Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4630
Hei, sitter på en hytte mitt ute i gok et sted i Sverige. Jeg har ålreit 4G dekning på Sveriges Telia nettverk. Har streama ganske heftig med fil (YouTube,Netflix etc.) i ca. 5t. Har et abonnement med 6GB inkludert. Bestemte meg nå for å gå inn å sjekke hvor mye jeg hadde brukt.

Og du verden som det sjokkerte meg. Både SMS tjeneste og mitt Telia appen viste at jeg hadde 6GB igjen.

Det jeg lurer på er om Telia plutselig kan gi meg en smell ved at det fjernes alt sammen når jeg er i Norge igjen, eller har de ikke telt. Litt hjelp ville vært fint
Tar som regel en liten stund før det oppdateres. Hvor lenge etter at du brukte 4G-en sjekka du hvor mye du hadde brukt?
Sitat av Sandertn Vis innlegg
Tar som regel en liten stund før det oppdateres. Hvor lenge etter at du brukte 4G-en sjekka du hvor mye du hadde brukt?
Vis hele sitatet...
Har gått over 24 timer nå. Har alltid skjedd nesten med engang andre ganger

Slenger inn et bilde. Når jeg ser mer nøye etter har den heller ikke telt minutter,SMS etc heller.
Sist endret av FreeMyKiwi; 16. april 2017 kl. 11:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
På aboet ditt må du betale 79,- per GB når de inkluderte 6GB er oppbrukt. At ikke forbruket er up-to-date i appen betyr at Telia Norge ikke har fått forbruksdataene fra Telia Sverige ennå.
Må ikke betale en dritt når jeg har brukt opp dataen min. Hastigheten blir bare redusert til noe ubrukelig. Tenkte meg at der var noe sånt at de ikke hadde fått dataene enda
Samme skjedde med meg, når jeg var Tyskland nå i påska. Muligens noe utenlands krøll for Telia
En annen mulig forklaring er at du bare bruker den mobildataen du ikke har brukt tidligere måneder, siden denne dataen nå blir medbragt inn i neste måned.