Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 934
Jada...Dere har fått frem det verste i meg.

Fikk en ide for et par dager siden som har modnet litt i form av noen skisser og en del a-ha opplevelser på do (det er der man får alle de gode ideene), samtidig som det er eksamenstid og alt annet enn pensum er gøy så begynte jeg å lage dette:

www.stud.ntnu.no/~sjovang/dump

01.png viser hvordan det kan se ut med en del tekst (alt for mye tekst etter min smak) mens 02.png viser en mulig løsning for navigasjon på siden.

Jeg har ærlig talt ikke tenkt så veldig mye kode ennå, men regner med at dette kommer til å brekke villt og uhemmet i en del browsere.

Konstruktiv slakting er veldig velkommen
Minner meg om finder, den filnavigasjonen. Det har alltid slått meg som en logisk måte å navigere etter metadata på, og det vil bli gøy å se hvordan det fungerer i praksis i en nettleser. Utover det så det fint ut, men jeg er ikke egentlig en selverklært designer
Jeg liker "iPod"-menystilen. Dessuten blir jeg av én eller annen grunn jævlig glad av fargevalg og motiver Har kanskje noe med de vakre pikene å gjøre, men hva vet vel jeg.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sexy design. Faller lett på øyet. Syns det ser digg ut jeg, og misunner deg alle skills.. Skulle ønske jeg kunne slike saker.. Bah
Pent dette, men jeg savner en logo/et eller annet som sier noe om navnet på siden.
Logotytme
liasis's Avatar
Trådstarter
logo etc kommer etter hvert...akkurat nå er dette veldig i startgropa, og det er mye som ikke er tenkt igjennom skikkelig
Det blå rammeverket var kult
Bruk jessica i logoen så blire bra...
Logotytme
liasis's Avatar
Trådstarter
Jessica Simpson har jeg jo brukt i et tidligere design (som jeg dessverre ikke aner hvor har blitt av)
Veldig bra, fine farger og slikt. Men, jeg har lyst til å se en versjon uten de diagonale stripene i topp og bunn - tror det kan bli mye bedre da. Ellers veldig fint.
Jeg måtte scrolle i 1024x768, vet ikke om du skulle laget den bittelitt smalere?
Logotytme
liasis's Avatar
Trådstarter
zerpent: Dette er jo bare png-filer, så ferdig versjon kommer nok til å bli noe annerledes
moridin: jeg jeg vet at det er bildefiler, men selv om jeg scrollet så jeg kun så "innholdsdelen" så ble det ikke plass på skjermen min. Regnet med at du kom til å gjøre forandringer ja =)

Ellers var det et fint design, stå på!
Zerpent: når du tar bildet på full størrelse kan du se hele innholdsdelen osv, så du ser at det der går helt fint
oleksve: jeg bruker mac, tror ikke det er noe som heter full størrelse i safari
Likte fargene veldig godt. Ble straks i mye bedre humør. Tror kanskje siden kan bli litt tom uten de diagonale strekene øverst og nederst, men ikke stol på noe av det jeg sier siden jeg på ingen måte har peiling på design.
zerpent: safari pleier å tilpasse seg til sidestørrelsen... er sida så stor at du må sidescrolle, trykk på plussen, også blir vinduet bredere, evt kan du bare ta tak i nederste høyre hjørne og trekke det ut til så stort du vil ha det.

forøvrig ser det ut som en spennende løsning har en magefølelse av at flash virkelig kan være nyttig for å få dette til å funke max
Atomet: Jeg vet at Safari tilpasser seg siden, men når bildet er større enn skjermen så hjelper det lite. Sorry at jeg krangler på det :P

Uansett så er jeg enig med atomet i at flash ville gjort seg på denne siden. Slik som jeg foreslo for KontraX sitt forslag så ville noe sånt hjulpet:

Forslag!
Logotytme
liasis's Avatar
Trådstarter
Jeg er ikke helt enig i flash-saken...men det er jo bare meg.

Målet er å løse mest mulig med html/css, det blir nok en del AJAX inni her for å slippe å reloade hele siden (at jeg ikke har peiling på javascript blir jo da en utfordring)