Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  183 22173
Enkelte har nevtn her i tråden at det å smekke til dama og duden som banger løs på henne kan være ganske så dumt, vel; en stakkars mann i 50 årene kom hjem natt til søndag å fersket kona i seng med en annen fyr, i sinne så slo han til begge 2, ringte purken og fikk en saftig bot på 12.000 kr. Jeg hadde vel på dette tidspunktet bare gitt opp på livet.

Link : http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=140134
Vet ingenting
Det jeg ikke skjønner er hvorfor han ringte purken.
1. For å si ifra at han slo
2. For å anmelde han som bænga kjerringa

Nr 2 er vel ganske usannsynlig i og med at man ikke får bøter for å være utro.
Sitat av margido
Det jeg ikke skjønner er hvorfor han ringte purken.
1. For å si ifra at han slo
2. For å anmelde han som bænga kjerringa

Nr 2 er vel ganske usannsynlig i og med at man ikke får bøter for å være utro.
Vis hele sitatet...
Har kanskje med det at dette var en eldre vis mann, som kanskje har fått i seg 1 pils for mye, og kokte over da han ferska kona.
Etter han hadde slått dem angret han, og meldte seg selv til politiet.

Ærlighet varer lengst, men er ikke alltid billigst..


( Og nå kan han si til kona i ettertid: "Utroskapet ditt kosta meg 12 høvdinger!" istedenfor at hun går rundt å sier: "Mannen min slo meg og elskern min"! )


Jeg vil si ( utenom at han slo dem ) at han gjorde det rette.



Edit:

Hadde jeg ferska dama med ei anna dame, hadde jeg vært irritert pga. at hun ikke sa ifra til meg. Men,.. seriøst, Selv om jeg ikke hadde spurt om å joine ( da jeg _er_ gla i dama mi ), hadde jeg ikke sett på den andre dama som en rival fordi.
_Absolutt ikke_ den samme reaksjonen som om hvis det var en han.
Sist endret av d0nk3y; 31. mai 2007 kl. 17:44.
Jeg vil påstå at denne karen fikk som fortjent(ikke nødvendigvis gjorde det rette, jeg hadde ikke gjort det slik). Han hadde helt sikkert ikke full selvkontroll, men nesten uansett situasjon syntes jeg ikke det er OK å slå til kjæresten/konen/damen sin.

Den som er med på leken får smake steken!
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Hmm.. Et nesten like interessant spørsmål som "hva hadde du gjort om kjæresten var utro?", er vel "hvorfor hadde du gjort det du gjorde?"

Mange sier de ville reagert fysisk osv... Spørsmålet er hvorfor? Hvorfor er utroskap så ille? For all del, jeg forsvarer det ikke; jeg bare konstanterer at det er en svært naturlig del av naturen (30-50% er utro i løpet av et forhold, mener jeg å huske fra en VG undersøkelse) - også reagerer man altså allikevel (på tross av oddsene) så sterkt..

Er det fordi utroskap er det ultimate angrep på egoet? Altså, når noen er utro med deg, da er det som om de river ned alt du har bygget opp av selvbilde - og egentlig sier: "Du er ikke bra nok for meg, jeg fant noen bedre?" Og er det derfor utroskap gjør så vondt; ikke først og fremst på grunn av fraser som "tillittsbrudd" osv., - men rett og slett fordi man føler seg dårligere med seg selv?
Ministry of Love
sptz's Avatar
Stormen det er jo "tillitsbrudd" som du selv sier. Tillit er en av de sterkeste tingene som holder folk sammen. Utroskap er for de fleste et meget alvorlig tillitsbrudd. Det er rikitig kanskje ikke eneste faktoren, men jeg tror nok at det garantert er den overlegent største. Nå er det sikkert noen som vil dra frem "åpene forhold". Joda, selv om man har blitt enig med kjæresten at det bare er å pule rundt, så vil det ikke automatisk si at man forventer at de gjør det. Det henner jo ikke rent sjeldent at slike forhold ryker pga en "benyttet seg av muligheten". Jeg vil altså si at det først og fremst er et angrep på vi'et ikke jeg'et. Men selvsagt så er det et angrep på egoet. Et forhold består jo av to "egoer" som deler noe. Somregel ligger det mellom linjene at man ikke deler koppen sin med andre. Så når en av partene er utro vil man selvsagt lure på hva som var den utløsende faktoren for å bli "utkonkurert".

