Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 4243
hmm, det skal gå ann å på en måte hacke modemet sitt slik at man kan får høyere hastighet, har UPC, med et motorola surfboard modem (sb4200e).
Hvordan komme seg inn på modemet, eller hacke det, endre en eller annen verdi!?!? ikke vet jeg..
Det har ingenting å si på linjehastigheten om du "hacker" modemet. Linjehastigheten blir desverre regulert av din ISP og sånn er livet
"Før i tiden" kunne man få økt hastigheten ved å forandre noe i bredbåndsmodemet, da begrensningen lå der. Men tror ikke det er noen ISP som kjører slike systemer fortsatt.
magne-'s Avatar
Trådstarter
synd... jeg syns det er tregt med 1024/256
Hmm tror da at ISPen min kjører gjennom modemet.. Til en fyr hadde de glemt å sette sperre på, så han fikk inn så mye båndbredde han kunne ha..

Så how can man hacke modemet?
Opprinnelig postet av RsN
Hmm tror da at ISPen min kjører gjennom modemet..
Vis hele sitatet...
Du ville nok ikke hatt internett om de ikke gjorde det. Du får heller ikke til å hacke modemet ditt, som sto lenger opp, med mindre du hacker ISPen på en lur måte.. Noe jeg tviler på at du har sjangs til å klare
Oops mente at jeg tror de kjører begrensingen gjenom modemet
haha folk uttaler seg så mye som de ikke vet noe om : oppgitt: Jaja sitter med smartcall kabelnett med 600kbit og fixer det sånn at jeg får 2500kbit på itavisen sitt speedometer. JJ pm om du fortsatt er interessert, har forresten samme kabelmodem

Kan legge til at jeg hjalp 4-5 andre i samme området, har ikke akkurat fått noen klager fra de

* Kan også legge til litt om hvordan det gjøres (Ihvertfall hos smartcall, og regner med det samme gjelder for de andre ISP'ene som bruker motorola surfboard. Når modemet starter opp spør den etter en config fil som ligger lagret på en TFTP Server (som har en bestemt ip ). Isp'ene bestemmer hvilken fil som skal lastes ned, i mitt tilfelle pluss.cfg (andre: basis, super og mega.cfg (som egentlig ikke er listet opp som noe alternativ hos Smartcall.no). I denne config fila er det lagret informasjon om hvilken inn og uthastighet du skal ha, samt hvor mange personer som kan dele linja.

*Here comes the fun part * (dæven kunne trengt mer engelsk undervisning...? )

Det du gjør er å lure modemet til å tro at du er tftp servern som den skal hente config fila fra. Først må du hente ned mega.cfg for å få full utnyttelse. (Det skal egentlig gå an å redigere en egen config fil å stille inn opptil 10mbit, men de har vel lagt inn sperre for dette). Deretter skifter du ip til den bestemte tftp servern, og gateway'n er modemet (standard: 192.168.100.1). Så kjører du tftp server og pinger modemet og den vil da hente ut filen fra din maskin (modemet må først startes på nytt). Etter det er det bare å stille inn slik at du mottar ip automatisk fra dhcp og gå inn på itavisen.no og se at du får 2500kbit på speedometeret

P.S. Denne operasjonen må du gjøre hver gang modemet slå's på.
P.S.2 Kan eventuelt lage guide med filer..

(Ja har lite å gjøre på jobben... )
Sist endret av n0||i; 1. desember 2003 kl. 08:55.
*Update* Syns jeg har skrevet så mye at den fortjener og komme under nye poster
Hehe ja det gjør den. Neeh har sett værre engelsk. Men hva jobber du med siden du har tid til å lære bort litt black-hat? Og jeg vil gjerne få bedre utlinje for 128 er ikke nok Hadde vært genialt på LAN....

Det er kabel modem man snakker om her ja?
Opprinnelig postet av RsN
Hehe ja det gjør den. Neeh har sett værre engelsk. Men hva jobber du med siden du har tid til å lære bort litt black-hat? Og jeg vil gjerne få bedre utlinje for 128 er ikke nok Hadde vært genialt på LAN....

