Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  191 25161
Gidder ikke å greve fram den artikkelen, men om jeg ikke tar feil var hunderasen av type ulovlig. Husker ikke hva den heter
Sitat av Fleff Vis innlegg
Sleng den i bakken og hold godt rundt kjeften og ta ett godt tak i halsen, Da vet den hevem som er sjefen og vil pilte vekk med halen under beina!

De er sterke, men som regel veldig lette.
Vis hele sitatet...
skulle likt og se deg ta hunden min jeg tar hunden min som eksempel(presa canario) hun er nå 2år gammel og 63kg tung. hvordan tror du at du skal klare og bare kaste en hund som veier 40- 70kg rett i bakken? den ville ha bitt deg 1 gang, du trekker deg tilbake fordi du får vondt og der hunden har bitt deg er du svakere på grunn av bittet! da hun var 8mnd ville hun få overtaket på kjærsten min. hun klarte og dra hun ned i bakken allerede så ung. jeg er 100% sikker på at du ikke hadde sagt det samme om du faktisk var i den situasjonen! gå på youtube og søk på presa canario så får du et innblikk i hvordan hund jeg mener!

Sitat av Tortia Vis innlegg
Nå har ikke jeg noen store bikkjer, og de har aldri oppført seg aggressive mot meg, så hva vet jeg, men spør fordet.
Hva skjer med at så mange her har erfaring med å sloss med bikkja si? For fun?
Vis hele sitatet...
under oppveksten til hunden min lekesloss vi veldig hardt omtrent hver dag(ganske gøy fram til det går galt) helt til hunden min dro dama mi ned i bakken å var veldig truende når de var alene på tur. etter det har jeg sluttet helt med det. og det har ikke gjentatt seg heldigvis!
Jeg fikk plutselig inntrykk av at en stor andel av brukerne her er dyreplagere. xD Hvem faen er det som slåss med hunden sin for gøy? Det er jo ikke noe hunder liker vil jeg tro... Man gjør jo bare relativt fredelige dyr mer aggressive.

Shame on you!
http://www.youtube.com/watch?v=y-9UNEDbXAc&feature=fvw

morsom dokumentar om bite kraften til hunder.. tydeligvis har hundene med de bredeste kjevene bitekraft på lik linje som en løve om jeg forstod videoen rett. det er ikke no å spøke med ass..

lurer på hvem som hadde vunnet av en hund å en ape... TJA

http://www.youtube.com/watch?v=ogIJSNVjJP8
Spennende tråd, så spennende at jeg tok meg tid til å lese igjennom alt. Jeg er selv en hundeperson og har under oppveksten hatt fire schæferhunder, hvorav en fikk hard medfart da den kom utfor en voksen større hund som mente alvor da den var valp.

Sistenevnte schæferhund jeg hadde knurret på barn og angrep alt av andre hunder. Ikke akkurat dagens høydepunkt å ta med beistet på tur . Det som virker så fantasktisk er jo hvordan halve tråden sier at de vs min hund = win. Personlig har jeg kun den erfaringen jeg har fått ettersom jeg har vokst opp med dyr hele livet. Jeg hadde stilt svakt omhunden angrep. Sjekka de linkene som ligger på side 2. Mye bra info, men om noen som faktisk har peiling på området kunne sile ut de litt tvilsomme rådene hadde det vært supert.

Men om noen som har peiling kan opplyse meg litt. Jeg har for øyeblikket et par katter og en schæferhund. Hunden går å bresker seg med alle kattene unntatt én. Der er forholdet snudd, hunden klynker når den må være i samme rommet som katten og blir helt vill om katten kommer innenfor en 2meters radius. Hvordan kan det ha seg at hunden min har noia for en katt, men bresker og glefser godt etter alt annet enn eier?
Sist endret av pannekake2k; 8. mars 2010 kl. 04:02.
Sitat av Sa-chan Vis innlegg
Gidder ikke å greve fram den artikkelen, men om jeg ikke tar feil var hunderasen av type ulovlig. Husker ikke hva den heter
Vis hele sitatet...
pitbull, amstaff, dogo argentino, fila brasileiro, tosa. detta er de hunderasene som er forbudt i norge idag! er det noen av disse rasene du mener?

Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg fikk plutselig inntrykk av at en stor andel av brukerne her er dyreplagere. xD Hvem faen er det som slåss med hunden sin for gøy? Det er jo ikke noe hunder liker vil jeg tro... Man gjør jo bare relativt fredelige dyr mer aggressive.

Shame on you!
Vis hele sitatet...
det er dyreplageri på en psykisk måte ved at den tror at det er helt normalt. hunden synes det er gøy. så den liker det den blir trent til og gjøre. men jeg er helt enig med deg=)
Ettersom jeg leste denne tråden kjente jeg at hjerterytmen min justerte seg opp et par hakk. Da jeg var i Afrika ble jeg angrepet av en hund. Hvorvidt det var en løshund eller ikke vites ikke, men jeg vil anta den var løs. Bestialsk var den ihvertfall.
Det hele utartet seg på en golfbane, av alle steder. Jeg og noen venner av meg spilte golf. Ut av ingenting ser vi ei bikkje som løper distinkt mot oss. Vi forsøker å se en årsakssammenheng, uten hell. Videre ser vi at den løper mot meg. Jeg kjener adrenalinet pumper meg opp, kjenner frykten isse seg inn i tinningen min. Jeg har vært utfor mange særegne dyr før, blitt bitt av reptiler og slikt, men et lite stikk er ikke sammenlignbart med et dyr som er i full fart mot deg med et bestialsk instinkt og mål.

