Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  190 40776
Sitat av spelley
Selvom du ikke er det, er jeg helt sikker på at noen brukere er det her inne
Vis hele sitatet...
Jeg bruker Maria Nila (Maria Nila Creator Extreme, for og sitere hele frammsiden på boksen)

Er jo den voksen som funker best..!
Sitat av froskenfredrik
Der må jeg arrestere deg, Mushy. Den røde Dax'en kan være skadelig for håret. Dersom man ikke vasker den ut godt nok kan den tette hodebunnen så hårrøttene ikke får puste. Det kan føre til hårtap.

Ikke for det, jeg bruker rød Dax hele tiden (har utrolig tykt og stritt hår, kombiner dette med fall og verver over alt, og du har en vinnermix!) uten noe problem. Jeg vasker bare tørt hår med Zalo før jeg dusjer som vanlig.
Vis hele sitatet...
Zalo er absolutt ikke til å anbefale, da det fjerner de naturlige fettlagene i håret og hodebunnen. Dette fører til at håret blir tørt og slitt og hodebunnen begynner å flasse.

Jeg bruker Renati eller KMS Molding Paste. Begge disse holder hele dagen og kan lett vaskes ut med varmt vann.
Har du vasket håret med Zalo, så må du vaske det med balsam etterpå, for å få fuktigheten tilbake.
Slik at du ikke ender opp å se ut som en 90-åring med psoriasis!

Og noen av de produktene som selges på frisørsalongene får man jo kjøpt på Vita!
Til halve prisen!
xD
Sitat av GothQueen
Har du vasket håret med Zalo, så må du vaske det med balsam etterpå, for å få fuktigheten tilbake.
Slik at du ikke ender opp å se ut som en 90-åring med psoriasis!

Og noen av de produktene som selges på frisørsalongene får man jo kjøpt på Vita!
Til halve prisen!
xD
Vis hele sitatet...
fraråder folk å vaske håret med salmiakk, zalo osv... Hvis du tror at det er greit å vaske håret med hvilket som helst vaskemiddel, deretter tilsette balsam for å få fuktigheten tilbake, tar du rimelig feil.
Sitat av EXzlator
Til dere som fortsatt vil bruke DAX så kan jeg anbefale zalo til og vaske ut voksen, men merk at håret blir veldig fort slitt..
Vis hele sitatet...
Jeg har selv mange ganger opplevd at Zalo ikke fjerner DaxWaxen, den sitter fortsatt i etter at jeg har vasket håret. Jeg har også prøvd å ta både shampo og zalo i før jeg blautet håret, som flere her inne anbefaler, det funket heller ikke.
Noen ganger får jeg det sånn halveis ut, andre ganger vil det bare ikke ut.

Som gæærn sier, jeg liker også håret mitt når det er blaut, men jeg kan ikke finne noen voks som kan få det til å få samme look. Jeg har en liten antydning til krøller lengst nede på håret, disse forsvinner litt med rettetang, men ikke helt. DaxWax "fjerner" derimot ;krøllene;. Noen som har forslag til en bra wax som får håret til å se blaut ut?

Sitat av Freak XP
Jeg skjønner ikke at folk her sier at de har blitt tynne på toppen på grunn av voks. Greit nok at folk mister litt og har blitt litt tynnere i håret under Dax-perioden, det er normal, men hvis man barberer seg glatt på toppen vil håret vokse på nytt, og all dax kjemikaliene som var i håret vil bli borte. Alt som har med måne og permament hårtap å gjøre har kun noe med genene til familien og kostholdet. Jeg har noen kompiser som begynner å miste håret allerde i en ung alder, men ikke på grunn av voks-bruken deres, men på grunn av genene til mor og far. Så her må man skille mellom hårtap under hardcore voks-periode, og hårtap som permament er koblet til familie.
Vis hele sitatet...
Enig med de gene-tingene du snakket om. Uansett, hvorfor skulle håret akkurat falle av i 20åra, da skal det jo komme ann på når du begynner å bruke. Merkelig om en 17 åring og en 10 åring bruker dax, og 10 åringen mister håret etter 10 år og 17åringen etter 3.