Forøvrig er det ganske vanlig blant pattedyr å prøve å spre genene sine best mulig... Jeg bare nevner det.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av Stormen
Hmm.. Et nesten like interessant spørsmål som "hva hadde du gjort om kjæresten var utro?", er vel "hvorfor hadde du gjort det du gjorde?"

Mange sier de ville reagert fysisk osv... Spørsmålet er hvorfor? Hvorfor er utroskap så ille? For all del, jeg forsvarer det ikke; jeg bare konstanterer at det er en svært naturlig del av naturen (30-50% er utro i løpet av et forhold, mener jeg å huske fra en VG undersøkelse) - også reagerer man altså allikevel (på tross av oddsene) så sterkt..

Er det fordi utroskap er det ultimate angrep på egoet? Altså, når noen er utro med deg, da er det som om de river ned alt du har bygget opp av selvbilde - og egentlig sier: "Du er ikke bra nok for meg, jeg fant noen bedre?" Og er det derfor utroskap gjør så vondt; ikke først og fremst på grunn av fraser som "tillittsbrudd" osv., - men rett og slett fordi man føler seg dårligere med seg selv?
Vis hele sitatet...
Slik jeg kan huske å ha opplevd det er det fordi det gjør vondt å vite at den du elsker/er forelska i er sammen med noen andre. Man blir ganske enkelt såret og ønsker å beskytte seg selv. Det er en vanskelig følelse å beskrive, men man vil helst ha slikt for seg selv, og ikke dele.

Og når det kommer til du sier om at det går utover egoet at noen sier at man ikke er bra nok: Hvem som er bedre enn andre er en subjektiv sak, og selv om noen velger noen andre foran deg betyr det ikke at den som ikke blir valgt er dårligere enn dem som person. Det er ikke fastsatt som en norm i samfunnet at noen er bedre enn andre. Noen er snille, smarte og omtenksomme, mens andre er pene, slanke og sjarmerende. Noen har kanskje alt, men ingen er perfekte. Jeg syns det er en utrolig demoraliserende tanke å skulle definere noen som BEDRE enn seg selv. I de aller fleste tilfeller slår man et menneske på et eller flere punkter. På resten av punktene må man se seg slått av samme personen.

Slik jeg tenker det kan man f.eks se på et menneske i form av stats: (ja lol) Noen har kanskje mye intelligence, men mindre agility og strength, mens noen har mye strength og lite intelligence. De forskjellige stats passer til forskjellige situasjoner (eller mennesker i dette tilfellet). Hva man syns er best er som sagt en subjektiv sak, og må vurderes av hver enkelt. Det er iallfall min tankegang når det kommer til at en person i helhet er bedre enn en annen.

Jeg tviler igrunn på at folk tenker slik at de er dårligere eller mindre verdt enn en annen selv om dama velger noen foran dem selv.
Det er jo et enkelt svar på det stormen spekulerer i. Si at du har en fucking good buddy som du driver å ligger rundt med, du har ingen romantiske følelser what so ever for denne personen, og så plutselig finner du ut at hun driver å ligger rundt med en annen dude også, hva føler du ? Føler du det samme som om det skulle vært dama di du fersket i et annet forhold ? Er ganske sikker på at svaret er nei.

Det er jo følelsene du føler som gjør det å finne dama si i senga med en annen som gjør alt så jævlig. Er helt sikkert de som vil føle at egoet sitt er såret, men tror ikke dette er den mest utbredte og vanlige følelsen man føler når man oppdager at sin kjære er utro.
Tror ego har lite å gjøre me det.
Vet ingenting
Skjønner ikke hvor ego kommer inn i bildet overhodet. Grunnen til at man vil reagere slik, er jo fordi det faktisk er dama _di_ som ligger å har seg. Det er faktisk en annen dude som bedriver med det du og dama gjør ilag, og sex er en ting man deler med sin kjære, ingen andre. (Såfremt man ikke har et åpent forhold seff) Det er en annen fyr som nyter dama rett å slett, og ikke minst at dama nyter noe som hun bare skal gjøre ilag med deg. Det er et område bare du skal ha adgang til, og det å buste kjerringa i det er utrolig sårende og nedverdigende.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg hadde vært rolig og bedt de og fortsette, så hadde dama fått utrolig skyldfølelse. Dagen etter hadde jeg fanget typen i hemmelighet og pint han og skutt han med spikerpistol i nøttene.
Ridder av 1. klasse
Er jo mange her som sier det hadde kikket helt for de, og at de hadde skamslått fyren. Der å da hadde det kanskje føltes rett, og tror jeg hadde reagert på samme måte, men hva med konsekvensene? La oss si du skadet denne personen så mye at han hadde fått en hjærne skade. Det ville jo ha fått konsekvenser for deg, det er jo ikke lov å nesten drepe folk fordi at de roter med damen din... så da blir spørsmålet; er det verd det? å kanskje få flere års fengsel og en sinnsykt bot? Personlig tror jeg det hadde svartnet for meg... men i ettertid hadde jeg kanskje angret.
1. Mange kan synes at du synker like lavt hvis du banker noen av de. I hvert fall hvis du banker begge. Da har du ingen på din side, kjæresten din vil gjøre mye for å gjøre livet surt for deg å vende alle mot deg.

