Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1050
Hei og hopp!

Satt og så igjennom gamle bilder idag, ikke så veldig gamle, bare noen måneder. Uansett, jeg ble veldig fornøyd med skarpheten og hvordan bildet ble generelt.

foto; kusine

ISO320, 1/125sek, f/5.6, 50mm

Hva synes freakene?
skarpheten i øynene er fantastisk. Likte også komposisjonen, og hun var svært så sjarmerende og "undrende" Beste bildet jeg har sett av deg hittil.
Jeg kan selv ikke betrakte dette som et av mine beste, men takk for komplimentet
Et pent bilde rett og slett, men jeg synes b/w-konverteringen var litt vel blass. Ville fiklet litt mer med levels/exposure.
Noe i retning
Ikke helt enig med N3m0, syntes at det ble for skarpt på siste, og at øynene, som er det viktigste i dette bildet, kommer bedre frem i versjon 1.
N3m0, du klarte nettopp å eliminere det viktigste i bildet; nemlig øynene. Men takk for at du tok deg tid til å vise hvordan du ville gjort det
Øynene er bare å maskere bort, og jeg er enig i at de skal være lyse. Men er begrenset hva man gidder å mekke på et bilde på 150kB man ikke har tatt selv engang. Poenget var vel heller at toneomfanget ikke er utnyttet skikkelig, og at bildet med fordel kunne hatt større kontraster. Ikke nødvendigvis i ansiktet.
Der tar du faktisk feil, jeg redigerte selv dette bildet akkurat i det formatet jeg har postet her og fikk et godt dugelig resultat. (men den jeg poster her nå er såklart redigert i fullversjon)

Økt kontraster, mørknet bakgrunnen.

En smule for mye kanskje? Er ikke sikker selv.
Jeg mente at jeg skjeldent gidder å bruke mye energi på å redigere ting jeg ikke har tatt selv uansett. Ikke at det lille formatet er en enorm begrensning. Den nye versjonen var bedre på de mørke områdene, men du har fått brent ut de lyse en tanke(i ansiktet og det hun holder i).

edit: jaja, lagde en til allikevel. Mindre kontraster enn "mitt" første, og "orginaløynene" intakte. Nå skal jeg ikke mase mer. God natt.
Sist endret av egeulf; 16. september 2006 kl. 02:05.
Supert, Lundern!
Likte bildet veldig godt, av samme grunner som alle over, men spesielt øynene.