Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 964
Heisann og hoppsann.

Her kommer en av mine sjeldne poster innen fotografering (ihvertfall den siste tiden). Dette bildet ble tatt rundt 20:00 tiden på mandag da jeg valgte å sykle (!) meg en tur for å finne noen fine motiver rundt omkring i nabolaget.

solnedgang med silhouette

ISO200, 1/80sec, f/11, 200mm

Hva synes freakene?
flotte farger, god skarphet, flott motiv, og middelmådig komposisjon.
jeg for min del ville kommet nermere masten for å få flere linjer med i bilder slik at det blir mer spennende å se på, kanskje tatt flere bilder fra forskjellige vinkler.

for å pirke litt mer så ville jeg enten hatt mindre zoom slik at du fikk med mer enn bare en mast, eller mer zoom for å få frem flere detaljer.

men ellers et flott bilde som jeg godt kunne tenkt å ha i storformat i stua.

oh, du kunne også ha lekt litt mere med utsnitt, kanskje fått med den øverste delen av masten og de to fuglene.

good work so far
Liker stemningen du fikk til i bildet ditt.

Men synes du burde ha litt mindre himmel på bildet, og litt mere av trærene i bunnen. Ser litt ut for meg at bildet har blitt tatt veldig tilfeldig.
Vakkert! Veldig facinerende!
Damm likte dette bilde Fikk en god følelse i kroppen
Flott komp, fine farger og fin eksponering.

Litt kjedelig kanskje, men fagmessig et veldig bra bilde!
Sitat av Fribbern
Liker stemningen du fikk til i bildet ditt.

Men synes du burde ha litt mindre himmel på bildet, og litt mere av trærene i bunnen. Ser litt ut for meg at bildet har blitt tatt veldig tilfeldig.
Vis hele sitatet...
De tilfeldige bildene blir som regel bra de. Dog dette er ikke tilfeldig, for jeg sto i minst 10 minutter og prøvde ut forskjellige exponeringer, vinkler o.l. Hadde jeg tatt med mer av skogen ville det blitt for mye av det svarte, som ikke ville tatt seg så bra ut.

Her er et annet bilde fra samme seanse, bare horisontalt;

solnedgang horisontalt