Sitat av spelley
Det er en gang jeg kjøpte ett hårstyle produkt fra en rimi butikk, define tror jeg den het, syntes det var rett å slett elendig, frisøren (kick) jeg går til likte det lite , å ambefalte meg å kjøpe produkter på frisørsalonger.
Vis hele sitatet...
Frisøren anbefaler deg å kjøpe fra frisør sanlonger er fordi da tjener de mere penger på deg. basta.


ByTheWay: Vi trenger IKKE flere poster med forklaring på hvorfor håret faller av: eks: porene får ikke puste osv, hørt det mange ganger i denne posten nå.
Sist endret av junkpal; 13. november 2007 kl. 14:43.
Sitat av froskenfredrik
Der må jeg arrestere deg, Mushy. Den røde Dax'en kan være skadelig for håret. Dersom man ikke vasker den ut godt nok kan den tette hodebunnen så hårrøttene ikke får puste. Det kan føre til hårtap.
Vis hele sitatet...
Nja, er dette spesielt for DAX? Jeg mener, all hårvoks vil jo tette. Men jeg ser at DAX-en er ekstra tykk. Om det er sant i allefall, så er det noe som heter begrensninger av mengde :P
Dax er fæl, bruk Redken!

(Bruker selv denne)
Sist endret av Petter Pan; 13. november 2007 kl. 16:20.
I gamle dager når man tettet tak, så verken luft eller vann skulle komme gjennom, hva gjorde man da?

Jo, man tok en massiv dose tjære og fett (DAX) og smurte på. Fullstendig lufttett og vannavstøtende. Vannet prellet av. Skulle man ha det bort var det ufattelig vanskelig, samme hvordan man gjorde det. Satt alltid litt igjen og tettet til. Det samme gjelder for håret.

Lette vokser som lett løser seg opp i vann går også lett utav håret når man vasker. Det sier seg selv.

Hvorvidt dette er skadelig, og ansvarlig for hårtap osv, skal ikke jeg spekulere i, men jeg tviler ikke et sekund på at Dax og annet spekk og fett er usunt for håret. Samme med Zalo og andre sterke løsemidler.
Sitat av junkpal
Frisøren anbefaler deg å kjøpe fra frisør sanlonger er fordi da tjener de mere penger på deg. basta.
Vis hele sitatet...
det var jo bare en idiotisk påstand, jeg kan dokumentere at produktene som får kjøpt på frisørsalong er langt mindre skadelig en de du får kjøpt på dagligvareforetninger.

de med litt normal tankegang forstår at feste av produktene som får kjøpt på godkjente frisørsalonger, er mye mindre skadelig en de som får kjøpt på dagligvareforretninger. f.eks define å alt det shittet.
Sitat av spelley
fraråder folk å vaske håret med salmiakk, zalo osv... Hvis du tror at det er greit å vaske håret med hvilket som helst vaskemiddel, deretter tilsette balsam for å få fuktigheten tilbake, tar du rimelig feil.
Vis hele sitatet...
Å nei, sier for all del ikke at det er smart å vaske håret med zalo.
Men man kan gjøre det, for å få ut sevje eller tyggegummi, dersom man ikke ønsker å klippe av håret.
Etter 6 sider i denne jævla tråden min hvor samme mjølet har blitt gjentatt gang på gang, har jeg enda ikke sett en eneste en av dere linke til troverdige kilder?

Det går for det meste i "sunn fornuft" og "frisøren min sa". Det er ikke noen som vet om noen vitenskaplige tester, da. Så kansje jeg til og med jeg skal slutte med Dax.

Nå skal vi leke en liten lek!
Det er ikke lov å nevne ting som tette porer og håravfall uten å linke til en troverdig kilde. Det er heller ikke lov å sitere frisøren sin.
Sitat av dobbeltve
Etter 6 sider i denne jævla tråden min hvor samme mjølet har blitt gjentatt gang på gang, har jeg enda ikke sett en eneste en av dere linke til troverdige kilder?

