Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1511
Hei, har laget et par nettsider tidligere som har ganske beskjeden trafikk. Har tenkt å bruke deler av sommeren til å lage en nettside som skal kunne generere mye trafikk. Jeg ønsker at inneholdet på nettsiden skal være slik at folk ønsker å komme tilbake. Jeg har tenkt på en meme side (artige.no/9gag etc) eller noe som listverse.com (topp 10 lister). Lurte på om noen her hadde noen ideer. Setter pris på gode tips (KP).
Skal du ha veldig mye traffikk på siden din må du ordne deg en dedikert server, eller fler. Har du fler kan du speile de og i tilfelle en kræsjer så kan du få routet traffikken over på en av de andre. Å optimalisere siden din til ikke å bruke så mange ressurser per besøkende er kanskje en god start?

Om du bruker wordpress: http://support.hostgator.com/article...zing-wordpress
Joomla: http://support.hostgator.com/article...imizing-joomla

Jeg har ikke så stor peiling på dette emnet, men tror det jeg har skrevet over er relevant. Skyt meg med sprettert om jeg er på bærtur.
Sist endret av Quasar; 23. juni 2014 kl. 01:09. Grunn: fordi jeg kan
@Quasar- Takk for tipset! Vet ikke hvor mye trafikk jeg må ha for at jeg trenger en dedikert server. Har tidligere kun benyttet meg av bluehost. Å ha en dedikert server bli muligens ikke aktuelt i første omgang, men visst antall besøkende øker veldig, så blir det sikkert nødvendig.
Sitat av tradingking Vis innlegg
@Quasar- Takk for tipset! Vet ikke hvor mye trafikk jeg må ha for at jeg trenger en dedikert server. Har tidligere kun benyttet meg av bluehost. Å ha en dedikert server bli muligens ikke aktuelt i første omgang, men visst antall besøkende øker veldig, så blir det sikkert nødvendig.
Vis hele sitatet...
Ja det blir vel en vurderingssak etter hvert som siden tar form dedikert server er nok ikke det du vil starte med om ikke det er for en bedrift du skal lage siden(noe du ikke skal). Blir mye unødvendig styr kan jeg tenke meg.
Sist endret av Quasar; 23. juni 2014 kl. 01:24.
Det er nok ikke så mye å hente på 9gag-kloner, da det finnes tusenvis av slike fra før av, og de aller fleste genererer ~0 trafikk. Du bør heller finne noe nytt som det ikke finnes et bra alternativ til. Sjekk ut Blackhatworld for tips/hjelp til trafikkgenerering.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Du kan lage noe lignende 9gag, bare med bilder som faktisk er morsom.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Du kan lage noe lignende 9gag, bare med bilder som faktisk er morsom.
Vis hele sitatet...
Tror nok ikke du alene klarer å generere nok trafikk, så OP bør ikke lage 9gag-klone med bilder du synes er morsomme, nei.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Når jeg ser slike tråder leser jeg bare: "Jeg vil tjene penger, men har ikke en god nok idé. Hvis du hjelper meg deg skal jeg være så forbanna takknemlig å gi deg KP". Du prøver ikke å maskere det en gang.

Jeg bare tipper, men hvis noen hadde hatt en god idé til netttside som kunne generere mye trafikk, så ville de kanskje laget den selv.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Du kan lage noe lignende 9gag, bare med bilder som faktisk er morsom.
Vis hele sitatet...
Må si meg enig med Muradi her, lag noe lignende 9gag uten memes!