Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1014
Har fått problemer med harddisken på denne. Det er windows-partisjonen som er fucka (Mange fil-feil og boot virker ikke).. Jeg ser at recovery-partisjonen er uskadet og vil gjerne gjenopprette harddisken.. Men hvordan få den til å boote på recovery-partisjonen? Når jeg starter maskina står det 'BOOTMGR mangler Trykk Ctrl+Alt+DEL for omstart'..
Noen som vet hvordan?
Trykk F8 med en gang du restarter opptil flere ganger, så kommer du til en meny hvor du kan reinstallere windows.


Her er hele prosessen.
Takker for link Mozzie! Men det ser ikke ut til å fungere på denne pc'en... Prøver å trykke F8 som en gal fra jeg trykker power on men kommer til samme beskjed.
Har også prøvd å holde F8 inne hele tiden fra power on men også samme. Leste i linken du la ved at noen også har brukt 0, men den fungerte heller ikke..
Det må jo være BIOS som skal komme med meny hvis riktig knapp trykkes, men ser ikke ut til at disse virker! (F2 og F12 fungerer som de skal, kommer inn i BIOS eller boot-meny. Bootmenyen gir mulighet til å boote fra harddisk, DVD eller lan..)
Etter mange forsøk må jeg nok innse at harddisken har gått føyken. Er denne pc'en verdt å kjøpe en SSD til? Tenkte på en sånn: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=765972
Pc'en er helt strøken med unntagelse av harddisken og et dårlig batteri. Bør jeg 'redde' den eller er den for dårlig til å bruke 850,- på?

Ingen som har denne / har peiling?
Sitat av woff Vis innlegg
Etter mange forsøk må jeg nok innse at harddisken har gått føyken. Er denne pc'en verdt å kjøpe en SSD til? Tenkte på en sånn: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=765972
Pc'en er helt strøken med unntagelse av harddisken og et dårlig batteri. Bør jeg 'redde' den eller er den for dårlig til å bruke 850,- på?

Ingen som har denne / har peiling?
Vis hele sitatet...
Det får du avgjøre selv, er helt klart billigere og nappe ut HDD og sette inn en SSD.

Vil forsåvidt anbefale deg denne SSD'en, med et laptop-kit (Du får med programvare osv).
Har du den med i5 prosessor og 4 Gb ram ?
Faren min har samme, og vi satt i en 830 series samsung 128 Gb hardisk og det ble drittraskt
Tusen takk for hjelp / svar Mozzie og Srbija.
KP!