Det er kabel modem man snakker om her ja?
Vis hele sitatet...
ja...
men nå skal jeg prøve å forstå den modem guiden din
(er syk så jeg greier ikke onsentrere meg onkli..)
edit: du må forklare meg på en annen måte hvordan gjøre dette trinn for trinn.
har lasta ned tfp server, men hvor i hel, skal jeg finne de config filene?

CDocuments and Settings\Magne>ipconfig

IP-konfigurasjon av Windows 2000

Ethernet-kort Lokal tilkobling:

Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks . . . . : chello.no
IP-adresse. . . . . . . . . . . . . . . . : 80.111.207.232
Nettverksmaske. . . . . . . . . . . . . . : 255.255.248.0
Standard gateway. . . . . . . . . . . . . : 80.111.200.1
Vis hele sitatet...
Sist endret av magne-; 1. desember 2003 kl. 13:27.
Denne kan være til hjelp: http://www.ftp4warez.net/themes/blue/uncap.asp

Leste den for noen år siden, men trodde det bare var kødd.
vetta søren hvor jeg finner de config filene

edit: det funka dårlig, fordi de filene var error 404..
Sist endret av magne-; 1. desember 2003 kl. 13:52.
Det skal mye til for at det er i modemet... Jeg bestilte linjeoppgradering for ikke så lenge siden.. eneste de gjorde var å endre noe på sentralen.. så plutselig hadde jeg mer. (bare telenor som er dum nok til det :P)

Men altså.. ADSL er ADSL.. prinsippet bygger på å øke innhastigheten og kabellengden og dermed få bedre innhastighet. Man kan IKKE få snudd ADSL og man kan heller ikke få den symetrisk sånn helt uten vidre. Man kan heller ikke få full duplex.

(joda, du kan godt skaffe deg en telefon-sentral hjemme og legge ADSL-modemet i andre enden hvis du fikk lov av telenor, men det ville kostet mange ganger mer enn det som det koster for SDSL uansett :P)
etter det jeg har funnet ut må jeg:

*finne ipen til der jeg laster ned config fila som sier hvor mange kb/s jeg skal ha
*sette den ipen, som ipen på pcen min.
*sette opp en tftp server med en config fil til modemet.
*done.

Sist endret av magne-; 1. desember 2003 kl. 15:36.
http://www.tcniso.net/ <--- finner du alt du trenger

Å nei, det funker ikke på adsl som er bygd opp på en helt annen måte.

Det beste er å laste ned OneStep Zup, og kjører modem info, da får du vite det meste du trenger (krever msjvm eller sunjvm). Og kjør tftpserver.exe (tcnisoStep5) og bruk den som server. Config fila kan lastes ned med tcnisoStep2.exe. Har du smartcall, last ned mega.cfg, å det er ikke noe vits å prøve å redigere den til 10mbit, det vil ikke funke... Husk å skifte navn fra mega.cfg til pluss.cfg (hvis du har pluss abb.) og legg den under samme katalogen som du kjører tftp servern.
vel det er umulig å følge guiden fordi det kommer feil som detikke står noe om...
jeg fåkke tilgang til http://192.168.100.1/address.html
men jeg dro ut coax kabelen og restarta modemet, da kom jeg inn satt inn coaxen refresha siden som faen, i det siste sekundet så kunne jeg se det som man egentlig ikke skulle sett dvs:
screenshot
når jeg liksom skal få imot den config fila og det på tcniso step 2 så kommer:
It appears the ISP is blocking outside download from
the TFTP Server. There is a Work around for this. Go
to http://192.168.100.1 and click "ADDRESES" at
the top of the page, Look for an entry that says
"HFC IP ADDRESS" change your IP to this value and
and you default gateway to 192.168.100.1 then try
again. This will trick the TFTP server in to thinking
your the modem asking for the file
Vis hele sitatet...
vel jeg satte den hfc adressen som ip, da kom det at en annen pc i nettverket hadde samma ip, velg en annen dvs, jeg tok samma ip som servern til chello men kanskje jeg skal koble fra nettverkskabelen og så prøve, gud vet.. virker som om jeg har en slags firmware og opplegg som er litt anderledes enn det som står på den sia..

edit hvor mange minutter tar det å starte opp onestep upp elle rhva det heter, det vinduet har stått der i 2 minutter...
Sist endret av magne-; 1. desember 2003 kl. 18:47.
http://192.168.100.1/address.html skal du kunne gå innpå uten videre, ikke noe hokus pokus der, sida er laga for at det skal være mulige å lese fra den (!)