Det går for det meste i "sunn fornuft" og "frisøren min sa". Det er ikke noen som vet om noen vitenskaplige tester, da. Så kansje jeg til og med jeg skal slutte med Dax.

Nå skal vi leke en liten lek!
Det er ikke lov å nevne ting som tette porer og håravfall uten å linke til en troverdig kilde. Det er heller ikke lov å sitere frisøren sin.
Vis hele sitatet...
http://www.aftenposten.no/helse/article724486.ece
http://www.snf.se/bmv/hmv-styling-listan.htm
merkelig nokk kom dax bare på "dårligere" listen.
Sist endret av Spelly; 13. november 2007 kl. 20:33.
Dette var jeg klar over for noen år siden. Husker jeg googlet det i den tid. Det som er fakta er at flere har mindre hår eller ikke hår i hele tatt nå prosentvis i fra før i tiden. Da er jo selvfølgelig første synder hårvoksen!

http://www.aftenposten.no/helse/article724486.ece <-- Denne linken forteller jo at det er skadelige stoffer i den som ikke følger EU-krav? Ikke at du mister håret av woxen.

Håret er DØDT !!!! Og følger du "bruksanvisningen" på hår-produkter så skal det brukes på håret. IKKE gnus inn slik at det kommer i det hele tatt i kontakt med hodebunnen! Så om du skal være føre-var så er det anbefalt at dere bruker en voks som kan lett vaskes ut, osv.. slik som beskrevet i tråden. Om det er til noen nytte har jeg ikke fått noe svar på.

Ang. frisørenes holdning til dette så vil jeg si at det er bullshit. En frisør hvor som helst som ikke selger hårprodukter sier dette er TULL! Men alle de som selger. Spesielt de store kjedene som fører egne varer anbefaler jo selvsagt sin dyre voks?!

Samme med tester hvor BILTEMA deler bevises og ha bedre holdbarhet til bilen enn original deler i enkelte tilfeller. Men spør du original verkstedet om dette blir de forstyrret. Man finner igjen samme markedsføring over alt!
Dico: Linken din er allered brukt. Too Late.

EDIT: Sorry Dico, gikk litt for fort for meg.
Sist endret av junkpal; 13. november 2007 kl. 21:10.
Sitat av junkpal
Dico: Linken din er allered brukt. Too Late.
Vis hele sitatet...
Klar over det? Henviste til at det ikke stod noe fornuftig i den?
det er riktig nokk ikke så mye saklig informasjon der ute ang DAX, men har iallefall funnet noen sider:
http://debat.jubii.dk/264/Voks_82662.html?&page=2

En fyr som tror at han kanskje har fått sår i hodebunden ved bruk av dax (?)
http://www.kandu.dk/spg81438.aspx
Sitat av spelley
det er riktig nokk ikke så mye saklig informasjon der ute ang DAX, men har iallefall funnet noen sider:
http://debat.jubii.dk/264/Voks_82662.html?&page=2

En fyr som tror at han kanskje har fått sår i hodebunden ved bruk av dax (?)
http://www.kandu.dk/spg81438.aspx
Vis hele sitatet...
Dette er jo igjen en ny forumtråd og en "blogg"..
"No hard facts"
Når eg bruker dax eller sportion wawes så er det ikke lett å få av hendene og dette tror eg gjør hendene mine "lufttette" eller noe sånt for hver gang eg begynner å bruke det begynner eg å "flasse" på hendene mister litt hud.
Annet kjenner noen som smørte inn hele kroppen med dax, ja hele kroppen de begynnte å klø noe jævlig visstnok.
Tror ikke dax er av det sunneste på markedet...
Henger meg på anti-dax: frisøren min frarådet meg den også sterkt når jeg brukte den for et par år siden. Usikker på hvordan kjemikaliene er i forhold til håret, men som det er nevnt oppi her sliter en ut mye hår når en putter den i. Og å rive ut håret sitt fører ikke akkurat til videre fyldig manke..

Renati eller en annen litt billigere, som jeg ikke husker navnet på, funker fett for meg..

