Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 817
Dette er en av de eldste av mine "moderne" bilder. Jeg har høstet mye krtikk for det i andre fora - men søker nFFs mening.

Pga dets alder og andre forhold eksisterer det ikke info vedrørende fototeknikk. Men blender ca. høy, og lukker ca rask. ISO ca 100-200.

Link

Takk.
Ganske facinerende å se på! Absolutt! Veldig bra fokus på personen.
Fint bilde, god komp og bra eksponering. Liker symmetrien og. Rolig og undrende. Personlig hadde jeg aldri plassert horisontlinja midt i bilde, men det er nå sånn..

Hvis du er keen på EXIF dataene såå..:

F-nummer 11
Brennvidde 18
ISO-hastigheter 100
Lukkerhastighetverdi 7.96579 (Veldig sært, vet ikke helt hvordan det kan ha skjedd, men det er det som står. Regner med at resten stemmer, da. Ser hvertfall sånn ut..)
Sitat av Vanquish
...
F-nummer 11
Brennvidde 18
ISO-hastigheter 100
Lukkerhastighetverdi 7.96579 (???)
...
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha, ser ut til at kunnskapen min nesten tilstreber faktum.
Også takk for ærlig kritikk.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
EXIF-infoen viser da vitterleg at lukkertida er 1/250s, som stemmer med det chubby seier i første post.
likte det svært godt. Behagelig å se på, satt å så på det lenge, et tenkende bilde, tomt, men fullt av tenker på en måte :P fascinerende
Et fint og veldig "behagelig" bilde, likte veldig godt fargen på himmelen og den noe spesielt utformede skyen som ligger ved horisonten. Jeg må si meg enig med Vanquish i at det er litt dumt at horisonten er plassert midt i, og det er vel det du hovedsakelig kunne gjort bedre.

Men som sagt, veldig avslappende atmosfære.
Takker for kritikken.

Vanquish, mongeland - Ingen har tidligere påpekt plasseringen av horisonten, noe dere gjør. Den er bevisst midtstilt, et valg jeg gjorde på den tiden jeg tok bildet. Jeg ser selv nå, i etterkant av deres kritikk, at andre løsninger kunne ha vært gunstigere.
Jeg skal gi den noen dager (liker å dagtenke/dagdrømme), å se på alternative løsninger.
Først, hadde vært greit å få vite hva du egentlig heter på foto.no så kan jeg bumpe bildet

Second, fint bilde, får frem følelser av lengsel og stillhet, den blå klare himmelen ser fredelig ut, havet er i fart. Jeg ville gjerne ha sett bildet croppet så bildet blir mer riktig plassert i det gyldne snitt. Hadde også vært greit å gjøre bildet litt lysere i forgrunnen.

Just my 0.02$