Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 3913
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vinduet står på gløtt, men er en sperre der. Hvordan får jeg den opp? Kan ikke knuse vinduet eller ødelegge noe
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bruk en pinne easy peasy!
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Pinne, langt skrujern med tykkelse avhengig av glippen og sperren, stål wire kan funke men det kommer også ann på hva slags sperre det er på vinduet.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du mulighet til og ta bilde så skal jeg forklare.
Det er mange typer vinduer og mange typer lukkere.
Jobber med og lage vinduer så vet om alle svakheten.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tykk gjerdestreng som kan bøyes. Lag en løkke og noen bend på strengen og lur den inn i åpningen. Så bare vrir du på den til løkken når håndtaket og så drar opp håndtaket.
Er vel barnesikringen det er snakk om. Hvis du får inn strenga, er vel håndttaket allerede åpent...
Anonym bruker
"Rede Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og der gjorde dere som svarer livet plutselig mindre trygt for alle damer (overfall), spebarn (kidnapping) og andre (husran) boende på gateplan som trenger frisk luft mens de sover. Eller hjelper en eks som vil inn i huset og slå ihjel eksen sin fordi hun slo opp og ikke må lage lyd ved å knuse vinduet fordi hun da rekker å trykke på voldsalarmen før han får det til..

Alltid før man svarer her inne bør man tenke mulige konsekvenser av det man svaret og bidrar til, siden man aldri kan være sikker på intensjonen til den som spør.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og der gjorde dere som svarer livet plutselig mindre trygt for alle damer (overfall), spebarn (kidnapping) og andre (husran) boende på gateplan som trenger frisk luft mens de sover. Eller hjelper en eks som vil inn i huset og slå ihjel eksen sin fordi hun slo opp og ikke må lage lyd ved å knuse vinduet fordi hun da rekker å trykke på voldsalarmen før han får det til..

Alltid før man svarer her inne bør man tenke mulige konsekvenser av det man svaret og bidrar til, siden man aldri kan være sikker på intensjonen til den som spør.
Vis hele sitatet...
Men det der er jo ganske åpenbart? Er man så redd bør man vurdere en anne type vindu eventuelt?

En pinne for å vippe opp "låsen" gjorde jeg i vinduet mitt i andre etasje da jeg hadde glemt nøkkel og var låst ute som 12-åring. Vippa først ut låsen på brannstigen så jeg kunne klatre inn. Hvis jeg fikk det til som 12-åring, og da fra bakkeplan til andre etasje, tror jeg de fleste du ramser opp ville fått det til på gateplan ganske lett...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og der gjorde dere som svarer livet plutselig mindre trygt for alle damer (overfall), spebarn (kidnapping) og andre (husran) boende på gateplan som trenger frisk luft mens de sover.
Vis hele sitatet...
Logikken her svikter.

Vil du voldta kvinnfolk, så har det altså ei strafferamme på frå fire års fengsel og opp til 21 år. Å knuse vinduet er maksimalt skadeverk - altså på nivået bøter til kort betinga fengsel. Kidnapping og grovt ran har strafferammer opp mot 21 år.

Om du har til hensikt å gjennomføre forbrytelse som kan medføre 21 års fengsel, så er det neppe det faktum at du må kaste en murstein gjennom ruta som stopper deg.
Er glad jeg bor høyt i en blokk. Gidder ikke låse verandadøra engang. Faren for å bli voldtatt ser jeg på som veeldig liten. ROFL!
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Er glad jeg bor høyt i en blokk. Gidder ikke låse verandadøra engang. Faren for å bli voldtatt ser jeg på som veeldig liten. ROFL!
Vis hele sitatet...
Ja voldtekt er jo kjempemye å le seg ihjel av!

Ta deg sammen a mann.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og der gjorde dere som svarer livet plutselig mindre trygt for alle damer (overfall), spebarn (kidnapping) og andre (husran) boende på gateplan som trenger frisk luft mens de sover. Eller hjelper en eks som vil inn i huset og slå ihjel eksen sin fordi hun slo opp og ikke må lage lyd ved å knuse vinduet fordi hun da rekker å trykke på voldsalarmen før han får det til..