Aner ikke om de funker til å jevne ditt hår med hodebunnen, men jeg ville ikke sjanset med Dax.
DAX er ikke skadelig pga. at kjemikalene er giftige som mange tror, frisørene advarer mot den ganske enkelt fordi den tørker ut håret og er vanskelig å fjerne, noe som kan føre til sår og irritert hodebunn.

Om du ser etter et alternativ til DAX så har HM fått mange gode nye alternativer. Selv brukte jeg DAX tidligere, men har den siste tiden gått over til "HM GELWAX", den fungere både på kort/halvlangt hår, og er lett å vaske ut av håret anbefaler den på det sterkeste.
Sist endret av Akanth; 14. november 2007 kl. 01:59.
når jeg brukte daxvoks gikk det ikke ut med zalo : p
håret ble bare tørt og flokete. med babyolje fikk jeg ut alt, men da ble jo håret fett som fyy.
Dax hadde jo egen spesiell sjampo for å få ut det før. Men det ser ikke ut til at den finnes lengre.

Du kan bruke renati (ganske dyr da) Og proffs hårspray. Da skal du nok få håret akkurat som du vil.
En kompis satte opp en hanekam på en halvmeter en gang med det der.
Sitat av Blindlespe
Dax hadde jo egen spesiell sjampo for å få ut det før. Men det ser ikke ut til at den finnes lengre.

Du kan bruke renati (ganske dyr da) Og proffs hårspray. Da skal du nok få håret akkurat som du vil.
En kompis satte opp en hanekam på en halvmeter en gang med det der.
Vis hele sitatet...
Joda den finnes har den hjemme, men bruker den ikke
Sitat av dobbeltve
Etter 6 sider i denne jævla tråden min hvor samme mjølet har blitt gjentatt gang på gang, har jeg enda ikke sett en eneste en av dere linke til troverdige kilder?

Det går for det meste i "sunn fornuft" og "frisøren min sa". Det er ikke noen som vet om noen vitenskaplige tester, da. Så kansje jeg til og med jeg skal slutte med Dax.

Nå skal vi leke en liten lek!
Det er ikke lov å nevne ting som tette porer og håravfall uten å linke til en troverdig kilde. Det er heller ikke lov å sitere frisøren sin.
Vis hele sitatet...
Jesus, folk prøver bare hjelpe deg! Hva med å være litt takknemlig istede for å bare klage og forlange på denne måten!

- Petter Pan
Dobbeltve: http://en.allexperts.com/q/Hair-Loss...ss-due-gel.htm her kommer det fram at voks kan føre til hårtap.

Edit: http://www.adviceonhairloss.com/meet...rt_advice.html
der også!
Sist endret av lanze; 14. november 2007 kl. 17:05.
Testa det med å ta i shampo før du bløter håret og funka bra på meg. Ikkenoe DAX igjen, bruker den røde.
Sist endret av Kugie; 14. november 2007 kl. 17:24.
Blir irritert på frisørene som babler om at det ikke er bra å ha i håret og at det blir masse ekstra arbeid for de!
Jeg gir vell blanke kardemomme om de må vaske 5 min extra eller om det ikke er bra for håret mitt, når jeg bare betaler 50-60 kr for en voks, enn å betale den de _annbefaler_ som koster 150-250 kr hos de.
Og ja, noen reagerer verre på DaxWax enn andre, men i og for seg er jo wax i seg selv ikke _BRA_ for håret.
Frisører burde vel ikke akkurat klage over at det blir "ekstra arbeid" på dem, når de pokker meg skal ha 600,- for å klippe 2cm av håret ditt!

