Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  187 17811
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Dough Vis innlegg
Jaja han får i det minste ikke mer sykepenger…
Vis hele sitatet...
Stortingsrepresentanter får uansett ikke sykepenger, de beholder bare godtgjørelsen de ellers mottar.
Sitat av Barte-Sam Vis innlegg
Først stjeler han solbriller, og så stjeler han fra fellesskapet.
Vis hele sitatet...
Å være sykmeldt er da virkelig ikke å stjele fra fellesskapet. Folk går på en liten smell av mindre stressende situasjoner enn det der, og det er ikke noen regel som sier at du ikke kan sykmeldes for forhold du er skyld i å ha pådratt deg selv. Det ville nok gått ut over ganske mange syke.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av *pi Vis innlegg
Å være sykmeldt er da virkelig ikke å stjele fra fellesskapet. Folk går på en liten smell av mindre stressende situasjoner enn det der, og det er ikke noen regel som sier at du ikke kan sykmeldes for forhold du er skyld i å ha pådratt deg selv. Det ville nok gått ut over ganske mange syke.
Vis hele sitatet...
Joda, men man har da dydssignalisering å drive med her, ikke ødelegg for dem.
Flere som kommer til å moxe plastposer fra selvbetjeningen nå som de koster over 4 kroner?
Sitat av Sjefen Sjæl Vis innlegg
Cancel culture er jo systemet?
Vis hele sitatet...
Kanskje hvis du lever helt og komplett på internett?

Det går et rykte om at Moxnes ble pressa til å gjøre det av en ukjent aktør som har noe langt grovere dritt på han. Beskjeden var å stjele noe til over tusen kroner på flyplassen. Det umiddelbare etterspillet var også basert på en instruks han fikk i forkant av hendelsen.
Sitat av funksjon Vis innlegg
Kanskje hvis du lever helt og komplett på internett?

Det går et rykte om at Moxnes ble pressa til å gjøre det av en ukjent aktør som har noe langt grovere dritt på han. Beskjeden var å stjele noe til over tusen kroner på flyplassen. Det umiddelbare etterspillet var også basert på en instruks han fikk i forkant av hendelsen.
Vis hele sitatet...
Kilde?
Moxnes puttet vel solbrillene i sin egen lomme før han i det hele tatt hadde forlatt butikken?

Hadde han nærmest ikke-eksisterende korttidshukommelse, ettersom han ikke husket at solbrillene faktisk ikke var hans - eller at de ikke var betalt for enda?
Sitat av funksjon Vis innlegg
Kanskje hvis du lever helt og komplett på internett?

Det går et rykte om at Moxnes ble pressa til å gjøre det av en ukjent aktør som har noe langt grovere dritt på han. Beskjeden var å stjele noe til over tusen kroner på flyplassen. Det umiddelbare etterspillet var også basert på en instruks han fikk i forkant av hendelsen.
Vis hele sitatet...

Jeg kan være enig i at det virker helt utrolig at noen velger å gå for ett slikt tyveri nettopp på taxfree’n, særlig som offentlig person, men det høres enda mer utrolig ut at det ble gjort under indirekte tvang.

ELLER VENT NÅ LITT… er solbrillene ett tegn/metafor som skulle signalisere at noe skulle forbli i mørket? Hva annet kan solbrillene symbolisere eller bety? Hugo Boss.. Nazisme?
Kan dette ha internasjonale forgreninger?
Sitat av something Vis innlegg
Flere som kommer til å moxe plastposer fra selvbetjeningen nå som de koster over 4 kroner?
Vis hele sitatet...
Tror de fleste mat butikker kjører en "anmelde uansett policy"
Kan like gjerne ta med en gulost hvis du først skal bøffe, reaksjonen blir den samme hvis du blir tatt.
Sist endret av vindaloo; 2. august 2023 kl. 06:40.
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Tror de fleste mat butikker kjører en "anmelde uansett policy"
Kan like gjerne ta med en gulost hvis du først skal bøffe, reaksjonen blir den samme hvis du blir tatt.
Vis hele sitatet...
Men hva om du bruker selvbetjeningskassa, og har med plastposen fra forrige handletur? Hvis du blir tatt ut i tilfeldig kontroll og de ikke kan se noen plastpose på kvitteringen din? Skal de ringe onkel da?
Sitat av Barte-Sam Vis innlegg
Men hva om du bruker selvbetjeningskassa, og har med plastposen fra forrige handletur? Hvis du blir tatt ut i tilfeldig kontroll og de ikke kan se noen plastpose på kvitteringen din? Skal de ringe onkel da?
Vis hele sitatet...
Bra poeng.