2. Hvis dette hadde skjedd fordi han var en mann hun ikke hadde komt over, hadde jeg sagt: Du det ser ut som om at du har noen unfinished busininess med denne karen så er det greit at jeg bare tar pc'n, widescreenen (+alt mulig annet stuff) og går min vei?

3. Hvis hun gjorde det fordi hun ikke likte hvordan jeg var i forholdet hadde jeg snakket med henne for å bedømme om forholde var mulig å fiske. Er jo mulig det hele var min skyld.

2. Selv om hun ikke gjore det med vilje så må det ha vært en grunn til at det skjedde.
Vet ikke hva jeg ville gjort for sikkert, men hadde gått derifra med en bedre følelse hvis jeg hadde banka fyren voldsomt med en gjenstand!
Siden vi er tilbake på førstereaksjonen i en slik situasjon, kan jeg jo skrive hva jeg ville funnet på å gjøre. Sett at jeg gikk inn i et rom hvor jeg så dem ha det gøy, kjenner jeg meg selv såpass godt at jeg veit jeg hadde... "stoppet opp". Hadde stått og sett på i ca. 5 sekunder eller noe, så hadde jeg snudd i døra, gått rolig ut i motsatt retning. Deretter hadde jeg sparka til noe så hardt at jeg hadde knekt beinet på 3-4 steder samtidig. Aner ikke hva som skjer deretter - kanskje det er noe man finner ut senere i livet? :P
Sitat av Mchjort
Er jo mange her som sier det hadde kikket helt for de, og at de hadde skamslått fyren. Der å da hadde det kanskje føltes rett, og tror jeg hadde reagert på samme måte, men hva med konsekvensene? La oss si du skadet denne personen så mye at han hadde fått en hjærne skade.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skade gigoloen som har seg med dama?
Det er temmelig stor sannsynlighet for at han ikke vet at hun er i et partnerskap.
Gå gjerne berserk og oppfør dere som en buskmann med rabies, men ikke legg hånd på
hverken han eller henne, det blir sabla vanskelig å bortforklare i retten.

(Det gir en helt spesiell tilfredsstillelse å se på at samboeren og elskeren hennes løp nakne fra nabo til nabo i forsøk på å få fatt i en taxi.
At det var 11 minusgrader og snøstorm gjorde bare opplevelsen mere ubetalelig)
Sitat av Skapsprenger
(Det gir en helt spesiell tilfredsstillelse å se på at samboeren og elskeren hennes løp nakne fra nabo til nabo i forsøk på å få fatt i en taxi.
At det var 11 minusgrader og snøstorm gjorde bare opplevelsen mere ubetalelig)
Vis hele sitatet...
HEAHEAHAEH, tviler ikke på at den opplevelsen var priceless.
snu situasjonen da! vis det hadde vært du som hadde vært utro, hva kunne jenta gjort, og tro meg hun hadde skaffet folk som hadde vært ute etter deg, been there done that!!!
hva f.. tror dere virkelig at hvis dere har et bra forhold og dama virkelig elsker deg at hu er utro?`Dere snakker om å tilgi dama og sånt.. jeg sier bare hva faen! Jeg hadde nok gått litt løs på fyren (ikke av noen riktig moralsk grunn men av sinne) så ville jeg spytta forran føttene til dama og kalt hu en hore, og gått ut.