Jeg forsøkte å forholde meg rolig mens den sakte men sikkert nærmet seg meg. Instinktet mitt fortalte meg at man skulle forholde seg rolig, jfr. spill død dersom man møter en bjørn. Jeg begynte å rygge rolig og behersket, i håp om at bikkja skulle se at jeg viste meg underlegen for den. Den gang ei, den var like tent på å "ta" meg. Når den var en litt over en armlengde unna meg, valgte jeg å ta bena fatt, løpe som faen. Jeg løp. Bikkja løp. Føttene mine føltes som gele, hodet mitt som en kampestein. Jeg grein inni meg, og jeg følte meg maktesløs.
Bikkja begynte å glefse etter meg, i forsøk om å treffe. Første gangen hadde jeg en hastighet som bikkja ikke kunne matche med bittet sitt, jeg slapp unna. Andre gang måtte jeg hoppe unna, jeg merket at jeg ikke kunne holde dette tempoet stort lengre. Jeg hadde naturligvis en golfkølle i hånda, all den tid jeg var på golfbanen. I håp om at bikkja kunne forstå meg, brølte jeg at dersom den forsøkte å bite meg en gang til, skulle jeg svinge golfkølla i skallen på den, mens jeg forsøkte å løpe.
Bikkja valgte å fortsette, og akkurat i det den starter for å ta nok en sats mot meg, svinger jeg kølla rett i hodet på den. Det er to lyder som sitter igjen fra denne opplevelsen, den første er fra da jeg traff hodet på dette dyret, det var et dunk kombinert med et klink som indikerte at kølla mi hadde nådd mer enn bare èn ting i skallen hans. Videre var det klynket fra bikkja, et klynk som stod i stor kontrast til den barske bikkja som for få sekunder siden ville knerte meg.
Jeg husker jeg falt sammen i det bikkja så smått dro fra åstedet og inn i bushen igjen. Falt sammen og gråt, jeg var rett og slett livredd. Det synet av ei bikkje som ser deg rett inn i øynene, flekker tenner og glefser alt den makter etter deg kan ikke sammenlignes med han store karen på byen som vil knekke nesa di for morro skyld, det er langt værre. Dyr kjenner ikke til etiske grenser, og det fikk jeg føle på kroppen.

Jeg er den dag i dag redd for hunder. Jeg merker jeg er ekstremt reservert ovenfor hunder jeg ikke kjenner, og det tar lang tid før jeg kan være på armslengde avstand med en hund, uten å føle meg helt satt ut av spill. Unner ingen å vekke drapsinstinktet til en hund, da det kan bli stygt. Jævlig stygt.
om hunden står noen meter unna meg og knurrer, flekker tenner og viser tegn til at den snart vil angripe så ville jeg ikke gjort noen brå bevegelser, unngått øyekontakt(men hatt den i sidesynet) sett meg rundt om det var et gjerde i nærheten, lettvinte måter og komme seg opp på et garasjetak, et tre, men det beste var om det hadde vært vann i nærheten(badestrand) hoppet i vannet. tvilsomt at den hadde fulgt etter. der har du hvertfall sjangs til og kontrollere den litt bedre! hadde definitivt ikke prøvd og slåss med hunden om jeg ikke var nødt. har hunden en sterk psyke og er sta så har du så godt som tapt allerede imindre du har utrolig mye flaks! den er 10ganger raskere enn deg i de fleste tilfellene, og kommer antagligvis til og lure deg med bevegelser(har erfaring med at de er sleipe sånn)
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Tror du virkelig ikke en schäfer klarer å fange en 10-årig gutt hvis den vil? Den er mye raskere, og har MYE bedre utholdenhet. Beklager hvis jeg ødelegger glansbildet du har hatt i noen år nå, men jeg tror neppe det var ditt eget enorme løpspotensiale som berget deg fra schäferen.
Vis hele sitatet...
Denne kommentaren passer fantastisk med ditt brukernavn

On-topic: Jeg ville nok forholdt meg rolig og eventuelt sparket hunden, håpet den lå nede litt og løpt til nærmeste hus.
dette er en trenings video av en profesjonell k9 hundetrener. men prøv og se for deg at du har helt vanlige klær på deg og har den presa canario`n der i fult sinne mot deg for og ta deg. er en hund på rundt 60kg. om den først får tak i en arm eller et bein så blir du rivd i biter. jeg har samme rase og har jo lekt litt med hu før, men kan fortsatt ikke tenke meg og møte hu i fult sinne. hunder kan være extremt farlige vesner i feil hender! http://www.youtube.com/watch?v=u_PGm...eature=related
Nyreslag på dyr vil paralisere de! Slår du en hund i nyrene, selv om den har armen din i kjeften vil den sleppe helt opp.


Dvergen
Sitat av Kiwiflip Vis innlegg
Ser bare ikke for meg at en hund som er så aggressiv at det virker truende bare vil la meg "backe" hele veien ut igjen, om den vil angripe så er det vel best å ikke vise tegn til svakhet, at jeg er redd for den?
Vis hele sitatet...
Jeg sa ikke at hunden ikke ville angripe hvis du backet ut. jeg sa at den prøver å vise hvem som er sjefen, den vil at du skal backe ut. Hvis du gjør det, gir du den overtaket og da kan den godt finne på å angripe deg.

