Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 954
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=492607

Skal ha nye router og trenger brarange gjennom et langt trehus 20meter kanskje? gjennom 4-5 vegger.

Noen som har erfaringer?
Sist endret av seimannen; 1. mars 2012 kl. 10:56.
Jeg har storebroern, denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=650932#reviews

Og jeg er jævlig fornøyd Den kan du bruke som NAS også

Har ikke testet den der, men regner med at den ikke er dårlig når den jeg har er såppas god

Den kjører jo også på 5 Ghz om du har nettverkskort som støtter dette
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
personlig ville jeg kjørt en gammel møkkapc med PFsense og et bra trådløst netverkskort.
eventuelt i vertse kjøpt en router fra cisco/linksys.
seimannen's Avatar
Trådstarter
har en cisco router og det er skrap ikke mer en et par år gammel heller...... ustabil som helvete og ikke mulighet til nas....
Sitat av seimannen Vis innlegg
har en cisco router og det er skrap ikke mer en et par år gammel heller...... ustabil som helvete og ikke mulighet til nas....
Vis hele sitatet...
Sjeldent NAS muligheter på routere kjøpt på den tida. Dessuten er routeren din defekt og må skiftes ut (5 års reklamasjon). Bedre at du gjør noe med det, enn å klage på det i forumet
seimannen's Avatar
Trådstarter
Har titta på det pf sense greien men hvordan er det med signalene?, går de fra netverkskortet til pcen? blir det ikke jævlig varmt med en pc som kjører 24/7 i allefall om det er noe ræl som nesten er utslitt, har et par kandidater som jeg kan bruke. Lurer og på om det er mulig og innstalere via usb da det ikke er noe optisk drev på notebooken som er aktuel
Sitat av seimannen Vis innlegg
Har titta på det pf sense greien men hvordan er det med signalene?, går de fra netverkskortet til pcen? blir det ikke jævlig varmt med en pc som kjører 24/7 i allefall om det er noe ræl som nesten er utslitt, har et par kandidater som jeg kan bruke. Lurer og på om det er mulig og innstalere via usb da det ikke er noe optisk drev på notebooken som er aktuel
Vis hele sitatet...
du kan laste ned PFsense fra nett.
seimannen's Avatar
Trådstarter
Link, finner bare .iso versjoner atm.
Har denne routernen. Den står oppe is stua mens jeg sitter to etasjer nedenfor i kjelleren. Oppe i stua har jeg omtrent 43 mb/s mens nede har jeg omtrent 35 mb/s. Bedre enn jeg kunne håpet på
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av seimannen Vis innlegg
Link, finner bare .iso versjoner atm.
Vis hele sitatet...
Hva hadde du forventet å finne da ? ISO er et containerformat som brukes på 99.8% av alle CD-images.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
personlig ville jeg kjørt en gammel møkkapc med PFsense og et bra trådløst netverkskort.
eventuelt i vertse kjøpt en router fra cisco/linksys.
Vis hele sitatet...
Bruker pfsense selv. Det er noe av det lureste jeg har gjort. Ever.

Seimannen, hvis du er ute etter Trådløs router, så kjøp en trådløs router. Vil du ha en ikke-trådløs router. Bruk pfsense.
Sist endret av RandomiZed; 1. mars 2012 kl. 16:13.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Bruker pfsense selv. Det er noe av det lureste jeg har gjort. Ever.

Seimannen, hvis du er ute etter Trådløs router, så kjøp en trådløs router. Vil du ha en ikke-trådløs router. Bruk pfsense.
Vis hele sitatet...
Hiv på et aksesspunkt eller to så har du alt du trenger av trådløsdekning også.
Sist endret av AtXbYeA; 1. mars 2012 kl. 16:16.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hiv på et aksesspunkt eller to så har du alt du trenger av trådløsdekning også.
Vis hele sitatet...
Høres ut som det er over hans nivå. Men når du nevner det, kommer jeg på at jeg skal koble på mitt aksesspunkt!
seimannen's Avatar
Trådstarter
Tror jeg strekker meg lenger da as. Noen som har tips?

Budsjet: ca 1500 (gjør ikke noe om det er mindre...)
Linje: 10/5 (skjer ikke at jeg får noe bedre på en GOD stund...
Må kunne plugge HDD rett inn ruter og ha noe alla nas så alle på nett kan skrive, hente og spille av filer lokalt
Har som sagt langt hus på 21meter og trenger range deretter
Sitat av seimannen Vis innlegg
Tror jeg strekker meg lenger da as. Noen som har tips?

Budsjet: ca 1500 (gjør ikke noe om det er mindre...)
Linje: 10/5 (skjer ikke at jeg får noe bedre på en GOD stund...
Må kunne plugge HDD rett inn ruter og ha noe alla nas så alle på nett kan skrive, hente og spille av filer lokalt
Har som sagt langt hus på 21meter og trenger range deretter
Vis hele sitatet...
Du kan laste ned .iso og mounte med et gratis virtualdrive program som f.eks. DeamonTools, så slipper du cdplater.