Alltid før man svarer her inne bør man tenke mulige konsekvenser av det man svaret og bidrar til, siden man aldri kan være sikker på intensjonen til den som spør.
Vis hele sitatet...
og med 2 slike på vinduet du vil ha oppe er det sikkert igjen. Men serr, Aner du hvor lett det er og komme inn i så si alle norske hjem.. Vi normenn er så naive.
R.i.p 23.04.2021
Jeg lar vinduet stå oppe på gløtt hele sommeren og venter spent på den stakkaren som prøver seg.. har sånne fancy små bjeller og diverse ting som gjør at jeg vet når noen er på tomta, av og til lønner det seg kansje og være paranoid type
Sist endret av Tarm; 9. august 2020 kl. 01:54.
Anonym bruker
"Rede Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Logikken her svikter.

Vil du voldta kvinnfolk, så har det altså ei strafferamme på frå fire års fengsel og opp til 21 år. Å knuse vinduet er maksimalt skadeverk - altså på nivået bøter til kort betinga fengsel. Kidnapping og grovt ran har strafferammer opp mot 21 år.

Om du har til hensikt å gjennomføre forbrytelse som kan medføre 21 års fengsel, så er det neppe det faktum at du må kaste en murstein gjennom ruta som stopper deg.
Vis hele sitatet...
Nei logikken din er ikke helt med her desverre Vidarlo. Bare 1% av anmeldte voldtektsmenn blir dømt og voldtekt omskrives ofte under en annen paragraf hvor strafferammen bare er opp til et år. Man driter i fengselsstraffen om man har bestemt seg for å slå ihjæl en eks men da er det om å gjøre å overfalle uten forvarsel som det å knuse ruta, bryte opp døra eller løpe etter i offentligheten som kan gjøre at du blir oppdaga og politiet blir varsla før man rekker å gjennomføre. Sånne gjerningsmenn tenker over sånt og vil måtte finne måter hvor de uoppdaga kan nærme seg offeret.

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Er glad jeg bor høyt i en blokk. Gidder ikke låse verandadøra engang. Faren for å bli voldtatt ser jeg på som veeldig liten. ROFL!
Vis hele sitatet...
Jada som Ivar er sjansen liten men som dame skjer voldtekt med fler enn en av ti. Mye oftere enn hva jeg var klar over men har lest meg opp og fått høre fra dama så det var faktisk første tanken når jeg leste tråden. Det kan jo være tyveri også men ikke det kuleste å gjøre mot folk det heller å gjøre folk full av traumer i eget hjem.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei logikken din er ikke helt med her desverre Vidarlo. Bare 1% av anmeldte voldtektsmenn blir dømt og voldtekt omskrives ofte under en annen paragraf hvor strafferammen bare er opp til et år. Man driter i fengselsstraffen om man har bestemt seg for å slå ihjæl en eks men da er det om å gjøre å overfalle uten forvarsel som det å knuse ruta, bryte opp døra eller løpe etter i offentligheten som kan gjøre at du blir oppdaga og politiet blir varsla før man rekker å gjennomføre. Sånne gjerningsmenn tenker over sånt og vil måtte finne måter hvor de uoppdaga kan nærme seg offeret.
Vis hele sitatet...
Hvis gjerningsmannen tenker og planlegger sånn, tror du virkelig ikke han skjønner at man kan bruke en kvist til å vippe opp sikringsmekanismen til et vindu fra utsiden uten å ha lest det på et nettforum?
Anonym bruker
"Rede Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av hippitus Vis innlegg
Hvis gjerningsmannen tenker og planlegger sånn, tror du virkelig ikke han skjønner at man kan bruke en kvist til å vippe opp sikringsmekanismen til et vindu fra utsiden uten å ha lest det på et nettforum?
Vis hele sitatet...
Du kan jo spørre trådstartern hvorfor han ikke skjønner det eller kan gjøre det, men må spørre her.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
sånne vinduer med "lås" på siden tas lett med fiskestang
Vinduet må ikke være i spenn, det må være litt halveis åpent til sperra. Deretter tar du en tynn pinne e.l. og fører oppover på den siden av vinduet som barnesikringen er på. Som oftest så er det bare å løfte opp en liten sak og så åpnes vinduet enkelt.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei logikken din er ikke helt med her desverre Vidarlo. Bare 1% av anmeldte voldtektsmenn blir dømt og voldtekt omskrives ofte under en annen paragraf hvor strafferammen bare er opp til et år. Man driter i fengselsstraffen om man har bestemt seg for å slå ihjæl en eks men da er det om å gjøre å overfalle uten forvarsel som det å knuse ruta, bryte opp døra eller løpe etter i offentligheten som kan gjøre at du blir oppdaga og politiet blir varsla før man rekker å gjennomføre. Sånne gjerningsmenn tenker over sånt og vil måtte finne måter hvor de uoppdaga kan nærme seg offeret.



