Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  84 9176
for en meget trist nyhet. jeg liker den logoen de har nå. og hvorfor må de absolutt bytte til noe stygt?

hvis de absolutt vil bytte logo så kan de bytte til noen orginalt og noe som er fint å se på.
Tror det er Pikachu som står bak alt dette her og pokemon vil ta over verden
Tror de har brukt paint^^
Sist endret av Blitzz; 5. september 2008 kl. 17:13.
Tipper de solgte rettighetene til den gamle logoen til ett eller annet mystisk selskap i kina eller noe. Staten gjør det meste for å sikre seg en slant. Det er disse pengene vi skal leve av når oljen er borte, da er dere nok glad for at vi tjente en god slant på å selge logo-rettighetene.
Sitat av the captain
Tipper de solgte rettighetene til den gamle logoen til ett eller annet mystisk selskap i kina eller noe. Staten gjør det meste for å sikre seg en slant. Det er disse pengene vi skal leve av når oljen er borte, da er dere nok glad for at vi tjente en god slant på å selge logo-rettighetene.
Vis hele sitatet...
Haha, jeg håper du er ironisk nå?

Så vidt jeg veit, så er det merket ganske så internasjonalt.

Noe jeg stusser på derimot, er hvorfor helk ikke har fått utbrudd på forumet enda? Er ikke han postmestern her?
den gamle var bedre
Posten bringer Pokèball tilbake!
Sist endret av Rellativ; 5. september 2008 kl. 18:07.
jeg så akkurat en posten reklame på tv norge med den nye logoen. så de har tatt den i bruk ja...
Ja, de kjører ganske hardt på virker det som. Deg går nok endel kroner i markedsføring fremover nå, slik at alle skal bli kjent med den nye logoen. Jeg var på posten idag og da hadde alle på seg fancy nye t-sjorter og delte ut gratis frimerker med den nye logoen på.
Hvorfor ikke bruke pengene de sløste på ny profil til å forbedre service og levering av pakker - det de faktisk arbeider med? Den gamle logoen var relativt tidløs spør du meg. Var ikke lenge siden de brukte en durabelig mengde penger på omprofilering av postkontor etc. med den gamle logoen som holdepunkt.

Sitat av datagutten
Greit nok at de vil ha ny logo. Men de kunne godt beholdt det klassiske posthornet, så vidt jeg vet bruker også postvesenet i andre land et slikt horn i logoen, og da vil det bidra til gjenkjenning.
Vis hele sitatet...
Er enig med at den nye logoen rett og slett tar vekk gjenkjenneligheten. Man skal ha enormt god fantasi om man tolker den logoen som post-relatert om man ikke har blitt forklart forhistorien eller ser teksten. Hvis jeg er på leit etter et apotek i utlandet ser jeg ikke etter en stilisert klatt, da ser jeg etter et grønt kors. Nettopp fordi dette ikke bør ansees som helt individuelle logoer, men et kommunikasjonssymbol som skal fungere på tvers av språk.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Det som slår meg er hvilken idiotisk sløsing av ressurser dette er.
Sitat av VG
Postens omprofilering er ifølge Posten den største i Norges historie. Til sammen vil det dreie seg om 25.000 uniformer, 10.000 biler, 5000 skilt, samt lastebiler, sykler og mopeder som vil bære den nye profilen.
Vis hele sitatet...
Tipper posten bruker flere millioner på denne omstillingen. Til hvilken nytte? Det er ikke akkurat slik at Posten behøver å fremstå som "up to date" for at folk skal benytte seg av tjenestene deres. Stygt var det og.
Sitat av Max-Mekka
Noe jeg stusser på derimot, er hvorfor helk ikke har fått utbrudd på forumet enda? Er ikke han postmestern her?
Vis hele sitatet...
Tipper det er Helk som har satt i gang denne omstillingen i et nostalgi-anfall fra de tidene han samla Pokemon-kort.
Sist endret av thomasf; 7. september 2008 kl. 15:06.
Fant denne på VG:
http://bilder.vgb.no/250/4col/img_48c10a154545d.jpg
Chris wig: Som jeg sa til min kjæreste, det ligner mer på en pokeball da sirkelen i logoen er midt på den streken, ikke over som i dødstjerna.

