Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  109 13879
Ett meksikansk medlem av Anonymous ble kidnappet av Los Zetas under en gateprotest. Anonymous sier at viss han ikke slippes fri vill de lekke navnene til medlemmer av kartellet Los Zetas.

http://thehackernews.com/2011/10/ano...g-mexican.html

http://www.youtube.com/watch?v=3ZL0E...layer_embedded


Hvordan tror dere dette ender?

Anonymous lekker ut infoen om kartellet og de blir drept av konkurerende karteller eller fengslet?

Kartellet leier inn leiemordere og sporer opp og dreper Anonymous medlemmer i Mexico?
Kan se for meg at de er villige til å torture han for å se om han vet hvor hackerne bor
Anonymous sirkelrunker nok bare rundt kartellet.
Kommer til og ende i et blodbad..
wow..
looks like Anon is in trouble!
Personlig heier jeg på kartellet.

anon er og blir en spøk, en gjeng kids som tror de utgjør en forskjell.
Sitat av ztaale Vis innlegg
Personlig heier jeg på kartellet.

anon er og blir en spøk, en gjeng kids som tror de utgjør en forskjell.
Vis hele sitatet...
Det virker som media er det beste verktøyet de har tilgjengelig.

Dersom man skal se på en ratio mellom publisiteten de har fått og hva de faktisk har klart å utrette så kan jeg ikke akkurat si at jeg er voldsomt imponert.
Sitat av mr_james Vis innlegg
Kan se for meg at de er villige til å torture han for å se om han vet hvor hackerne bor
Vis hele sitatet...
Dette er beste scenarioet nevnt hittil :P

Sitat av ztaale Vis innlegg
Personlig heier jeg på kartellet.

anon er og blir en spøk, en gjeng kids som tror de utgjør en forskjell.
Vis hele sitatet...
Blir jo litt feil å kalle dem kids. Hvertfall personen som laget videoen, og de langt oppe i Anon når de organiserer seg på denne måten mot kartellet og tar action. De utgjør jo også en forskjell når de tar ned Visa, Mastercard, Arbeiderpartiets sider, aviser i hele verden skriver om dem, FBI og utallige politimyndigheter i forskjellige land er ute etter dem, og de er verdt en diskusjon her på Freak.

Derimot, så blir det feil at de kaller seg selv "hackere" (hvertfall storparten av dem), for DDOSing er etter det jeg har skjønt ikke det man kan kalle "ekte hacking".
På hvilken måte utgjor de en forskjell når de tok ned Visa, Mastercard etc? Publisiteten de fikk ga de jo bare enda mere "drittunge med d-dos script" rykte..

De vil gjerne framstå som en gjeng digitale frihetsforkjempere men det de i all praksis er, er faktisk digitale terrorister som kun går for egen agenda, og agendaen... Det er publisitet.

At de er verdt en diskusjon på freak sier ikke så mye, se selv på denne tråden: http://freak.no/forum/showthread.php?t=27240
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Derimot, så blir det feil at de kaller seg selv "hackere" (hvertfall storparten av dem), for DDOSing er etter det jeg har skjønt ikke det man kan kalle "ekte hacking".
Vis hele sitatet...
Har aldri hørt noen seriøse Anonymous-"medlemmer" kalle seg selv hackere, er vel egentlig bare media som kaller dem det.
Ser frem til dette jeg, Anon mot dop kartellene. Kan bli spennende, eller det kan ende i enda et blodbad.

De meksikanske dop kartellene er jo ikke akkurat karer som tar en spøk, så jeg håper for Anon sin del at de har tenkt igjennom hva de gjør..
Sitat av Grix Vis innlegg
Har aldri hørt noen seriøse Anonymous-"medlemmer" kalle seg selv hackere, er vel egentlig bare media som kaller dem det.
Vis hele sitatet...
Sant det, slik det er :P


Sitat av ztaale Vis innlegg
At de er verdt en diskusjon på freak sier ikke så mye, se selv på denne tråden: http://freak.no/forum/showthread.php?t=27240
Vis hele sitatet...
HAHA, nå lo jeg godt :P
Jeg tror dette er en bløff.

Dette utsagnet som er gitt ut på youtube, tror jeg er en bløff som ikke alle Anon-aktivister har noen interesse av å delta på.