style ftw
hva skjer om man spiser det beste smågodtet man liker hver eneste dag?
Jo, man blir rett og slett lei? er det noe mellom dere som har blitt/vært kjedelig?
▼ ... over et år senere ... ▼
Ser ikke ut til at noen, iallefall ikke i alle postene jeg har lest, har påpekt en liten defekt i denne tråden. Før vi kan si hvilke reaksjon en ville fått, må vi definere hva som må bli gjort for at en skal bli utro.
Jeg trodde før at om en hadde sex med en annen var en utro, men etter en diskusjon i Etikk-klassen min på VGS, viste det seg at det var svært forskjellige meninger om hva utroskap innebærer.
Her er de forskjellige meningene om elevene hadde om utroskap:
Elev1 ( Jente) - Om kjæresten klemte det motsatte kjønn ble det sett på som utroskap, det viste seg at denne jenten hadde opplevd utroskap tideligere, noe som sikkert er svært relevant i hennes definasjon på utroskap.
Elev2(Jente) - Kyss på kinnet
Elev3(gutt) - Klåing
Elev4(gutt) - Klining
Elev5(jente) - sex
Som dere ser, er definasjonen på utroskap, svært variert.

Hvis jeg skal definere utroskap, så vil jeg si at klining er helt i grenseland om det som er akseptabelt, mens sex er helt totalt uaktuelt.
Hvis jeg hadde sett kjæresten min, gjort noe som kommer under det jeg definerer som utroskap, er det vanskelig å se for meg hva jeg hadde gjort.

Jeg er ikke noe voldelig type, vil si at jeg er ganske hyggelig person faktisk, men om jeg hadde vært vitne til utroskap mellom min kjære, vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Jeg tviler på at jeg hadde falt sammen i gråt, tror heller det hadde hvitnet for meg i ansiktet og jeg ville blitt ganske uhyggelig. Men det er uansett umulig å forutsi hva en hadde gjort i en slik situasjon før en har opplevd det, men i en slik situasjon stiger adrenalinet, og har tro på at vold er noe mange tyr til i en slik fortvilet situasjon, selom dem ikke er voldelig til vanlig. - vi er rovdyr, dette er våres "natur"-

Jeg har bare en ting å si om detjeg betegner som utroskap, dem som begår det, sitter skikkelig nede om hva som kan bli respektert, en kan ikke synke stort lengre ned en det. Det er totalt lavmål. Og til dere som ville gjøre igjen med samme mynt på kjæresten, tenk på det jeg betegner som utroskap, dette gjelder dere også.
Sist endret av Spelly; 4. september 2009 kl. 13:27.
Jeg er dramaqueen, så jeg hadde nok kastet noe drikkende på dem og bestemt gått ut av rommet og sørget for å smelle litt med døra for så ikke vise meg igjen på flere måneder.

Men hva som er utroskap er bestemt av hvem, hva, hvor, hvordan.
1. Vet jeg hadde bedt dem begge pelle seg til helvete ut ifra min leilighet (passe på å storme inn, slik at de blir skremt og flau). Og hun må angre og prøve og gjøre det godt igjen for hun skal få komme tilbake.

2. Hvordan finner jeg det ut?
Høres ut som det er jungeltelegrafen, og den tror jeg ikke så mye på.
La oss vri litt om på temaet:

Til dere gutter som hadde latt mandommen og hormonene tatt overhond i en utroskap situasjon i form av vold: Hva hadde dere gjort om jentekjæresten hadde vært utro med samme kjønn ?


- som jeg antydet i tideligere post, er det umulig å si hva jeg hadde gjort, tror heller jeg hadde ledd...
Sist endret av Spelly; 4. september 2009 kl. 13:48.
Sitat av spelley Vis innlegg
La oss vri litt om på temaet:

Til dere gutter som hadde latt mandommen og hormonene tatt overhond i en utroskap situasjon i form av vold: Hva hadde dere gjort om jentekjæresten hadde vært utro med samme kjønn ?


- som jeg antydet i tideligere post, er det umulig å si hva jeg hadde gjort, tror heller jeg hadde ledd...
Vis hele sitatet...
hadde jo joina dem ofc!
Sitat av spelley Vis innlegg
La oss vri litt om på temaet:

Til dere gutter som hadde latt mandommen og hormonene tatt overhond i en utroskap situasjon i form av vold: Hva hadde dere gjort om jentekjæresten hadde vært utro med samme kjønn ?
Vis hele sitatet...
Dratt frem kameraet.
Woha, det morsomme er at jeg starta en nøyaktig lik tråd som dette på forumet, den ble slettet fordi det ikke hadde noe med forumet å gjøre :P

on topic; jeg ville banket ham, kastet henne ut av huset as is (uten klær og whatnot), og låst døren.
hva jeg ville gjort videre er jeg usikker på.
Hvis jeg hadde kommet hjem og så fant jeg ut at dama holdt på med en annen fyr, hadde jeg ringt masse venner så det hadde blitt ekstra flaut for henne å bli busta.

