Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 3811
Heisann.

Jeg har to kamerater som misliker religion like mye som meg selv. Vi har snakket om å ta en liten tur ut om natten å henge opp skilt på såpass mange kirker at det vil bli oppmerksomhet rundt det. Vi har alle egen bil så vi vil kjøre hver for oss. Vi har også planlagt hvem kirker vi skal ta oss av, sånn at vi ikke drar til samme kirker.

Kan vi få noe stress for dette om noen skulle finne ut hvem som har gjort det?

Vi kommer selvfølgelig ikke til å gjøre noe hærverk eller andre ting som ikke er bra. Vi skal kun gå inn på kirkegården, henge skiltet på døra og dra.

Vi har funnet ut hva vi som skal stå på skiltene, det skal også stå det samme på alle. Så budskapet blir klart. Men selvfølgelig, dere må bare komme med forslag!
Så lenge dere bruker tape og ikke spiker eller tegnestift for å henge opp skiltene risikerer dere neppe noenting, men vær klar over at skiltene vil bli fjerna av kirketjeneren så snart arbeidsdagen begynner.

Skal dere komme med et budskap ville jeg ha sammenlignet meg med det Martin Luther gjorde da han hang opp tesene (han gjorde egentlig ikke det fysisk, men det er sånn vi har lært historien). Kirken trenger å reformeres og det kan dere også fortelle media. Lat som om dere kommer fra en organisasjon og send ut en pressemelding til lokalpressa samtidig som dere henger opp plakatene.
Hva er egentlig formålet med denne "operasjonen", opplyse, engasjere eller provosere?
Det kommer nok helt an på hva dere evt. har valgt å skrive.
Hvis dere skriver "Brenn i helvete, jævla jøder" på div synagoger, eller noe sånt, så vil dere i det minste få mange motstandere.
Sitat av Troennes Vis innlegg
Hva er egentlig formålet med denne "operasjonen", opplyse, engasjere eller provosere?
Vis hele sitatet...
Formålet er å prøve å få fram hvor idiotisk det er. Hva du vil kalle det er opp til deg. Noen ser på det som opplysning, andre vil se på det som provosering.

Hadde vært fett om flere her ble med forresten. Jeg kan fortelle senere hvilken dato det blir, og hva som skal stå på plakaten.
barnslig. misliker dere religion så drit i den. Føler dere en trang for å ytre hat mot en reiligon så har dere ett standpunkt og deltar i religion.

edit: Dere skal være forsiktig da det er mye hærverk og verdt flere kirker som har verdt prøvd påtent de siste dagene
Sist endret av Rammlied; 13. april 2011 kl. 01:02.
Sitat av Rammlied Vis innlegg
barnslig. misliker dere religion så drit i den. Føler dere en trang for å ytre hat mot en reiligon så har dere ett standpunkt og deltar i religion.
Vis hele sitatet...
Hvem har sagt noe om hat? Vi kommer ikke til å henge opp en plakat hvor det står "sug kuken min". Det som skal stå på den vil være saklig. Bare så det er sagt.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Det vil ha null effekt. Målgruppa vil ikke la seg påvirke, budskapet vil ikke nå frem.
Skummelt at dere har lappen, men ikke forstår hvor meningsløst dette prosjektet er.
Finn på no mer konstruktivt.. boksing eller noe sånt
Sist endret av Bothrops; 13. april 2011 kl. 01:07.
Er absolutt enig i at dette høres bortkastet ut.
Ser ikke helt poenget med å henge opp skilt? Hvorfor?
Å la folk drive med religion (den kristne religionen norge har skader da ingen), må da få være deres egen sak.
Det er som om noen skulle hacket bloggen din å satt opp et oppslag på forsiden hvor h*n forklarer hva som er galt med bevisste drømmer. Evt kommentert alle innleggene dine med nedtalende kommentarer.