Tror dette bare er en måte for en narkisgjeng å true en annen på.
Sitat av ztaale Vis innlegg

At de er verdt en diskusjon på freak sier ikke så mye, se selv på denne tråden: http://freak.no/forum/showthread.php?t=27240
Vis hele sitatet...
Hehe, om du ser på nesten hvilken som helst tråd på freak fra 2003ish så ser man at nivået er hevet, og det er også brukermassen.

Jeg tror nok det ender med at den jævelen av en kuk som er kidnappet snakker for mye. Han vet nok ikke om trusselen anon har sendt til kartellet, og vil redde sitt eget skinn.
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Derimot, så blir det feil at de kaller seg selv "hackere" (hvertfall storparten av dem), for DDOSing er etter det jeg har skjønt ikke det man kan kalle "ekte hacking".
Vis hele sitatet...
De bruker DDoS for å skjule seg, mens server lederne jobber med angrepet så går de inn bakveiene, så jo. Mange av de er veldig gode hackere og kan planlegge ting.. Når de greier å hacke PSN så har de gjort noe stort.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Når de greier å hacke PSN så har de gjort noe stort.
Vis hele sitatet...
Ikke Anon som tok ned PSN.
Gleder meg til 5 november hvertfall, de har snakket lenge om den datoen der. Ta ned facebook osv osv, så vi får se om de virkelig klarer det
Alle som gjør noe for å stoppe disse jævla kartellene har min støtte. Mens så spørs det jo hvor redd medlemmene er for å få lekket navnene sine da.

De tar ikke mange ørene for å kutte av det huet med en sløv kniv for deretter å partere deg og destabiliserer jo så og si hele Sør Amerika.
Sist endret av legalize_it; 1. november 2011 kl. 11:31.
Sitat av ztaale Vis innlegg
Personlig heier jeg på kartellet.

anon er og blir en spøk, en gjeng kids som tror de utgjør en forskjell.
Vis hele sitatet...
Heier på kartellet? Du vet at narkokarteller i Mexico dreper 20 stykker hver dag? Hvis en gjeng med svette ungdommer klarer å røpe identiteten til disse idiotene som driver med dette, er det jo bare positivt.
Hvorfor liker ikke folk anonymous? De er vel ikke verdens beste hackere, men de gjør masse fett da. Tok opp kampen for wikileaks når dem tok ned mastercard, for eksempel. Det her er drit fett, spør du meg. Håper dem kicker ass.
Det spørs helt hvor seriøst kartellet tar de, om kartellet ser på de som en trussel så har de uten tvil problemer.
De gutta er uten tvil i stand til å få gjort noe med saken om de gidder, men jeg tviler de ser på de som en en stor trussel.
Sitat av Rocku Vis innlegg
Hvorfor liker ikke folk anonymous? De er vel ikke verdens beste hackere, men de gjør masse fett da. Tok opp kampen for wikileaks når dem tok ned mastercard, for eksempel. Det her er drit fett, spør du meg. Håper dem kicker ass.
Vis hele sitatet...
Ja! Masse fett! De ska jo f.eks. ta ned facebook. Da får de sikkert mange nye fans!
Håper Anon offentliggjør samtlige narkokartell medlemmer, slik at de kan slaktes.
Narkokartellene er planetens største hemorider; få dem til helvete vekk fra jordoverflaten!
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
De ska jo f.eks. ta ned facebook.
Vis hele sitatet...
Like greit.
Sitat av ztaale Vis innlegg
Personlig heier jeg på kartellet.

anon er og blir en spøk, en gjeng kids som tror de utgjør en forskjell.
Vis hele sitatet...
This.

De er som regel bare en gjeng med internet though guys, NÅR (ikke hvis) den meksikanske mafiaen får tak i dem, er de fucked.

Vedder på at halvparten av dem bruker Tor, som gir bort info om brukerne sine.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Vedder på at halvparten av dem bruker Tor, som gir bort info om brukerne sine.
Vis hele sitatet...
Hva, hva, hva??! Fortell mer om hvordan TOR gir bort info om brukerne sine. Er TOR en homogen gruppe, som er styrt på noe vis?
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Vedder på at halvparten av dem bruker Tor, som gir bort info om brukerne sine.
Vis hele sitatet...
Vet du hva Tor er?
Hvorfor "heie" på narkokartellet? Jeg ser seriøst ikke poenget? Hvorfor heie på noen som dreper mange mennesker, helt random mennesker, bare plukker dem opp fra gata, barn og hva som helst, og ikke dem som prøver å frigjøre kompisen sin som har blitt tatt til fange?