Jeg synes det hvertfall kunne beholdt post-hornet som faktisk står for noe, ser jo på VG-pollene der nesten 50% av folka som har stemt synes den gamle var bedre.
Uff, det var jo ikke direkte pent nei.

Par mnd så er vi vant til det uansett.
Snakk om sløsing av penger... Den gamle var mye finere, og når de må erstatte alle merkene på bilene osv så blir det en GOD del penger... Unødvendige penger spør du meg...
De bruker akkurat samme logo her i Sverige det kan jeg bekrefte!
Jeg håper bare at de tar til vettet og dumper det der før de rekker å bruke alt for mye penger på nytt materiell.
Sitat av atomet
Jeg håper bare at de tar til vettet og dumper det der før de rekker å bruke alt for mye penger på nytt materiell.
Vis hele sitatet...
Jeg jobber i posten og kan si att logoen er allerede satt på alle biler og nye jakker etc etc. Logoen er kommet for å bli, get over it.
Jobber selv i Post i Butikk, og fikk infohefte rundt denne logo-endringen. Tingen er at Posten har kjøpt opp mange firmaer som blant annet Nor-Cargo, Box osv. Derfor ville de ha én logo som kan symbolisere alle disse firmaene. Resultatet ble dog to logoer, nesten helt lik. En rød, til posten for privatmarkedet, og en grønn, opp ned, for alle disse nye firmaene de har kjøpt opp, som heter Bring.

Om 1 år tror jeg ikke vi tenker over det en gang, for da er vi vant med den nye logoen.
Makan. Var vel sjefens sønn på 4 år som var inspirasjonskilden.
Sitat av Scr0tum
Chris wig: Som jeg sa til min kjæreste, det ligner mer på en pokeball da sirkelen i logoen er midt på den streken, ikke over som i dødstjerna.
Vis hele sitatet...
jeg er så enig, liker ikke helt tanken på at logoen til et så viktig firma minner meg om japansk hjernevasking!
Hver gang jeg ser logoen til posten så tenker jeg på pokemon
F.eks på busstasjonen i Bergen, sto og ventet på bussen, og så dukket pokemon opp...

Syns den var stygg, og har ikke noe med posten å gjøre. MEn kan se at det er to posthorn som er "satt sammen"...
Sitat av fulloggal
Syns den var stygg, og har ikke noe med posten å gjøre. MEn kan se at det er to posthorn som er "satt sammen"...
Vis hele sitatet...
hahaha, det merka jeg ikke før du sa det!
Sitat av bobbo
Jeg ser ikke hva som er nagatvit med litt gammeldagse logoer. Skal plutselig snuten gå over til en pokemon-løve med en laser-øks?
Vis hele sitatet...

Dette ville jo vært fantastisk:

http://farm4.static.flickr.com/3280/2836776929_078bb609d8_o.jpg
Og så ville brannvesenet fått Flareon?
Posten hadde feiring og lansering av den nye logoen på jobben min på fredag.. Under lanseringen var det en som reiste seg opp og spurte "Hvorfor likner logoen på Death Star i Star Wars?".. ^^ Var så evig bra...
Sitat av Skyggen
Jeg jobber i posten og kan si att logoen er allerede satt på alle biler og nye jakker etc etc. Logoen er kommet for å bli, get over it.
Vis hele sitatet...
Har du noen som helst anelse om hvor nærmest enstemmig total slakt den logoen der har fått av det kreative miljøet i norge? Se f.ex. Kreativt Forum, Storedyret, og Kjefta

Sitat av Toak23
Jobber selv i Post i Butikk, og fikk infohefte rundt denne logo-endringen. Tingen er at Posten har kjøpt opp mange firmaer som blant annet Nor-Cargo, Box osv. Derfor ville de ha én logo som kan symbolisere alle disse firmaene. Resultatet ble dog to logoer, nesten helt lik. En rød, til posten for privatmarkedet, og en grønn, opp ned, for alle disse nye firmaene de har kjøpt opp, som heter Bring.

