Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1206
Dette bilde ble tatt på toppen av et fjell, under en skoletur.

Synes bilde ble helt greit, men det finnes sikkert folk der ute, som har mere peiling på bilder enn meg. Så jeg tar imot all form for kritikk!

Link til bilde: http://www.deviantart.com/deviation/39827360/


/s1gh
Det er et skikkelig ålreit bilde du har tatt der. Beskjæring fikser du. Det er dóg så mye mer interessant med et bilde som inneholder noe som har puls.
Dette bildet falt meg virkelig i smak, eneste som skurrer er den personen i venstre hjørne nederst...
Leverte dette bildet til medialæreren, men han mente at jeg burde beholde personen nede til venstre. Var noe med at det ble litt liv i bilde.

Men det er jo mulig å fjerne den personen da, men jeg vet ikke. Dere har nok mye mer peiling enn meg, når det gjelder foto...
Det er et fint bldet. men jeg likte ikke at det var i svart hvit. synes bildet ble litt kjedelig da.
Har du orginalen i farger du kan legge ut?
Legger ut bilde, sånn det var før jeg fikset litt på det; http://img150.imagevenue.com/img.php..._123_568lo.jpg
Oi, fytterakkern så støgt det var før! *ahem* jeg mener - det du har gjort med det gjorde mye gitt. =)
Kloninga nede i høyre hjørne der datoen var ser litt shabby ut.
IMO, det var bedre før du redigerte det.

(avansert kritikk kommer senere idag)
Helt dødt bilde, med en meningsløs ramme og forholdsvis intetsigende.
Helt enig med mongeland. Spesielt det han sier om ramme.
Uten at det er helt nødvendig for at bildet skal få en spesiell noe (aroma, atmosfære, ting), er rammer noe stygt helvette. Rett og slett. Det stjeler oppmerksomhet.
Syns det var helt greit jeg, syns du burde øke kontrastene mer, men må si meg uenig med fribb, det blir mye finere i svart hvitt, med mer kontraster
Ok, så jeg skrev at jeg skulle skrive "avansert" kritikk. Ikke akkurat avansert men jeg skriver dette for at du skal kunne forbedre både bildet og deg selv som fotograf. (jeg er heller ingen profesjonell fotograf, men jeg er kritisk og slakter gjerne)

Det første som jeg ser er, bildet er flatt, det mangler rett og slett kontraster, forgrunnen er mørk, noe jeg mener ikke passer inn her, det kunne vært litt lysere. Skyene og havet kunne også vært lysere for å skape en bedre dybde i bildet. Personen i bildet kunne bare vært *poff* borte. Ellers synes jeg det er et _greit_ bilde, ikke noe spesielt å juble over, men du har da fått et bilde av pen norsk natur

edit; http://foto.lundern.net/nffkritikk/s1gh.jpg

Må også nevne at jeg synes s&h konversjonen var ikke opp til standard.
Sist endret av Lundern; 17. september 2006 kl. 14:33.
I grunnen kan jeg ikke komme med noe bedre enn det Lundern, Golder og mongeland sa(slikke VIFsa langt opp etter ryggen :P), men jeg må si at det fjellet i bakgrunnen ser ut som det er dekket i måkedrit..
faen heller da, aller kommer meg jo i forkjøpet her da :P

Alt i alt et greit bilde, men trenger en noe lysere forgrunn med litt mer kontrast. personen i hjørnet burde bort og den kloningen i det andre hjørnet kan gjøres betydelig mye bedre.

Men er uenig med mongeland angående rammen, synes definitvt rammer kan passe godt inn på bilder som dette. Rammer funker etter min mening best på bilder som har harde kontraster av lys og mørke siden det lyste ofte kan flyte vekke og miste taket i bildet uten en ramme.
Jeg har ingenting annet å si en at det er ett skikkelig fint bilde du har tatt der!!
Sitat av hedning*
I grunnen kan jeg ikke komme med noe bedre enn det Lundern, Golder og mongeland sa(slikke VIFsa langt opp etter ryggen :P), men jeg må si at det fjellet i bakgrunnen ser ut som det er dekket i måkedrit..
Vis hele sitatet...
Jeg er ingen VIF Oo *20tegnlalalaloloklkekek*
Sitat av nan
Men er uenig med mongeland angående rammen, synes definitvt rammer kan passe godt inn på bilder som dette. Rammer funker etter min mening best på bilder som har harde kontraster av lys og mørke siden det lyste ofte kan flyte vekke og miste taket i bildet uten en ramme.
Vis hele sitatet...
Rammer kan være bra, men da må de brukes skikkelig -- og med skikkelig mener jeg ikke å legge på en 10px svart eller hvit ramme. Det må være gjennomtenkt og ha en nytteverdi. Det har rammen på bildet som diskuteres i denne tråden ikke.