Meningsløst, finner helt sikkert noe bedre å bedrive tiden med enn å prøve å overtale andre til at deres trossyn er feil (er ateist selv).
Ser ikke helt hva dere håper å oppnå med noe slikt, foruten å provosere kirkegjengere. De få som faktisk kommer til å se lappene kommer til å fnyse av det, for så å rive de ned. Husk at dette er religiøse mennesker som - om de har noe respekt for seg selv og sin tro - ikke lar seg overbevise av noen tilfeldige anti-religiøse ytringer og vitenskapelige fakta tapet opp på kirkedøra deres. Uansett hva dere skriver har de nok hørt det utallig mange ganger fra før av, og valgt å se bort fra det hver gang. Tviler også på at dere vil få noe særlig oppmerksomhet rundt dette, men for all del; hold oss oppdatert.
De veit at dei fleste kristne berre blir sterkare i trui av motgang? Ser ikkje heilt poenget.
Å opplyse og engasjere seg i en sak, det skjønner jeg. Men å kun kritisere en person relgiøse ståpunkt, fordi du mener noe annet, det blir bare for domt. Siden du også skriver at du har lappen er det med det sikre at du er over 18 år gammel, og du burde vel ha en noenlunde mere oppegående tankegang etter alderen.

Vi kunne jo også se slik på det at jeg finner beviste drømmer for svada og idiotisk etter å ha lest bloggen din, men det er en ren provokasjon jeg holder meg for god til. Det ville ikke tjene hverken deg eller meg noe godt. Jeg unner deg absolutt din tro/mening i frihet, men din tankegang her stiler jeg meg ytterst kritisk til.
Sist endret av Troennes; 13. april 2011 kl. 02:51.
Sitat av Rammlied Vis innlegg
Føler dere en trang for å ytre hat mot en reiligon så har dere ett standpunkt og deltar i religion.
Vis hele sitatet...
Ehh kan du forklare hvordan en trang til og "ytre hat" mot en religion gjør at man... deltar i en religion?

Jeg er usikker på om dette er "barnslig" eller en god idè. Det kommer an på hva du henger opp. Men for at noen slags melding og idèer skal heves, så trengs det nok mer enn og henge opp en plakat/skilt osv. Har dere mye spenn, kjøp mange "God Is Not Great" av Hitchens

Religion er en uting, den har ingen plass i det 21. århundre, eller andre århundrer for den saks skyld... Hvis det ikke hadde vært for religion, hadde det ikke vært noe Dark Ages, og den menneskelige kunnskapen hadde vært flere 100 år framover.
Bare et spørsmål, sånn på siden; Har dere begge meldt dere ut av statskirken?
shit was so cash
Anda22's Avatar
Og henge opp skilt på kirkene er egentlig bare waste of time. Det er ingen som kritiserer deg for din religion/ureligiøse tilhengelse, så hvorfor gjøre det ?

Og i tilleg hvorfor akkuratt kirken ? Det virker som det er bare kirken freak's sikter til. Er det et ekstremt hat mot kirken bare fordi det er landets religion ?
Hvorfor ikke bare gå og henge opp noen skilt på synagoger menst du først er i gang med dette. Eller er det for "dumt" og angripe en religion bortsett fra kristendommen ?

Ærlig talt, vist du er så imot religion så la det vere. Det gjør det ikke bedre og gå og henge opp skilt på noen kirker.
Om dere absolutt skal gjennomføre denne dårlige planen (som ikke vil føre til noe) så burde dere i hvertfall stå for det dere gjør. Altså, blir dere tatt for det, javel.

Lite vits å være motstander og prøve å endre noe om man er for pinglete til å ikke stå for det selv om noen oppdager det.
Hva har kirkegjengerne gjort mot deg? Dett er jo fullstendig meningsløst. Norske kirkegjengere er like harmløse som alle andre her i landet, og du har INGEN som helst grunn til å tråkke på deres religion!

Den eneste motivasjonen jeg tror du kan ha, er kanskje økonomisk. Den Norske Kirke koster staten masse i løpet av året. Men hvis du er uenig i dette, kan du ta det opp politisk.

Hvis jeg ser en slik sak som dette på nyhetene, ringer jeg politiet asap.
Uten å kunne svare på noen av spørsmålene.