Hadde dama mi holdt på med en annen dame, hadde jeg nok stort sett gjort det samme og invitert masse venner til å se på
Utrolig hvordan folk tror det er så kult med lesbesex.

Dere tenker vel ikke på at det viser bare at hu er istand til å gå bak ryggen din, lyve og le av deg rett og slett.
(selvom det er to jenter.)

Her snakker vi om utroskap, brudd av tillit og alt et forhold står for.(et normalt forhold værtfall).
null respekt for deg.

en ting er at du ikke har noe imot det , men det er en annen ting når hu gjør det bak ryggen din.
ett bedre spørsmål.. noen som har opplevd dette?

anyway, jeg ville sagt noe usaklig å morsomt for så å forsvunnet å passa på å sleppe og se hu igjen.. lett

du slår ikke jenter!
Det beste er vel å tenke på om hun\han faktisk er verdt det, hvis hun er utro. Hun\han kan umulig være den 'rette' personen, hvis dette oppstår. Da er det vel mye bedre å ikke vise noe som helst form for sympati, aggresjon, irritasjon, eller liknende, men bare enkelt gå sin vei, og aldri ta kontakt igjen. Eventuelt be hun\han gå\flytte ut av hus\bolig\leilighet, på en rolig måte, med sin nye elsker\elskerinne.

Selv hvor sårendes det er\kan være, så burde man se realistisk på det, og forstå at det beste er å komme over det raskest mulig. Jeg ser ingen vits i å utøve noe form for vold, vandalisme, eller slikt.

Kanskje èn dag innser hun\han at vedkommende tok feil, og da kan vedkommende igrunn bare ha det så godt.
Sist endret av prenix; 4. september 2009 kl. 14:47.
Sitat av Geiten Vis innlegg
Utrolig hvordan folk tror det er så kult med lesbesex.

Dere tenker vel ikke på at det viser bare at hu er istand til å gå bak ryggen din, lyve og le av deg rett og slett.
(selvom det er to jenter.)

Her snakker vi om utroskap, brudd av tillit og alt et forhold står for.(et normalt forhold værtfall).
null respekt for deg.

en ting er at du ikke har noe imot det , men det er en annen ting når hu gjør det bak ryggen din.
Vis hele sitatet...
Folk er forskjellige. Jeg hadde ikke hatt noe imot at kjerringa puler andre kjerringer, selv om det hadde vært bak ryggen. Har hun løst å eksperimentere har hun fullt lov til det.
Men så er jeg litt frisinnet av meg.

Edit: grunnen til at jeg hadde reagert hvis det va en gutt er at det hadde vært som om jeg ble "erstattet". Er bare litt frisinnet.
Sist endret av Elemental; 4. september 2009 kl. 14:48.
Yes, vi er intelligente å banker typen.. Good going.
Det er "feil" å banke jenter, men helt ok å banke gutter, så go for it.. Eller kanskje ikke?

Verden blir ikke så mye bedre av at du banker han.
Det er ikke sikkert han engang vet at hun er opptatt. Men hey, han pulte henne jo, så han fortjener jo bank.

Alt i verden kan løses med vold tydeligvis.
Dump henne om det er hva du vil, drit i snakke med noen av partene.

Edit:
Det at dere vil banke alt og alle, sier ikke mer om dere som person kanskje?
Vold reparerer ikke verden.
Sist endret av møkk; 4. september 2009 kl. 15:23.
Jeg tror... at hvis jeg hadde ferska dama i senga vår med en annen, så hadde jeg satt et skikkelig støkk i dem med en psykofaktor over middels, type jaktrifle rettet mot dem e.l, og spurt hvorfor i helvete de ikke i det minste kunne dratt hjem til ham, så jeg slapp å få senga jeg skal sove i tilgrisa.
Er man en skikkelig kald jævel kunne man jo filma dem istedet og tjent noen kroner på filmen, samt hatt en evig gående payback.

