Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  195 41576
Skrud sterk løs er jo drømme snusen, men må jeg ty til portion så tar jeg noe som ikke drypper fort, smaker skvip uansetta,
*insert tittel her*
Ælig talt folkens, ingen som er litt oppdatert? Forsøker å opprette en fordholdsvis død tråd... Om noen har noe erfaring med nye snus typer eller liknene.
Sitat av Vegard004 Vis innlegg
Selger de enda cla qui?
En hvit boks, tror den egentlig var røda lacket sterk.

Snuste den når jeg var mindre. Ikke sett noe til den i det siste desverre :/
Vis hele sitatet...
Husker jeg var borti den en gang selv, men har ikke sett noe til den etter det.

Mulig den ikke solgte bra nok til at de holdt den gående :/
Sitat av kodi4k Vis innlegg
Hva har du røyka? Vanlig thunder frosted har 16mg nicotin og 06 har 14... Thunder raw har 21(!) mg nicotin! Må nesten sjekke igjen du.
Vis hele sitatet...
Stor forskjell på å måle det i mg og i % da.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg fant en ny snus på Rema her om dagen. Jeg som snuser Nick and Johnny strong white portion ble veldig interessert når jeg så den nye N&J - Radical Red Xtra strong Chilli..

Før det første synes jeg det var litt kjipt att den kun selges som svart portion, jeg synes ikke noe om de. Er så frustrerende att neste alle ekstra sterke snuser er med svart portion.

Smaken er ålreit den, men den smaker ikke helt chilli, smaker som det chilli krydderet du får på butikken, dere vet kanskje ikke hvilken jeg mener, men den smaker vond og har ett hint av muskatt eller ett annet krydder.

Men jeg liker egentlig smaken som er i snusen, det svir litt mer enn vanlig dog. Men vet ikke om jeg kommer til å kjøpe den flere ganger. For se om jeg er lei av den når den er tom.

http://2.bp.blogspot.com/-5imi7NlJ7so/Txb3R3Fe3qI/AAAAAAAACxE/GVE0qzFbneU/s1600/NewCan.jpg
Sist endret av ZionRoad; 13. mai 2012 kl. 20:47.
Phantom tror jeg skal være det sterkeste i verden atm.
Selger den på noen kiosker som Mix.
Jeg likte ikke N&J chili i det hele tatt. Snuser vanligvis general extra sterk, eller N&J crushed ice, som kos innimellom. Men denne syns jeg var bare ekkel. Den rev veldig godt i leppa i hvertfall, det er sikkert. Men jeg syns faktisk den rev for godt. Ble sår i leppa av den, og leppebåndet likte ikke denne snusen av en eller annen grunn. Jeg ble også kvalm av smaken den hadde, og jeg er ikke den som er kresen på smak når det gjelder snus! :P
Sitat av 1234554321 Vis innlegg
Phantom tror jeg skal være det sterkeste i verden atm.
Selger den på noen kiosker som Mix.
Vis hele sitatet...
Det stemmer ikke. Sterkeste snusen som er å oppdrive i Norge er Thunder Frosted Raw Ultra Strong.
Får man kjøpt crushed ice på Rema osv?
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Får man kjøpt crushed ice på Rema osv?
Vis hele sitatet...
Ja. Alle butikker jeg har handlet på har den iallefall.
Når vi først er inne på snus.
Bruker dere å tørke dere under leppa før dere putter snusen oppi? Merker det tar lengre tid før det begynner å rinne da.
Er det bare jeg som har vært "uheldig" eller er tobakken i alle snus porsjonene klistret opp i den ene siden av snusen? Jeg bruker som oftest å fordele tobakken i snusen med fingrene så det ikke blir helt "skjev" feeling under leppa.

Hvor plasserer dere snusen vanligvis? På midten, eller på sidene? Jeg synes det er mest chill å ha den i midten, men til siden om jeg ikke vil bli spesielt lagt merke til med en stor bul under leppa i offentligheten.
Beklager at jeg ikke har lest hele tråden, men hva skjedde egentlig med "Hawken"?
Sitat av Azarat Vis innlegg
Når vi først er inne på snus.
Bruker dere å tørke dere under leppa før dere putter snusen oppi? Merker det tar lengre tid før det begynner å rinne da.
Er det bare jeg som har vært "uheldig" eller er tobakken i alle snus porsjonene klistret opp i den ene siden av snusen? Jeg bruker som oftest å fordele tobakken i snusen med fingrene så det ikke blir helt "skjev" feeling under leppa.