Jada som Ivar er sjansen liten men som dame skjer voldtekt med fler enn en av ti. Mye oftere enn hva jeg var klar over men har lest meg opp og fått høre fra dama så det var faktisk første tanken når jeg leste tråden. Det kan jo være tyveri også men ikke det kuleste å gjøre mot folk det heller å gjøre folk full av traumer i eget hjem.
Vis hele sitatet...
veldig teit av deg å dra dette til å handle om voldtekt når det ikke er emne i tråden. Hvis noen spør om hvordan de kjører bil skal du begynne å snakke sånn der også da bare fordi KANSKJE den som svarer hjalp noen som har intensjon å bruke en bil til å kjøre til noen for å voldta dem.. Dette er jo et reelt problem du tar opp og det synes jeg du kan lage en tråd om hvis du vil det. men jeg synes det er helt bak mål å dra sånne konklusjoner i et undergrunns subforum på freakforum.
Prøv å søk på google "Hvordan åpne et vindu fra utsiden" og se hvilken informasjon som ligger ute allerede. det er tilogmed du som har tatt opp voldekt her og nå har du gjort det sånn at hvis noen googler voldekt+hvordan åpne et vindu fra utsiden så kommer dette som et forslaf siden du tok opp voldekt.
Anonym bruker
"Rede Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
veldig teit av deg å dra dette til å handle om voldtekt når det ikke er emne i tråden. Hvis noen spør om hvordan de kjører bil skal du begynne å snakke sånn der også da bare fordi KANSKJE den som svarer hjalp noen som har intensjon å bruke en bil til å kjøre til noen for å voldta dem.. Dette er jo et reelt problem du tar opp og det synes jeg du kan lage en tråd om hvis du vil det. men jeg synes det er helt bak mål å dra sånne konklusjoner i et undergrunns subforum på freakforum.
Prøv å søk på google "Hvordan åpne et vindu fra utsiden" og se hvilken informasjon som ligger ute allerede. det er tilogmed du som har tatt opp voldekt her og nå har du gjort det sånn at hvis noen googler voldekt+hvordan åpne et vindu fra utsiden så kommer dette som et forslaf siden du tok opp voldekt.
Vis hele sitatet...
Å kjøre bil er mer normalt enn å snike seg inn folks vindu uten å lage lyd. Men godt poeng det siste du skriver, skal huske på det! Og ja, innrømmer at dette ble avsporing. Har fått det litt på hjernen etter mange historier om overgrep og partnervold/eksvold i det siste og omfanget har sjokkert meg. Har mor som er paranoid for vinduer og må trippelsjekke at de er lukket hver kveld fordi fattern forsøkte å dra de opp når hun ikke åpnet døra da han hadde rømt fra fengselet (dom for overfall og vold) for 25 år sia så det er sikkert litt derfor jeg også kicker til ekstra. Sorry
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
veldig teit av deg å dra dette til å handle om voldtekt når det ikke er emne i tråden. Hvis noen spør om hvordan de kjører bil skal du begynne å snakke sånn der også da bare fordi KANSKJE den som svarer hjalp noen som har intensjon å bruke en bil til å kjøre til noen for å voldta dem.. Dette er jo et reelt problem du tar opp og det synes jeg du kan lage en tråd om hvis du vil det. men jeg synes det er helt bak mål å dra sånne konklusjoner i et undergrunns subforum på freakforum.
Prøv å søk på google "Hvordan åpne et vindu fra utsiden" og se hvilken informasjon som ligger ute allerede. det er tilogmed du som har tatt opp voldekt her og nå har du gjort det sånn at hvis noen googler voldekt+hvordan åpne et vindu fra utsiden så kommer dette som et forslaf siden du tok opp voldekt.
Vis hele sitatet...
2 første svarene på Google ja. Du hadde rett. Men det heter voldTekt.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg må inn vinduet fordi eksen nekter å gi tilbake tingene mine (noe av det er ganske verdifullt). Skal derfor ta det selv når han ikke er hjemme
Ts
Det vil defineres som innbrudd, og du kan risikere å bli straffeforfulgt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg må inn vinduet fordi eksen nekter å gi tilbake tingene mine (noe av det er ganske verdifullt). Skal derfor ta det selv når han ikke er hjemme
Ts
Vis hele sitatet...
Om du kan bevise eierskap så kan du be Politiet om assistanse. Opplevde det flere ganger når jeg jobbet som vaktmester i et sameie at Politiet assisterte med slikt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja voldtekt er jo kjempemye å le seg ihjel av!