Men det er vel en annen diskusjon ^^,

Goldwell nivå 4, bruker samboreren min.
Og den er overraskende lett å vaske ut! Samtidig som den holder som bare fy!
Jeg brukte den til å lage lykketroll frisyre på meg selv, og det er det ikke mange vokser som klarer når man har en meter med hår på hodet!
Men den luktet litt bedritent... Mannelukt :-P
Jada, greit det at frisørvokser er lette å vasek ut osv. men det hjelper jo ikke når det koster skjorta og resten av klærna av deg når du skal ha en boks.
Renati er jo velldig sterk hold i og er velldig lett og vaske ut, men som sagt, det hjelper ikke når prisen ikke er så perfekt.
har et spørsmål litt utenfor topic men fortsatt.. en ting er at dax og andre super wax'er holder håret på plass (det som i beste fall kan beskrives som et "organisert" kaos hos de fleste), men håret blir jo så fett og ekkelt å ta i? jeg mener, går jo ikke ann å dra hånda gjennom håret uten å at man må vanske hendene etterpå.. det må jo være forjævlig

brukte selv define wax'en for noen år tilbake, og husker hvordan det var å være konstant fettet på hendene etter å ha tatt i håret mitt. så byttet jeg til paste og en mildere wax som jeg blander sammen, og jeg får bedre frisyre nå, samt at det ikke er fettet og ekkelt å ta i håret, håret ser ikke fett ut og det ser i det hele tatt mer naturlig ut..
renati går ut med bare vanlig vann og varer ganske lenge, Den rock hard varer enda lengre
I går sendte jeg e-post til 15 forskjellige produsenter, frisører og butikker.
Jeg spurte om: Hårtap ved bruk av billige produkter og om de kunne anbefale et produkt.

Fikk fire svar i dag:

Sitat av O.K Frisører
Hei tak for henvendelsen. Det kan vel hverken bekreftes eller avkreftes, jeg tror ikke det finnes noen dokumentasjon ang. dette. Det jeg likevel vil råde deg til er å holde deg til kjente merkeleverandører, her er jeg sikker på at om du tar kontakt med din frisør , kan han eller henne gi deg gode råd om hva du kan bruke også innenfor frisørprodukter til en rimelig pris. Lykke til. Oddbjørn O.K. Frisører a.s
Vis hele sitatet...
Sitat av Nikita Hair Norway
Hei.
Det er ikke påvist at man kan miste håret grunnet valg av sjampo.

Men det du bør tenke på ved valg av sjampo er at alle inneholder er kunstig silikon.
Dette silikonet er for og gjøre håret blankere.
I et billig produkt er dette silikonet SJELDEN vassløselig, og det fører til at du ikke får fjernet silikonet mellom hårvaskene.
Silikonet blir da liggende i hodebunnen (og i håret), det er dette som tetter porene og kan svekke hårveksten din.

Mitt tips til deg er å gå til er frisør du stoler på, kjøp deg en rense sjampo i første omgang. Bruk den 5-6 hårvask til du har fått fjernet gamle rester i hår og hodebunn.
Deretter kan du få anbefalt en passende sjampo.
De har ulik pris klasse.
Du trenger ikke kjøpe den dyreste du finner i hyllen, dersom du ikke har noe spesielt behov for hår eller hodebunn.

Husk: Frisør sjampoene er MYE mer konsentrerte.
Her trenger du ikke like mye sjampo når du vasker håret.
1 vask: en liten dråpe sjampo i vått hår (dersom det ikke skummer) skyll ut!
2 gang: en liten dråpe til, og det vil skumme.
Viss ikke håret skummer er det heller ikke rent.
Håer du fikk svar på spørsmålet.


Med vennlig hilsen
Art Director
Vis hele sitatet...
Hvor Niktita fikk ordet sjampo fra er jo ikke lett og vite!

Sitat av Balsam.no
Hei.

Jeg må dessverre bare bekrefte at det er tilfelle at du kan få hårtap av billige produkter. Det er fordi det blir brukt et billig silikon som ikke løser seg opp i vann. Dette silikonet legger seg som en hinne på hår og hodebunn, noe som gjør at ikke oksygen slipper til, og døde hudceller blir liggende på hodebunnen og kveler hårsekken, som da igjen fører til hårtap. Ellers innholder disse sjampoene som regel 95 % saltvann + et middel som vasker rent. Det er derfor produkter hos frisøren er dyrere, da det blir brukt dyre stoffer oppi.

