Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1398
hei!
var ute og tok et nytt natte bilde, å lurer på hva dere syntes?

http://www.bildeopplasting.com/f_2388.jpg
Finn noe mer interessant å ta bilder av. F.ex landskap. De båtene der var ikke så veldig interesante at det gjør noe.
Jeg er ikke no expert, men det var kjedelig og se på.
Litt rotete ikke no som dro fokus.
Jeg synes dette var et fint bilde.
Helt greit bilde... Burde klippe til toppen og bunnen!
Minnet meg om et prospekt-kort fra Lofoten elns
Litt klipping i over og underkant, les litt om fotografering, og kom tilbake
Noe litt mere intresangt en noen båter og litt by finnes..!
IMO syns jeg at du burde tatt det fra høyere oppe en plass, jeg syns at det ble litt for mye konsentrert om bare en linje i midten av bildet.

Jeg er heller ingen ekspert, men IMO jeg tror det ville blitt bedre sånn.

Utenom det var det bra kvalitet med lys og slikt.
Et greit utgangspunkt, men bildet blir litt livløst, bl.a. p.g.a. himmelen. Du burde muligens overeksponert bildet litt for å få frem mer detaljer i himmelen. Å lete etter andre steder, f.eks. høyere oppe, for å ta bildet i fra hadde nok heller ikke vært dumt. Hva slags kamera har du?
Ble litt forvirrende for øynene egentlig. litt kjedelig ikke så mye "liv" i bildet. kjedelig.-
Hvorvidt bildet er "kjedelig" eller ikke er jo vanskelig å fastslå, men om du snitter vekk litt på topp og bunn tenker jeg det blir litt mer interessant. Jeg ser også for meg at du kjører litt lengre eksponering om det går på kameraet ditt.

Hvilket kamera har du?
Var et fint bilde, men som mange sier - kjedelig..
Så du får gjøre noe med snittet som en foreslår her, og prøve å få det litt mer spennende på den måten.
En annen ting er å ta flere eksponeringer etterhverandre - stativ må brukes - lage layers of få frem mer himmel i bildet. Resultatet kan bli bra.

F.eks, ett bilde med veldig lav lukkertid, da blir det på kanten til overeksponering. Ett normalt eksponert bilde og ett undereksponert bilde. Du kan få frem mye kult da, ihvertfall det jeg har prøvd på.
http://www.fotoknudsen.no/archive36/090920042224qVeCKvivBrz2H8t1hc/medium/1109200612175994OK17M5Sttb.jpg

Beskjær det litt..så er det straks mer spennende. Og er jo masse annet man kan gjøre.
Men så er jeg glad i litt andre formater da

er bare ikke så glad i masse unødvendig plass på bildet til vann, himmel, tak osv..
ja det ble mer spennende når du fikset litt på det ja
har ikke fått kjøpt stativ enda, men det skal kjøpes denne uken.
Her en en med litt mer farger.

http://home.no.net/preandr/bildene/natt_06.jpg
Det ble bedre spirax, men det var liksom ikke tidenes motiv
hehe, var egentlig en bom tur for meg, jeg skulle opp på et fjell, men fant ut at jeg ikke så en dritt der oppe, så på veien hjem stoppet jeg et sted for å prøve der selv om det var på bakkken å ikke et fjell som jeg hadde ventet
blir bare kornete når du justerer så hardt i photoshop
Var egentlig ganske stilig. Mange fine farger.
Horisonten er midt i bildet, da blir det fort kjedelig. En fin tommelfingerlregel er at horisonten skal være 2/3 oppe eller nede på bilde (alt etter om du tar bilde av himmel eller bakke...)
tja. Jeg veit ikke helt jeg... Jeg syns ikke det var noe fint bilde, dette er ikke for å være slem, men jeg syns det var kjedelig. Du må finne noe høydepunkt. Det er liksom ikke noe å se på her...
Men bedre enn noen av de andre du har tatt
Max-Mekka
Det siste var hvertfall best. Ble mye bedre da det ble klippet litt på.
Sitat av Spirax
Her en en med litt mer farger.

http://home.no.net/preandr/bildene/natt_06.jpg
Vis hele sitatet...
det var et fint bilde
Synes det var fint bilde, men kanskje du kunne fokusert på en av båtene i stede for å presse inn begge?