Såklart, er man i et varmt og godt forhold er kanskje det beste å bare snakke med dama om det
Men så igjen, burde det være aktuelt da...?
Sist endret av Tronski; 4. september 2009 kl. 15:32.
lurt henne ned til kongo og forlatt henne i et farlig strøk der nede.
qote fra wc3 peaons; " Jobs done "
Veldig enkelt spør du meg, hadde jeg visst at han visste at vi var sammen hadde jeg tatt nevene fatt, hadde han ikke visst det (og jeg visste det/regnet med det), hadde jeg kasta tatt fatt i han og kasta han rett ut.

Med dama måtte jeg sett an situasjonen. Hørt hvordan hun reagerte osv. En pause hadde det nok blitt uavhengig om det ble til at forholdet ville fortsette, en pause hvor vi blir enige om at vi ikke skal drive med noen andre heller.


Slik er det iallefall jeg ser på den saken :P
Enkelt og greit,slått opp.
Jeg vet ikke hvordan jeg ville ha reagert til å starte med. Jeg ville antagligvis ha blitt forbanna, både på kjerringa og på typen. Jeg ville ha kasta fyren på dør. Og deretter tatt en seriøs prat med kjerringa, for så å ha kasta hu på dør også.
Sitat av Dotten Vis innlegg
Enkelt og greit,slått opp.
Vis hele sitatet...
Hadde du virkelig klart å slått opp hvis dere hadde hatt en forhold som funket som faen og du var stupforelska i hu? Hadde såklart blitt såret og sur men hvis vi egentlig hadde hatt det bra hadde jeg fortsatt prøvd å få det til å gå igjen.
Sitat av Asoke Vis innlegg
Hadde du virkelig klart å slått opp hvis dere hadde hatt en forhold som funket som faen og du var stupforelska i hu? Hadde såklart blitt såret og sur men hvis vi egentlig hadde hatt det bra hadde jeg fortsatt prøvd å få det til å gå igjen.
Vis hele sitatet...
Slått opp uansett om vi hadde vært sammen i 5 år eller vært gift 10år. Det er ekteskapsbrudd.
Gjør hun det en gang så skal du ikke se bort ifra at det skjer igjen.
Sitat av Dotten Vis innlegg
Slått opp uansett om vi hadde vært sammen i 5 år eller vært gift 10år. Det er ekteskapsbrudd.
Gjør hun det en gang så skal du ikke se bort ifra at det skjer igjen.
Vis hele sitatet...
Ser poenget ditt, og er enig i at det da kan skje igjen, men tror fortsatt jeg hadde slitt med å gjøre det helt slutt. Men det er meg da, vi er alle forskjellige
Sitat av Asoke Vis innlegg
Ser poenget ditt, og er enig i at det da kan skje igjen, men tror fortsatt jeg hadde slitt med å gjøre det helt slutt. Men det er meg da, vi er alle forskjellige
Vis hele sitatet...
Ser hva du vil fram til men tror ikke det hadde funka for min del
Selvfølgelig!
Sitat av Dotten Vis innlegg
Ser hva du vil fram til men tror ikke det hadde funka for min del
Selvfølgelig!
Vis hele sitatet...
Mhm, tror ikke man veit hva man gjør før man har opplevd det. Umulig å se for seg den følelsen.
Har ikke vært borti situasjonen selv heldigvis, men jeg har et par svært gode venner/venninner som har opplevd dette. For en person i et fast forhold sammen med en man elsker tror jeg dette er det desidert verste som kan skje. Det er et totalt tillitsbrudd og et slag i trynet så hardt at det kjennes inn til skjelettet. De vennene mine som har opplevd utroskap har uten unntak gjort et forsøk til å få forholdet til å fungere igjen, ikke så rart da det også har vært barn inne i bildet, men alle som en har gitt opp etter en stund. Hendelsen vil alltid ligge der og forsure forholdet og gjøre det vanskelig å komme tilbake dit man er. I en av disse situasjonene var det ikke snakk om mer enn klining...

Utroskap er rett og slett skikkelig jævlig...
Sitat av spelley Vis innlegg
La oss vri litt om på temaet:

Til dere gutter som hadde latt mandommen og hormonene tatt overhond i en utroskap situasjon i form av vold: Hva hadde dere gjort om jentekjæresten hadde vært utro med samme kjønn ?


- som jeg antydet i tideligere post, er det umulig å si hva jeg hadde gjort, tror heller jeg hadde ledd...
Vis hele sitatet...