Gjør det uansett!
Jeg bryr meg ikke om budskapet deres, det er bare bra at folk står frem med meningene sine.
Stick it to the man, dude :P
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Det eneste du kommer til å oppnå er å gi en ansatt i kirken en litt dårligere start på dagen. Intet mer, intet mindre.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Som alle sier, dette vil ikke gi mye oppmerksomhet, dere bør heller lage en blogg.
Ble litt redd for at dere skulle stifte eller spikre opp skiltene deres på døra, men DonTomaso hadde heldigvis nevnt tape.

Ble jævli nyskjerrig på hva dere hadde tenkt å skrive.. Kan du skrive ordrett i en post hva som skal stå på plakaten ?
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Formålet er å prøve å få fram hvor idiotisk det er. Hva du vil kalle det er opp til deg. Noen ser på det som opplysning, andre vil se på det som provosering.

Hadde vært fett om flere her ble med forresten. Jeg kan fortelle senere hvilken dato det blir, og hva som skal stå på plakaten.
Vis hele sitatet...
Om du er såppass gammel at du har bil, så foreslår jeg at du begynner og vokse opp. Tiden der man ''hater religion'' og skal oppføre seg som drittunger er over.

Hva prøver du og få fram? Tror du ikke det er folk som har prøvd på det samme, bare x1000000000000? Altså, jessufader. Du er gammel nok til at du har bil, bruk hodet gutt! Det er opp til hver enkelt hva dem vil tro på, uten at du skal drive og henge opp plakater der du prøver og overbevise dem om at din synsvinkel på det er rett?

Jeg er selv ikke kristen, og må si at jeg syns det er idiotisk og gå og tilbe en eller annen ''gud''
Men jeg som litt yngre enn deg, har såppass vett i hodet at jeg respekterer at noen velger og tro på gud. Det blir opp til hver enkelt, så ikke latterlig gjør deg selv.

Det vil bli sett, og glemt. Det kommer ikke til og bli noen oppmerksomhet rundt dette, wast of time.
Sist endret av ghettokid; 13. april 2011 kl. 09:11.
Norskehesten
Alden's Avatar
hvorfor skal dere lurer dere rundt om natten å spre ett budskap dere ikke vil bli tatt for?
en gjeng med feiginger vil jeg kalle dere.. stå fram på søndag utenfor kirkedøren når det er gudstjeneste og fortell dem hvorfor du mener kirken tar "feil"...
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Sitat av steinarlima Vis innlegg
Hva har kirkegjengerne gjort mot deg? Dett er jo fullstendig meningsløst. Norske kirkegjengere er like harmløse som alle andre her i landet, og du har INGEN som helst grunn til å tråkke på deres religion!

Den eneste motivasjonen jeg tror du kan ha, er kanskje økonomisk. Den Norske Kirke koster staten masse i løpet av året. Men hvis du er uenig i dette, kan du ta det opp politisk.

Hvis jeg ser en slik sak som dette på nyhetene, ringer jeg politiet asap.
Vis hele sitatet...
Hahaa! Tipse politiet om hvem som ytret sin mening ved å teipe opp et papir på kirkedøra! Du er jammen meg en virkelig hverdagshelt!!
Sitat av fcknfreak Vis innlegg
Hahaa! Tipse politiet om hvem som ytret sin mening ved å teipe opp et papir på kirkedøra! Du er jammen meg en virkelig hverdagshelt!!
Vis hele sitatet...
Vel, personer som gjør slike ting som dette, er gjerne personer politiet gjerne vil ha oversikt over. Hvem vet hva annet faenskap de kan finne på å gjøre.
Som andre nevner lengre opp i posten, dette vil nok ikke skape noe som helst blest. Skiltene vil bli tatt ned 05.30 om morgenen. Fester dere skilt på mange nok kirker blir det kanskje en liten sak i Romerikes Blad eller noe lignende.

Sett heller opp skilt i nærområde rundt kirkene. Kanskje noen rundt omkring i sentrum også.
Slå opp mange skilt med morsomme og saklige opplysninger. Sett opp en blogg, og putt adressen til nevnte blogg på skiltene. Sørg for at mange mennesker ser disse skiltene, ikke bare en gretten gammel gubbe.

