Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2046
Har funnet en satelitt som ikke blir bruk av noen som helst. Fikk den mens jeg søkte på diverse frekvenser. Vet at det skal være mulig å sende informasjon via den. Så jeg tenkte å gjøre noe jævelskap. Sattelitten sender ut frekvenser på 448899xhz. Og dette er ikke langt unna frekvensene flere av satelittene nasa bruker. Det jeg lurte på om noen vet om en metode det er mulig å manipulere frekvensen på satelitten. Har prøvd med høybølge sendere og alt, men det funker ikke. Tenker en frekvens på ca -8133xhz eller noe...
Jeg kan ikke noe som helst om satelitter eller radio, men..:

1. Hvordan vet du at ingen bruker den?
2. Litt kjett å fucke noe som kanskje koster titalls millioner.

Hvis du finner ut av det så hadde det vært kult om du lastet opp litt info. Det er ikke hver dag man hører om slikt
Hvis satelitten sender signaler, så må den vel brukes til noe? Hvordan fant du den, forresten? Er den geostasjonær?

Hadde jo vært gøy hvis man kunne kapre den, og bruke den selv. Hvis den ganske enkelt er en sender/mottaker, kan du jo starte egen tv-kanal... =)
satelitter er jo ingen problem å hacke om du har en kraftig nok sender og utstyr som kan kommunisere med systemet satelitten kjører.
Hehe, du kan legge inn falske stats, slik at eierene tror at satelitten er på vei ned.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Dette er en vanlig kommunikasjonssatelitt som brukes til sending av tv-signaler til og fra mobile sendestasjoner. Du trenger godt over 100 W retnings-nøyaktig sender (350 watt er vanlig på satellittbilene BBC bruker, i alle fall), og kan komme i alvorlige problemer om du prøver, for det bryter med flere sett lover, deriblant militær etteretning og sivil- og militære sikkerhetslover.

Kan jeg komme med et forslag? Ikke gidd å kødd med satelitter. Folka som eier den kommer til å forsvare investeringen sin med nebb og klør, og om jeg tar feil (at du ikke har funnet en sivil TV-satelitt, men en militær satelitt), så får du et eller annen militærmakt på nakken - noe du ikke vil, tro meg.

Dessuten kan du ikke vite om satelitten ikke blir brukt? Det kan hende at det er krypterte digitalsendinger, (data, bilde, GPS eller annen info) hvor du kan ta imot signalet, men ikke dekode det.

Haje
_CQ_'s Avatar
Trådstarter
8 0
Det med satelitter er at det er umulig å vite hvem som mottar signalene. Og det er heller ikke umulig å manipulere sendere slik at hvor signalene ble sendt til blir abstarktisert, altså helt absurde steder, som feks, månen.

SharQ: All aktivitet ut og inn fra satelitten blir registrert, selv om selve dataen ikke kan tolkes(om den er kryptert).
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Om satelitten ikke sender informasjon, klarer du heller ikke å finne den, med mindre du bruker en eller annen high-tech radar.

Problemet er ikke hvor du sender signalene fra. Problemet er at dersom et militært (eller sivilt) fly flyr over mens du sender signaler til en satelitt, så vil de ikke bli spesielt blide.

H
Tror ikke vi behøver å bli tekniske engang hvis det er en militær satelitt. Da kan vi bare si at det er en dårlig ide uten noe forklaring. Samme gjelder egentlig hvis det er et selskap som eier den. Som jeg sa tidligere, den har en gang i tiden kostet noen flere titalls millioner. Ikke noe å kødde med. Men å finne ut hvem som eier den og hva den blir/ble brukt til kan jo være litt spennende. UTEN å ødelegge eller kødde med den seff.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Det som forbauser meg litt er dette: selv om du klarer å hacke en satelitt - hvorfor vil du gjøre det? Du klarer garantert ikke å hacke den umerket, og du klarer garantert ikke å bruke den lengre tid (over en time) av gangen uten at satelittens eier struper frekvensene du bruker.