Mvh
Anja
Vis hele sitatet...
Sitat av Lilleborg.no
Hei, takk for mail!
Det er ingenting som tilsier at billige hårprodukter gir håravfall.Det har vært enkelte påstander om at veldig fete vokstyper kan tette igjen hårsekken i hodebunnen, men heller ikke dette er dokumentert påstander. Det finnes også fettbaserte vokstyper i salg på frisørsalonger. Hårtap kan skyldes mange ting, og ofte er det genetisk betinget. Det kan være sykdomm, medisin og endel andre årsaker og er ofte vanskelig å diagnostisere. Det finnes mange artikler om emnet håravfall, og du kan for eksempel sjekke www.haarklinikken.dk/norsk Lykke til! Hilsen Lise
Vis hele sitatet...
Sist endret av dico; 14. november 2007 kl. 22:33.
To nye svar


Sitat av Chess frisør
Hei

Kan verken avkrefte eller bekrefte det du har hørt om billige hårprodukter.

Noe vi som frisører ser, er at svært mange som har hårtap, også har en hodebunn som ikke er helt i balanse. Det er ofte irritert, rødflammete, stram og klør. Det vi også har sterke indikasjoner på er at "billigshampoo" kan fremkalle at hodebunnen blir i utbalanse. Det ser ut for oss at slike shampooer vasker for godt. Med det mener vi at den fjerne for mye av de fettstoffene som skal være i hodebunnen. Disse fettstoffene må være der for at hodebunnen skal ha det bra. Derfor har vi også en teori om at hvis hodebunne er i balanse, så virker det også forebyggende på hårtap.
Vil understreke at dette er basert på lang erfaring i frisørbransjen, men at vi ikke kan slå det fast vitenskaplig.

Til mennesker som har hårtap, anbefaler vi i vår salong en shampoo fra Kerastase: Bain Prevention.
Denne shampooen er med på å holde hodebunnen i balanse. Shampoo i seg selv stopper ikke hårtap. Til det har vi andre produkter. Uansett så kan vi ikke love at man beholder håret, men erfaring viser at produktene utsetter og reduserer hårtap.

Det som også kan virke forebyggende på hårtap er hodebunnsmasasje. Masser hodebunnen 5-10 min hver dag. Dette stimulerer blodsirkulasjonen, og håret får mer næring.

Et lite tips til slutt: Hvis du velger å kjøpe en shampoo hos en frisør, så vær klar over at disse produktene er meget drøy. Normalt er det nok med det som tilsvarer ei teskje. Vask alltid håret to ganger, andre gang lar man shampoo være i håret i 1-2 minutter. Da får man best virkning.
Min erfaring er at en flaske på 250 ml har jeg i 2-3 mnd. Da vasker jeg håret hver dag.

Håper dette var til litt hjelp

Mvh
Chess frisør
Vis hele sitatet...
Sitat av H&M
Hei.

Takk for din mail.

Vi kvalitetstester alltid alle grundig våre klær/hårprodukter.

Vi kan derfor avkrefte de ryktene du har hørt.

Skulle vi på et eller annet tidspunkt få noe helt konkret på et av våre produkter
vil vi stoppe produktet og ta det inn for en ny kontroll.

Vi er dessverre ikke spesialister på årsaker til hårtap, så der vi anbefale deg å ta

kontakt med en frisør.

Ansatte i våre butikker har også god opplæring på våre produkter og

vil kunne hjelpe deg til å velge riktig produkt.


Med vennlig hilsen

H&M Kundeservice


Astri Mathisen
Vis hele sitatet...
Sitat av dico
Hvor Niktita fikk ordet sjampo fra er jo ikke lett og vite!
Vis hele sitatet...
Det heter faktisk sjampo på norsk.
Sitat av Dably II
Det heter faktisk sjampo på norsk.
Vis hele sitatet...
Greit nok det.