Hold your ground og vent til den angriper, da sparker du den. Enten tupper du den i brystet, eller du sidestepper litt når den kommer mot deg, og sparker den med undersiden av foten i siden.
Grip den rundt halsen og klem til av alt du har de begynner hunden og pipe og hyle og gir seg.
Sitat av Rest1Peace Vis innlegg
Grip den rundt halsen og klem til av alt du har de begynner hunden og pipe og hyle og gir seg.
Vis hele sitatet...
Lykke til med å "gripe" rundt halsen til en feit rottweiler! Det lille de har av hals er begrenset til en 5, cm lang muskelknute, omtrent 3 ganger så tjukk som låret ditt.

Bruk bein, spark, hold hunden på avstand.
Hva ville Cesar Milan gjort?
Sitat av crEpi Vis innlegg
Ingen grunn til å ty til vold.Tilkall hundehviskeren, han løser alt på en fredelig måte.
Vis hele sitatet...
Meget bra forslag. Ser virkelig for meg at i en slik situasjon hadde jeg høflig sagt til hunden "vent litt", tatt opp telefonen, ringt 1881, for så å spørre etter nummeret til hundehviskeren, be han om å komme til der hvor jeg befinner meg fortere enn svint, for så å si ti hunden "nå kommer hundehviskeren, ja nå du kan du bare stå der og føle deg dum".


Sitat av Up Vis innlegg
Husk at vi snakker om et dyr som klarer snappe frisbyer i full fart rett fra lufta. Jeg har og sett en hund catche en flue, noe som er relativt godt gjort.
Vis hele sitatet...
Jeg klarer da også å snappe en frisbee fra lufta ffs.

Og hunder som veier rundt 50-60 kg er lettvektere for meg, jeg veier opp mot 90 kg, så ser ikke for meg at jeg hadde blitt overbemannet av vekten på hunden.
Vet ikke om dette har blitt nevnt før, men har hørt at noen militærstyrker lærer soldatene sine at de skal "gi" hunden ene armen og ha en pistol klar i andre hånda for å skyte den, eventuelt kniv.
Har også hørt en historie om en liten gutt i Brasil som choket ut en pitbull som angrep hunden hans. Han trente BJJ.
Men er vel ikke alle som går rundt med pistol eller er trent i bjj siden de var født;p
Sist endret av Enew; 8. mars 2010 kl. 11:09.
Hadde jeg hatt en pistol , though, hadde jeg antakelig bare skutt den midt mellom øya med en gang, uten å gi den armen først.
Veldig mange her skriver om å slå hunden mellom øynene, slå i nyrene og gripe kjeven. Når en står ansikt til ansikt med en hund, så rekker man ikke tenke så veldig mye før hunden er over deg vis den har bestemt seg for å angripe.

Vi hadde en hund som ikke var helt "god", han slet med nervene. Han gikk fra helt rolig liggende på gulvet til å være oppå meg med ene arma mi i kjeften på noen veldig korte sekunder. På den tiden fra han begynte å bevege seg til han var oppå meg, rakk jeg ikke tenke så mange tanker.

Om man ikke virkelig går inn for å forberede seg og trene på at hunder skal angripe, vil man bli redd/skremt når hunden kommer med kjeften åpen mot deg.

Og det eneste jeg fikk til var å holde hodet til hunden så langt unna meg som mulig, jeg lå oppå hunden med føttene rundt kroppen og en albue under kjeften. Og sånn lå jeg til jeg fikk hjelp til å få hunden unna.

Men det jeg egentlig ville frem til er at du skal ha trent veldig mye for å klare å slå en hund i nyrene eller gripe rundt kjeften når den kommer mot deg.
Sitat av Kiwiflip Vis innlegg
Meget bra forslag. Ser virkelig for meg at i en slik situasjon hadde jeg høflig sagt til hunden "vent litt", tatt opp telefonen, ringt 1881, for så å spørre etter nummeret til hundehviskeren, be han om å komme til der hvor jeg befinner meg fortere enn svint, for så å si ti hunden "nå kommer hundehviskeren, ja nå du kan du bare stå der og føle deg dum".



Jeg klarer da også å snappe en frisbee fra lufta ffs.

Og hunder som veier rundt 50-60 kg er lettvektere for meg, jeg veier opp mot 90 kg, så ser ikke for meg at jeg hadde blitt overbemannet av vekten på hunden.
Vis hele sitatet...
sorry folkens, men jeg føler meg nødt til og sitere superman! jeg håper virkelig det var ironi fra din side kiwiflip, om du så veier 90 kg, så klarer en hund på 60kg og overmanne deg LETT. det er mye mulig du har utrolig liten erfaring med hund, som virker høyst sannsynelig. men om en hund er sint nok så overmanner den en person på 200kg. hunder kan være mye farligere enn du innbiller deg! gud vet hvor mange som har blitt drept av hundeangrep! og når hunden veier 60kg og den kommer løpende i 50km/t å bruker hele vekta si når den hopper på deg så snubler du nok skal du se! http://dbestpresakennels.com/PresaCa...ryIslands2.jpg
Jeg gjør det temmelig enkelt. Holder meg unna hunder, liker ikke dyr sånn generelt sett(kaniner, ekkorn, shetlandsponnier og beltedyr går greit),og enda mindre hunder. Og ser da ingen grunn til å være i nærheten av hunder. Og tviler på at hunder løper rundt i olsos gater på jakt etter personer de kan overfalle. Ser jeg en ensom hund i parken, da holder jeg meg såpass unna at jeg ikke føler jeg er inne på "dens" område.. Det har funket bra til nå.