Prøv også å satse på en politisk tilnærming. Ikke prøv for hardt å latterligjøre kirken (det klarer den fint på egenhånd).
Dette vil bare bli oppfattet som barnslig og hatsk. Sats på info rundt statskirken og hva den innebærer.

Lykke til!
Sitat av steinarlima Vis innlegg
Vel, personer som gjør slike ting som dette, er gjerne personer politiet gjerne vil ha oversikt over. Hvem vet hva annet faenskap de kan finne på å gjøre.
Vis hele sitatet...
Ja, hvem vet hva disse monstrene finner på neste gang. Kanskje de går så langt som å bruke stiftemaskin? Eller kanskje de hiver snøballer på kirka!
Sitat av Amitabha Vis innlegg
Ja, hvem vet hva disse monstrene finner på neste gang. Kanskje de går så langt som å bruke stiftemaskin? Eller kanskje de hiver snøballer på kirka!
Vis hele sitatet...
Gud forby!
Det er litt morsomt. Min forgje tråd om religion fikk mye støtte. Men nå når jeg tenker på å faktisk gjøre noe med ytringene mine ber dere meg drite i det?

Og for dere idioter som tror vi skal lage kvalme og hærverk. Det skal vi altså ikke gjøre. Vi har litt over 40 kirker innen rekkevidde. Tar vi alle de på en natt blir det garantert oppmerksomhet rundt det. Jeg står gjerne frem etter jeg har gjort det.

Det som skal stå på lappen vil jeg ikke fortelle enda. Men det skal være saklig og med et snev av ironi.
Sitat av steinarlima Vis innlegg
Vel, personer som gjør slike ting som dette, er gjerne personer politiet gjerne vil ha oversikt over. Hvem vet hva annet faenskap de kan finne på å gjøre.
Vis hele sitatet...
Politiet vil ha oversikt over voldsmenn, dem driter kraftig i drittunger som henger opp postit lapper. Same shit som ''spark meg i ræva'' på ryggen til folk, de gir faen.

Sitat av Roundsound Vis innlegg
Vis hele sitatet...
En ting er nolifere som gamer hele tia, og ikke gjør en dritt annet.. men sånt som det der er så trasig at jeg får ondt i levra. Hva slags drittunger er det snakk om? Folk har rett til og tro på hva enn dem nå vil, om det er gud, buddah, allah eller julenissen må da vel for faen være det samme, det anngår ikke deg / dere så ikke latterlig gjør deg / dere selv.
Sist endret av ghettokid; 13. april 2011 kl. 18:17.
Jeg har den tankegang at samfunnet ikke burde støtte opp det hver enkeltperson tror på, altså vil jeg avskaffe statskirken og støtte til alle andre trossamfunn.
Og det er ikke bare av økonomiske grunner jeg mener dette.

Dersom dere har noe konstruktivt å komme med, og ikke noe tull eller kvalm, så har dere nok min støtte.
Kan dere gi noen hint til hva dere vil oppnå med lappene?

Som sagt tidligere, så bør dere ikke bruke tegnestifter eller noe annet som skader.
Bruk kanskje heller ikke teip. Lag et hull øverst i arket, eller lag et oppheng med ei snor, og heng/knyt den på dørhåndtaket.
Det beste hadde vært å brenne kirka egentlig.
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Det er litt morsomt. Min forgje tråd om religion fikk mye støtte. Men nå når jeg tenker på å faktisk gjøre noe med ytringene mine ber dere meg drite i det?

Og for dere idioter som tror vi skal lage kvalme og hærverk. Det skal vi altså ikke gjøre. Vi har litt over 40 kirker innen rekkevidde. Tar vi alle de på en natt blir det garantert oppmerksomhet rundt det. Jeg står gjerne frem etter jeg har gjort det.

Det som skal stå på lappen vil jeg ikke fortelle enda. Men det skal være saklig og med et snev av ironi.
Vis hele sitatet...
Den forrige tråden din var en diskusjon på et forum.
Den var ikke hengt opp utenfor en kirke.

Lær deg noe som kalles respekt for andre mennesker og start heller en blogg om det du ønsker å skrive på lappen. Å henge opp lapper på kirkedører er unødvendig.
Håper du for en form for straff for det om det blir gjort, kan kanskje grense til sjikanering?