Ta deg sammen a mann.
Vis hele sitatet...
Tipper han mente at faren ved at han selv blir voldtatt er liten. Hvis jeg tolker dette riktig så er dette selvironi, noe som forsåvidt kan komme til nytte i mange situasjoner.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Relevant Vis innlegg
Vinduet må ikke være i spenn, det må være litt halveis åpent til sperra. Deretter tar du en tynn pinne e.l. og fører oppover på den siden av vinduet som barnesikringen er på. Som oftest så er det bare å løfte opp en liten sak og så åpnes vinduet enkelt.
Vis hele sitatet...
Noe sier meg at mange her aldri har forsøkt å gjøre dette fra UTSIDEN. På mine vinduer må du dytte en bryter innover i karmen, du vil aldri klare å få overført nok kraft i den vinkelen til å få dyttet inn knappen uten utstyr som er designet for akkurat dette.

Vanlige "dytte oppover" barnesikringer er også veldig vanskelige å åpne.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noe sier meg at mange her aldri har forsøkt å gjøre dette fra UTSIDEN. På mine vinduer må du dytte en bryter innover i karmen, du vil aldri klare å få overført nok kraft i den vinkelen til å få dyttet inn knappen uten utstyr som er designet for akkurat dette.

Vanlige "dytte oppover" barnesikringer er også veldig vanskelige å åpne.
Vis hele sitatet...
Dette gjorde jeg, ifra en stige med promille senest forrige uke. Spesielt vanskelig er det ikke.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Dette gjorde jeg, ifra en stige med promille senest forrige uke. Spesielt vanskelig er det ikke.
Vis hele sitatet...
Jeg gjorde det som liten, sen barneskole- eller ungdomsskolealder. Det er ikke spesielt vanskelig.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Dette gjorde jeg, ifra en stige med promille senest forrige uke. Spesielt vanskelig er det ikke.
Vis hele sitatet...
Så bra at du fikk til dette også med promille!

Nå er det jo fortsatt mange gamle vinduer igjen av denne enkle typen som nevnt med å bare dytte opp såfremt vinduet ikke står i spenn.

Mange nyere vinduer derimot er adskillig mer tricky. Jeg kan plundre med å åpne enkelte fra innsiden. Det er ikke alle som skal opp som nevnt her. Og det kan være en kombinasjon av flere bevegelser. Men for all del, de fleste eldre typene er nok enkle.
Sist endret av Dough; 9. august 2020 kl. 21:17.
La TS ta et bilde da, så kan dere legge den diskusjoner her død, gutter.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
La TS ta et bilde da, så kan dere legge den diskusjoner her død, gutter.
Vis hele sitatet...
Siden det ikke er TS eget vindu kan det vise seg å være vanskelig uten å bli oppdaget.