Men, hvis mot alle odds jeg skal bli overfalt av en gal scæfer(sånn det skrives?) på vei hjem fra skolen/jobb. Så tenker jeg at all in slag mot dyret er veien å gå. Så kan den biteløs på den andre armen mens jeg dæljer løs som en gal på alle deler av faenskapet med den andre.. Gå etter øynene funker også sikkert. Ellers så tror jeg jeg kunne hatt en liten liten sjangse i grabbling.
Hunder er så urettferdige. For å gjort det mer fair kunne både hunden og mannen ha munnkurv og filte negler/klør.
Om en hund hadde angrepet meg hadde jeg gjort alt jeg kan for å ikke blit bitt. Se på hodet som en fotball og bare sparke med full kraft(Y) Tror den hadde fått rimelig vondt da. btw hva med å klore i øyna eller slå mot øyna?
Er det en ting hunder (hanhunder) er redde for når det slåss, så er det vell kjønnsorgan? Ergo så burde ett kraftig ballespark gjøre susen?
Sitat av LoRd Vis innlegg
Er det en ting hunder (hanhunder) er redde for når det slåss, så er det vell kjønnsorgan? Ergo så burde ett kraftig ballespark gjøre susen?
Vis hele sitatet...
er ikke så sikker på om de tenker så mye på ballene sine når han har deg som et mål i fult sinne men. hvem vet=P og hvordan har du tenkt til og få inn et ballespark før han biter beinet ditt til kjøtstrimler?=) får ikke akkuratt løpt rundt han!
Dersom du har mulighet til å forsvare deg med nevene vil jeg anbefale å få handen ned i halsen på hunden. De lærer fort at det er noe de ikke vil prøve igjen.
Du skal stikke hånden forbi alle de sylskarpe tennene og en kjeve som er virkelig sterk. Ikke det lureste jeg har hørt.
Mye rare svar i denne tråden her gitt. De fleste her tenker tydeligvis ikke på at en bikkje stortsett er muskler og fremdeles har litt mer rovdyrinstinkter i seg enne en gjennomsnitts nFFèr.. Når hunder angriper så er det stortsett av et par enkle grunner:

1. Den er nervøs/redd og det er et utrykk av dette
2. Den forsvarer revir/eier
3. Den er faktisk trent til å angripe deg/jakte deg ned

Har sjøl blitt bitt to ganger, da av nervøse/redde bikkjer. Hadde aldri sjangs til å tenke, eller avverge noe. Ene gangen da jeg var liten ble jeg skambitt i armen av en hund som sto i bånd. Den burde jeg ikke gått bort til. Andre gangen av en forvirret terrier som snappet meg såvidt i nesen fordi den er en tullete liten sak som burde hatt seg en måned hos cesar millan..

Jeg er glad jeg ikke har hatt noe vakthund e.l. etter meg for da hadde jeg ikke hatt sjangs. Bikkjer er ofte (ihvertfall de jeg har med å gjøre) veltrente og mye kjappere enn oss mennesker. Heldigvis er de snille om de er rett oppdratt og ingen har vært stygg med de.

Om 5 dager begynner finnmarksløpet. Der vil vinnerspannet passere 100 mil på litt over 5 dager. Ok, dette er topptrente hunder, men det sier litt om fysikken og utholdenheten på disse dyrene iforhold til oss.
For å si det slik; det er med god grunn at det er vi mennesker som har underlagt oss hunder som husdyr, og ikke motsatt. Med mindre vi snakker om en ekstremt veltrent hund og et ekstremt slapt menneske, er vinneren som oftest den som går på to bein.

Som sagt, jeg har sett SilverKhan sparke dritten ut av en pitbull/amstaff-ish hund, og (no offence Silver) SilverKhan er hverken boler, kampsportekspert eller eks-marinejeger.
Mange forstyrrede mennesker i denne tråden..
Hva får dere til å slåss med hundene deres i utgangspunktet? Og foreslå å sparke hunden i ballene? morsomt..

Hva teknikker angår, så er det vel kjent at om man møter en hai, så gir den seg om den får seg en på nesa.
Jeg pleier ikke å banke opp hunder, så jeg vet ikke om det funker, men av instinkt, så hadde deg nok vært det jeg hadde gjort dersom jeg havnet i en slik situasjon.
Sitat av Verilon Vis innlegg
Hva teknikker angår, så er det vel kjent at om man møter en hai, så gir den seg om den får seg en på nesa.
Vis hele sitatet...
Sikker på det? En hai sine mest sårbare steder er øynene og gjellene, og ved å forsøke å stikke den i øynene vil den bli irritert og kanskje slippe tak/forsvinne. Har aldri verken hørt eller lest at en hai er sårbar på nesen. Nesa til en hai? hehe.