I L.K's tid var det kanskje nødvendig, men i den moderne verden finnes det [f]mye bedre[/f] måter å bli hørt på.
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
Det beste hadde vært å brenne kirka egentlig.
Vis hele sitatet...
Idiot, eier du normal tankegang..? Man gjør ikke slikt. brenne kirka?

Håper faktisk du va sarkastisk, for din egen del
Sist endret av ghettokid; 13. april 2011 kl. 18:36.
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Idiot, eier du normal tankegang..? Man gjør ikke slikt. brenne kirka?

Håper faktisk du va sarkastisk, for din egen del
Vis hele sitatet...
Normal tenkegang? Hadde folk vært normal hadde det ikke eksistert kirker i verden, ikke religion heller forsåvidt.
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
Det beste hadde vært å brenne kirka egentlig.
Vis hele sitatet...
Da hadde vell kirka antageligvis fått noe erstatning av staten eller liknende. og da virker det vel mot sin hensikt?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
det eneste dere oppnår med dette, er:
1. presten eller andre i kirkens menighet ser det tidlig, og river det ned, eller:
2. noen som har/skal ha en betydningsfull dag i sitt liv (giftemål? begravelse?) ser dette, og føler dagen sin trampet på.

et tapsprosjekt, uansett hvordan dere vrir eller vender det.
voks opp.
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
Normal tenkegang? Hadde folk vært normal hadde det ikke eksistert kirker i verden, ikke religion heller forsåvidt.
Vis hele sitatet...
Og det er du, noe som mest sannsynlig er en drittunge i stand til og si?

Jo, jeg mener selv at religion ''er noe tøv'' men vet du hva? Jeg respekterer dem som tror på det, for det er demmes valg. ikke ditt, ikke mitt, men demmes. Og du eller noen andre burde ikke '' ta saken i egne hender'' for du kan sitte hjemme, se på tv og gjøre dine dagligdagse ting, uten og måtte tenke på hvor noen andre er, hva dem gjør elelr hva dem liker, og tror på. Om ola normann velger og tru på gud, og ha en tro er det noe du skal drive internasjonalt kraftig i. Om du ikke ser det selv, foreslår jeg at diskusjonen ender her. For vet du hva, du er ikke i en posisjon til og fortelle hva som er dumt, teit eller vettig. Hva som er rett for deg, er ikke rett for alle. respekter det.

Kirker og religion har eksistert så lenge menneskeheten har eksistert, men du som tja.. har eksistert 14-15 år kanskje? Har såklart rett* sarkasme*

Edit: 14-15 var noe jeg tippet, da du ikke virker så veldig moden av deg.
Sist endret av ghettokid; 13. april 2011 kl. 18:55.
Hvis dere er ute etter oppmerksomhet, kan dere henge skiltene på moskeer istedet for kirke.
Sitat av Løken92 Vis innlegg
Hvis dere er ute etter oppmerksomhet, kan dere henge skiltene på moskeer istedet for kirke.
Vis hele sitatet...
Må si at det og er barnslig og idiotisk, de har og sin religion. Om vi derrimot kunne flyttet en god andel invadrere hjem hadde jeg blitt fornøyd jeg.

Edit: NEI, jeg er ikke rasist. Er realistisk av meg
Sist endret av ghettokid; 13. april 2011 kl. 18:57.
Sitat av Løken92 Vis innlegg
Hvis dere er ute etter oppmerksomhet, kan dere henge skiltene på moskeer istedet for kirke.
Vis hele sitatet...
Vi har moskeer innen rekkevidde også. Så du skal ikke se bort ifra at vi gjør det.

Budskapet vi har er ikke målrettet mot kun kristendommen, men all religion.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
D
Skummelt at dere har lappen, men ikke forstår hvor meningsløst dette prosjektet er.
Vis hele sitatet...
Ser ikke helt logikken her. Man trenger ikke være Einstein for å bestå oppkjøringa.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Er du Martin Luther? serr
Dette har blitt gjort bedre av lang flere.