg fra livet hans. Han er av typen som må bli venn med seg sjæl før han kan innlede nye venneforhold. Håper han finner ut av ting da, må være trist for både han og pårørende å være så ustabil. Dette er bare min mening.
Anonym bruker
"Fortvilet Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare det at du stiller dette spørsmålet her inne får meg til å tro at det faktisk er en del i deg som vil ha han. Det er av fulle folk og unger man hører sannheten. Du vet nok med deg selv at du har lyst til å treffe han men du prøver å finne en godkjent unskyldning til å ikke gjøre det, bør kanskje understreke godkjent. Etter hva jeg selv har funnet ut om psyke og følelser den siste tiden så tror jeg nok at den blokkeringen ikke kommer til å vare lenge. Synes selv det er veldig synd man ikke bare kan stenge av ting men det er nå slik vi tydeligvis er lagd.