Hvor plasserer dere snusen vanligvis? På midten, eller på sidene? Jeg synes det er mest chill å ha den i midten, men til siden om jeg ikke vil bli spesielt lagt merke til med en stor bul under leppa i offentligheten.
Vis hele sitatet...
Tørker så det ikke renner med engang, gjør klar posen ved å lage en ball jeg presser igjen og plasserer den litt på siden av leppen.
Sitat av Azarat Vis innlegg
Når vi først er inne på snus.
Bruker dere å tørke dere under leppa før dere putter snusen oppi? Merker det tar lengre tid før det begynner å rinne da.
Er det bare jeg som har vært "uheldig" eller er tobakken i alle snus porsjonene klistret opp i den ene siden av snusen? Jeg bruker som oftest å fordele tobakken i snusen med fingrene så det ikke blir helt "skjev" feeling under leppa.

Hvor plasserer dere snusen vanligvis? På midten, eller på sidene? Jeg synes det er mest chill å ha den i midten, men til siden om jeg ikke vil bli spesielt lagt merke til med en stor bul under leppa i offentligheten.
Vis hele sitatet...
Jeg pleier også å fordele snusen jevnt i posen, tørket aldri leppen, putter den alltid foran.
Man ser ganske godt at jeg snuser, men jeg bryr meg helt ærlig talt ikke!
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Nei, sterkeste snusen som er på markedet er Oden's, men den finnes bare i Sverige.
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg kan kjøpe en boks online for $4-5 på getsnus.com

UMAD?

Pleier og kjøpe for $90 inkludert frakt, det varer en god stund!
Sitat av kummi90 Vis innlegg
Hehe, jeg kan kjøpe en boks online for $4-5 på getsnus.com

UMAD?

Pleier og kjøpe for $90 inkludert frakt, det varer en god stund!
Vis hele sitatet...
Går det igjennom toll?
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Nei, sterkeste snusen som er på markedet er Oden's, men den finnes bare i Sverige.

General Ekstra Sterk : 15 mg
Skruf Sterk : 14 mg
Thunder : 16 mg
Oden's : 17 mg

Kjøpte tidligere 2 rull med Thunder frosted, har tidligere smakt wintergreen og originalen.

Wintergreen : Smakte listerine munnskyldevann eller hva det nå heter.
Originalen: Lukter utrolig vondt, smaken også, men helt grei ellers.

Etter min mening er Frosted den beste, den lukter litt som tannpasta, men ellers er den utrolig bra, men tanke på posene og smaken. Også svir den så godt i overleppa =)

Btw, kan vi ikke ha snus tråd her på forumet? Diskutere snus, skrive annmeldelser om nye snus osv?
Vis hele sitatet...
Hva med 06? Hvor sterk er den?
*insert tittel her*
Sitat av Entourage Vis innlegg
Hva med 06? Hvor sterk er den?
Vis hele sitatet...
14 mg er den snusen
Sitat av kodi4k Vis innlegg
14 mg er den snusen
Vis hele sitatet...
Ikke mer? Virker mye sterkere enn f.eks. General Ekstra Sterk (bare personlige erfaringer).
*insert tittel her*
thunder raw er fakta den sterkeste du får i norge ATM
Sitat av kodi4k Vis innlegg
thunder raw er fakta den sterkeste du får i norge ATM
Vis hele sitatet...
Er du full eller?
Jeg er det ivertfall, men jeg vet det ikke er sant både fordi jeg vet om sterkere og så er det flere som har skrevet annet lengre opp i tråden.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Går det igjennom toll?
Vis hele sitatet...
Tviler sterkt på det!

Jeg glemte seff. å nevne at jeg bor i USA :P

Er i Norge over sommeren da. Fy fææn det er dyrt her
Sitat av Azarat Vis innlegg
Når vi først er inne på snus.
Bruker dere å tørke dere under leppa før dere putter snusen oppi? Merker det tar lengre tid før det begynner å rinne da.
Er det bare jeg som har vært "uheldig" eller er tobakken i alle snus porsjonene klistret opp i den ene siden av snusen? Jeg bruker som oftest å fordele tobakken i snusen med fingrene så det ikke blir helt "skjev" feeling under leppa.