..men skal man ikke si i fra hvis man "varer" inn?
Sist endret av vindaloo; 2. august 2023 kl. 09:17.
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Bra poeng.

..men skal man ikke si i fra hvis man "varer" inn?
Vis hele sitatet...
Tipper veldig mange vil begynne å ta med eget handlenett / brukt pose nå som prisen har blitt så høy, men skal alle som tar med pose si fra i kassa før de går inn i butikken, så blir det mye å holde rede på for de som sitter i kassa.

Personlig kan jeg ikke tro at noen kommer til å få noe problem pga poser.

Dessuten: Det har hendt fra tid til annen at jeg har bedt om pose før jeg dro kortet, men så har ikke vedkommende bak kassa fått det med seg. Når jeg da spurte "...skulle jeg ikke få en pose?" så har jeg alltid fått, uten at jeg måtte betale for det. Så jeg tror ikke disse posene betyr noe særlig for dem.
Avgiften på 3+ kroner per pose er vel bare for de posene de selger vil jeg tro. For poser som er svinn er vel butikkene tap kun innkjøpsprisen på posen. Noe som sikkert kun er noen få øre.
Var på selvbetjeningskasse på Meny for noen dager siden og da var det ingen knapp for handleposer. Jeg vet sikkert at de har hatt det før men jeg trykte og trykte uten å finne noe og valgte til siste "tilkall betjening". Spurte etter pose-knapp og hun for tiden har de ikke pose-knapp. Regner med at menyene styres sentralt så da er det kanskje gratis poser nå?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...k-helseproblem

Da var Solbrille Moxnes tatt for fem nye tyverier. Denne gangen i dagligvarebutikker.
Skulle akkurat til å dele det samme. Snakker vi en form for kleptomani her?
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Skulle akkurat til å dele det samme. Snakker vi en form for kleptomani her?
Vis hele sitatet...
Konspirasjonsteoretikeren i meg sier han blir brukt for å lede oppmerksomhet bort fra noe annet og den rasjonelle tenkeren i meg sier at han antageligvis lider av en form for kleptomani.
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Konspirasjonsteoretikeren i meg sier han blir brukt for å lede oppmerksomhet bort fra noe annet og den rasjonelle tenkeren i meg sier at han antageligvis lider av en form for kleptomani.
Vis hele sitatet...
Påtvungen stjeling? Kommunismen skal tydeligvis fjernes med alle midler tilgjengelig
Oisann.

Jeg hadde hatt mer sympati for fyren dersom han hadde stjelt fordi han ikke hadde hatt penger til det.

Kanskje moxnes trenger BPA eller verge når han handler mat?
Ja, dette er jo så absurd at konspirasjonsteorier gir mer hold enn virkeligheten..
Har Moxnes blitt påtvunget til å stjele av bakmenn som besitter noe de bruker som utpressingsmiddel eller får Moxnes betalt av bakmenn for å ødelegge for partiet? Er bare fantasien som begrenser mulige løsninger..
Sist endret av Ipeds; 13. november 2023 kl. 16:01.
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Skulle akkurat til å dele det samme. Snakker vi en form for kleptomani her?
Vis hele sitatet...
Noen folk driver med fysisk selvskading, mens Moxnes stjeler, og det kommer på førstesidene. Man kan vel si at det er en form for psykisk selvskading.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Tror de fleste mat butikker kjører en "anmelde uansett policy"
Kan like gjerne ta med en gulost hvis du først skal bøffe, reaksjonen blir den samme hvis du blir tatt.
Vis hele sitatet...
Moxnes tok din anbefaling og stjelte nå 6 ostepakker - pluss en salmalaks.
Føler du skyld?
Det tror jeg var spiker’n i kista for hans videre karriere, nå fremstår han som en idiot.

Jeg likte foxy moxy litt jeg, syns han sa mye vettugt. Men nå har han dratt både seg og partiet ned i ei søle som de skal slite med å komme seg ut av.
Sitat av TAketbrett Vis innlegg
Moxnes tok din anbefaling og stjelte nå 6 ostepakker - pluss en salmalaks.
Føler du skyld?
Vis hele sitatet...
At Moxnes moxer er da ikke noe nytt.


