Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 780
Nå skal vi se her. Har gjort opp meg en mening som jeg tror kan være forskjellen, uten å si det sikkert.

Svane 3

Trekking 9

Trekking 9 har lettere gir? Vet at den har noen flere gir. Tenker egentlig kun på hva som er forskjellen mellom syklene når det kommer til tunge og lette girene her ��
Sist endret av Jens1; 4. april 2023 kl. 10:00.
Det er vel all grunn til å tro det er Trekking 9 med 51 tenner bak som har det letteste girene.
Det sagt så må dette sees i sammenheng med antall tenner foran på krank som ikke er oppgitt på Svane 3.
Utveksling er tenner foran/tenner bak.
Sannsynligvis vil de være mer like i de tyngste girene og helt like hvis kranken er lik. Begge har 11t som tyngste bak.
Trådstarter
Sitat av Dough Vis innlegg
Det er vel all grunn til å tro det er Trekking 9 med 51 tenner bak som har det letteste girene.
Det sagt så må dette sees i sammenheng med antall tenner foran på krank som ikke er oppgitt på Svane 3.
Utveksling er tenner foran/tenner bak.
Sannsynligvis vil de være mer like i de tyngste girene og helt like hvis kranken er lik. Begge har 11t som tyngste bak.
Vis hele sitatet...
Ja, ringte inn og fikk beskjed om at det var enten 38 eller 42 på kranken. Kunne også få levert med annen kassett hvis jeg ville, husker ikke helt men mener det var 42t han sa. Hørtes ut som det var veldig god kundeservice der (hadde også hørt rykter om det). Tja, hvordan vil det da bli hvis jeg velger annen kassett? Vil det da bli lettere gir samt noe mer avstand mellom girene? 11/32 vs 11/42 kassett blir det vel da. Den personen som satt med dette var ut i permisjon og da ble jeg kanskje noe rask i tlf

Da tenker jeg at ved 25 km/t er det bedre med en 11/42 kassett?
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Da tenker jeg at ved 25 km/t er det bedre med en 11/42 kassett?
Vis hele sitatet...
Ved 25km/t er det de tyngste girene som er aktuelle ned mot 11t.

De letteste girene er de største med flest tenner bak som er "klatregir".