Dette er også derfor hvithaien lukker øynene i det den angriper.
Sist endret av tafsern; 8. mars 2010 kl. 17:00.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Som sagt, jeg har sett SilverKhan sparke dritten ut av en pitbull/amstaff-ish hund, og (no offence Silver) SilverKhan er hverken boler, kampsportekspert eller eks-marinejeger.
Vis hele sitatet...
Allikevel så ville jeg heller tatt et oppgjør med en gjennomsnitts nFFèr enn en kamptrent hund. Det at silverkhan har sparket bort ei bikkje trenger ikke bety mer enn at hunden ble truffet forkjært/var en stor pyse. En annen ting er at bikkjer er flokkdyr og uten flokkleder så er de ikke så tøff, egentlig. Om det hadde vært en politihund så hadde den aldri gitt seg om det var en politimann der, i det minste.

Men bra for silverkhan (og deg?) at han jagde amstaff-ish monsteret da
Sitat av pidget Vis innlegg
Mye rare svar i denne tråden her gitt. De fleste her tenker tydeligvis ikke på at en bikkje stortsett er muskler og fremdeles har litt mer rovdyrinstinkter i seg enne en gjennomsnitts nFFèr.. Når hunder angriper så er det stortsett av et par enkle grunner:

1. Den er nervøs/redd og det er et utrykk av dette
2. Den forsvarer revir/eier
3. Den er faktisk trent til å angripe deg/jakte deg ned

Har sjøl blitt bitt to ganger, da av nervøse/redde bikkjer. Hadde aldri sjangs til å tenke, eller avverge noe. Ene gangen da jeg var liten ble jeg skambitt i armen av en hund som sto i bånd. Den burde jeg ikke gått bort til. Andre gangen av en forvirret terrier som snappet meg såvidt i nesen fordi den er en tullete liten sak som burde hatt seg en måned hos cesar millan..

Jeg er glad jeg ikke har hatt noe vakthund e.l. etter meg for da hadde jeg ikke hatt sjangs. Bikkjer er ofte (ihvertfall de jeg har med å gjøre) veltrente og mye kjappere enn oss mennesker. Heldigvis er de snille om de er rett oppdratt og ingen har vært stygg med de.

Om 5 dager begynner finnmarksløpet. Der vil vinnerspannet passere 100 mil på litt over 5 dager. Ok, dette er topptrente hunder, men det sier litt om fysikken og utholdenheten på disse dyrene iforhold til oss.
Vis hele sitatet...
godt skrevet=) ja flaks det ikke var noen vakthund du har vært borti! jeg har en presa canario, avlet opp til kveg og vakthund. den rasen ble desverre brukt til kamphund i spania før. hun er 63kg og godt trent. ikke så godt trent som du tidligere nevnte da men! hehe! mange hunde eiere som skulle blitt fratatt retten til og ha dyr for alltid! er ikke uten grunn at de blir redde!det finnes seffølgelig unntak for de som har dårlige nerver osv da! du er en av de få i denne tråden som faktisk sier noe fornuftig og realistisk og ikke leker superman! er et par her som tror de lett vinner over en hund uavhengig hvor stor den er! keep up the good work=)
Sitat av tafsern Vis innlegg
Sikker på det? En hai sine mest sårbare steder er øynene og gjellene, og ved å forsøke å stikke den i øynene vil den bli irritert og kanskje slippe tak/forsvinne. Har aldri verken hørt eller lest at en hai er sårbar på nesen. Nesa til en hai? hehe.

Dette er også derfor hvithaien lukker øynene i det den angriper.
Vis hele sitatet...
Naseregionen da.
Kjenner ikke så godt til hai-anatomi, så snuten i denne forstand betyr forsåvidt i nærheten av øynene (jeg vet de sitter på siden av hodet).

Blir vel midt på nasa til haiens kranie dersom de hadde vært like menneskene i hodet.
Om man tar av skoen og stapper haanden inn i den, for saa aa rekke haanden frem slik at hunden biter i den, vil det ikke da vaere lett aa bruke den andre armen til aa faa et godt tak rundt halsen? og beina rundt resten av kroppen. Saa kan man dra haanden ut av skoen og bruke den og til aa holde hunden.
Sitat av Kiwiflip Vis innlegg
Når jeg ser titler som dette håper jeg alltid på at personen nettopp har oppdaget hvor morro det er å slåss med hunder. Gjerne han og et par kompiser som leter etter enkel underholdning.