Jeg tenker atdet er noe med livsfilosofien hans som fører til all moxingen.
Sist endret av Hans Høyhet; 13. november 2023 kl. 16:39.
Smart å stjele en gulost da. Nå er han jo ikke en grisk jævel men en syk mann. Lever i 3023 den mannen der.
Så det er sånn rødtvelgere tar opp "kampen" mot kapitalismen ja:P
Han har forskuttert kommunismen slik jeg ser det.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Veldig godt valg av forklaringen. Det er jo ingen som sa rødt vile stjele fra andre.. før dette eh.
Skulle likt å se hva folk sier på legelisten.no om fastlegen til Moxnes
For en bisarr sak..! Altså, jeg drev på med detta. Som ungdom og litt opp i ung voksen alder, men det kom til et punkt hvor "voksenmeg" tok et oppgjør med denne barnlige oppførselen og slutta. Jeg er ikke helt sikker på om det er innafor å kalle det selvdestruerende atferd når det er snakk om en i utgangspunktet svært dannet godt voksen mann!

Jeg skjønner godt at det kiler litt i konspinerva til noen av dere, det gjør det i min haha!

Er det et slags karakterdrap han begir seg inn på? Hvorfor isåfall?
Kan dette ha noe konsekvenser for jobben hans?
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Kan dette ha noe konsekvenser for jobben hans?
Vis hele sitatet...
Får sikkert ikke ta handleturen i lunsjen lenger.

Tipper han får noe kognitiv atferdsterapi og er tilbake om en stund. Er jo bare spill for galleriet det her.
Må vel være at han har blitt avhengig av frykten/spenningen i det han nasker noe og lettelsen han sikkert føler når han kommer seg unna. For jeg vil anta at disse hendelsene har kostet han dyrt både økonomisk og psykisk sett. Er vel ingen logisk grunn for at en, i utgangspunktet såpass respektert offentlig person skal gjøre noe slikt.
Å bli tatt èn gang for stjeling er flaut, men kanskje han tenker at om han gjør det flere ganger er det en "sykdom" og han er unnskyldt?
Sist endret av NokErNok; 13. november 2023 kl. 18:47.
Det er ikke typisk Rødt-folk å stjele selvom man er i mot skapt fattigdom og ødeleggende kapitalisme, som flest andre folk også er. Når du stjeler for småpenger og egentlig har råd og gjør det med viten om at du er under lupen og hele landet får vite hvor stakkarslig du er og vet at karrieren og ryktet for alltid påvirkes da går stjælinga dypere. Men om det er stormannsgalskap eller selvskading er det bare han selv som vet..

På wallen hans blir han hyllet for å stå frem om psykiske problemer og for å bane vei for andre menn å snakke om problemene sine. PR-stunt til Den internasjonale mannsdagen? Hehe, neida! Men faen så sprøtt. Av alle kjente politikere er han den siste jeg hadde trodd var klepto faktisk.
Noen politikere stjeler fra butikken, andre stjeler fra statskassa.
Sitat av Toreokjeks Vis innlegg
For en bisarr sak..! Altså, jeg drev på med detta. Som ungdom og litt opp i ung voksen alder, men det kom til et punkt hvor "voksenmeg" tok et oppgjør med denne barnlige oppførselen og slutta. Jeg er ikke helt sikker på om det er innafor å kalle det selvdestruerende atferd når det er snakk om en i utgangspunktet svært dannet godt voksen mann!

Jeg skjønner godt at det kiler litt i konspinerva til noen av dere, det gjør det i min haha!

Er det et slags karakterdrap han begir seg inn på? Hvorfor isåfall?
Vis hele sitatet...
Det er veldig absurd å ha en (tidligere) partileder stjele 6 pakker gulost og 1 stykk Salmalaks, ja.
Folk overtenker dette.

Jeg tviler på han gjorde dette for spenningens skyld, og jeg tviler på han har en sjukdom.

Han stjeler av samme grunn som meg: det er digg å spare penger. Om man bøffer en pakke karbonadedeig og jarlsbergost hver fredag blir det mye penger gjennom årene
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Folk overtenker dette.

Jeg tviler på han gjorde dette for spenningens skyld, og jeg tviler på han har en sjukdom.

