Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3705
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Må ta dette på rus siden jeg bare klarer å være anonym der. Jeg fikk brev i posten, står bare Innkalling til avhør og at politiet trenger forklaringen min i politisak under etterforskning. Så står det blankt på hva jeg anmodes om å møte til avhør på.

Jeg har ikke PEILING på hva jeg har gjort galt. Sliter skikkelig med sosial angst også så vet ikke hvordan jeg skal takle det hah null kødd. Hva gjør jeg noen som har tips eller råd?
Tenk deg om så vet du nok godt hva det handler om.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nei jeg har faktisk ikke peiling på hva det handler om. Alt jeg vet er at jeg gjør mye sykt når jeg drikker og kommer dessverre i kontakt med politiet .Sliter litt med alkoholen så det må være ettelerannet jeg vet faktisk ikke da..
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg får høre at jeg gjør mye sykt eller våkner opp på psykiatrisk. Jeg husker omtrent aldri noe selv av hva jeg gjør når jeg drikker fordi jeg blir helt borte; men lurte jo egentlig bare på om noen har noen råd jeg er jo nervøs og aner ikke hva det går ut på, om du tror jeg vet hva det gjelder så får det vere opp til deg da
Ta en tlf til politikontoret og spør om saken da
Det er flere politistasjon i Oslo
Sitat av lasagne Vis innlegg
Det er flere politistasjon i Oslo
Vis hele sitatet...
Det er vel bare en stasjon du er innkalt til avhør hos. Skal vel heller ikke se bort i fra muligheten for at det står kontaktinfo i innkalling.


https://www.politiet.no/finn-ditt-politi/
Anonym bruker
"Vettskremt Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du må bare ta det som det kommer. Kan du ikke huske årsaken til noen av gangene du kommer i kontakt med politiet når du drikker?

Ps håper du innser at du er nødt til å slutte å drikke. Du har et farlig alkoholproblem
Hei man, trenger ikke å være verre enn at det har skjedd noe på for eksempel en uteplass du har vært på så du er innkalt som mulig vitne, kan hende du er observert på et overvåknings kamera i nærheten av der det har skjedd noe, kan hende naboen din eller noen i gata har hatt innbrudd etc. men uansett så ringer du å hører hva det gjelder før du møter opp til noe avhør, hvem vet, kanskje vil det lønne seg å ha forsvarer til stede.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei. Må ta dette på rus siden jeg bare klarer å være anonym der. Jeg fikk brev i posten, står bare Innkalling til avhør og at politiet trenger forklaringen min i politisak under etterforskning. Så står det blankt på hva jeg anmodes om å møte til avhør på.

Jeg har ikke PEILING på hva jeg har gjort galt. Sliter skikkelig med sosial angst også så vet ikke hvordan jeg skal takle det hah null kødd. Hva gjør jeg noen som har tips eller råd?
Vis hele sitatet...

"Hei"

"Hei"

*går til avhørsrom*

*han begynner og forklare dine rettigheter osv strafferabatt om du er siktet, evt recording med tid*

du sier
"Jeg Ønsker ikke forklare meg selv for politiet"

"Okei, hvorfor det"

"Jeg ønsker ikke forklare meg selv for politiet"


DONE
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det må vel være noen formkrav til en inkallelse til avhør? At du ikke vet noenting på forhånd virker merkelig. Kanskje noen vet mer om det er krav til hva en slik inkallelse skal inneholde?Virker merkelig å måtte møte til avhør uten å vite hva saken gjelder. Om det var fare for bevis eller liknende så hadde de plukket deg opp uten innkalling. Hentet deg på jobb, oppsøkt din mor eller tatt andre grep for å få taua deg inn.
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De er vel pliktige til å informere deg om du er mistenkt for et lovbrudd ved innkalling til et lovbrudd?
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Gentleman1145 Vis innlegg
"Hei"

"Hei"

*går til avhørsrom*

*han begynner og forklare dine rettigheter osv strafferabatt om du er siktet, evt recording med tid*

du sier
"Jeg Ønsker ikke forklare meg selv for politiet"

"Okei, hvorfor det"

"Jeg ønsker ikke forklare meg selv for politiet"


DONE
Vis hele sitatet...
Den standardfrasen der er god som gull.
Jeg ble innkalt til avhør en gang. Dem ville ikke si hvorfor. Jeg måtte bare møte opp. (Viste seg at dem hadde funnet det stjålne passet mitt og ville finne ut om jeg hadde solgt det).
Sitat av Gentleman1145 Vis innlegg
"Hei"

"Hei"

*går til avhørsrom*

*han begynner og forklare dine rettigheter osv strafferabatt om du er siktet, evt recording med tid*

du sier
"Jeg Ønsker ikke forklare meg selv for politiet"

"Okei, hvorfor det"

"Jeg ønsker ikke forklare meg selv for politiet"


DONE
Vis hele sitatet...
DETTE er det rette svaret.

Gå direkte fra dette avhøret til advokatkontoret til din foretrukne forsvarer. Forklar forsvareren om saken og start arbeidet med innsyn i saksdokumentene.
Si det du skrev i siste post. At du gjør mye rart i fylla og ikke husker.
Sitat av Nature Spirit Vis innlegg
Si det du skrev i siste post. At du gjør mye rart i fylla og ikke husker.
Vis hele sitatet...
Hvis TS gjør det bør han ihvertfall være klar over han samtidig risikerer lappen.

Han tjener ingenting på å si det du foreslår sammenlignet med å avstå fra å forklare seg. Absolutt ingenting.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Hvis TS gjør det bør han ihvertfall være klar over han samtidig risikerer lappen.

Han tjener ingenting på å si det du foreslår sammenlignet med å avstå fra å forklare seg. Absolutt ingenting.
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om å tjene her i livet. Det er snakk om å være ærlig og bedre seg som et menneske. Eller hva?
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Nature Spirit Vis innlegg
Det er ikke snakk om å tjene her i livet. Det er snakk om å være ærlig og bedre seg som et menneske. Eller hva?
Vis hele sitatet...
Dette må være noe av det dummeste jeg har lest her inne. Selvsagt er det snakk om noe å tjene ved å ikke inkriminere seg selv unødvendig og dermed miste rettigheter uten en rasjonell grunn. Er så lei meningsløse innlegg som dette, hvor det er tydelig at du har _null_ erfaring med hvordan politiet kan finne på å operere.
Hvis han har jevnlig kontakt med onkel blå i fylla skal jo lappen i teorien ryke uansett
Utifra det du sier så ville jeg ha lagt bort alkoholen for godt eller moderert det 90%. Ellers er du rett og slett en idiot som fortjener å kjenne på konsekvensene.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei. Må ta dette på rus siden jeg bare klarer å være anonym der. Jeg fikk brev i posten, står bare Innkalling til avhør og at politiet trenger forklaringen min i politisak under etterforskning. Så står det blankt på hva jeg anmodes om å møte til avhør på.

Jeg har ikke PEILING på hva jeg har gjort galt. Sliter skikkelig med sosial angst også så vet ikke hvordan jeg skal takle det hah null kødd. Hva gjør jeg noen som har tips eller råd?
Vis hele sitatet...
Ring til han du skal til avhør hos og forklar situasjonen. Du kan alltids ha med deg en tiltropersjon. feks. en kamerat