Hva mener du..? Har som sagt aldri vært i en slik situasjon, men begynte å tenke på om det engang skulle skje, hvordan mine mulighet er teoretisk sett.
Vis hele sitatet...
Var bare jeg som tenkte i redneckunderholdningsbaner. Sånn som dette http://www.youtube.com/watch?v=4yK6BMZN2Bs
Bare rent humoristisk ment. Så for meg en gjeng som bare, Åh slåss med hunder DET gjør vi!!
Sitat av St.Vitus Vis innlegg
Var bare jeg som tenkte i redneckunderholdningsbaner. Sånn som dette http://www.youtube.com/watch?v=4yK6BMZN2Bs
Bare rent humoristisk ment. Så for meg en gjeng som bare, Åh slåss med hunder DET gjør vi!!
Vis hele sitatet...
kaller du det der humor? utsette familie og venner for resten av livet i sorg? neste gang han hopper så hopper han kanskje 1 cm for kort? bare øderlagt livet til alle rundt seg fordi han ville ha det "gøy" som du kaller det! er det mulig. voks opp og få noen andre interesser!
Sitat av TropicThunder Vis innlegg
sorry folkens, men jeg føler meg nødt til og sitere superman! jeg håper virkelig det var ironi fra din side kiwiflip, om du så veier 90 kg, så klarer en hund på 60kg og overmanne deg LETT. det er mye mulig du har utrolig liten erfaring med hund, som virker høyst sannsynelig. men om en hund er sint nok så overmanner den en person på 200kg. hunder kan være mye farligere enn du innbiller deg! gud vet hvor mange som har blitt drept av hundeangrep! og når hunden veier 60kg og den kommer løpende i 50km/t å bruker hele vekta si når den hopper på deg så snubler du nok skal du se! http://dbestpresakennels.com/PresaCa...ryIslands2.jpg
Vis hele sitatet...
Må si meg veldig enig med TropicThunder her.
Har selv en rottweiler og en dogo canario å skulle like å se den personen som klarer å stå imot en av dem hvis de skulle bestemme seg for å angripe.Bare rottweileren alene bikker meg lett overende under lek.Hvis jeg da forsøker å legge meg i fosterstilling så dytter hun meg bare bortover bakken med snuta/hodet.Store hunder har veldig mye mere krefter enn det mange her tror.De fleste av "tøffingene" her hadde fått seg en skikkelig overaskelse i møte med litt større og tøffere raser.
Sitat av diabolus Vis innlegg
Må si meg veldig enig med TropicThunder her.
Har selv en rottweiler og en dogo canario å skulle like å se den personen som klarer å stå imot en av dem hvis de skulle bestemme seg for å angripe.Bare rottweileren alene bikker meg lett overende under lek.Hvis jeg da forsøker å legge meg i fosterstilling så dytter hun meg bare bortover bakken med snuta/hodet.Store hunder har veldig mye mere krefter enn det mange her tror.De fleste av "tøffingene" her hadde fått seg en skikkelig overaskelse i møte med litt større og tøffere raser.
Vis hele sitatet...
Takk Diabalus! endelig noen som forstår! så deilig. hehe! har venta lenge på den gitt. ingen her som vet hva en Dogo/presa er vett. de aner ikke at det er en hund med kun muskler og explosiv kraft! skal si deg at de fleste her inne hadde rygga om dogone våre hadde begynnt og leke med dem! omtrent ingen av mine venner har baller nok til og kødde litt med bikja, for hu kødder dobbelt så mye tilbake. og det synes de gjør vondt!
Tror mesteparten av dere som skriver her ikke har PEILING på hvor sterk en hund er når instinktet slår inn. Du har ikke en jævla sjans hvis en schafer, rottweiler eller andre hunder av samme kaliber angriper deg. Det er bare å glemme å prøve å vinne. Det er ikke for ingenting at hunder brukes i politiet. Søk på utube og se hvordan politihundene i USA faktisk tar rotta på de største skurkene uten problemer. Så der som tror at dere bare kan "drepe bikkja, punktere lunger, fucke opp hjertet eller hva verre er". Hva er dere, 12 år? Et råd, slutt å se på hollywood-filmer som tuller med hodet deres, for det er virkelig ikke hvordan det fungerer når alt kommer til sitt.
Sist endret av margido; 8. mars 2010 kl. 20:16.
Jeg har aldri sett en tråd med så mye sinnsyke svar. Det som er kritisk er ikke å vite hva man gjør når man blir angrepet av en aggressiv hund, men hvordan man unngår konfrontasjon.

For det første må man vite hva en aggressiv hund er. En hund som kommer mot deg og knurrer, eller hopper rundt deg og glefser, står og prøver å få deg til å backe ut og alt den slags, er ikke en aggressiv hund. Aggressive hunder er veldig sjelden, og så godt som alle hundebitt som forekommer grunner i enten (1) lek, (2) dominans eller (3) frykt, og ikke i (4) aggresjon.

(1) Det mildeste av disse bittene er bitt i lek. Det vil være forsvinnende lite kjevetrykk, og ikke et vedvarende bitt. Det som egentlig skjer er at mennesker lett kan rispe opp huden på de skarpe tennene. Man kan lett se at en hund er leken på kroppsspråk som for eksempel "play bows" (hvor de sprer frembena ut mens bakbena står oppreist", vekslende posisjon på ører (fremover/bakover) og åpen og avslappet munn.

(2) Det nest mildeste er i dominans. Hunder setter hverandre på plass med såkalte "begrensede bitt", også kalt "soft mouths". Det er et raskt bitt, også med veldig lite kjevetrykk. Det er ren kommunikasjon og er ikke ment for å skade. Hunder gjør dette på hverandre i nakkeregionen, ev. over snutepartiet, og det er derfor ikke uvanlig at når slike bitt foretas på mennesker så kan det forekomme over nesen eller over nakken. Det er også her mer snakk om opprisping av hud enn faktiske punkteringsskader. Dominant kroppsholdning er brystet ut, hodet høyt, ørene fremover og halen rett opp. Hvis den knurrer/flekker tenner i dominans, vil munnvikene være fremovertrukket og stoppen (overgangen fra snuteparti til hodet for øvrig) være skjøvet litt frem så man får en synlig kant. Det er ikke uvanlig at den logrer med halen, noe mange feilaktig tror at alltid betyr at hunden er glad og imøtekommende (sinnstilstanden til en hund kan delvis leses gjennom posisjon av halen (haleroten), og logring er mer en understreking av denne sinnstilstanden). Dominansbitt forekommer ofte hvis hunden er veldig beskyttende ovenfor sin flokk og/eller territorie, men kanskje oftest "ut av det blå". Det vil si ut av det blå for de som ikke kan hundekroppsspråk, og ikke minst hvordan vårt eget kroppsspråk kan oppfattes som testende ovenfor hunden. Å lene seg over hunden, legge hodet eller armen over skuldrene på den, dytte den i nakkeregionen med fingrene osv. er ting som kan trigge en dominant hund til å sette deg på plass hvis du ikke vet hva du gjør. Som sagt vil skadene være minimale av et slikt bitt.