Han stjeler av samme grunn som meg: det er digg å spare penger. Om man bøffer en pakke karbonadedeig og jarlsbergost hver fredag blir det mye penger gjennom årene
Vis hele sitatet...
Og blir du tatt er det 15.000kr i bot for noen pakker ost, vet ikke hvor lønnsomt det er akkurat.
Sist endret av Hans Høyhet; 13. november 2023 kl. 21:03.
Jeg er litt skuffet over dette stedet nå. Her er det flere folk med en diagnose enn uten, hvorfor skulle ikke det gjelde ham også?
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Det er veldig absurd å ha en (tidligere) partileder stjele 6 pakker gulost og 1 stykk Salmalaks, ja.
Vis hele sitatet...
Han vet hva som er dyrt 😂
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Jeg er litt skuffet over dette stedet nå. Her er det flere folk med en diagnose enn uten, hvorfor skulle ikke det gjelde ham også?
Vis hele sitatet...
Det kan godt gjelde han, men å være politiker krever tillit fra folket. Men hvordan kan man ha det om han stjeler? Diagnose eller ei. Oss andre dødelige kan miste jobb for mindre.
Jeg har en forklaring/teori som virker veldig plausibel:
1. Han gjorde disse siste tyveriene for å kunne stå fram som "psykisk syk".
2. Pressen / velgere gir han medfølelse og tilgir det som har skjedd.
3. Han vil ta kunne stå fram om ett års tid som friskmeldt etter behandling for "sykdommen" og folk vil akseptere han som politiker igjen. Han vil selvfølgelig stille opp på diverse talkshow for å snakke om den tilbakelagte tiden.
Sist endret av Ipeds; 13. november 2023 kl. 22:13.
Sitat av Ipeds Vis innlegg
Jeg har en forklaring/teori som virker veldig plausibel:
1. Han gjorde disse siste tyveriene for å kunne stå fram som "psykisk syk".
2. Pressen / velgere gir han medfølelse og tilgir det som har skjedd.
3. Han vil ta kunne stå fram om ett års tid som friskmeldt etter behandling for "sykdommen" og folk vil akseptere han som politiker igjen. Han vil selvfølgelig stille opp på diverse talkshow for å snakke om den tilbakelagte tiden.
Vis hele sitatet...
Han bør aldri få lov til å være politiker på topp nivå igjen og søke jobb ut ifra de kvalifikasjonene han har!
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Han bør aldri få lov til å være politiker på topp nivå igjen og søke jobb ut ifra de kvalifikasjonene han har!
Vis hele sitatet...
Enig, men jeg er sikker på at han dessverre kommer til å forsøke seg på et comeback som leder. Sluheten har ingen grenser innen politikk. Man så jo også hvordan han utallige ganger forsøkte å bortforklare første tyveri.
Sist endret av Ipeds; 13. november 2023 kl. 22:20.
Det ante meg at det er mange som har tenkt på dette med sympati, jeg var ute i hele dag og snakket med folk om det samme uten å sjekke internett. Kom akkurat hjem for å sjekke den lille Moxnes-tråden på Freak. Støtter Ipeds over. Meld deg inn i AP. Klatre i et tre. Stjel solbriller og legaliser. Drugs and murder.
Sist endret av supranaut; 13. november 2023 kl. 22:19.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Oss andre dødelige kan miste jobb for mindre.
Vis hele sitatet...
Særlig. Hvem andre enn polisen risikerer jobben om de gjør det han gjorde?
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Særlig. Hvem andre enn polisen risikerer jobben om de gjør det han gjorde?
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke stjeling fra butikk men det å laste ned filmer fra sider som piratebay er ulovlig og en jeg vet av ble tatt for det. Om det var arbeidsgiver som fant det ut eller politi vet jeg ikke, men han mista jobb med millioninntekt.
Uansett var poenget at stjæling og tillit ikke akkurat går hånd i hånd.
Sist endret av NokErNok; 13. november 2023 kl. 22:32.
kan det hende at han er bipolar?
...Arbeidsmiljøloven § 15-7 slår fast at arbeidsgiver kan gå til oppsigelse av arbeidstaker dersom det foreligger saklig grunn. Oppsigelse på grunn av tyveri eller naskeri må ses i sammengeng med omfanget...
......Har den aktuelle gjenstanden større verdi, kan eventuelt oppsigelse bli aktuelt. Har gjenstanden noe verdi, men likevel under om lag kr. 1 000,-, vil oppsigelse kunne være aktuelt. Har gjenstanden høyere verdi enn kr. 1 000, kan avskjed komme på tale.....

Solbrillene hadde vel rundt den verdien. Politiker er jo også et tillitsbasert yrke. Finnes veldig mange andre yrker som er mer passende hvis man absolutt må stjele på fritiden.

Ref: https://www.arbeidsrettsadvokater.no...ri-og-naskeri/
Sist endret av Ipeds; 13. november 2023 kl. 22:38.