Har dere noe i mot folk som tør å stå i mot "tøffe folk"? Er dere misunnelige på medieoppmerksomheten, eller hva er greia?
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
Ja! Masse fett! De ska jo f.eks. ta ned facebook. Da får de sikkert mange nye fans!
Vis hele sitatet...
Selv sitter jeg og gleder meg til det! Og jeg håper VIRKELIG de klarer og igjennomføre dette her

Se for deg hvor frustrert folk kommer til og bli! Jeg har lenge sett for meg en verden uten facebook, og nå kan det hende jeg får se en
Sitat av WhyNot! Vis innlegg
Jeg har lenge sett for meg en verden uten facebook, og nå kan det hende jeg får se en
Vis hele sitatet...
Gitt at du er eldre enn fem-seks år, har du jo allerede sett en verden uten facebook, har du ikke?
Sitat av aioe Vis innlegg
Gitt at du er eldre enn fem-seks år, har du jo allerede sett en verden uten facebook, har du ikke?
Vis hele sitatet...
just one more time!!!!
Off topic
Tydelig at folk ikke vet nok om Tor.
De gir ut infoer, viste dere det? De blir også hacket en del.

Hvis du skal ha en sikker VPN, må du betale for det.
Sitat av stagg Vis innlegg
Like greit.
Vis hele sitatet...
Bryr meg ikke spes om det. Jeg bruker ikke facebook så aktivt lenger, nesten bare til chatting. Men det fortsatt på trynet at de skal få gjøre som de vil. Håper kartellet tar rotta på alle sammen.

Sitat av WhyNot! Vis innlegg
Selv sitter jeg og gleder meg til det! Og jeg håper VIRKELIG de klarer og igjennomføre dette her

Se for deg hvor frustrert folk kommer til og bli! Jeg har lenge sett for meg en verden uten facebook, og nå kan det hende jeg får se en
Vis hele sitatet...
Hahah! Hadde vært interessant å se hva som hadde skjedd. Selvom jeg er ganske sikker på at det fort hadde blitt et annet stort sosialt medie som hadde blitt tatt i bruk.
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
Ja! Masse fett! De ska jo f.eks. ta ned facebook. Da får de sikkert mange nye fans!
Vis hele sitatet...
Hehe, en SJEL er lik 10000 facebook puppets, IMO.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Heier på kartellet? Du vet at narkokarteller i Mexico dreper 20 stykker hver dag? Hvis en gjeng med svette ungdommer klarer å røpe identiteten til disse idiotene som driver med dette, er det jo bare positivt.
Vis hele sitatet...
Om navnene blor kjent kommer det ikke til å bety noe uansett.. kartellene vil aldri bli knekt uansett.
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
Ja! Masse fett! De ska jo f.eks. ta ned facebook. Da får de sikkert mange nye fans!
Vis hele sitatet...
Da må jeg si lykke til, tror det skal en del for å ta knekken på alle serverhallene facebook har.

Og anonymous ser ikke ut somnoe annet enn skiddies med "LOIC" som det oser Visual Basic og "hei jei hækka nasa" av.
Anonymous is pissed because one of their members in Veracruz was kidnapped by the Zetas and they want him released. If he isn't released, they will give out a large amount of information concerning the whereabouts of Zeta operatives withing the gang and the government itself. Action will be taken place on Nov5 if the Zetas don't release the Anon member.

Leste nettop dette
Go Mexico! Kidnapper en fjortis som har en Guy Fawkes maske under senga.
Sitat av lettlurt96 Vis innlegg
Anonymous is pissed because one of their members in Veracruz was kidnapped by the Zetas and they want him released. If he isn't released, they will give out a large amount of information concerning the whereabouts of Zeta operatives withing the gang and the government itself. Action will be taken place on Nov5 if the Zetas don't release the Anon member.

Leste nettop dette
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke om det som står her stemmer. Men dersom det stemmer at anonymous sitter på informasjon om et narkotikakartells medlemmer, både i og utenfor myndighetene, som kan være i politiets interesse, men i stedet for å overlevere det, bruke det i et makabert maktspill, lever de virkelig opp til inntrykket mange har av dem som simple drittunger.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Off topic
Tydelig at folk ikke vet nok om Tor.
De gir ut infoer, viste dere det? De blir også hacket en del.

Hvis du skal ha en sikker VPN, må du betale for det.
Vis hele sitatet...
Er nok dessverre du som ikke vet nok om Tor her..