(3) Når et bitt skjer i frykt, skjer det så godt som alltid etter at hunden har vist tydelige tegn på at den er redd. Hvis hunden ikke anser det som noen mulighet å stikke av, og den så tydelig som den kan viser at den er redd deg og ikke er noen fare, og du likevel fortsetter det hunden anser som truende adferd, vil den kunne bite i selvforsvar. Dette er et mer alvorlig bitt, ettersom det innebærer rimelig kraftig kjevetrykk, men det er "bite and release". Den holder ikke fast taket spesielt lenge med mindre den ikke har noe valg. Kroppspråket i forkant viser gjerne halen mellom bena, en krummet rygg, ørene flatt bakover hodet, og hvis den flekker tenner vil munnvikene være trukket tilbake. Skjelving kan også forekomme. Mindre alvorlige tegn kan være smatting, unnvikelse av øyekontakt og slikking rundt munnen. At tegnene er mindre alvorlige betyr ikke at man skal ta mindre hensyn til de, men at frykten på det tidspunktet ikke er så intens.

(4) Aggresjon er en helt annet sak. En aggressiv hund vil ikke nøle. Den går rett på og biter for å skade. Den biter i full kraft, holder taket, og vil ofte i tillegg riste på hodet for å forårsake maksimalt med skade. Selv om du skulle forårsake store mengder med smerte vil det i nesten alle tilfeller bare eskalere aggresjonen, og ikke fjerne den. Påstander om at man i et slikt tilfelle skal dominere hunden og "vise hvem som er sjef" er malplassert. Det vil ikke hjelpe en døyt, ettersom formålet til hunden i dette tilfellet ikke er å "diskutere" hvem som skal være hvor i hierarkiet. Å forsøke å ta tak i frambena på hunden, som noen nevnte, vil være totalt fånyttes, ettersom du først og fremst aldri vil få tak, og om du skulle få det har du satt ansiktet rett foran kjeften på hunden. Jeg vil i tillegg anbefale de som tror at man ved å bøye ut bena på hunden vil punktere lungene dens om å lese litt anatomi. Å trykke på tannkjøttet vil heller ikke hjelpe, om du mot all formodning skulle ende i en situasjon hvor du kan gjøre det. Det beste er å finne noe å blokkere med - være seg en kjepp, spade, tennisracket - og bruk det til å blokkere, ikke slå. Bruker du det til å slå, vil hunden sannsynligvis ta i mot med munnen, og den vil stå i veien for din hensikt, mens blokkerer du i stedet, vil du stå i veien for hundens hensikt, noe som er psykologisk slagkraftig i en slik situasjon. Du viser at angrepene ikke fungerer.

Det beste du kan gjøre når du møter en hund, uansett, er å overse den inntil videre. Ikke inngå øyekontakt, ikke snakk med den, og ikke klapp den. La den komme bort på sitt initiativ, og vent til den er ferdig med å snuse på deg. Viser den fortsatt positiv interesse kan du gi kontakt tilbake. Du vil da oppnå både tillit og respekt. Møter du en hund som oppfører seg truende, stopp opp, krev ditt område (bare fokuser på at det umiddelbare område rundt deg tilhører deg - ubevisst kroppsspråk og "micro gestures" ordner resten, noe hunder er uforståelig gode til å lese), og ikke vis frykt.

For de som er interessert i hundepsykologi vil jeg anbefale å starte med å se Hundehviskeren (Dog Whisperer) med Cesar Millan, og lese bøkene hans. Dere vil da få en bedre innsikt i hvordan hunder fungerer, samtidig som dere får en innsikt i hvor drastisk adferd kan endres og at alt kan rehabiliteres (også ekstrem aggresjon), og ikke minst se hvor fantastiske hunder er - som kontrast til alt dette aggresjonstøyset.

Sitat av felix_poker
Med mindre vi snakker om en ekstremt veltrent hund og et ekstremt slapt menneske, er vinneren som oftest den som går på to bein.
Vis hele sitatet...
Neppe. I så tilfelle ville ikke politi og militære hatt K9-grupper. En politi- eller militærhund som angriper et menneske på kommando har null problem med dette, og den vil ikke en gang angripe aggressivt, men kun holde personen nede. Det eneste som skiller de fra utrente hunder er evnen til å gjøre det på kommando. Du har noen eksempler på hvor effektive politihunder kan være på å dra folk i bakken her. Det er også tydelig at hundene er forholdsvis tidlig i treningsfasen, ettersom de tydeligvis ikke har slipp-kommandoen helt på plass enda

Sitat av felix_poker
Som sagt, jeg har sett SilverKhan sparke dritten ut av en pitbull/amstaff-ish hund, og (no offence Silver) SilverKhan er hverken boler, kampsportekspert eller eks-marinejeger.
Vis hele sitatet...
En pitbull/amstaff er bare en vanlig hund som alle andre hunderaser, i motsetning til hva de aktuelle lovgiverene her ble lurt til å tro. Og så lenge hunden ikke gikk til angrep med en gang var den ikke aggressiv, men sannsynligvis territorial (mao dominant). En ekte aggressiv hund er en helt annen arena. Hvorvidt sparket var på sin plass eller ikke har jeg ikke grunnlag for å bedømme, men absolutt all honnør for å holde seg rolig. "Calm and assertive" er alfa og omega.