Du har kjørt tcnisostep 1 først da? Og det er lite vits i å skifte til hfc adressen... OnestepZup skal startes i løpet av sekunder, så lenge du har jvm?
har hørt om noen som greide å "hacke" telenor slik at man fikk laste ned å mye man orket (med kvotesperre). var det bare okseavføring, eller er det mulig?
Opprinnelig postet av n0||i
http://192.168.100.1/address.html skal du kunne gå innpå uten videre, ikke noe hokus pokus der, sida er laga for at det skal være mulige å lese fra den (!)

Du har kjørt tcnisostep 1 først da? Og det er lite vits i å skifte til hfc adressen... OnestepZup skal startes i løpet av sekunder, så lenge du har jvm?
Vis hele sitatet...
Configuration Manager
Messages

This page displays status information.


Page not available.
Vis hele sitatet...
kommer det, den xtep greier ikke starte, ja jeg har java fra sun stedet, jeg kan buke kommandoer i dos osv, har verjson 1.3 men må jeg har 1.4?
Noen som har gjort fremskritt i denne sammenhengen med UPC-kabel-internett? *Nyskjerrig*
"waxing your modem trying to make it go faster"

fra... all about the pentiums eller noe
Noen som vet om dette går med telenor avidi sine kabelmodem?Prøvde noen av tutorialene, men finner ikke den "instillings-sida" til kabelmodemet som det linkes til over...

Noen som har fått dette til å funke eller har noen tips?
Kan prøve å bruke en standard BUS-trojan til å komme seg gjennom protokollen. Gjør først om <trojan>.exe eller .sys til <trojan>.txt så legger du inn følgende data helt i begynnelsen av dokumentet: 11001.1122.0011.22.22.11.11100. Enhver beskyttelse protokollen ville ha vil bli oversett.

Funnet på http://www.thedreamofhacking.net
Sist endret av _CQ_; 9. desember 2003 kl. 23:35.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Opprinnelig postet av frekkmann
har hørt om noen som greide å "hacke" telenor slik at man fikk laste ned å mye man orket (med kvotesperre). var det bare okseavføring, eller er det mulig?
Vis hele sitatet...
Jeg tror det var okseavføring. Jeg har hørt om folk som har brukt andre passord/login og logge på med, og dermen ikke ha kvote. MEn det blir ikke hacking, det er omgåing eller noe =)
Hei på dere. Jeg har tele2 adsl med 704/128 linje.

Modemet er et Thomson Speadtouch. er det mulig å gjøre om på dette modemet så jeg får raskere linje?
Jeg er ikke sikker på om det er et modem eller en router, for de er nemmeli slik at jeg trenger ikke logge på internett, jeg er bare på nettet med en gang jeg skrur på maskinen..

Noen som vet om det er noen måte å kunne sjekke litt iinne på modemet/routeren? har testet med http://192.168.0.1 og http://192.168.100.1 men ingen av de funker.
Med adsl blir det fort hakket verre. Såvidt jeg vet er det kun kabel man kan lure slik at man selv er tftp-serveren.
Sist endret av Nichotin; 19. desember 2003 kl. 17:17.
Opprinnelig postet av Rune_
Hei på dere. Jeg har tele2 adsl med 704/128 linje.

Modemet er et Thomson Speadtouch. er det mulig å gjøre om på dette modemet så jeg får raskere linje?
Jeg er ikke sikker på om det er et modem eller en router, for de er nemmeli slik at jeg trenger ikke logge på internett, jeg er bare på nettet med en gang jeg skrur på maskinen..

Noen som vet om det er noen måte å kunne sjekke litt iinne på modemet/routeren? har testet med http://192.168.0.1 og http://192.168.100.1 men ingen av de funker.
Vis hele sitatet...
Nå kan jeg bare snakke ut fra Telenors system da, men der styres ihvertfall alt fra eksterne systemer, hastigheten har ingenting med modem å gjøre, det kjøres mot ett eget managment system for akkurat det.