Om 1 år tror jeg ikke vi tenker over det en gang, for da er vi vant med den nye logoen.
Vis hele sitatet...
Jeg har sett både begrunnelsene og det som visstnok er tankegangen bak logoene, og min profesjonelle kommentar til det, er:
BULLSHIT!

Selve ideen med å ha to såpass like logoer er helt fin, og det samme med å modernisere seg litt når man i alle fall skal slå sammen flere firmaer og skille ut noe av virksomheten, men resultatet er TOTALT bak mål.

Det er så til de grader venstrehåndsarbeid det der, at det er helt pinlig! Vanligvis er jeg en stor tilhenger av abstraksjon i logoer, men det der er helt på trynet.
Men nå ser det nesten ut som at posten har skjønt at de driver med plagiat og har tydelig vis solgt resterende reklameplasser til nintendo

http://bildr.no/thumb/251757.jpeg
Æsj, den logoen likte jeg ikke i det hele tatt. For det første syns jeg fargevalget gjør logoen kjedelig pga. det plaine utseende. For det andre er jeg ikke sikker på om jeg ser to horn, et 3 dimensjonalt rør, eller en delt sirkel med en utskåret running i. Logoen mangler "karakter" i mine øyne! Verken sjarmerende, pen, stygg, original eller morsom, bare kjedelig enkelt og greit..!
Sitat av Scr0tum
POKÉMON!!!

Over til seriøsitetene: Var veldig uvant med disse logoene, hvorfor bytter de? De gamle er jo fine nok de.

EDIT: hurra for dårlig illustrering

Vis hele sitatet...
http://www.dagbladet.no/kultur/2008/09/08/546177.html

Tyder vel på at dagbladet leser på freakforum
Artig hvordan de med sine reklamer fremstiller en gruppe ansatte som fikk vite om dette prosjektet før andre som om de hadde sett lyset. Er rimelig sikker på at en god porsjon av Postens arbeidere gir blanke faen i imaget og logoen. Det er ikke noe hokuspokus-firma med divine power. Lever heller pakkene der de skal i stedet for å bruke 300 millioner på branding av bullshit.

Hadde mistet noen bøker jeg hadde bestilt fra England, og damen i andre enden av røret nektet å ta i mot listen med bøker på mail, hun insisterte på å få det fakset. Faks har jeg ikke i 2008, så jeg måtte lese opp 10 lange titler på engelsk, i stedet for å bare sende et usselt elektronisk brev med et vedlegg. Det er ikke det jeg forbinder med modernitet. Brandingen kommer neppe til å forandre noe.
Sist endret av vaskemask; 9. september 2008 kl. 00:53.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av Parkett
http://www.dagbladet.no/kultur/2008/09/08/546177.html

Tyder vel på at dagbladet leser på freakforum
Vis hele sitatet...
Det er jo mulig, men det mange tenker når man ser logoen er jo faktisk pokemon, uavhengig om man har sett dette på nFF. Den er mistenkelig lik.
Posten som hadde så koselig logo, alt trenger ikke være fashion alle vet at posten er oldschool, så keep it OLDSCHOOL
Sitat av Parkett
http://www.dagbladet.no/kultur/2008/09/08/546177.html

Tyder vel på at dagbladet leser på freakforum
Vis hele sitatet...
Tyder vel heller på at akkurat det samme har blitt kommentert på freakforum som på f.ex. kreativt forum (reklamebransjens forening), og en drøss andre nettsider retta mot design&kommunikasjonsbransjene, underskog+++++++++++++.... (og at du ikke leser så mye annet enn nff... )
http://static.nettby.no/communities/p/o/k/pokeball/photos/posten.jpg
All ære til smb88 på nettby for å ha laget dette.