Og til deg som mente du løp fra en aggressiv schæfer når du var 10: Jeg er lei for å knuse forestillingen din, men dette skjer når en voksen mann prøver å løpe fra en schæfer:

http://www.youtube.com/watch?v=6TwHQbvyx5c

En schæfer har en topphastighet på 50 km/t. Hvis vi regner med at topphastighet for en 10-åring er 6 m/s, kan du ha et forsprang på 100 meter og likevel har du blitt tatt igjen før det har gått 5 sekunder.
Sitat av Provo Vis innlegg

http://www.youtube.com/watch?v=6TwHQbvyx5c

En schæfer har en topphastighet på 50 km/t. Hvis vi regner med at topphastighet for en 10-åring er 6 m/s, kan du ha et forsprang på 100 meter og likevel har du blitt tatt igjen før det har gått 5 sekunder.
Vis hele sitatet...
Høyner med denne videoen:

http://www.youtube.com/watch?v=qfi5F...eature=related

Prøv å spark eller slå en av disse hundene når de kommer flyvende mot deg.
Som Provo er inne på er hunder eksepsjonelt gode på å lese kroppsspråk. Dette er stort sett en fordel for oss mennesker, men kan tidvis også oppleves å være en ulempe. Jeg har personlig levd med hunder hele mitt liv, og ble rimelig sjokkert over en del av disse forslagene. De fleste treffer ikke min oppfattning what so ever.

Nå har Provo ramset opp veldig mye fornuftig (og riktig!), men jeg syntes det er verdt å pressisere at det er veldig få hunder er aggressive. Og når det kommer til aggressive hunder hjelper det lite å dra vekk forbeina for å vippe den off balance - beklageligvis for alle dere som har lekesloss med en hund og tror det vil fungere mot en som ikke tenker annet enn å gå i strupen på dere. Å sparke etter en aggressiv hund vil stort sett også være nytteløst, med mindre vi snakker om en puddel eller chiuaua.

Ellers vil det beste (i nesten alle tilfeller) være å overse hunden totalt, spesiellt for dere som selv er redd hunder. Viser dere tegn til å nøle, at dere er usikkre eller redde - er dette noe en hund vil plukke opp i løpet av et sekund. Vær (i den grad det er mulig) overlegen, og lat som den ikke eksisterer. Dette vil nok ikke fungere mot en aggressiv hund, men igjen - de aller færreste hunder er genuint aggressive.
blir så utrolig glad når jeg leser at du har satt alle de helt absurde svarene ut av banen! har prøvd i hele dag uten lykke. etter mitt svar, så kommer det bare et enda dummere svar etter det igjen. takk takk og takk! god natt!
Er du i en situasjon der det står mellom liv og død bør du unngå å bli slått i bakken av at hunden bykser mot deg, for så å la den bite deg i armen. Deretter slår du alt du kan på halebeinet og håper på at du brekker ryggen på den.
Sitat av nilsern Vis innlegg
Er du i en situasjon der det står mellom liv og død bør du unngå å bli slått i bakken av at hunden bykser mot deg, for så å la den bite deg i armen. Deretter slår du alt du kan på halebeinet og håper på at du brekker ryggen på den.
Vis hele sitatet...
Bra at de gode forslagene fortsette å renne inn.
ver tøff ikke back ut men ikke prøv å ta den heller det gjør bare ting verre ver veldig overlegen det hjelper som regel ikke vis den att du er redd det gir hunden ett stort overtak.
Sitat av magnus3k Vis innlegg
ver tøff ikke back ut men ikke prøv å ta den heller det gjør bare ting verre ver veldig overlegen det hjelper som regel ikke vis den att du er redd det gir hunden ett stort overtak.
Vis hele sitatet...
Bra at de gode forslagene fortsetter å renne inn.
Hvis du møter en fremmed hund ute bør du holde fingrer og armer for det selv, slik at han ikke for bitt i dem. Ellers gjelder det en regel: gjør det du må for å vise at du er sterkere en den. Får du overtaket på den vil den bakke ut.
Hvordan dette gjøres finnes det ikke fasit svar på. Men redsel er vel det verste du kan utføre.

Jobber selv i dyrebeskyttelsen og har vært borti mange forskjellige hunder. Har logget oppå en hund i 15min for den ville ikke godta at jeg var sjefen. Han angrep blandt annet min egen hund. Noe som ikke er et problem siden hunden min legger seg flat og da har den andre hunden fått det som den ville.

Men det blir feil å sammenligne dette med en hund ute på gata. Men samme regler. Våres svakhet er redsel.
Å si at du skal gå etter øynene er jo smart, men urealistisk.
Så mitt fasit svar er: Slå, sparke, klem ballene til fan osv... Med andre ord- : Det du må, og ikke bli redd.
Skjønner dette er vanskelig når en hund biter deg i hånden. Men istedet for å "ryste" den av, så bruk det som en fordel.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Jeg hadde nok blitt eid av de fleste hunder som er større enn en normal puddel =/
Sist endret av Bombasa; 9. mars 2010 kl. 01:43.