Tor er ikke en VPN. Det er en en teknikk som ruter din trafikk gjennom tusenvis av frivillige, anonyme PC'er. Tor er ikke et firma. "De" kan ikke gi ut info, og "de" kan ikke bli hacket, for det finnes ingen "de". Tor-nettverket kan teoretisk sett utnyttes og er ikke perfekt sikring alene, nei, men det er mye sikrere enn bruk av private VPN'er.

Å bruke VPN er å stole på et kommersielt firma. Å bruke Tor er å stole på teknologien, som har vært testet og finpusset i mange år. Gjett hva som er smartest.

Eksempel:
http://blog.hidemyass.com/2011/09/23/lulzsec-fiasco/
Sist endret av Grix; 1. november 2011 kl. 16:54.
Jeg sier ikke annet enn at jeg teller ned til 5. November. Dette blir spennede å se hvordan ender---
Sist endret av Bl4derunner; 1. november 2011 kl. 17:46.
Sitat av aioe Vis innlegg
Nå vet jeg ikke om det som står her stemmer. Men dersom det stemmer at anonymous sitter på informasjon om et narkotikakartells medlemmer, både i og utenfor myndighetene, som kan være i politiets interesse, men i stedet for å overlevere det, bruke det i et makabert maktspill, lever de virkelig opp til inntrykket mange har av dem som simple drittunger.
Vis hele sitatet...
De presser dem for å få utlevert et menneske, dette gjør de av sann altruistisk interesse. Situasjonen er makaber ja, men jeg klarer ikke si det samme om disse anonyme menneskene sine handlinger.
Sist endret av Hardtliv2013bwoi; 1. november 2011 kl. 17:52.
at anonynmous skal klare å gi informasjon mot kartellene der nede som kan være mer bidragsgivende enn det myndighetene er i stand til å finne ut av selv,tviler jeg på,når situasjonen er så heftig at staten sliter ekstremt med å få bukt med kartellene og de er så mektig at de nesten er en statsmakt i seg selv,er anonymous det samme som et myggstikk på en elefant...fint engasjement tho
Sitat av EoT Vis innlegg
De presser dem for å få utlevert et menneske, dette gjør de av sann altruistisk interesse.
Vis hele sitatet...
Dersom det er sånn at anonymous sitter på informasjon som kan være med å bekjempe narkotikakartellene, er det politiet som skal ha den.
Sitat av aioe Vis innlegg
Dersom det er sånn at anonymous sitter på informasjon som kan være med å bekjempe narkotikakartellene, er det politiet som skal ha den.
Vis hele sitatet...
Jeg er fra Mexico selv, og reiser dit rundt 4 ganger i året, og jeg kan med hånden på hjertet si at Anonymus klarer å prestere mer enn politiet gjør i traktene der nede. ^^
Scouser
danseku's Avatar
Trådstarter
Eh hva? de har jo ikke prestert noen ting som helst der nede?
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Jeg er fra Mexico selv, og reiser dit rundt 4 ganger i året, og jeg kan med hånden på hjertet si at Anonymus klarer å prestere mer enn politiet gjør i traktene der nede. ^^
Vis hele sitatet...
Har inntrykk av at store deler av politiet og folk av høyere rang lett kan la seg kjøpe av kartellene,derfor vil evt info anonymous kommer med være ubrukelig,med mindre de utretter denne operasjonen på et eller annet spektakulært vis,tror det er litt forskjell på å prøve å presse en hard kriminell organisasjon i forhold til selskaper som visa etc
Cookie Monstah ^_^
Sitat av danseku Vis innlegg
Eh hva? de har jo ikke prestert noen ting som helst der nede?
Vis hele sitatet...
hahahaha, sant sant XD
Slik surving over kartellene da, myndighetene skapte kartellene og ingen andre enn de har skylden for mange tusen drap. Uten forbudet mot drugs ville vi aldri ha sett så mye drap på uskyldige mennesker.
Sitat av flexx Vis innlegg
Slik surving over kartellene da, myndighetene skapte kartellene og ingen andre enn de har skylden for mange tusen drap. Uten forbudet mot drugs ville vi aldri ha sett så mye drap på uskyldige mennesker.
Vis hele sitatet...
om man hadde vært sikker på dette når lovene ble besluttet,at dette var løsningen på problemet,så hadde de vel gjerne legalisert.men den fremstillingen du gir blir litt for enkel i en komplex situasjon