Om du er interessert i satelitt-teknologi, hvorfor ikke ta et ingeniørstudie eller liknende istedet?

Fra satelitt-eierens ståsted - uansett hvor heftig du prøver å forklare at du er en "hacker", og bare prøver deg frem, er du en cracker, og de vil ikke like hva du prøver deg på, uansett hva det er.

h
_CQ_ : watch out for the laser beam self protection :P
* hmm... hadde vært litt morro å finne en av de mange gamle ubrukte satelittene som svever rundt der oppe og bruke den til noe... *
Jeg ser ennå ikke hva du har tenkt å bruke satelitten til, og hvorfor...

Mitt råd: drit i hele greia, og slapp av istedet. Idioti.
Noen som vet hva slags systemer de pleier å bruke på satelitter?

Regner egentlig med at det er spesialkodet til bruken for å utnytte hardware max og sikre mot nedetid. Ettersom hver kilo redusert betyr temmelig mange kronasjer spart så står det nok ikek noe gammelt ineffektivt windows og snurrer, for å si det sånn.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Tror nok det for det meste er spesialkodede systemer. Jeg vet at en del satellitter kjører på VxWorks, men det er vel den typen info som folk ikke vil skal ut så altfor mye.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
De, min gode mann _CQ_, er full av bull. Hvilket utstyr har de brukt til dette, om jeg tør spørre?
Si at du klarer å hacke satelitten. Hva har du tenkt til å bruke den til etterpå?
Opprinnelig postet av SharQ
[b]...Kan jeg komme med et forslag? Ikke gidd å kødd med satelitter. Folka som eier den kommer til å forsvare investeringen sin med nebb og klør, og om jeg tar feil (at du ikke har funnet en sivil TV-satelitt, men en militær satelitt), så får du et eller annen militærmakt på nakken - noe du ikke vil, tro meg....
Vis hele sitatet...
Ville bare komme med noen kommentarer, da jeg vet litt om satelitt-"markedet".
Har en slektning som er markedssjef for flere amerikanske selskap i europa innen romfart, og har tidligere jobbet for det amerikanske forsvaret. Som du sier, de som prøver seg på noe mot satelitter kommer garantert til å slite. Og om du her i Norge skulle treffe på en satelitt tilhørende US Army, vil norske myndigheter garantert ikke beskytte deg.

En slik satelitt er verdt ufattelige summer, og kontrakter på en oppskytning alene koster flere hundre millioner dollar. Derfor bør du, av dine egne økonomiske hensyn, ikke kødde med satelitter (for ja, du blir garantert tatt)
Spennende tema da Hacke satelitter er jo ikke hverdagskost.

Men også jeg lurer på hva man evnt. skulle bruke den til. Få en helt sinnsykt personlig terrabit-linje inn i stua? ;-)

Man kunne jo også starte TV-stasjon. Men tviler på at man kunne holdt det gående så lenge. Pirat-TV sendinger er jo forholdsvis sjeldne, med god grunn.
blir nok en skikkelig saftig bot uansett om det er us army, eller et annet firma som eiere den tviler på at de kommer til å gi seg så lett heller...

lykke til! :P
Tror kanskje at å prøve å fucke opp den sattelitten kan få fatale følger... Men hvis man allikevel vil prøve har man nok tatt seg litt for mye vann over hodet. hehe..
Lykke til !!
saaaaaaaaaklig. uansett hva du prøver på så får ikkje du noen som helst invirkning på den satelitten.....
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det finst ingen satelitt. Han er full av bull. Hva faen er en xhz eller abstarktisert?
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Om noen her faktisk klarer å hacke en satelitt, så vil trolig ikke et åpent forum være riktig sted å skryte om det likevel.

Om du klarer å installere NetBus på satelitten slik at vi kan åpne CD-skuffen på satelitten, så kan du gjerne poste skjermbilde.