Sitat av Nikita
Det er ikke påvist at man kan miste håret grunnet valg av sjampo.
Vis hele sitatet...
<-- Men om du leser tråden diskuterer vi ikke hårtap grunnet valg av sjampo, men voks (wax). Som du sikkert ser at alle andre frisører, etc. har fått med seg
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av madano
etter min erfaring, så er ikke renati så bra...Kjøpte den grå renati boksen for noen dager siden, og vil ikke si at det akkurat var et kupp. Synes GelWax fra H&M er mye bedre..
Brukte forresten 169kr på den jævla boksen
Noen som har en bra hårvoks/gele å anbefale til en med litt langt og tjukt hår, og skal få håret til å gå opp?
Vis hele sitatet...

Jeg anbefaler XL Classic Creative Wax Grazette, jeg kjøpte den på danske ferja, men du kan sikkert kjøpe på sallonger Koster 79 Kr på ferja
Sist endret av dalund1; 6. august 2008 kl. 11:47.
det beste er en tørr pomade, og ikke bruk så mye hårprodukter, det ser for jævlig ut
Får helt fyrsninger av å lese om hvor mye voks dere bruker... Hva med å kutte litt lengden av håret deres? Så det ikke lenger går nedenfor skuldrene... Og har dere krøller, så er jo det vakkert.. Trenger jo ikke strebe etter den glætte looken som de anre "gutta" kjører...


Bruker Renati og er veldig fornøyd.. Bruker bittelitt for å kontrolere håret litt.. En boks holder lenge og voksen holder seg bra i håret, samt at den er lett å vaske ut... Litt dyr, men det tåler man...
Vanlig trelim funker jævli bra, man trenger bare ta det i en gang
Sitat av dalund1
Jeg anbefaler XL Classic Creative Wax Grazette, jeg kjøpte den på danske ferja, men du kan sikkert kjøpe på sallonger Koster 79 Kr på ferja
Vis hele sitatet...

Anbefaler denne, var faktisk og klupte meg i dag og kjøpte meg en ny boks. Bare at hos frisøren koster denne like mye som Renati.

Renati blir for klisette etter min smak, anbefaler denne fordi den er lettere å få i håret, varer like lenge og boksen er større.


"Wax that gives maximum stability to your hair and makes it easy to style. Contains bamboo extract that attracts moisture to the hair. Take a little wax and distribute it evenly between your hands. Apply the product to desired part of the hair. For maximum effect, start from the scalp and move upwards in order to best distribute the wax. To add definition to curly hair and achieve natural curls, apply the product to the hair with hands and fingers. The product is easy to wash out."
Sist endret av Simon.Eriksen; 6. august 2008 kl. 12:58. Grunn: skriveleif
playball er best vettu, ser inegn spor etter et produkt i håret g det går fort bort i vask, dessuten så ser ikke håret fett ut dagen etter hvism an glemmer å vaske det
Dax slutta jeg å bruke da jeg fant ut at en av hovedingrediensene var dyrefett.

Hvis ikke er ID Hard Gold veldig bra, hvis ikke er strong hold varianten ID Extreme Titanium også veldig bra. Short Sexy Hair duger også!
Va med å la håret gro til sin naturlige form, da trengs ikke alle disse koneproduktene :P

Alle ser jo like ut for tia
Dax sørger for at porene i hodebunnen ikke får puste, som fører til at man mister håret mye tidligere enn normalt. Sier frisøren min. Stoler på henne jeg og kjører på med renati.
Bruk Renati og ID.

Mitt beste tips.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Selger dem dax enda? husket bror min brukte alltid det (den røde metall boksen)
men har ikke sett noe til det på lenge nå
Var veldig skeptisk til det fettet:P
Jeg bruker Loreal paris sin Studio Line Remix.

Den er bra! Går lett ut av håret også.
Jeg bruker den sterkeste Renatien, er den fortsatt bra? Har ganske kort hår.
DannyFugl: Selger rød, svart og grønn dax på h&m i lillehammer.
Gjorde det i vinter hvertfall. Har ikke sjekka etter at jeg leste bakpå, og så: Æsj, dyrefett.
Da gikk boksen i søpla.

Dyrere merker som Renati, ID og Short Sexy Hair er bedre for håret, inneholder ikke dyrefett og funker bedre.

Går mest i ID Hard Gold nå.
og problemet med at Dax inneholder dyrefett er?