Eg ville blitt mildt sagt forbanna. Uansett kem ho ligger i senga med.
Men har vore i eit forhold ein gong der dama sa ho var nyskjerrig og spurte kva eg synes om ho og ei annan. Då sa eg at da var greitt ein gong så lenge ho sa fra først. Må få eksperimentera, men vil også ungå tillitsbrudd.

Og eg veit ærlig ikkje korleis eg ville reagert.

PS: No skjedde det aldri då.
Sist endret av FuzzT; 4. september 2009 kl. 19:20. Grunn: typos
Nå er jeg jente da, men tar meg friheten å svare likevel.

For dilemma blir jo det samme, selvom det i mitt tilfellet er karen som da i såffal hadde vært utro.

Tror neppe det er lett å bare si hadebra og ikke se personen igjen, ofte bor man kanskje sammen. Har felles økonomi/lån osv.

Hadde antaglivis blitt sint og forbanna når jeg fant det ut, men prøvd legge følelsene til side å få ordnet opp med hvem som skal ha hva osv (av leilighet og dyr i mitt tilfelle).
Hadde definitivt ikke blitt sammen med han igjen, men hadde nok ikke vært lett å få fra alt til ingenting på en dag. Tross alt en del følelser inni bilde.

Jeg kan heller ikke forstå at man skal bli sint å forbanna på personen typen/dama er utro med. Med mindre det er en god venn, da stiller saken seg litt annerledes. Men å "grisebanke og drepe" må virkelig være en macho greie altså, for den ser jeg ikke :P Skulle jeg ha klint til noen, måtte det bli typen hvertfall. Ikke dama han var utro med.
Sitat av kardemommeby Vis innlegg
..hva gjør du da?

To scenarioer:

1) Du kommer hjem og fersker henne i senga med en annen type.

2) Du finner ut at hun har vært utro med en du kjenner fjernt for en uke siden.
Vis hele sitatet...
Jeg er av den handlekraftige typen med neandertalerinstinktene i behold som ofte reagerer før jeg rekker å tenke meg godt nok om dersom jeg blir provosert, behandlet urettferdig eller lignende.
Kommer jeg hjem og fersker henne i senga med enn annen type som ligger og svetter på henne mens jeg hører lyder av vellyst og tilfredstillelse... Hah, ja.. Hva skal jeg si?
Tenker jeg hadde stått temmelig lamslått ved inngangspartiet til rommet før jeg hadde tatt tak i vedkomne og dratt han i inn i stua for å innvie det nye balltreet mitt etter at knokene mine hadde blitt rødglødende.

Hadde jeg funnet ut av dette ei uke etterpå så hadde jeg sannsynligvis ikke klart å tro på det med det første.
Dermed hadde jeg nok forholdt meg temmelig passiv i et par timer med intenst kjør i topplokket før jeg hadde prøvd å bedrive etteretning på amatør nivå i en eller annen form.

Dersom dette hadde ført til at jeg fikk et gjennombrudd av negativ art så hadde det nok endt opp på en lignende måte som eksempelet over, bare det ville fundet sted i hans engen stue istedenfor.

Det beste ville nok vært å bare slått opp uten å nedverdige seg ved voldsbruk, men jeg kan ikke nekte for at det ville tilfredstilt meg å banke han opp grundig, spesielt dersom det var en bekjent. Og det ville det garantert ha vært ettersom jeg bor i en liten by.

PS: Jeg hadde 100% sikkert spyttet på kjæresten min før jeg dumpet henne.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Yup. Opplevd utroskap. Ble fly forbanna på henne og lot det gå ut over typen. Ja, han var større enn meg, og ja jeg er en keyboardtøffing... Jeg fikk lagt han i bakken og tråkket på trynet hans, sparket han i nøttene og gikk.
Jeg tror grunnen til at man blir sur på fyren er fordi det var HAN som rørte dama di, og det var HAN som gjorde det.
Men alikevel ikke HAN som brøt tilliten i forholdet, og heller ikke HAN som var utro.
Beat guy, break up, eat girl, tasty.
Kanskje jeg som tenker litt feil her, men tenker alle her bare på hevn? Alle skal banke opp/filme akten/kalle hun ei hore/gi henne penger for sex/være så jævlig som bare mulig.

Ingen som ikke ville taklet en slik situasjon uten og være hevngjerrige som faen?