Hvor plasserer dere snusen vanligvis? På midten, eller på sidene? Jeg synes det er mest chill å ha den i midten, men til siden om jeg ikke vil bli spesielt lagt merke til med en stor bul under leppa i offentligheten.
Vis hele sitatet...
Slik er det med alle white portions tror jeg. Jeg snuser som regel kun N&J Strong white portion, den er iallefall veldig sånn. Det jeg gjør er at jeg rister den slik att alt samler seg på en side og blir hard, så presser jeg på den og fordeler snusen utover. Så ruller jeg litt på den slik att meste parten havner på en bånn, slik att det er minimalt med snus der tennene er, liker å ha mest mulig av snusen helt oppe i "snus-lommen" min.

Jeg skyver den opp i leppa på høyre side, sørger for att den ligger minst mulig foran tennene. Jeg bruker alltid t-skjorta mi til å tørke leppa først, putter kragen opp i snus lomma og tørker sikkelig før jeg putter snusen opp. Men dette gjør jeg kun når jeg er hjemme og ikke sammen med andre, da det ser veldig rart ut og kanskje litt ekkelt for noen.

Jeg liker ikke att snusen renner fort, har som regel snusen der i 40 minutter.
Sist endret av ZionRoad; 17. mai 2012 kl. 17:18.
Flink jente
Ingulf's Avatar
Hørtes spennendee ut? snus med tannkremsmak er det meningen den skal smake tannkrem eller bare ble det sånn?

Takk for tipset anyways
Snuser ikke jeg.
Sitat av Androyd Vis innlegg
Snuser ikke jeg.
Vis hele sitatet...
Det er jo flott for deg, men er det noen spesiell grunn for at du bare måtte nevne det?
Flink jente
Ingulf's Avatar
Jeg snuser mest skruf slim white eller skruf slim white nordic men når jeg er tom, tar jeg alt

ALT GÅR I GRISEN
Sitat av Antonymus Vis innlegg
Beklager at jeg ikke har lest hele tråden, men hva skjedde egentlig med "Hawken"?
Vis hele sitatet...
Støtter denne. Hva skjedde med Hawken? mulig å få tak i det?
Flink jente
Ingulf's Avatar
Sitat av Androyd Vis innlegg
Snuser ikke jeg.
Vis hele sitatet...
passet bra inn her.

Sitat av Azarat Vis innlegg
Når vi først er inne på snus.
Bruker dere å tørke dere under leppa før dere putter snusen oppi? Merker det tar lengre tid før det begynner å rinne da.
Er det bare jeg som har vært "uheldig" eller er tobakken i alle snus porsjonene klistret opp i den ene siden av snusen? Jeg bruker som oftest å fordele tobakken i snusen med fingrene så det ikke blir helt "skjev" feeling under leppa.

Hvor plasserer dere snusen vanligvis? På midten, eller på sidene? Jeg synes det er mest chill å ha den i midten, men til siden om jeg ikke vil bli spesielt lagt merke til med en stor bul under leppa i offentligheten.
Vis hele sitatet...
Jeg tørker alltid leppa først, og jeg har den på siden, er mest komfortabelt da
Pleier å presse litt på posen med fingrene for å fordele snusen, eller eventuellt bite litt i den med fortenna

Det tar nok lengre tid før den begynner å renne om du tørker leppa, vil jeg tror
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Er du full eller?
Jeg er det ivertfall, men jeg vet det ikke er sant både fordi jeg vet om sterkere og så er det flere som har skrevet annet lengre opp i tråden.
Vis hele sitatet...
Ga deg KP med et uhell. Jo, Thunder RAW er den sterkeste snusen på markedet i skrivende stund. Du forveksler muligens med Thunder Frosted.

Thunder RAW inneholder 21mg/g nikotin, frosted inneholder 16mg/g.
Som de sier er thunder :16mg nikotin, odens extreme er 22mg (bare i sverige), thunder raw frosted.. elns har 21mg tror den selges noen plasser i norge ellers er 06 på 20 mg
Og jeg er helt enig i at thunder var noe som jeg gikk lei av etter 3-4 bokser, men den første boksen syntes jeg var veldig god da eller ble det bare ekkel smak, holder meg til 06 bra med nikotin vanlig tobakk smak, lukter dritt da, men det er verdt det.
Hva er det som gjør at det er forskjellig nikotininnhold i snusene?
F.eks skruf stark portion inneholder 14mg og skruf xtra stark portion inneholder 17-19mg, og det er like mye tobakk i begge?
Tilsetter de ekstra "kjemisk" nikotin?
Sist endret av Azarat; 20. mai 2012 kl. 21:40.
Har prøvd nyhetene, og anbefaler General extra sterk white portion. General green harvest er organisk snus, mild og lik general white.
Sist endret av Spirituell; 20. mai 2012 kl. 21:49.
God gammel General Lös!
Generak Extra Stärk lös ble for mye for tannkjøttet etter et år..
Thunder smaker dritt og føles som dritt uansett hva.

