Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 712
Jeg trenger en kraftig bærbar pc, med Mac OS på.

Lurer på hvordan dette er, er det noe pros/cons med å ha Mac på en ikke-mac bærbar?

Jeg har vært windows hele livet, men har begynt i et lydstudio, og der er det bare MAC. Så vil eventuelt ha 2 512gb pci-ssd disker med Windows på den ene og Mac på den andre. Den må være kraftig, og ha thunderbolt 3/usb 3/usb c.

Noen som er pro på dette? Vil jeg komme inn i mange problemer ved å gjøre dette?

Er så oppgitt, på Apple sin produktside så står det jo ikke engang hvilken i7 prosessor modell som er i...
Tror det skal være mulig å gjøre i noen grad på alle moderne Intel x86 prosessorer, det jeg eventuelt ville gjort er å finne aktuelle modeller du er interessert i så googler du modellnavnet og hackintosh så finner du fort noen andre som har prøvd det.

Om du har planer om å bruke internet lydkort så er det noe som for eksempel kan være problematisk å få til med drivere og sånn.
Hvorfor ikke bare kjøpe MacBook Pro da du uansett skal installere OSX?
Hadde spurt i forumet til tonymacx86.com, her er forresten en relevant sticky anngående hackintosh på laptops:

[FAQ] READ FIRST! Laptop Frequent Questions

blazinglist.com har forresten en egen liste over de beste laptoppene for hackintosh: Top 10 Best Laptops for Hackintosh 2016

Til slutt hadde jeg brukt denne subredditen flittig, masse spørsmål der inne: https://www.reddit.com/r/hackintosh/

Jeg loka litt med hackintosh, men endte med å oppgradere min gamle macbook pro mid-2010 modell og bruke den til sine arbeidsoppgaver istedenfor å stresse med kext og risiko for maskinhavari ved updates.