Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1061
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei freaks!

Jeg har over lengre tid hatt et ganske omfattende alkoholinntak. I hovedsak ute på byen, men også litt hjemme. Kort fortalt har jeg adhd, stort behov for stimuli, og har aldri lært meg hvordan man typ "drar hjem fra jobb og ser på Tv". Jeg lurer alltid på hvor det skjer, og søker nesten daglig etter noen å dra ut med. Er i en fase hvor jeg forsøker å utforske roligere levemåter enn jeg har praktisert de siste åra, og har tenkt litt på andre rusmidler der ute som man kan ha fine og milde rusopplevelser med hjemme i ro og fred, og som kan løfte den ellers ubegripelige kjedelige opplevelsen jeg synes det er å henge hjemme alene og ta det med ro over tid.

Jeg har lite erfaring med andre rusmidler utenom weed - og weed får jeg litt angst av. Kanskje jeg hadde fått mindre av å røyke brunt, mulig jeg prøver det. Men har noen andre tips til ålreite ting man kan putte i seg/mikrodosere på for dette formålet?
Mange har veldig god effekt av LSD mikrodosering. Typ 20mcg. Silicon Valley er kjent for technerds som gjør det for kreativitet. LSD har også vist gode resultater i behandling av alkoholavhengighet
Jeg har røyka mye cannabis, men får i grunn også fort angst av det. Tror veldig på begrepet "dosen er giften". Da snakker jeg ikke i denne sammenheng om toksisitet, men ubehag. For meg får jeg en roligere rus av weed enn hasj, men kan være vanskeligere å finne bra weed enn bra hasj. Kanskje prøve å legge egoet på siden ? Ta noen få trekk, vent noen minutter, før du evt tar mer. Kan få ganske mindfuck av cannabis hvis du ikke er vant til rusen. Om du klarer å dosere riktig, kan du få en svært behagelig opplevelse. NB: Passer perfekt med noe digg mat, comfy klær og en en chill film/musikk
Beste er vel å finne andre sunne alternativer, meditering, trening, en hobby/noe som opptar tiden. Ofte henger jo behov for rus sammen med livssituasjonen og stress man har i livet/mangel på noe fornuftig/meningsfullt
morkakespisende
Jeg har i det siste etter mye alkohol og harde rusmidler bestemt meg for å ta et avbrekk fra de begge på ubestemt tidsbasis. Etter en saftig nyttårsaften som konklusjon på fjoråret fikk jeg noen milde abstinenser på hva jeg har utsatt meg for de siste ukene, jeg skulle anta det verste var fra alkoholen og følgende dehydrasjon.

Tenker det blir tid for å utforske de lettere rusgivende plantebaserte stoffene etter å smake på hvertfall et par uker nykter.
Kratom, ashwagandha og diverse edibles er ting som virker ganske interessant for min egen del.

Håper du har det bra!
Sist endret av supranaut; 5. januar 2023 kl. 19:19.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av middlemanking Vis innlegg
Beste er vel å finne andre sunne alternativer, meditering, trening, en hobby/noe som opptar tiden. Ofte henger jo behov for rus sammen med livssituasjonen og stress man har i livet/mangel på noe fornuftig/meningsfullt
Vis hele sitatet...
Helt enig