General for alltid.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av kummi90 Vis innlegg
Hehe, jeg kan kjøpe en boks online for $4-5 på getsnus.com

UMAD?

Pleier og kjøpe for $90 inkludert frakt, det varer en god stund!
Vis hele sitatet...
Får ikke bestilt til Norge derfra jeg..?
Sitat av Carmex Vis innlegg
Får ikke bestilt til Norge derfra jeg..?
Vis hele sitatet...
Som han nevnte i ett senere innlegg, så bor han for øyeblikket i USA. De gidder ikke bryet med å sende til Norge siden det blir stoppet i tollen og returnert uansett, pga. advarselen under boksen ikke står på norsk.
Var en fast bruker på General og noen grander lurker på andre snus, men nu som jeg fikk øye på skruf ekstra stark så ble jeg forelsket

Snus er snus, men thunder er snufs rett i øyeeple med batterisyre, grusomt dritt på ett bedre Norsk.
Har testet noen forskjellige snuser de siste ukene (snuser ikke mye, sist gang jeg snuset var for 2 år siden), og har funnet ut at favorittene mine er 06 extra strong "long portion" og skruf xtra stark/stark. 06 var overraskende behagelig å ha i leppa og varer leeenge før den begynner å renne General original portion var alt for salt for min del. Skal dog sies at general original luktet bedre da.

Hva er deres favoritt-snuser? Hva er de verste?

Sitat av kodi4k Vis innlegg
14 mg er den snusen
Vis hele sitatet...
Det er 20mg nikotin i 06? Eller finnes det flere varianter av 06? Original, extra strong osv.?
Sist endret av Azarat; 25. mai 2012 kl. 17:04.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av GikkGakk Vis innlegg
Som de sier er thunder :16mg nikotin, odens extreme er 22mg (bare i sverige), thunder raw frosted.. elns har 21mg tror den selges noen plasser i norge ellers er 06 på 20 mg
Vis hele sitatet...
Det er IKKE verken 16 eller 22 mg nikotin i en snus nei. Dødelig dose av nikotin er 30-60 mg, som da ville betydd at du hadde dødt av 2 snus.

Jeg aner ikke hvor du har fått disse tallene dine fra, men du er hvertfall helt på bærtur.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Det er IKKE verken 16 eller 22 mg nikotin i en snus nei. Dødelig dose av nikotin er 30-60 mg, som da ville betydd at du hadde dødt av 2 snus.

Jeg aner ikke hvor du har fått disse tallene dine fra, men du er hvertfall helt på bærtur.
Vis hele sitatet...
Jo, det finnes snuser med rundt 20mg nikotin.
Bare 20% av nikotinen i snus blir absorbert over lengre tid. Om du hadde derimot tatt samme mengde nikotin intravenøst hadde det vært farlig

edit: 10-20% absorbert
Sist endret av Azarat; 25. mai 2012 kl. 18:17.
Sitat av Azarat Vis innlegg
Har testet noen forskjellige snuser de siste ukene (snuser ikke mye, sist gang jeg snuset var for 2 år siden), og har funnet ut at favorittene mine er 06 extra strong "long portion" og skruf xtra stark/stark. 06 var overraskende behagelig å ha i leppa og varer leeenge før den begynner å renne General original portion var alt for salt for min del. Skal dog sies at general original luktet bedre da.

Hva er deres favoritt-snuser? Hva er de verste?
Vis hele sitatet...
Min favoritt er helt klart Nick&Johnny Original Edge! Skruf syns jeg smaker muggent brød. Og, ja! Jeg har smakt muggent brød før!

Sitat av Azarat Vis innlegg
Det er 20mg nikotin i 06? Eller finnes det flere varianter av 06? Original, extra strong osv.?
Vis hele sitatet...
06 er ekstra strong-snusen av merket. 01, 02, 05 og 06. 01=original, 02=strong, 05=white (strong?) og 06=ekstra strong
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som vet hvor man kan få tak i Thunder snus i kristiansand området ? (:
for slikkmunnen kan jeg anbefale thunder cool orange
Sist endret av Cosmos; 5. juli 2012 kl. 20:42.
Sitat av funk3 Vis innlegg
Noen som vet hvor man kan få tak i Thunder snus i kristiansand området ? (:
Vis hele sitatet...
Narvesen :-)
Ah, Da må jeg få sjekka ut Narvesen!
Takk