Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1865
Skal kjøpe kraftig bærbar og valget falt på nevnte. Eneste problemet er hvilken modell/variant av den skal jeg kjøpe? På Komplett er det 5 forskjellige, med nokså like spesifikasjoner. Prisen varierer fra rett i overkant av 10,000 kr til 14,500+ kr. De dyrere har da muligheter for 3D osv. Her er oversikten over modeller på komplett.
http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=asus%20g74sx

Så igjen, hvilken gir mest for pengene og dermed er det beste kjøpet?
Du må se etter dine behov, om du trenger Blu-Ray eller 3D. Etter min mening er 3D bare tull og gir deg hodepine i verste fall. Det er kult i noen dager, men ubrukelig å spille med. Jeg mener den til 10495,- er det beste kjøpet, 3D og Blu-Ray er ikke verdt 4000,- men trenger du Blu-Ray er den til 12000,- et godt kjøp.
Sist endret av SemiColon; 26. februar 2012 kl. 14:16.
Den til 12000,- har også SSD, noe den til 10500,- ikke har. Eller tar jeg feil her? For det er jo også en fordel.
Sist endret av Entourage; 26. februar 2012 kl. 14:43.
Sitat av Entourage Vis innlegg
Den til 12000,- har også SSD, noe den til 10500,- ikke har. Eller tar jeg feil her? For det er jo også en fordel.
Vis hele sitatet...
Under spesifikasjonene står det ingenting om at den har en SSD; det står bare i overskrifta. Da er den enten en skrivefeil eller en hybriddisk som har noen få GB SSD og resten vanlig mekanisk harddisk. Tror jeg ville ha sjekka det med Komplett. Om det er verdt 2000,- ekstra er jeg usikker på. Du får en tipp-topp SSD-disk for de pengene, dog noe mindre enn 500GB.

Personlig ville jeg enten ha kjøpt den til 10500,- eller den til 10200,- og kjøpt en ekstra RAM-brikke. Jeg setter 250GB større harddisk over 2GB ekstra RAM, og det er enklere og billigere å sette inn en billig RAM-brikke enn å kjøpe en større HD.
Sist endret av DonTomaso; 26. februar 2012 kl. 14:54.
Okei, takk
Og det er ikke noe problem med å sette inn deler i en bærbar? Jeg har absolutt INGEN peiling på pc-bygging generelt..
Å sette i ekstra RAM er bare å åpne et deksel og plugge den i. Det er ingen innstillinger som skal endres på maskina da BIOS takler dette automatisk.
Takk igjen, tipper jeg går for 10500,-
litt of topic, men vet noen hvor lenge den til 10k varer og hvor godt vil den kjøre skyrim og tror dere den har sjangs på gta V?
jeg ville ha tatt turen innom multicom for kjøp av laptop da du kan tilpasse disse mye mer etter eget behov og pris klasse en komplett eller dustin...
iColdman, hørt at den skal dra de "store" spillene nå Skyim og BF3 ganske greit, om enn ikke på ultra så hvertfall på high. Regner derfor med at den også vil kunne kjøre GTA V når det kommer.
Har ikke mye peiling på laptoper generelt, men en kar på jobben kjøpte en MSI til rundt ti lapper i høst, og han sa han kjørte skyrim på full grafikk uten problemer. Denne MSI-en hadde svakere specs enn dem du linker, og denne fyren spiller en del så han vet nok hva som er pent å hvile øynene på.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Min MSI gt683r drar skyrim på ultra, men jeg må sette shadows ned til high/medium. (husker ikke helt, men et hakk ned) i 1080p ish 40-45 fps

gtx 560m
Sitat av iColdman Vis innlegg
litt of topic, men vet noen hvor lenge den til 10k varer og hvor godt vil den kjøre skyrim og tror dere den har sjangs på gta V?
Vis hele sitatet...
Har selv en Asus G74SX, og den kjører Skyrim fint på ultra. Storfornøyd
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av dahea Vis innlegg
Har selv en Asus G74SX, og den kjører Skyrim fint på ultra. Storfornøyd
Vis hele sitatet...
Hvor mange fps har du da? Jeg må sette ned shadow quality et hakk ned for å komme over 40 FPS, og ditt gtx 560 har 128 bit minne bus, men mitt har 192 bit. så praktisk sett skulle mitt yte "litt" bedre, men jeg sliter på ultra med shadow quality på maks
Sist endret av CHillZoNE; 28. februar 2012 kl. 18:00.
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Hvor mange fps har du da? Jeg må sette ned shadow quality et hakk ned for å komme over 40 FPS, og ditt gtx 560 har 128 bit minne bus, men mitt har 192 bit. så praktisk sett skulle mitt yte "litt" bedre, men jeg sliter på ultra med shadow quality på maks
Vis hele sitatet...
Fps har jeg ikke tatt meg bryet å sjekke. Prøvd å oppdatere Nvidia-driverne? Skyrim var litt hakkete på ultra før, men etter at jeg oppdaterte dem gikk alt mye glattere
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Åjada, har de nyeste. Prøvd både beta og eldre.
Har ikke lyst til å sjekke fps?
kan enkelt gjøres med fraps
Sist endret av CHillZoNE; 28. februar 2012 kl. 18:52.
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Åjada, har de nyeste. Prøvd både beta og eldre.
Har ikke lyst til å sjekke fps?
kan enkelt gjøres med fraps
Vis hele sitatet...
Beklager, prøver å unngå unødvendig programvare. Installerer bare det jeg virkelig trenger
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Føler fraps er nødvendig for å tweake mest mulig ut av spil jeg da :P

jaja... Sikkert jeg som har grillet det stakkars kortet, elendig kjøling på denne pcn, står dog alltid på bordet

Msi gt683r
Enn kompis av meg lurer også på å kjøpe denne laptopen, men han har tenkt til å bruke den til videoredigering og litt gaming. Hvordan er den til dette?
Skal da nevnes at 3D maskinene har 120 HZ skjerm.
Sitat av Entourage Vis innlegg
Enn kompis av meg lurer også på å kjøpe denne laptopen, men han har tenkt til å bruke den til videoredigering og litt gaming. Hvordan er den til dette?
Vis hele sitatet...
Det første jeg la merke til da jeg fikk bærbaren min var hvor lynrask den var. Har ikke drevet noe med videoredigering selv, men tviler høyst på at det skulle være noe problem
Sitat av dahea Vis innlegg
Det første jeg la merke til da jeg fikk bærbaren min var hvor lynrask den var. Har ikke drevet noe med videoredigering selv, men tviler høyst på at det skulle være noe problem
Vis hele sitatet...
Hvilken versjon av denne har du da?
Sitat av RapidFire# Vis innlegg
Hvilken versjon av denne har du da?
Vis hele sitatet...
Den til ti tusen